XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.081
Volgens mij maken jullie iets moeilijk wat makkelijk hoort te zijn. Het gaat ook voorbij aan de bedoeling van het trainen met elastiek. Je kunt de banden voor verschillende doeleinden en op verschillende manieren gebruiken. Je weet dus niet precies hoeveel kilo je tilt en dat maakt volgens mij niets uit als je maar weet hoeveel je drukt op de vlakke bank met alleen een halter. Dat is de oefening die je op een wedstrijd doet. Het schiet zijn doel voorbij zo.

Maar dit logje gaat over bankdrukken en daarvoor is de set up die ik beschreef prima.

Het klopt inderdaad wat je zegt...wellicht graaf ik weer eens te diep...je traind met banden of chains met een bepaalde doelstelling. Wat teld is inderdaad het gewicht wat je uiteindelijk zonder bands of chains op een wedstrijd kunt drukken! Ik ga gewoon lekker aan de slag met die minibands :) Ik heb vandaag overigens ook met chains gewerkt...pfffffffffffffff.

Training Leon Smeets 1/11

Heavy Bench Press Day:

Flat Bench Press (Full Rom)
20x20, 2x10x70, 5x110, 5x140 & 3x170kg alles RAW.
Vervolgens SHIRT aangetrokken.
3 board 5x170, 2 board 3x190, 1 board 1x210, geen board 3x1x220kg

Close Grip Bench Press with 3 board & paar chains (18kg).
5x120, 5x125, 5x130, 5x135 en 4x 140kg (bij vermeldde gewichten zijn de chains overigens niet meegeteld!)

Chest Supported Row:
6x10x50kg.

Comment:
Het ging allemaal lekker en probleemloos...de gewichten tot 200 hoef ik nauwelijks aan te "drukken" (klinkt vreemd, maar is zo)...vanaf 200+ moet ik "werken". Ik geef hier de voorkeur aan heavy singles...heb er allemaal gemengde gevoelens over...waarom in training wel en op een wedstrijd het me vaak onnodig moeilijker maken dan het is...het speelt gewoon allemaal tussen de oren. Maar het gaat harstikke goed komen, zeker weten! :)

De close grip met board en chains was erg pittig voor zowel mijn triceps als mijn schouders...helemaal leeggedrukt...ik wilde tot 5x140kg (inclusief chains dan bijna 160kg) gaan, maar bij de 5e rep was het op...zonder hulp had ik die halter echt niet meer van mijn borst gekregen...mijn triceps stonden in "brand"

Daarna dan wat rows gedaan, heerlijke oefening, maar ik was helemaal leeg :o...ik had tussendoor effies een setje met zwaardere gewichten en minder reps gedaan, maar die tel ik niet mee...ik vind pulloefeningen gewoon prettiger (lees ik voel ze beter) als ik minder gewicht en meer reps doe.
Bij push oefeningen heb ik overigens precies het tegenovergestelde.

Dit trainen met chains & bands is toch wel vrij pittig, en zal ik deze en volgende week nog doen en dan stop ik er wel effies mee...extra triceps en schouderoefeningen hoef ik momenteel eigenlijk niet extra te doen heb ik de indruk.

---------- Toegevoegd om 22:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:55 ----------

huggy jij hebt een slingshot besteld tot bij atp?
Hoelang duurt het voordat je het krijgt en wat kost het om te verzenden.
Wil namelijk ook een slingshot en een stonemold van slater hierheen laten komen.

Frans (pouwerpaxck) heeft daar besteld, hij kan je er meer info over geven :) Hij heeft dit overigens paar comments terug allemaal gelogd, dus effies een pagina (of wellicht 2) teruggaan.

---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:58 ----------

Ik meet 1x dan weet ik wat de banden leveren en dat doe ik voor de bench pr zo,
2x blauwe van 45,5cm die ik net heb gekocht en 2x blauwe die 2meter zijn knoop erin en klaar en die zijn al 10jaar oud, hang de halter erin en laat het zakken tot op borst hoogte en dan is het met elkaar stang-gew 32,5kg en dat is het enigste wat ik wil weten en dan kan je boven op je top ong die 32,5kg laden,en bovenin de beweging wat myo zegt heeft geen belang teminste niet voor mij...
EN een heel mooi boek wat al in 1941 is geschreven 2e druk en gaat over de psyche in de sport,dus 69jaar geleden bestudeerden ze dat al en gaat over verschillende sporten in dit boek.
Heb dit boek al meer dan 25j en is ook schitterend geschreven wat iedereen begrijpt...

