XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Huggy, die Seated Military Press kan je ook gewoon op de drukbank doen he.
Dan ga je zeg maar verkeerd om op de bench zitten dus met je gezicht naar de stang toe, zo doe ik het altijd.
http://www.youtube.com/watch?v=hlYt8Q_vHpw

Die gast heeft een power rack van steigermateriaal, dat heb ik al eens eerder gezien.
Goed(koop) idee! :thumb:

Die gast heeft een power rack van steigermateriaal, dat heb ik al eens eerder gezien.
Goed(koop) idee! :thumb:

Dat had ik nog niet eens gezien, wel een slim idee.
Een kennis van mij heeft ooit eens een drukbank van hout gemaakt wat eerst van een konijnenhok was, hij leeft nog steeds maar drukt niet boven de 70kg dus misschien valt het nog wel mee:D

Dan ga ik liever voor steigermateriaal! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.005
Huggy, die Seated Military Press kan je ook gewoon op de drukbank doen he.
Dan ga je zeg maar verkeerd om op de bench zitten dus met je gezicht naar de stang toe, zo doe ik het altijd.
http://www.youtube.com/watch?v=hlYt8Q_vHpw

Uiteraard kun je het ook op een drukbank doen.
Een bank met rugleuning die je recht op kan zetten lijkt me wat de zittende versie betreft echter prettiger voor je rug (althans heeft dat mijn persoonlijke voorkeur). Zittende militarypress heeft zowel voor- als nadelen. Het grote voordeel is dat je strict vanuit je schouders bezig bent. Het nadeel tegenover de staande versie is dat je weer minder spieren aanspreekt die als stabilisatoren moeten samenwerken. Als je ambitie bij Strongman ligt zou ik overigens de voorkeur geven aan de staande versie, voor mij maakt het denk ik niet zoveel uit. Ik ontlast mijn rug met de zittende versie en druk beduidend stricter dan als ik sta en dat zijn voor mij doorslaggevende argumenten :)

Uiteraard kun je het ook op een drukbank doen.
Een bank met rugleuning die je recht op kan zetten lijkt me wat de zittende versie betreft echter prettiger voor je rug (althans heeft dat mijn persoonlijke voorkeur). Zittende militarypress heeft zowel voor- als nadelen. Het grote voordeel is dat je strict vanuit je schouders bezig bent. Het nadeel tegenover de staande versie is dat je weer minder spieren aanspreekt die als stabilisatoren moeten samenwerken. Als je ambitie bij Strongman ligt zou ik overigens de voorkeur geven aan de staande versie, voor mij maakt het denk ik niet zoveel uit. Ik ontlast mijn rug met de zittende versie en druk beduidend stricter dan als ik sta en dat zijn voor mij doorslaggevende argumenten :)

Is het niet zo dat je bij de zittende versie meer doet archen ongeacht een rugleuning wel of niet. Als ik de zittende versie doe (komt niet zo vaak voor) heb ik altijd lage rugpijnen.

• #6.007
Is het niet zo dat je bij de zittende versie meer doet archen ongeacht een rugleuning wel of niet. Als ik de zittende versie doe (komt niet zo vaak voor) heb ik altijd lage rugpijnen.

Daarom geef ik juist de versie aan bank met rugleuning...ik druk mijn billen en schouders tegen de rugleuning en voorkom daarmee archen.
Ik arch daarentegen (onbewust) als ik sta...als het gewicht zwaarder wordt ga ik meer naar achteren leunen wat bij mij dus juist die lage rugpijn veroorzaakt waar jij het over hebt. Ik heb dus in prinicipe het tegenovergestelde van jou...hier komt weer duidelijk het individualiteitsprincipe naar voren...ieder mens is anders...en iedereen zal ook zelf moeten uitzoeken wat voor hem of haar het beste werkt lijkt me :).

