- Waardering
- 3.220
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Ik wacht nog effies op de bevindingen van Frans...bands & chains heb ik zelf aan den lijve ondervonden èn creeëren aan het einde van de beweging meer weerstand. Daar heb je dus vooral wat aan als je wedstrijden in een shirt doet, want een shirt helpt in het begin van de beweging en op het einde zul je het toch zelf moeten doen. Ik vraag me af of die keren dat ik eventueel met een slingshot zou trainen, niet beter een benchshirt kan aantrekken om mijn techniek daarin te optimaliseren?
Ik denk overigens dat chains betrouwbaarder zijn wat weerstand betreft dan bands en een slingshot, want na verloop van tijd wordt de trekkracht van bijvoorbeeld bands minder lijkt me, en ook slingshots zijn beperkt "houdbaar". Chains zijn onbeperkt houdbaar en zorgen altijd voor dezelfde weerstand. Daarom heb ik maar meteen 2 paar bands gekocht, kan ik voorlopig vooruit lijkt me
Het nadeel van chains is echter dat ik daarmee niet overal kan trainen (vrees voor beschadigingen van materieel en vloer bij sportschooleigenaars) en met bands wel.
Ik denk overigens dat chains betrouwbaarder zijn wat weerstand betreft dan bands en een slingshot, want na verloop van tijd wordt de trekkracht van bijvoorbeeld bands minder lijkt me, en ook slingshots zijn beperkt "houdbaar". Chains zijn onbeperkt houdbaar en zorgen altijd voor dezelfde weerstand. Daarom heb ik maar meteen 2 paar bands gekocht, kan ik voorlopig vooruit lijkt me
Het nadeel van chains is echter dat ik daarmee niet overal kan trainen (vrees voor beschadigingen van materieel en vloer bij sportschooleigenaars) en met bands wel.

.
? 

.