- Waardering
- 3.220
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Volgens mij maken jullie iets moeilijk wat makkelijk hoort te zijn. Het gaat ook voorbij aan de bedoeling van het trainen met elastiek. Je kunt de banden voor verschillende doeleinden en op verschillende manieren gebruiken. Je weet dus niet precies hoeveel kilo je tilt en dat maakt volgens mij niets uit als je maar weet hoeveel je drukt op de vlakke bank met alleen een halter. Dat is de oefening die je op een wedstrijd doet. Het schiet zijn doel voorbij zo.
Maar dit logje gaat over bankdrukken en daarvoor is de set up die ik beschreef prima.
Het klopt inderdaad wat je zegt...wellicht graaf ik weer eens te diep...je traind met banden of chains met een bepaalde doelstelling. Wat teld is inderdaad het gewicht wat je uiteindelijk zonder bands of chains op een wedstrijd kunt drukken! Ik ga gewoon lekker aan de slag met die minibands
Ik heb vandaag overigens ook met chains gewerkt...pfffffffffffffff.Training Leon Smeets 1/11
Heavy Bench Press Day:
Flat Bench Press (Full Rom)
20x20, 2x10x70, 5x110, 5x140 & 3x170kg alles RAW.
Vervolgens SHIRT aangetrokken.
3 board 5x170, 2 board 3x190, 1 board 1x210, geen board 3x1x220kg
Close Grip Bench Press with 3 board & paar chains (18kg).
5x120, 5x125, 5x130, 5x135 en 4x 140kg (bij vermeldde gewichten zijn de chains overigens niet meegeteld!)
Chest Supported Row:
6x10x50kg.
Comment:
Het ging allemaal lekker en probleemloos...de gewichten tot 200 hoef ik nauwelijks aan te "drukken" (klinkt vreemd, maar is zo)...vanaf 200+ moet ik "werken". Ik geef hier de voorkeur aan heavy singles...heb er allemaal gemengde gevoelens over...waarom in training wel en op een wedstrijd het me vaak onnodig moeilijker maken dan het is...het speelt gewoon allemaal tussen de oren. Maar het gaat harstikke goed komen, zeker weten!

De close grip met board en chains was erg pittig voor zowel mijn triceps als mijn schouders...helemaal leeggedrukt...ik wilde tot 5x140kg (inclusief chains dan bijna 160kg) gaan, maar bij de 5e rep was het op...zonder hulp had ik die halter echt niet meer van mijn borst gekregen...mijn triceps stonden in "brand"
Daarna dan wat rows gedaan, heerlijke oefening, maar ik was helemaal leeg
...ik had tussendoor effies een setje met zwaardere gewichten en minder reps gedaan, maar die tel ik niet mee...ik vind pulloefeningen gewoon prettiger (lees ik voel ze beter) als ik minder gewicht en meer reps doe.Bij push oefeningen heb ik overigens precies het tegenovergestelde.
Dit trainen met chains & bands is toch wel vrij pittig, en zal ik deze en volgende week nog doen en dan stop ik er wel effies mee...extra triceps en schouderoefeningen hoef ik momenteel eigenlijk niet extra te doen heb ik de indruk.
---------- Toegevoegd om 22:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:55 ----------
huggy jij hebt een slingshot besteld tot bij atp?
Hoelang duurt het voordat je het krijgt en wat kost het om te verzenden.
Wil namelijk ook een slingshot en een stonemold van slater hierheen laten komen.
Frans (pouwerpaxck) heeft daar besteld, hij kan je er meer info over geven
Hij heeft dit overigens paar comments terug allemaal gelogd, dus effies een pagina (of wellicht 2) teruggaan.---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:58 ----------
Ik meet 1x dan weet ik wat de banden leveren en dat doe ik voor de bench pr zo,
2x blauwe van 45,5cm die ik net heb gekocht en 2x blauwe die 2meter zijn knoop erin en klaar en die zijn al 10jaar oud, hang de halter erin en laat het zakken tot op borst hoogte en dan is het met elkaar stang-gew 32,5kg en dat is het enigste wat ik wil weten en dan kan je boven op je top ong die 32,5kg laden,en bovenin de beweging wat myo zegt heeft geen belang teminste niet voor mij...
EN een heel mooi boek wat al in 1941 is geschreven 2e druk en gaat over de psyche in de sport,dus 69jaar geleden bestudeerden ze dat al en gaat over verschillende sporten in dit boek.
Heb dit boek al meer dan 25j en is ook schitterend geschreven wat iedereen begrijpt...
Thnx Bongo voor je bijdrage in deze en het plaatsen van de foto's...1 foto zegt vaak meer dan 1000 woorden!

Op die manier zoals op de foto's te zien is heb ik de bands overigens nog niet gebruikt. Reversed Band Press is meen ik de naam ervoor, toch?
Ik weet wel dat Frans, alias pouwerpaxck dat alreeds vaker zo gedaan heeft.
Laatst bewerkt:

we zullen maar afwachten zou ik zeggen.

natuurlijk.