Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik ben niet bekend met dat invoervrije bedrag. Maar dat zou zeker een goede zaak zijn, het stimuleert immers het doen van aankopen en dat is goed voor de economie.

Over het verschepen, daar heb ik ook ervaring mee. Eind vorig jaar één container vanuit de VS laten verschepen. Duurde drie weken volgens mij.
€ 1650 dollar vanuit Miami Fl. Kunnen heel veel sling shots in..... Paar illigalen erbij voor de handel en je bent zo uit de kosten!

Ik heb me al suf gepiekerd maar kan me echt niets voorstellen om met dat ding te doen buiten bankdrukken of opdrukken... :dunno:

Dippen\opening over de handvaten van het diprek doen hoofd eronder door dan de band in je nek of net over de schouders zit en dippen maar.

DL\vanaf vloer over het midden van de stang 1of 2x wikkelen met de voeten in de opening gaan staan en scheur maar aan die stang.

Weet niet hoeveel power dat dure vod leverd en of die er bestand tegen is want met benchen is het maar even dat er spanning op staat,dus denk dat de rek er gauw uit is bij dl\dippen..

Ik ben niet bekend met dat invoervrije bedrag. Maar dat zou zeker een goede zaak zijn, het stimuleert immers het doen van aankopen en dat is goed voor de economie.

Over het verschepen, daar heb ik ook ervaring mee. Eind vorig jaar één container vanuit de VS laten verschepen. Duurde drie weken volgens mij.
€ 1650 dollar vanuit Miami Fl. Kunnen heel veel sling shots in..... Paar illigalen erbij voor de handel en je bent zo uit de kosten!

Ik zie het je nog doen ook he! :roflol:

Via howmuchyabench.net van Mark Bell en inderdaad geen invoerrechten en BTW dit keer. Het wisselt een beetje, soms wel soms niet maar met UPS is het altijd raak bij mij. Mocht je trouwens een bankje of een halter of zo willen hebben dan is Watson Gym Equipment in Engeland een prima alternatief voor Amerikaanse leveranciers. Ik heb daar twee keer wat gekocht en ging prima, en uiteraard geen invoerrechten. Wel VAT (BTW) maar alleen over de aankoopprijs bij de aankoop. Maar mocht je zoiets een keer willen doen, probeer dat dan met iemand die het bedrijfsmatig kan inkopen te doen, zoals een sportschoolhouder. Die kan de BTW verrekenen en de kosten opvoeren, danwel de spullen activeren (afschrijven). Dat verlicht de belastingdruk in de onderneming. Dan kun je afspreken het bedrag excl. BTW contant aan de sportschoolhouder te betalen. Is voor beiden een goede deal. Tip van Flip.

Klinkt goed, ik heb er zopas ook wat besteld en zal heel blij zijn als er geen extra kosten bijkomen.

aha, een ondernemer.;)

Ik zie het je nog doen ook he! :roflol:

Jezus Leon, waar zie je mij voor aan??? Zoiets zou ik echt nooit doen!!
De prijs voor illegalen is flink gezakt met de toetreding van Roemenie tot de EU dus nee, volstrekt onrendabel.

Klinkt goed, ik heb er zopas ook wat besteld en zal heel blij zijn als er geen extra kosten bijkomen.

Dan kun je blij zijn want binnen de EU is er vrij verkeer van mensen en goederen. Wat heb je gekocht, als ik zo vrij mag zijn? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.129
Laatst bewerkt:
amai echt fantastische prestatie.
kniebuigen 380kg!:eek:

Ik had het gisteren al gezien, impressive shit!

• #6.132

Zeker weten impressive! En dan voor een "mannetje" van nog geen 90kg :eek:

Gisteren nog getraind...maar de laatste dagen vrij weinig tijd gehad om te loggen. Heb net een 6-daagse/circa 55-urige werkweek achter de rug.
De helft van ons personeelsbestand in het warehouse is namelijk ziek, zodoende, en dan moet je met paar man de kar trekken :rolleyes:
En had ook nog allerlei sociale "verplichtingen".

Training Spaubeek 6/11, Leon Smeets:

"Light Bench Day"

Full Rom Flat Bench Press: 20x20, 10x70, 5x100 & 6x5x130kg.

Close Grip Bench Press with 3-Board & chains (18kg):
3x5x130 (gewichten chains niet meergerekend).

Chest Supported Rows: 4x10x50kg

Ook nog wat lichte Front Raises gedaan met 20kg.

Comment:
130kg voelde lekker licht aan en had nog wel wat over om een extra setje te doen (alle reps overigens met korte stop/paused).

Rows...tja...ik kan er niet veel meer van maken.
Ik las in het log van Chopperbob dat hij het idee heeft dat doordat hij met "slechts" 135kg rows doet zijn bank er niet snel genoeg op vooruit zal gaan.
Tja...ik doe rows met een fractie van zijn gewicht :o.
Ik weet ook eerlijk gezegd niet of je een sterke row nodig hebt om zwaar te kunnen drukken op de bank...ik doe ze als tegengestelde oefening om rug- en schouderproblemen te voorkomen.

