Jammer van het EK Rene. Aan je kracht heeft het niet geleken zo lijkt het. Het schema heeft zijn werk wel gedaan mag ik veronderstellen?
Wellicht te hoog ingezet op de eerste beurt zoals je vrienden hier op forum hebben aangegeven, al kan ik dat zelf niet goed beoordelen. Daarnaast weet ik niet waarom je op het NK bent uitgebombd (is hier ook een Nederlands woord voor?) maar als dat ook op technische punten is gebeurd, weet je waar je aan moet werken.
Het belangrijkste voor jou is denk ik meer wedstrijdritme op te doen. Meer routine te ontwikkelen. Ik zag in een respons van Wim dat er een competitie wedstrijd aankomt? Je moet nog een paar zware beurten neerzetten. Dat ben je aan jezelf verplicht. En niet lopen mauwen verder.
Om je triceps meer aan te spreken en specifiek het punt van balans bovenin te trainen, zijn kettingen en banden ook goede hulpmiddelen. Wij trainen er veel mee en wij hebben ook 190kg presser, raw op 99 kg.
Je hebt al eerder aangegeven dat af te zweren echter daarin beperk je jezelf onnodig. Ik weet niet welke ervaring je er mee hebt maar voor banken zijn mini bands (de allerlichtste) het enige wat je nodig hebt. Alle het andere geeft teveel spanning. Je hoeft me niet te vertellen waarom het allemaal niet zou werken. Je wilt het of je wilt het niet. Daar komt het feitelijk op neer. Zie maar. Het gaat erom of je buiten het voor jezelf gebaande pad wilt treden om beter te worden. Juist je zwakke punten opzoeken. En dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Je geeft zelf al aan dat het er niet omgaat hoe vaak je valt, maar hoe vaak je opstaat. Maar op dit moment lig je nog Rene.
Wanneer is je eerste wedstrijd? Dat is stap 1. 240+ zit er nu al in.
Succes met trainen!
Ik denk niet dat ik echt te hoog heb ingezet met het aanvangsgewicht...215 kwam ik niet mee op mijn borst en drukte ik zonder te overdrijven in de warming up heel makkelijk weg.
Het gewicht was het probleem ook niet, wel de technische uitvoering.
Aan kracht heeft het dus inderdaad niet gelegen en het schema heeft inderdaad gewerkt.
Op het NK ben ik uitgebomd (voor zover ik weet hebben ze hiervoor geen Nederlandse term) en dus geen resultaat neergezet omdat ik een vrij nieuw shirt aan had wat me te strak zat (maat 54 versus maat 58 wat ik momenteel op wedstrijden draag). Als de halter goed op de borst terecht komt en je krijgt hem goed weggedrukt, prima, maar de ruimte om eventueel iets te corrigeren in een strak shirt is er niet. Ik kreeg echter 227,5kg niet eens op mijn borst op het NK
Je hebt volkomen gelijk wat het ontwikkelen van routine betreft.
Ik ben een echte laatbloeier en pas met 40 jaar begonnen aan wedstrijden

(vergelijk dat eens met een wim wamsteeker, die recent nog zijn "25- jarig jubileum" op het plankier heeft gehad) en vaak nogal onzeker van mezelf op wedstrijden.
21 november is alweer de volgende wedstrijd in Geldrop...dan hoop ik alsnog een "zware" beurt weg te zetten.
Wat chains & bands betreft, ben ik wellicht toch wel wat te voorbarig geweest

. Het zal zeker zijn voordelen hebben. En ik ben heus niet zo eigenwijs om te denken dat ik onfeilbaar ben, integendeel. Ik heb me in principe slechts één beperking opgelegd (het gebruik van AAS) en wil het trainen met bands ook wel eens serieus gaan toepassen. Waar ik moeite mee heb is om de bands bijvoorbeeld te gebruiken op een DE dag (met hele lichte gewichten speedreps maken, hiervan krijg ik behoorlijk last van mijn ellebogen). Maar bands kun je ook gebruiken bij zwaardere gewichten, toch?
Jules en ook Leon hebben blauwe bands die volgens mij de lichte bands zijn (ik weet het echter niet zeker, wellicht toch maar zelf bands aanschaffen, waar haal jij ze trouwens vandaan?)
In zo'n geval als mij past verder alleen maar bescheidenheid en ik heb dan ook de bereidheid om buiten het plat gewalste pad waarover ik ga te treden!