Daarom geef ik juist de versie aan bank met rugleuning...ik druk mijn billen en schouders tegen de rugleuning en voorkom daarmee archen.
Ik arch daarentegen (onbewust) als ik sta...als het gewicht zwaarder wordt ga ik meer naar achteren leunen wat bij mij dus juist die lage rugpijn veroorzaakt waar jij het over hebt. Ik heb dus in prinicipe het tegenovergestelde van jou...hier komt weer duidelijk het individualiteitsprincipe naar voren...ieder mens is anders...en iedereen zal ook zelf moeten uitzoeken wat voor hem of haar het beste werkt lijkt me :).

correct;) Ik heb bij de zittende versie, vooral met zwaardere gewichten, dat ik het gewicht omhoog wil dwingen hierdoor arch ik overdreven. Ik heb dat niet als ik sta

• #6.009
correct;) Ik heb bij de zittende versie, vooral met zwaardere gewichten, dat ik het gewicht omhoog wil dwingen hierdoor arch ik overdreven. Ik heb dat niet als ik sta

Die "zwaardere" gewichten laat ik bij de militarypress graag aan jou over ;)...ik zal niet onder de 5 reps gaan bij de militarypress (omdat ik het als een assist beschouw) en blijf met de gewichten waarmee ik 5 reps aan kan de uitvoering strict doen.

Die "zwaardere" gewichten laat ik bij de militarypress graag aan jou over ;)...ik zal niet onder de 5 reps gaan bij de militarypress (omdat ik het als een assist beschouw) en blijf met de gewichten waarmee ik 5 reps aan kan de uitvoering strict doen.

ok, dat zal het verschil zijn denk ik.:p

daarnaast zit je de hele dag al op je reet, dus waarom tijdens sporten weer zitten? zoveel zitten is niet goed voor je :P

• #6.012
daarnaast zit je de hele dag al op je reet, dus waarom tijdens sporten weer zitten? zoveel zitten is niet goed voor je :P

Nou, als het effies kan geef ik er zelfs de voorkeur aan om er bij te gaan liggen, dat doe ik namelijk nog liever dan zitten ;)

OK, Net dit email bericht gekregen
Ik heb deze slingshot d.d. 15-10-2010 besteld en de verwachte aflevering zal begin NOV zijn volgens deze mail.

To read this message in English, click here.
U ontvangt dit bericht op vraag van APT INC PRO GEAR, om u te melden dat de onderstaande elektronische verzendingsgegevens aan UPS werden doorgegeven. De eigenlijke pakketten kunnen al dan niet overhandigd zijn aan UPS voor verzending. Om de huidige status van uw verzending te traceren, klikt u op de onderstaande link of neemt u rechtstreeks contact op met APT INC PRO GEAR.

Belangrijke afleverinformatie

--------------------------------------------------------------------------------

Aflevering volgens schema: 02-november-2010

Verzenddetails

--------------------------------------------------------------------------------
Verzenden naar:
FRANS--
--
--
Limburg
--
NL
Aantal pakketten: 1
UPS-service: EXPEDITED
Gewicht: 1,0 LBS

Trackingnummer: --
Factuurnummer: --
Inkoopordernummer:no

Klik hier om na te gaan of UPS uw zending heeft ontvangen of bezoek
[url-----------------------------------------------[/url] op internet.

Ik heb hem al gekregen o_O. Wel op een zeer apparte manier maargoed xD ik heb hem hij is lichtelijk ruim maar niet te ruim :)

Ik heb hem al gekregen o_O. Wel op een zeer apparte manier maargoed xD ik heb hem hij is lichtelijk ruim maar niet te ruim :)

Het rekt 1a2inch op nog na gebruik,ach na 6mnd is de rek eruit en moet je weer een nieuwe hebben teminste als je het regelmatig gebruikt....

• #6.020
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!
Volgende week krijgt Frans hem.
Ik wil het zelf toch ook wel uitproberen ook al zou ik volgens sommigen net zo "beïnvloedbaar als het weer" zijn. Af en toe moet je je horizon ook wel eens verbreden, toch? ;)

Er waren forumleden die eveneens een bestelling wilden plaatsen en ik had beloofd dat ik dan een gezamenlijke bestelling zou doen :rolleyes:.
Als die mensen mij dan a.u.b. een berichtje (mag ook een p.m. zijn) waarin ze dan duidelijk hun maat èn adres doorgeven kan ik van de week eventueel een bestelling plaatsen.

Terug
Naar boven