Thnx Bongo voor je bijdrage in deze en het plaatsen van de foto's...1 foto zegt vaak meer dan 1000 woorden! :)
Op die manier zoals op de foto's te zien is heb ik de bands overigens nog niet gebruikt. Reversed Band Press is meen ik de naam ervoor, toch?
Ik weet wel dat Frans, alias pouwerpaxck dat alreeds vaker zo gedaan heeft.

Laatst bewerkt:
Thnx Bongo voor je bijdrage in deze en het plaatsen van de foto's...1 foto zegt vaak meer dan 1000 woorden! :)
Op die manier zoals op de foto's te zien is heb ik de bands overigens nog niet gebruikt. Reversed Band Press is meen ik de naam ervoor, toch?
Ik weet wel dat Frans, alias pouwerpaxck dat alreeds vaker zo gedaan heeft.

Zo bedoel ik het René. Probeer het gewoon eens bij Jules

• #6.084
Ik heb een nieuw topic geopend, maar plaats het ook in mijn eigen log, van harte aanbevolen :)

WK Powerliften (IPF) van 7-13 november in Zuid-Afrika.

Van 7 tot 13 november vindt inmiddels het 40e (!) WK PL van de International Powerlifting Federation plaats (in Nederland valt de Nederlandse Powerlifting Bond onder auspiciën daarvan). Place to be? Potchefstroom in Zuid-Afrika.

Namens Nederland doen er zowel 3 dames als 3 heren mee :thumbs:.

Bij de dames zijn dat respectievelijk: Sandra Wildeman (-60kg), Judith Meerding (-67,5kg), Ankie Timmers (-75) en Ielja Strik(-90).

En vervolgens bij de heren: Pardeep Kailey (-82,5kg), Pjotr van den Hoek (-90kg) en Floris van Melis (-100kg).
De heren zijn overigens ook actief als forumlid :) (respectievelijk als KFC, Floris2 & Weak01)

Het WK is LIVE(!) te volgen via: http://www.russprache.at/goodlift/ots.html

Op deze site is een duidelijk scoresheet & timetable te vinden.

Wellicht interessant om te weten is dat ook andere powerliftingbonden omstreeks deze tijd een WK hebben, waar ook Nederlandse atleten aan deelnemen (WPC / WPF).
Daarover zijn ook diverse topics op dit forum geopend.

Laatst bewerkt:
  • #6.085
Status: order verzonden (minibands)

Hello René Hamers,
Thank you for your order from strengthshop.co.uk. Your order has now been sent and should be with you shortly. Generally allow at least one week for UK deliveries, and two weeks for European deliveries, though delivery times are almost always faster than this. If you have any questions about your order or any other matter, please feel free to contact us via the contact form.
Thank you again for your business.

Ben benieuwd wanneer ik de "elastiekjes" in huis zal hebben :rolleyes:

slingshot is binnen:banana::banana::banana::banana:. UPS heett gisteren al eens aan mijn deur geklopt maar ik was werken. Daar ik nog andere bestelling per UPS geleverd krijg, wist ik dus niet zeker dat het de Slingshot was.

UPS liet me toch al een tijdje geleden weten dat de levering op d.d. 2 NOV zou zijn. HHHMMM is de eerste keer dat dat klopt;)

p.s. € 28 invoerrechten betaald aan UPS

Ik heb hem effe geprobeerd en vind hem nogal los rond mijn biceps zitten. 2x xl valt dus ruimer als ze aangeven op hun site. Nu weet ik niet of dat de bedoeling is, zal hem as Maandag uitvoerig testen.;)

15-10-2010 besteld en 02-11-2010 stond UPS aan mijn voordeur met de slingshot.

Barbell en Hammer curls om "in je" slingshot te groeien Frans! :D

Barbell en Hammer curls om "in je" slingshot te groeien Frans! :D

Ha, mijn bovenarmpjes zijn volgens mij niet aan de kleine kant John. Volgens hun schema zou ik net een 3xl nodig hebben . 7.62 cm boven mij elleboog is mijn bicep 44cm of te wel 17.3 inch. Ik vond dat zelf een beetje aan de grote kant. Gezien de slingshot nog zou uitrekken heb ik besloten om een 2xl te bestellen.

