Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!
Volgende week krijgt Frans hem.
Ik wil het zelf toch ook wel uitproberen ook al zou ik volgens sommigen net zo "beïnvloedbaar als het weer" zijn. Af en toe moet je je horizon ook wel eens verbreden, toch? ;)

Er waren forumleden die eveneens een bestelling wilden plaatsen en ik had beloofd dat ik dan een gezamenlijke bestelling zou doen :rolleyes:.
Als die mensen mij dan a.u.b. een berichtje (mag ook een p.m. zijn) waarin ze dan duidelijk hun maat èn adres doorgeven kan ik van de week eventueel een bestelling plaatsen.

verwacht 2 nov, maaaaaaaaaaaaaaar kan ook dec worden je weet het nooit.

---------- Toegevoegd om 12:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:30 ----------

Dat stond er bij hoor op de site, en ik had het ook al eens geschreven. ;)

Ja ok 't is wel erg snel hoor, na half jaartje versleten. Dus na +/- 52 trainingen kun je het ding weggooien.

---------- Toegevoegd om 12:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:35 ----------

Haha nog niet geprobeerd. Alleen een beetje geprobeerd op te drukken dat werkt wel.

Ik ga hem volgende week ofzo wel is een keer testen :)

OK, ben benieuwd

Ik denk dat een training of 30 realistischer is.
Al zal je hem natuurlijk wel met minder spanning wat langer kunnen gebruiken. ;)
Het spreekt mij niet zo aan eigenlijk, die korte levensduur. ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.023
Ik denk dat een training of 30 realistischer is.
Al zal je hem natuurlijk wel met minder spanning wat langer kunnen gebruiken. ;)
Het spreekt mij niet zo aan eigenlijk, die korte levensduur. ;)

Mij eerlijk gezegd ook niet, maar voor circa €35,- mag je natuurlijk niet al te veel verwachten. Een benchshirt is beduidend duurder maar gaat ook niet eeuwig mee, sommigen doen met een shirt slechts hooguit één wedstrijdseizoen!

Mij eerlijk gezegd ook niet, maar voor circa €35,- mag je natuurlijk niet al te veel verwachten. Een benchshirt is beduidend duurder maar gaat ook niet eeuwig mee, sommigen doen met een shirt slechts hooguit één wedstrijdseizoen!

En dat spreekt me ook niet aan Huggy. ;)

Alhoewel de levensduur van mijn ledematen ook beperkt is geloof ik...

• #6.025
Ik ben naar aanleiding van het debacle op het EK tot bepaalde conclusies gekomen...

1) Ik doe volgend jaar NIET mee aan het WK in Denemarken.
Uitgebomd op een NK, vervolgens op een EK, dan heb ik verder niets te zoeken op een WK. Dan zijn de atleten die naar verwachting daaraan zullen meedoen ook van een beduidend ander kaliber dan ik :o.

2) Ik heb niet het probleem in de zogenaamde bottom range of the movement (ik krijg het gewicht vrijwel altijd probleemloos van mijn borst)maar eerder in de top range of the movement (ongelijke strekking). Daar ligt dus mijn weakness...en dat betekend concreet meer triceps doen...en dan vooral de eindfase van de beweging.
Close grip bench press is een uitstekende oefening, maar denk dat ik deze als partial zal gaan doen...want vooral in de eindfase moeten de triceps het meeste werk verzetten...ik zal een close grip board press gaan toepassen en dan zien we wel of dat zijn vruchten zal afwerpen.

3) Wat het mentale gedeelte betreft...dat is vrij moeilijk te trainen vind ik...wedstrijdomstandigheden zijn nu eenmaal vrij moeilijk na te bootsen.
Je kunt wel de technische uitvoering nabootsen, maar de spanning wat een wedstrijd met zich meeneemt kun je naar mijn mening thuis of in de sportschool moeilijk oproepen. Daar heb je immers geen 3 scheidsrechters en een zaal vol publiek zitten. En ook uit een boekje of via internet valt zoiets niet echt te leren. Je kunt alleen maar streven naar "perfectie" en met vallen en opstaan zal dit gepaard gaan. Ik ben inmiddels tweemaal "gevallen"...maar ik heb het al eerder gezegd...het gaat er niet om hoevaak je valt, maar hoevaak je opstaat! ;)

---------- Toegevoegd om 13:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:28 ----------

En dat spreekt me ook niet aan Huggy. ;)

Alhoewel de levensduur van mijn ledematen ook beperkt is geloof ik...

