Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.941
Joanne Schaefer is wederom Europees Kampioen geworden bij de Masters 1 in de 90+ kg klasse. Zij heeft 170kg gedrukt en liet daarmee de concurrentie ver achter zich. Desondanks denk ik dat ze niet 100% tevreden zal zijn geweest omdat dit toch wel iets onder haar kunnen is als ze in topvorm is (202,5kg heeft ze als WR op naam staan!)

Ik zag tevens dat het EK live te volgen is via: http://hagondange2010.free.fr/ :)

Vanaf 12.00 begint de wedstrijd voor de heren voor de klassen van 100 - 125+ klasse.

Tevens werd er ook een nieuw WR gedrukt bij de Masters 3 (60+) in de 125+ door de Tjech Petr Macak (BDW 167kg) met 237,5kg!:thumbs:
Bij de Masters 2 (50+) werd Eberhard Schwanke (BDW 142kg) uit Duitsland 1e in de 125+ met 255kg!
We zullen morgen zien wat ze bij de heren in de Masters 1 klasse laten zien (40+).

• #5.942
Joanne Schaefer is wederom Europees Kampioen geworden bij de Masters 1 in de 90+ kg klasse. Zij heeft 170kg gedrukt en liet daarmee de concurrentie ver achter zich. Desondanks denk ik dat ze niet 100% tevreden zal zijn geweest omdat dit toch wel iets onder haar kunnen is als ze in topvorm is (202,5kg heeft ze als WR op naam staan!)

Ik kreeg net een mailtje dat Joanne toch wel tevreden was, want dit was haar doelstelling om 170kg te drukken...EK was voor haar bijzaak...er komen belangrijkere wedstrijden (Arnold Classic) en je kunt niet iedere wedstrijd opnieuw wereldrecords neerzetten en constant blijven pieken!

Ook niet te vergeten is dat Frans van der Putten een 3e plaats heeft behaald met goede beurt van 220kg in de -90 klasse!

• #5.944
Ook niet te vergeten is dat Frans van der Putten een 3e plaats heeft behaald met goede beurt van 220kg in de -90 klasse!

Goed dat je me daarop attendeerd, hem had ik overzien :o

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:37 ----------

Jos van Kesbergen werd ook nog 3e met 165kg in de -82,5kg bij de Masters 2 (50+) :)

• #5.945
3 x NO LIFT! :eek: ??? :( :o

Helaas is het EK voor mij niet naar verwachting verlopen.
Ik voelde me verder wel goed en de gewichten waren ook niet te zwaar.
Maar door technische fouten ben ik dus uitgebomd en eigenlijk zou je mogen verwachten dat ik zulke fouten inmiddels niet meer zou maken :o

"Warming Up"
20x20, 10x70, 5x100, 5x130, 1x160 vervolgens shirt aangetrokken en 1x200 & 1x215...allemaal no problemo.
Waar ging het dan mis?

1e beurt 225:
Ik liet de halter lekker vlot zakken, maar hij kwam helemaal verkeerd terecht, veel te hoog, op het laagste punt (zowat tegen mijn keel) ??? waardoor het shirt erg stremde. Ik corrigeerde alsnog onderin door de halter naar mijn onderborst te drukken, kreeg een PRESS signaal, maar had door deze correctie helaas geen controle meer over het halter en kreeg het gewicht niet uitgedrukt en dus NO LIFT (3 rode lampen)

2e beurt nogmaals 225:
Leon hamerde er nogmaals op dat ik het gewicht op het hoogste punt moest laten zakken...en deze keer ging het goed...ik kwam goed onder en drukte goed uit, maar helaas verzette ik bij het uitdrukken mijn linkervoet (toen het gebeurde had ik zoiets van: "Shit, dat me dit nu moet gebeuren, hopenlijk hebben ze het niet gezien") een voetverplaatsing mag dus niet...dus weer NO LIFT (2 rode & 1 witte lamp)

3e beurt 230:
225 voelde niet zwaar aan en ik had er alle vertrouwen in dat 230 me wel zou lukken. Mijn voeten had ik nu goed op "slot" gezet door ze helemaal naar buiten te draaien, daar kon het dus niet meer mis gaan.
Lekker vlot gezakt, ik kwam goed van de borst en had echt zoiets van YES, deze is goed, maar blijkbaar had ik helaas in de eindfase een ongelijke strekking en alweer NO LIFT (2 rode & 1 witte lamp)

Dit was toch wel zuur voor me....het shirt zat verder wel goed, de kracht was er en dan maak ik technische blunders die eigenlijk onder het kader beginnersfouten vallen :o
Waren het zenuwen?
Absoluut niet...ik had geen last van stress...ik was eigenlijk te rustig vond ik...had helemaal niet het idee dat er iets mis kon gaan...tja...zo kan men zich dus vergissen. Ik voelde na afloop eigenlijk alleen verbazing dat het zo was mis gegaan :duh: .