HHHMMM ik zal hem bij Jules laten zodat René ( die volgens mij middagdienst heeft) hem ook eens kan passen.

Kijk John jullie moeten er allemaal nog eentje bestellen kan ook niks zeggen maar dan zitten jullie misschien naderhand ook met eentje die je veel te groot is. Ik meen me te herinneren dat jij 3xl wilde bestellen;)
Misschien doe ik hem wel niet goed aan :dunno:we zullen maar afwachten zou ik zeggen.

Sling Shot Size Lower Bicep (3" above elbow)
Small 11"
Medium 12"
Large 13"
XL 14"
2XL 15"
3XL 17+"

Tsja, ze bekijken het maar met hun slingshot! ;)

Ik heb XL en hij valt redelijk goed, iets ruim maar niet te ruim :)

Tsja, ze bekijken het maar met hun slingshot! ;)

Nou John, Ik heb hem net geprobeerd. Hij past ik had hem gewoon te laag zoals een elleboog sleeve maar hij moet ietsje hoger.

1x100 ik moest de stang goed vasthouden anders hing die in het plafont
1x150
1x200
1x210 hhmmmmm easy
1x220
1x225
1x227.5;) volgende week ga ik verder;) op naar de 300

Goedendag man!!! :eek:
Wat een gewichten man! :bow:
Ik las ergens anders al over 8x180 banken, helemaal naturel.
Ik ga een andere hobby zoeken denk ik... :o

• #6.093
slingshot is binnen:banana::banana::banana::banana:. UPS heett gisteren al eens aan mijn deur geklopt maar ik was werken. Daar ik nog andere bestelling per UPS geleverd krijg, wist ik dus niet zeker dat het de Slingshot was.

UPS liet me toch al een tijdje geleden weten dat de levering op d.d. 2 NOV zou zijn. HHHMMM is de eerste keer dat dat klopt;)

p.s. € 28 invoerrechten betaald aan UPS

Ik heb hem effe geprobeerd en vind hem nogal los rond mijn biceps zitten. 2x xl valt dus ruimer als ze aangeven op hun site. Nu weet ik niet of dat de bedoeling is, zal hem as Maandag uitvoerig testen.;)

15-10-2010 besteld en 02-11-2010 stond UPS aan mijn voordeur met de slingshot.

Uiteindelijk is zo'n slingshot dus toch wel een vrij prijzig stuk vod, ik hoop dat ie het waard is ;)

---------- Toegevoegd om 19:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:06 ----------

.

HHHMMM ik zal hem bij Jules laten zodat René ( die volgens mij middagdienst heeft) hem ook eens kan passen.

Ik heb dagdienst (volgende week weer middagdienst) en zal donderdag of vrijdag weer gaan trainen.

---------- Toegevoegd om 19:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:08 ----------

Nou John, Ik heb hem net geprobeerd. Hij past ik had hem gewoon te laag zoals een elleboog sleeve maar hij moet ietsje hoger.

1x100 ik moest de stang goed vasthouden anders hing die in het plafont
1x150
1x200
1x210 hhmmmmm easy
1x220
1x225
1x227.5;) volgende week ga ik verder;) op naar de 300

Er staat een ;)...dus ik weet niet of we het nu serieus moeten nemen :rolleyes:...bijna 50kg meer drukken dan je eigen pr is behoorlijk veel...ik had gelezen dat je zo'n 10% meer zou kunnen drukken...

---------- Toegevoegd om 19:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:10 ----------

Goedendag man!!! :eek:
Wat een gewichten man! :bow:
Ik las ergens anders al over 8x180 banken, helemaal naturel.
Ik ga een andere hobby zoeken denk ik... :o

Als je 150kg op een IPF aprove wedstrijd RAW weet te drukken, hoef je je nergens over te schamen, Johnny!

Personen die 8x180kg raw op eigen kracht drukken zijn uitzonderlijk getalenteerde krachtsporters die volgens mij op één hand te tellen zijn, waarbij je dan ook nog eens vingers overhoudt ;)

Laatst bewerkt:
Hahaha, je bent een lieverd Hugz. ;)

• #6.095
Hahaha, je bent een lieverd Hugz. ;)

Ik steek je gewoon een veer in de kont ;)
Omdat ik vind dat je hem verdient...ik weet dat er vrij stevige gasten zijn die stukken jonger zijn en allerlei troep moeten slikken/spuiten om 150kg raw te kunnen drukken. Dus géén andere hobby zoeken Johnny!