De raises die ik had gedaan, voelde wel goed aan, maar ook hier heb ik mijn vraagtekens...zou een frontraisje van 20kg echt zo'n geweldige carry-over hebben op het bankdrukken met gewichten van 200+? :dunno:

Soms denk ik dat veel oefeningen pure energieverspilling zijn.
Als ik puur kijk naar de mechanica van het bankdrukken bedoel ik.
Ik denk dat ik uiteindelijk toch weer uitkom bij het schema van Theo van de Laan (juist, die vent wat alleen deed bankdrukken en wat pulldowns en toch 250 wist te drukken in een shirt).
"Alleen" maar bankdrukken heb ik eigenlijk de handen vol aan.
Ik heb het al ooit eens aangehaald...er zijn wel ruim 25 verschillende varianten op het bankdrukken te bedenken door b.v. te variëren in gripwijdte, de stand van de bank, Full Rom versus Partials. En dan heb ik het nog niet over Floor Presses en Dumbbell Presses of het trainen met chains & bands.
Denk dat ik beter één van die ruim 25 varianten kan doen i.p.v. een of ander "bodybuild oefeningetje". Presses en dan wat rows/puldowns en klaar is kees, of in dit geval, Huggy ;)

Aanstaande maandag had ik graag nog een zware training in shirt willen doen, MAAR helaas heb ik middagdienst en lukt het me niet om mezelf vrij te geven. Door het ziekteverzuim van collega's ben ik slechts alleen op de middagdienst op het bedrijf...zodoende.
Wellicht volgende week maandag nog maar effies het shirt aantrekken.

Laatst bewerkt:
Niet zo veel denken Huggie maar knallen. Werkt bij mij ook het best ;)

Ik ook, ongelofelijk sterk! :bow:

Hé Huggy,
Anders doe je toch gewoon het systeem van Stefan Korte...
Gewoon het 3x3 systeem zonder de Deadlifts en Squats! :roflol:

Je bent toch lekker bezig man.
En wat Sjampoo zegt, minder denken.
Gewoon knallen! ;)

• #6.136
Hé Huggy,
Anders doe je toch gewoon het systeem van Stefan Korte...
Gewoon het 3x3 systeem zonder de Deadlifts en Squats! :roflol:

Ik vind Stefan inderdaad erg sympathiek ;)...en wees nou eens eerlijk, wat is er tegen het onderstaande in te brengen?

Do you want to bench big? This is no problem; all you have to do is bench press. Since the bench press is the most effective way to train the muscles you need for a big bench it will be the only exercise you use in your training. It incorporates the pectoralis muscles, the deltoids, triceps and even the lats. Remember only the bench press works these muscles exactly the way they are needed for the competition.

3x3 Bench Press

• #6.137
Ik kreeg vandaag een mailtje van iemand die mij persoonlijk kent en mijn log regelmatig leest...vond het wel de moeite waard om te plaatsen in mijn log.

Helemaal mee eens met de filisofie van Stefhan Korte.

Ook de Theo vd Laan principe klopt als een bus.

Zoals ik al eerder zei, zijn alle hebbedingetjes bulshit en is dat alleen maar pure commercie en heel vaak rookgordijnen voor de gebruiker.

Schei toch uit met allerlei schema's en weet ik veel wat je nog erbij koopt.

"Get back to the roots en that is benching for you big bear"

Beste X, je hebt volkomen gelijk...Back to the roots!

In plaats van een front rais met 20kg of een pusdown met 60kg kan ik beter een extra setje bankdrukken!

Only presses & rows/pulldowns nog! :)

ja denk dat je je schouders voldoende pakt met banken al zou je de achterkant en zijkant en rug wel bij kunnen trekken met rows.

Logisch toch René. ;)
Je zegt het al zo lang, en je bent niet alleen!
En zeker als je een beetje lui aangelegd bent :o is het een heel aantrekkelijk principe. :D
Ik ben wel benieuwd wie je nu die PM heeft gestuurd... :dunno:

• #6.140
ja denk dat je je schouders voldoende pakt met banken al zou je de achterkant en zijkant en rug wel bij kunnen trekken met rows.

Als je bankdrukken puur wetenschappelijk zou benaderen en kijkt naar de Mechanica (onderdeel van natuurkunde dat zich bezig houdt met evenwicht en beweging van voorwerpen onder invloed van de krachten die erop werken) heb je buiten bankdrukken & rows niets nodig! Het is namelijk (t.o.v. je lichaam) een horizontale push beweging. Alles wat niet dezelfde bewegingslijn aanhoudt is dus overbodig of verspilling van energie!

Zoals Stephan Korte terecht opmerkt is bankdrukken dé enige oefening die optimaal die spiergroepen traind die moeten samenwerken bij het bankdrukken.
Als je dan varieërd in gripwijdte en rom en wellicht hoek van de bank (incline/decline) heb je variatie genoeg dunkt me.

Zo ga ik het ook weer doen...gewoon banken (in zijn variaties)!
En daarnaast dan nog bij voorkeur rows (een horizontale pullbeweging t.o.v. je lichaam) en eventueel pulldowns voor mijn rug.

Let wel, ik heb het hier over iemand die enkel progressie op het bankdrukken wil boeken.

Terug
Naar boven