Ik kan nu wel verder gaan zeuren dat de scheidsrechters streng waren maar dat zou niet fair zijn...zo zijn nu eenmaal de regels, en ik ben door eigen stomme fouten uitgebomd! Ik had gewoon geen slordigheidsfouten moeten maken en dan had ik vandaag wel 230+ gedrukt.

Op naar de volgende wedstrijd (21 november in Geldrop) waar ik dan wel hoop mijn kunstje overtuigend te laten zien :rolleyes:

In mijn klasse waren we overigens met 6 man (en als 225 een GOOD LIFT was geweest dan was ik 4e geworden) de nummer 1 had 275 gedrukt (een Fransman die 245 had opgegeven, wat overigens het gewicht was wat hij raw had gedrukt op een wedstrijd! :eek:) De nummer 2 & 3 waren Duitsers die respectievelijk 260 en 250 hebben gedrukt. Verder een mooie wedstrijd gezien, pluimpje aan de organisatie (het was verder goed georganiseerd), mooie locatie!

Last but not least...een dankwoord aan Leon (coach) en Danny (chauffeur en supporter die aanmoedigingen vanuit de zaal riep). Het spijt me heren dat ik niet aan de verwachtingen heb kunnen voldoen en dat jullie je zaterdag om "niets" hebben opgeofferd...volgende keer (hopenlijk van mijn kant) beter ;)

Laatst bewerkt:
Jammer, volgende keer beter en wat secondelijm onder die schoenen.

• #5.947
Jammer, volgende keer beter en wat secondelijm onder die schoenen.

:roflol: geen slecht idee! ;)

Tis gewoon zonde dat ik wel op "onbelangrijke" wedstrijden zoals de BD competitie, de Open Bench en rawwedstrijd wel goed weet te drukken en het dit jaar op het NK en vervolgens ook het EK het laat "liggen" :o.

Damn Hugz, da's even kl_te man...
Wat moet ik nou nog schrijven..? :dunno:
Volgende keer beter! ;)

Het was misschien een beetje een rare dag...
Ik had me vandaag zomaar 20kg vergist in mijn bankdruk gewichten, en ze heel tevreden in mijn log neergezet... :o
Inmiddels heb ik het aangepast, maar wat een blunder man... :o

k*t man huggy maar volgende keer beter en er komen nog genoeg wedstrijden :D

• #5.950
Damn Hugz, da's even kl_te man...
Wat moet ik nou nog schrijven..? :dunno:
Volgende keer beter! ;)

Tis niet het einde van de wereld hoor...toen het me op het NK gebeurde was ik er echt kapot van, maar daar los ik ook niets mee op.
Het is goed om te weten waardoor het mis ging en kan alleen maar proberen dat in de toekomst te voorkomen...garanties kan ik echter niet geven...moet het meer van domme kracht dan van techniek hebben ;)

Als ik jou was drukte ik die 235 gewoon RAW, ;)

• #5.952
k*t man huggy maar volgende keer beter en er komen nog genoeg wedstrijden :D

Zo is het maar net! Er komen nog genoeg wedstrijden (maar het blijft toch jammer :()...had echt het idee dat ik lekker in vorm was...maak ik dan zulke blunders. Deze wedstrijd maar snel vergeten (wel leren uit de fouten) en op naar de volgende! ;)

Zo is het maar net! Er komen nog genoeg wedstrijden (maar het blijft toch jammer :()...had echt het idee dat ik lekker in vorm was...maak ik dan zulke blunders. Deze wedstrijd maar snel vergeten (wel leren uit de fouten) en op naar de volgende! ;)

vorige keer was het 1 slechte wedstrijd en daarna 2 goede dus komt goed! :D

Zo is het maar net! Er komen nog genoeg wedstrijden (maar het blijft toch jammer :()...had echt het idee dat ik lekker in vorm was...maak ik dan zulke blunders. Deze wedstrijd maar snel vergeten (wel leren uit de fouten) en op naar de volgende fout! ;)

Just kiddng :D

Jammer rene, onder druk is het schijnbaar toch lastiger. Dat heb ik in veel dingen ook maarja wat doe je eraan :)

Laatst bewerkt:
  • #5.955
Als ik jou was drukte ik die 235 gewoon RAW, ;)

Ik acht de kans dat ik 235 ooit RAW zal drukken beduidend kleiner dan de kans dat ik het in shirt zal drukken ;) Uiteindelijk is alles maar een kwestie van tijd :)

---------- Toegevoegd om 20:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:20 ----------

