3 x NO LIFT!
Helaas is het EK voor mij niet naar verwachting verlopen.
Ik voelde me verder wel goed en de gewichten waren ook niet te zwaar.
Maar door
technische fouten ben ik dus uitgebomd en eigenlijk zou je mogen verwachten dat ik zulke fouten inmiddels niet meer zou maken
"Warming Up"
20x20, 10x70, 5x100, 5x130, 1x160 vervolgens shirt aangetrokken en 1x200 & 1x215...allemaal no problemo.
Waar ging het dan mis?
1e beurt 225:
Ik liet de halter lekker vlot zakken, maar hij kwam helemaal verkeerd terecht, veel te hoog, op het laagste punt (zowat tegen mijn keel)

waardoor het shirt erg stremde. Ik corrigeerde alsnog onderin door de halter naar mijn onderborst te drukken, kreeg een PRESS signaal, maar had door deze correctie helaas geen controle meer over het halter en kreeg het gewicht niet uitgedrukt en dus NO LIFT (3 rode lampen)
2e beurt nogmaals 225:
Leon hamerde er nogmaals op dat ik het gewicht op het hoogste punt moest laten zakken...en deze keer ging het goed...ik kwam goed onder en drukte goed uit, maar helaas verzette ik bij het uitdrukken mijn linkervoet (toen het gebeurde had ik zoiets van: "Shit, dat me dit nu moet gebeuren, hopenlijk hebben ze het niet gezien") een voetverplaatsing mag dus niet...dus weer NO LIFT (2 rode & 1 witte lamp)
3e beurt 230:
225 voelde niet zwaar aan en ik had er alle vertrouwen in dat 230 me wel zou lukken. Mijn voeten had ik nu goed op "slot" gezet door ze helemaal naar buiten te draaien, daar kon het dus niet meer mis gaan.
Lekker vlot gezakt, ik kwam goed van de borst en had echt zoiets van YES, deze is goed, maar blijkbaar had ik helaas in de eindfase een ongelijke strekking en alweer NO LIFT (2 rode & 1 witte lamp)
Dit was toch wel zuur voor me....het shirt zat verder wel goed, de kracht was er en dan maak ik technische blunders die eigenlijk onder het kader beginnersfouten vallen

Waren het zenuwen?
Absoluut niet...ik had geen last van stress...ik was eigenlijk te rustig vond ik...had helemaal niet het idee dat er iets mis kon gaan...tja...zo kan men zich dus vergissen. Ik voelde na afloop eigenlijk alleen verbazing dat het zo was mis gegaan

.
Ik kan nu wel verder gaan zeuren dat de scheidsrechters streng waren maar dat zou niet fair zijn...zo zijn nu eenmaal de regels, en ik ben door eigen stomme fouten uitgebomd! Ik had gewoon geen slordigheidsfouten moeten maken en dan had ik vandaag wel 230+ gedrukt.
Op naar de volgende wedstrijd (21 november in Geldrop) waar ik dan wel hoop mijn kunstje overtuigend te laten zien
In mijn klasse waren we overigens met 6 man (en als 225 een GOOD LIFT was geweest dan was ik 4e geworden) de nummer 1 had 275 gedrukt (een Fransman die 245 had opgegeven, wat overigens het gewicht was wat hij raw had gedrukt op een wedstrijd!

) De nummer 2 & 3 waren Duitsers die respectievelijk 260 en 250 hebben gedrukt. Verder een mooie wedstrijd gezien, pluimpje aan de organisatie (het was verder goed georganiseerd), mooie locatie!
Last but not least...een dankwoord aan Leon (coach) en Danny (chauffeur en supporter die aanmoedigingen vanuit de zaal riep). Het spijt me heren dat ik niet aan de verwachtingen heb kunnen voldoen en dat jullie je zaterdag om "niets" hebben opgeofferd...volgende keer (hopenlijk van mijn kant) beter