Ik had het gisteren al gezien, impressive shit!
Zeker weten impressive! En dan voor een "mannetje" van nog geen 90kg
Gisteren nog getraind...maar de laatste dagen vrij weinig tijd gehad om te loggen. Heb net een 6-daagse/circa 55-urige werkweek achter de rug.
De helft van ons personeelsbestand in het warehouse is namelijk ziek, zodoende, en dan moet je met paar man de kar trekken

En had ook nog allerlei sociale "verplichtingen".
Training Spaubeek 6/11, Leon Smeets:
"Light Bench Day"
Full Rom Flat Bench Press: 20x20, 10x70, 5x100 & 6x5x130kg.
Close Grip Bench Press with 3-Board & chains (18kg):
3x5x130 (gewichten chains niet meergerekend).
Chest Supported Rows: 4x10x50kg
Ook nog wat lichte
Front Raises gedaan met
20kg.
Comment:
130kg voelde lekker licht aan en had nog wel wat over om een extra setje te doen (alle reps overigens met korte stop/paused).
Rows...tja...ik kan er niet veel meer van maken.
Ik las in het log van Chopperbob dat hij het idee heeft dat doordat hij met "slechts" 135kg rows doet zijn bank er niet snel genoeg op vooruit zal gaan.
Tja...ik doe rows met een fractie van zijn gewicht

.
Ik weet ook eerlijk gezegd niet of je een sterke row nodig hebt om zwaar te kunnen drukken op de bank...ik doe ze als tegengestelde oefening om rug- en schouderproblemen te voorkomen.
De raises die ik had gedaan, voelde wel goed aan, maar ook hier heb ik mijn vraagtekens...zou een frontraisje van 20kg echt zo'n geweldige carry-over hebben op het bankdrukken met gewichten van 200+?
Soms denk ik dat veel oefeningen pure energieverspilling zijn.
Als ik puur kijk naar de mechanica van het bankdrukken bedoel ik.
Ik denk dat ik uiteindelijk toch weer uitkom bij het schema van Theo van de Laan (juist, die vent wat alleen deed bankdrukken en wat pulldowns en toch 250 wist te drukken in een shirt).
"Alleen" maar bankdrukken heb ik eigenlijk de handen vol aan.
Ik heb het al ooit eens aangehaald...er zijn wel ruim 25 verschillende varianten op het bankdrukken te bedenken door b.v. te variëren in gripwijdte, de stand van de bank, Full Rom versus Partials. En dan heb ik het nog niet over Floor Presses en Dumbbell Presses of het trainen met chains & bands.
Denk dat ik beter één van die ruim 25 varianten kan doen i.p.v. een of ander "bodybuild oefeningetje". Presses en dan wat rows/puldowns en klaar is kees, of in dit geval, Huggy
Aanstaande maandag had ik graag nog een zware training in shirt willen doen, MAAR helaas heb ik middagdienst en lukt het me niet om mezelf vrij te geven. Door het ziekteverzuim van collega's ben ik slechts alleen op de middagdienst op het bedrijf...zodoende.
Wellicht volgende week maandag nog maar effies het shirt aantrekken.