- Waardering
- 699
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 101kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je weet toch de volgorde niet..?

Nu zijn er nog duizenden combinaties mogelijk...
Tsss, jij bent echt niet helder!

Tsja, your guess is as good as mine natuurlijk...

Nu zijn er nog duizenden combinaties mogelijk...
Tsss, jij bent echt niet helder!![]()
Tsja, your guess is as good as mine natuurlijk...
Ik kan nog wel duizenden combinaties bedenken, het word gewoon een kwestie van geluk hebben als we z'n pasje hebben...![]()

Reageer toch niet zo serieus, maak maar een geintje.

![]()
![]()
Dat snap ik natuurlijk ook wel man!
Wel knap dat jij dat van mij dan niet door hebt...
Sorry voor de pollution Huggy.![]()

Ik zet altid een gematigde arch voor het bankdrukken.
En als ik dan m'n laatste rep doe komt meestal m'n kont net even los van de bank voor wat extra drive zodat ik de rep net mooi "positief falend" kan afmaken.
Gewoon een manier van een "alleentrainer"
Eigenlijk nooit last van m'n rug gehad hierdoor, voor zo ver ik weet...
Tegenwoordig druk ik ook de schouderbladen behoorlijk tegen elkaar aan als ik lig, maar heb niet erg het idee/gevoel dat dit iets uitmaakt voor het gewicht dat je kan drukken.
en kan ik er dus ook niet 100% voordeel uithalen.Een derde, nog belangrijkere reden! Het plaatst de schouders in een minder blessuregevoelige positie.Ik let er op dat ik tijdens een training niet met mijn kont los komt, om de simpele reden, dat zoiets op een wedstrijd afkeur is, en bij 3 scheidsrechters die je in de gaten houden, is er geheid altijd wel eentje bij die dat ziet. Dat je hierbij nog nooit last van je rug hebt gehad, wil niet zeggen dat het geen kwaad kan.
Drs. Tom Bruinen beschrijft dit o.a. in: "Effecten van variaties in het bankdrukken" Er wordt in dit artikel beschreven dat schouder- rug- en nekblessure's de meest voorkomende blessure's bij bankdrukkers zijn. Rugblessure's ontstaan doordat de heupen los komen van de bank, aldus Drs. Bruinen. Het hele artikel is te lezen in het vakblad Krachttraining (Vakblad voor krachtsportes, krachttrainers en fitnessprofessionals) Nummer 5 maart 2004 (te downloaden via www.knkf.nl)
Het samenknijpen van je schouderbladen heeft twee duidelijke redenen...je komt ten eerste hoger te liggen wat de afstand aanzienlijk verkort.
De tweede reden is wellicht nog belangrijker...als je zwaar wilt drukken heb je een stevige basis nodig, waartegen je je als het ware kunt afzetten. Doordat je met de schouders naast / buiten de bank ligt, kun je dit niet optimaal doen. Je kunt de bank niet breder maken, maar je kunt je zelf wel compacter maken, door dus je schouderbladen stevig samen te knijpen en met je schouders dus volledig op de bank te liggen, waardoor je een veel stevigere en stabielere basis creeërd.
Helaas beheers ik deze techniek ook niet optimaalen kan ik er dus ook niet 100% voordeel uithalen.
Een derde, nog belangrijkere reden! Het plaatst de schouders in een minder blessuregevoelige positie.

Was Dave Tate of zo die zei: "better able to benchtoday and tomorrow, than just bench today" of zo.Uiteraard dient het voorkomen van blessure's de hoogste prioriteit te hebben! Alhoewel ik op een NK al eens iemand het volgende heb horen zeggen: "Het maakt me niet uit of ik mijn schouders helemaal stuk druk, als ik maar win, vandaag!"![]()
Ik arch sinds kort ook.. ben veel met m'n techniek bezig geweest laatste weken!
Schouderbladen naar elkaar toe trekken, kleine arch maken, goed schrap zetten met de benen, en dan met m'n benen m'n schouderbladen echt in de bench te boren.. Keihard knijpen in de stang, net onder m'n tepels laten komen, ellebogen een beetje naar binnen..
Heeft me veel opgeleverd!![]()
)
zodat je kunt zien wat je doet, als je op je rug ligt.Was Dave Tate of zo die zei: "better able to benchtoday and tomorrow, than just bench today" of zo.

)
Dat is fijn om te horen Marrkos!
Als je begint met trainen, maak je meestal ook vorderingen zonder echt aandacht aan techniek te besteden.
Als op een bepaald ogenblik echter de "wet van de verminderde spiergroei" zijn intrede doet (naarmate je getrainder raakt, maak je minder progressie)...kun je door het perfectioneren van je techniek alsnog progressie boeken. Meestal is het echter moelijk om bepaalde dingen af te leren / aan te leren, en verval je vaker in oude gewoontes (zoals ondertekende)
Het vervelende bij BD is dat je niet zelf ziet wat je doet...ik heb nog geen sportschool gezien waar spiegels in de plafonds hangenzodat je kunt zien wat je doet, als je op je rug ligt.
Ik denk wel dat als je met serieuze gewichten doet trainen het belangrijk is dat je een spotter bij je hebt met wie je duidelijke afspraken maakt.
Ik wil absoluut niet dat iemand meetrekt als ik duw...wat heb ik eraan als ik een nieuw PR duw, als de spotter harder heeft moeten werken als ik?
Een spotter tilt eventueel het gewicht mee uit de haltersteunen en grijpt in op het moment dat het mis gaat! Tevens dient hij kritisch op je techniek te letten!

Training vrijdag 22 mei 2009 (Haeflandsport)
Bench press: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 en 5x5x150kg (!),
...less is more...