Laatst bewerkt:
Ik steek je gewoon een veer in de kont ;)
Omdat ik vind dat je hem verdient...ik weet dat er vrij stevige gasten zijn die stukken jonger zijn en allerlei troep moeten slikken/spuiten om 150kg raw te kunnen drukken. Dus géén andere hobby zoeken Johnny!

Tenzij die HEEL graag veren in zijn kont heeft, natuurlijk... Dan moet ie misschien wel een andere hobby zoeken ;)

Nou ja ik heb natuurlijk net bijna 500,- uitgegeven aan een nieuwe bank, dus zal het nog een paar maanden aanzien. ;)

Ik ben trouwens door de fysio vandaag op het hart gedrukt weer langzaam te gaan opbouwen ivm mijn schouder en elleboog probleem...
Was toch overbelasting.
Ik zal mijn werkgever zo spoedig mogelijk verwittigen dat ik daardoor wat minder aanwezig zal zijn, en als ik er wel ben wat minder intensief mijn werk zal doen. :D
:jk: natuurlijk. ;)

---------- Toegevoegd om 19:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:43 ----------

Tenzij die HEEL graag veren in zijn kont heeft, natuurlijk... Dan moet ie misschien wel een andere hobby zoeken ;)

:roflol:
Laat maar ik ga zo snel mogelijk weer trainen! :D

• #6.098
Ik ben trouwens door de fysio vandaag op het hart gedrukt weer langzaam te gaan opbouwen ivm mijn schouder en elleboog probleem...
Was toch overbelasting.

Ik denk dat we soms te veel en te snel iets willen.
Ik zeg dan wel vaker dat je de balans moet zien te vinden tussen belasting en belastbaarheid, maar zie de "oude dwaas" hierzelf te keer gaan met elastiekjes en oud ijzer alleen maar om paar kilotjes meer te kunnen bankdrukken ;)

Schouder en elleboog overbelasting is niet typisch iets voor bankdrukkers, maar typisch voor bankdrukkers die naast het bankdrukken menen nog hun triceps en schouders extra zwaar te moeten belasten (ik maak me hieraan ook schuldig en vraag me vaak af hoelang het duurd voordat ikzelf ook serieus last krijg) daarom heb ik besloten om de assist (weer) te gaan beperken of in elk geval wat lichter te gaan doen omdat ik me oprecht afvraag of bepaalde oefeningen wel een serieuze overdracht op het bankdrukken hebben en wellicht meer kwaad dan baat hebben. Er zijn naar mijn bescheiden mening slechts twee oefeningen voor je upperbody die centraal dienen te staan als je serieus progressie wilt boeken bij het banken...en dat is uiteraard bankdrukken - met eventueel bepaalde variaties (denk aan close grip benchpress, floor press, paused bench press, boardpress, benchpress with chains/bands) en rows als tegengestelde oefening.

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk is zo'n slingshot dus toch wel een vrij prijzig stuk vod, ik hoop dat ie het waard is ;)

Er staat een ;)...dus ik weet niet of we het nu serieus moeten nemen :rolleyes:...bijna 50kg meer drukken dan je eigen pr is behoorlijk veel...ik had gelezen dat je zo'n 10% meer zou kunnen drukken...

En jij hebt ook nog iedereen aangeboden om de invoerrechten voor je rekening te nemen mijn welgestelde edele huggy prins:p

Idd een grapje:D. Effe geprobeerd met 70 kg[Afbeelding niet meer beschikbaar], dus weet er nagenoeg niks over te melden.

Doe dat ding maar eens om, hij ligt bij Jules. Press er eens een keertje mee zo ik zeggen. Das gemakkelijker als dat ik hier probeer om het onder woorden te brengen. Mijn persoonlijke mening tot nu toe is dat het ding me € 94,90 heeft gekost en ben er eerlijk gezegt tot nu toe nog niet van onder de indruk.

Afwachten tot maandag, dan zal ik een hele training ermee stoeien.

slingshot $ 49,95
shipping/handling $ 44,25 +

TOTAAL $ 93,84 = € 66,90 + € 28,00 INVOERRECHTEN = € 94,90 X FL 2.20371= fl 209,13[Afbeelding niet meer beschikbaar]

210 gulden voor een lapje stof van +-1mtr ....

Terug
Naar boven