Just kiddng :D

Jammer rene, onder druk is het schijnbaar toch lastiger. Dat heb ik in veel dingen ook maarja wat doe je eraan :)

Bij Atlas in Nijmegen en Topfit in Geldrop heb ik altijd mijn beste wedstrijden...ik heb daar inmiddels toch al menig wedstrijd gehad en beschouw dat als het voordeel van een "thuiswedstrijd".
"Uitwedstrijden" (nieuwe locaties, andere omstandigheden) heb ik inderdaad toch wel wat meer moeite mee...wellicht ook gewenning? Kweenie :dunno:

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:23 ----------

vorige keer was het 1 slechte wedstrijd en daarna 2 goede dus komt goed! :D

Daar ga ik dan maar vanuit ;)

• #5.956
Update results Bench Press Competition.

1) Results First Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (26.11.2007).
180 - 180 - 192,5
2) Results Second Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (10.02.2008).
185 - 195 - 200
3) Results of the Dutch National Bench Press 2008 (06.04.2008)
185 -192,5 -195 (Second Place Seniors / First Place Masters 1).
4) Results First Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (12.10.2008).
190 - 190 - 200
5) Results of the First Open RAW Bench Press Competition (07.12.2008)
160 - 170 - 180
6) Results Second Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (08.02.2009)
200 - 205 - 210
7) Results of the Dutch National Bench Press 2009 (05.04.2009).
200 - 210 - 215 (Third Place Seniors / Third Place Masters 1).
8) Results European Masters Bench Press Championships 2009 (24.10.2009)
210 - 210 -225 (Third Place Masters 1).
9) Results Second Gym Competition Bench Press Season 2009/2010 (17.01.2010)
220 -225 -230
10) Results of the Dutch National Bench Press 2010 (14.03.2010).
220 - 225 -227,5 (Bombed out).
11) Results Dutch Open Bench Press 2010 (06.06.2010) (First place).
210 - 220 - 227,5
12) Results of the 2e Open RAW Bench Press Competition (12.09.2010)
170 -180 - 182,5 (First place)
13) Results European Masters Bench Press Championships 2010(23.10.2010)
225 - 225 - 230 (Bombed out).

13 competitions = 39 attempts 23 x GOOD LIFT - 16 x NO LIFT

Op 13 wedstrijden 2x uitgebomd...om de "6,5" wedstrijd gaat het dus goed mis...jammer dat het dan vooral wedstrijden van (inter)nationaal niveau betreft.

---------- Toegevoegd om 20:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:49 ----------

Toevallig vandaag ook iemand gezien met een "Sling-shot".
Hij drukte 140kg raw vrij moeizaam in de warminup maar 160kg met sling-shot probleemloos, hij was er erg tevreden mee.
Ik wilde van de week een bestelling plaatsen.
Ik hoor nog wel voor wie ik er een mee moet bestellen, O.K? :)

Laatst bewerkt:
Zonde dit!

• #5.959
Jammer René better next time.

Thnx voor jullie medeleven, komt wel goed...het houdt me echter toch wel meer bezig dan ik had gedacht. Ik was echt in vorm (had ik althans het idee) en als het dan door technische fouten misgaat is gewoon doodzonde.
Ik ben dus uiteraard wel teleurgesteld maar heb er wel nog vertrouwen in dat ik mijn doelstellingen (230+) dit seizoen alsnog ga verwezenlijken.

Tevens heb ik besloten om (weer eens) wat aan mijn gewicht te gaan doen.
Ik woog gisteren bijna 156kg :eek:...ik ben dus in 5 weken zo'n 3kg zwaarder geworden, wat grotendeels te wijten is aan het nemen van creatine (ik houd altijd veel vocht vast als ik creatine neem).
Ik ga stoppen met het dagelijks innemen van wheyshakes (behalve na trainingen), stoppen met het innemen van creatine. Vetcomsumptie heb ik alreeds beperkt door het drinken en eten van magere zuivelproducten.
Tevens ga ik de natriuminname nog meer beperken...ik stap over naar Becelvolkorenbrood (wat 40% minder zout zou hebben dan ander brood).
Dan ga ik de fruitconsumptie beperken...de suiker wat in fruit zit wordt uiteindelijk ook in vet omgezet. De Nutella chocoladepasta (heerlijk broodbeleg) wordt ook niet meer in huis gehaald. Ook pizza's worden verbannnen (bevattten veel vet en zout). Zucht...ben benieuwd of deze acties zullen leiden tot gewichtsverlies we zullen het op 21 november in Geldrop weten ;)

Laatst bewerkt:
Ik zou me op jouw leeftijd echt niet meer druk maken om men BW maar dat is persoonlijk.

Terug
Naar boven