Er is slechts één ding wat me aanspreek aan een benchshirt...en dat is dat ik erdoor in staat ben - als het meezit - gewichten te drukken die ik raw nooit zal drukken. Ik zie mezelf voorlopig niet raw 225+ drukken ;)

Misschien eens denken aan een goede kuur tot zo lang dat kan, en dan op tijd zorgen dat die troep uit je bloed is om eens flink te knallen op dat WK Huggy..? :dunno:

Hahahaha! :jk:

Nu raakte ik je even in je hart éh..? ;)

Doe maar gewoon waar je je het beste bij voelt man.
Als jij vind dat je geen zaken hebt op een WK kun je er misschien idd beter wegblijven.
Dat van die lockouts en meer triceps is wat je "overal" leest, dus ik denk dat je wel op de goede weg bent daarmee.
Als je vanaf de borst nooit problemen hebt, is het eigenlijk zo klaar als een klontje, je bent gewoon zwak in de triceps department Hugz! :D

Relatief dan éh.... :o

• #6.027
Misschien eens denken aan een goede kuur tot zo lang dat kan, en dan op tijd zorgen dat die troep uit je bloed is om eens flink te knallen op dat WK Huggy..? :dunno:

Hahahaha! :jk:

Nu raakte ik je even in je hart éh..? ;)

Doe maar gewoon waar je je het beste bij voelt man.
Als jij vind dat je geen zaken hebt op een WK kun je er misschien idd beter wegblijven.
Dat van die lockouts en meer triceps is wat je "overal" leest, dus ik denk dat je wel op de goede weg bent daarmee.
Als je vanaf de borst nooit problemen hebt, is het eigenlijk zo klaar als een klontje, je bent gewoon zwak in de triceps department Hugz! :D

Relatief dan éh.... :o

Hahaha, als ik moest gaan kuren voor überhaupt een acceptabel resultaat neer te zetten, zou ik vandaag nog stoppen met wedstrijden!
We zullen wel zien waar het schip uiteindelijk zal stranden...ik weet dat ik ook zonder troep in staat ben om 230+ te drukken.

Het klopt inderdaad dat mijn triceps de zwakke plek zijn...ik heb dus nooit een probleem met het loskomen van mijn borst en doe daar ook genoeg voor (ik train altijd met de maximale breedte grip die is toegestaan en iedere week ook paused bench). Dus wordt het tijd om daarnaast die triceps te gaan pijnigen!

Op deze site staan wat leuke tips te lezen...
http://www.bodybuilding.com/fun/schultz38.htm
Wellicht toch maar eens met minibands een close grip / floorpress gaan uitproberen? Ik probeer het gewoon eens vrijdag uit, en dan wellicht tot de volgende wedstrijd in Geldrop gewoon eens volhouden en dan kijken of het resultaat heeft.

Jammer van het EK Rene. Aan je kracht heeft het niet geleken zo lijkt het. Het schema heeft zijn werk wel gedaan mag ik veronderstellen?

Wellicht te hoog ingezet op de eerste beurt zoals je vrienden hier op forum hebben aangegeven, al kan ik dat zelf niet goed beoordelen. Daarnaast weet ik niet waarom je op het NK bent uitgebombd (is hier ook een Nederlands woord voor?) maar als dat ook op technische punten is gebeurd, weet je waar je aan moet werken.

Het belangrijkste voor jou is denk ik meer wedstrijdritme op te doen. Meer routine te ontwikkelen. Ik zag in een respons van Wim dat er een competitie wedstrijd aankomt? Je moet nog een paar zware beurten neerzetten. Dat ben je aan jezelf verplicht. En niet lopen mauwen verder.

Om je triceps meer aan te spreken en specifiek het punt van balans bovenin te trainen, zijn kettingen en banden ook goede hulpmiddelen. Wij trainen er veel mee en wij hebben ook 190kg presser, raw op 99 kg.
Je hebt al eerder aangegeven dat af te zweren echter daarin beperk je jezelf onnodig. Ik weet niet welke ervaring je er mee hebt maar voor banken zijn mini bands (de allerlichtste) het enige wat je nodig hebt. Alle het andere geeft teveel spanning. Je hoeft me niet te vertellen waarom het allemaal niet zou werken. Je wilt het of je wilt het niet. Daar komt het feitelijk op neer. Zie maar. Het gaat erom of je buiten het voor jezelf gebaande pad wilt treden om beter te worden. Juist je zwakke punten opzoeken. En dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Je geeft zelf al aan dat het er niet omgaat hoe vaak je valt, maar hoe vaak je opstaat. Maar op dit moment lig je nog Rene.
Wanneer is je eerste wedstrijd? Dat is stap 1. 240+ zit er nu al in.

Succes met trainen!

• #6.029
Jammer van het EK Rene. Aan je kracht heeft het niet geleken zo lijkt het. Het schema heeft zijn werk wel gedaan mag ik veronderstellen?

Wellicht te hoog ingezet op de eerste beurt zoals je vrienden hier op forum hebben aangegeven, al kan ik dat zelf niet goed beoordelen. Daarnaast weet ik niet waarom je op het NK bent uitgebombd (is hier ook een Nederlands woord voor?) maar als dat ook op technische punten is gebeurd, weet je waar je aan moet werken.

Het belangrijkste voor jou is denk ik meer wedstrijdritme op te doen. Meer routine te ontwikkelen. Ik zag in een respons van Wim dat er een competitie wedstrijd aankomt? Je moet nog een paar zware beurten neerzetten. Dat ben je aan jezelf verplicht. En niet lopen mauwen verder.

Om je triceps meer aan te spreken en specifiek het punt van balans bovenin te trainen, zijn kettingen en banden ook goede hulpmiddelen. Wij trainen er veel mee en wij hebben ook 190kg presser, raw op 99 kg.
Je hebt al eerder aangegeven dat af te zweren echter daarin beperk je jezelf onnodig. Ik weet niet welke ervaring je er mee hebt maar voor banken zijn mini bands (de allerlichtste) het enige wat je nodig hebt. Alle het andere geeft teveel spanning. Je hoeft me niet te vertellen waarom het allemaal niet zou werken. Je wilt het of je wilt het niet. Daar komt het feitelijk op neer. Zie maar. Het gaat erom of je buiten het voor jezelf gebaande pad wilt treden om beter te worden. Juist je zwakke punten opzoeken. En dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Je geeft zelf al aan dat het er niet omgaat hoe vaak je valt, maar hoe vaak je opstaat. Maar op dit moment lig je nog Rene.
Wanneer is je eerste wedstrijd? Dat is stap 1. 240+ zit er nu al in.

Succes met trainen!

Ik denk niet dat ik echt te hoog heb ingezet met het aanvangsgewicht...215 kwam ik niet mee op mijn borst en drukte ik zonder te overdrijven in de warming up heel makkelijk weg.
Het gewicht was het probleem ook niet, wel de technische uitvoering.
Aan kracht heeft het dus inderdaad niet gelegen en het schema heeft inderdaad gewerkt.

Op het NK ben ik uitgebomd (voor zover ik weet hebben ze hiervoor geen Nederlandse term) en dus geen resultaat neergezet omdat ik een vrij nieuw shirt aan had wat me te strak zat (maat 54 versus maat 58 wat ik momenteel op wedstrijden draag). Als de halter goed op de borst terecht komt en je krijgt hem goed weggedrukt, prima, maar de ruimte om eventueel iets te corrigeren in een strak shirt is er niet. Ik kreeg echter 227,5kg niet eens op mijn borst op het NK :eek:

Je hebt volkomen gelijk wat het ontwikkelen van routine betreft.
Ik ben een echte laatbloeier en pas met 40 jaar begonnen aan wedstrijden :o (vergelijk dat eens met een wim wamsteeker, die recent nog zijn "25- jarig jubileum" op het plankier heeft gehad) en vaak nogal onzeker van mezelf op wedstrijden. 21 november is alweer de volgende wedstrijd in Geldrop...dan hoop ik alsnog een "zware" beurt weg te zetten.

Wat chains & bands betreft, ben ik wellicht toch wel wat te voorbarig geweest :o. Het zal zeker zijn voordelen hebben. En ik ben heus niet zo eigenwijs om te denken dat ik onfeilbaar ben, integendeel. Ik heb me in principe slechts één beperking opgelegd (het gebruik van AAS) en wil het trainen met bands ook wel eens serieus gaan toepassen. Waar ik moeite mee heb is om de bands bijvoorbeeld te gebruiken op een DE dag (met hele lichte gewichten speedreps maken, hiervan krijg ik behoorlijk last van mijn ellebogen). Maar bands kun je ook gebruiken bij zwaardere gewichten, toch?
Jules en ook Leon hebben blauwe bands die volgens mij de lichte bands zijn (ik weet het echter niet zeker, wellicht toch maar zelf bands aanschaffen, waar haal jij ze trouwens vandaan?)

In zo'n geval als mij past verder alleen maar bescheidenheid en ik heb dan ook de bereidheid om buiten het plat gewalste pad waarover ik ga te treden!

Laatst bewerkt:
  • #6.031
Je ziet al snel "door de bomen, het bos niet meer"... ;)

Zo te zien op die site wel ja. Maar die we gebruiken voor benchen zijn die paarse ( mini bands ) op iron woodys.

levert flexcart internationaal? kan er niks over terug vinden.

vaak nogal onzeker van mezelf op wedstrijden.

Maar bands kun je ook gebruiken bij zwaardere gewichten, toch?

Volgens mij heb ik dat eerste nog opgemerkt een tijdje geleden, maar dat was niet het geval melde je. Blijkbaar toch meer mensenkennis dan ik dacht.... Iedereen heeft onzekerheden, de een weet het alleen beter te verbergen. Daarnaast speelt een goede voorbereiding een grote rol. Belangrijk is die gedachten in je hoofd te prenten die je bevestigen. Daarin kun je jezelf trainen. Visualiseren van succes, verbale ondersteuning met woorden die je positief bevestigen, mantra's voor jezelf. Het is op een wedstrijd nog steeds een bank en halter, meer niet. Wellicht helpt het de rest weg te denken en je in je eigen wereld terug te trekken. Je zou je voordeel kunnen doen andere atleten erop te bevragen, en dan niet per mail of op een forum..... Ik weet dat Joann bijvoorbeeld begeleid is door een sportpsycholoog. Vooral om meer agressie te hebben tijdens een wedstrijd meen ik mij te herinneren.

Bands geven (variabele) weerstand. Dat is alles eigenlijk. Dus je kunt er mee trainen zoals je wilt. Wij gebruiken bands voor zware beurten in de bench, squat en deadlift, speed reps in de grote drie, hoge herhalingen bijvoorbeeld in de dumbbell press of extensions en ultra hoge herhalingen met alleen bands bijvoorbeeld 2-3 sets van 25+ band pushdown. Maar ik doe ook wel side raises, curls of extensions met alleen bands en sommige jongens maken de bands ook vast aan de rowing machines. Het is een beetje spelen. Gewoon om het leuk te houden.

Ik heb jumpstretch bands via jumpstretch in de VS gekocht en woody bands via iron woody. Die link van wesley zijn jumpstretch bands via een belgisch bedrijf geloof ik. Die verkopen alleen geen mini bands zag ik snel, wel monster mini's. Iron Woody is een prima leverancier en heeft ook euro prijzen op zijn site. 14,95 geloof ik voor mini bands excl. verzending.
Elite is kansloos vind ik zelf. Een paar lifting straps betekent +65 dollar verzendkosten. Terwijl een slingshot, ook uit de VS en groter en zwaarder, 15 dollar verzending kost. Echt een shit policy bij elite en iedere suggestie het anders te doen blijft onbeantwoord. Goed voor de amerikaanse markt maar meer ook niet.

41 inch long, betekent ongeveer een meter en voor bankdrukken doe je die mini bands in het midden om een dumbbell en dan om de halter. Zo heb je dus vier strengen lopen. Dat geeft ergens tussen de 10 en 15 kilo weerstand bovenin per band dus 30 kg totaal. Doe dan lekker je close benches met boards of met je nieuwe sling shot, wat jij wilt. Onderin heb je sowieso minder weerstand van de elastieken dus je kunt lekker laden. Mini bands zijn 12mm breed. De dikte is van alle bands hetzelfde heb ik het idee. Dan kun je nameten wat die van jullie is.

Wat chains & bands betreft, ben ik wellicht toch wel wat te voorbarig geweest :o. Het zal zeker zijn voordelen hebben. En ik ben heus niet zo eigenwijs om te denken dat ik onfeilbaar ben, integendeel. Ik heb me in principe slechts één beperking opgelegd (het gebruik van AAS) en wil het trainen met bands ook wel eens serieus gaan toepassen. Waar ik moeite mee heb is om de bands bijvoorbeeld te gebruiken op een DE dag (met hele lichte gewichten speedreps maken, hiervan krijg ik behoorlijk last van mijn ellebogen). Maar bands kun je ook gebruiken bij zwaardere gewichten, toch?
Jules en ook Leon hebben blauwe bands die volgens mij de lichte bands zijn (ik weet het echter niet zeker, wellicht toch maar zelf bands aanschaffen, waar haal jij ze trouwens vandaan?)

In zo'n geval als mij past verder alleen maar bescheidenheid en ik heb dan ook de bereidheid om buiten het plat gewalste pad waarover ik ga te treden!

De bench oefening op het filmpje train ik het liefst met bands (green 55kg) Je kunt het eens proberen ik heb zowel de kleine groene (voor op de normale bank) als de lange groene bands (voor in het powerrack). Witte bands (95kg) heb ik ook als je eens "echt" beestachtig wil squatten.

http://www.strengthshop.co.uk/index.php/powerlifting/bands.html

http://www.youtube.com/watch?v=GuBO-d5th_8&feature=&p=50AD646FEAD922BC&index=0&playnext=1

Robbert wat is het verschil tussen Jumpstreche en woodybands?

Terug
Naar boven