- Waardering
- 1.504
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Logisch toch René.
Je zegt het al zo lang, en je bent niet alleen!
En zeker als je een beetje lui aangelegd bentis het een heel aantrekkelijk principe.
Ik ben wel benieuwd wie je nu die PM heeft gestuurd...![]()

je vergeet de belangrijkste spier en dat zijn de triceps![]()
Juist, die naam heb ik inderdaadal eens eerder voorbij zien komen.
Als je meeleest Walter, waarom reageer je hier nooit?

Die pak je dan door steeds verschillende grepen te pakken.
Ik denk dat het systeem van Stephan Korte een goed systeem is, en zeker de moeite waard om te proberen.
Zeker voor de wat oudere jongeren die wat meer herstel nodig hebben.![]()

Je doet volgens het schema van Stephan wel 3x per week banken en dat vind ik weer net iets te veel van het goede.
Voor mij persoonlijk heb ik ervaren dat twee trainingen in de week - een zwaardere en een lichtere training - het beste werkt.
Myo zou zeggen een ME day en een DE day![]()
Alleen als je op je zware dag +90% van je 1RM gewichten zou gebruiken en op je lichte dag de focus legt op een maximale uitvoeringssnelheid en daarom het gewicht en de reps laag zou houden om die snelheid maximaal te houden. In essentie is ME en DE dus iets anders dan zwaar en licht.

vinden om aan alles een Engelse term te geven moet ik maar wat anders bedenken...wil namelijk niemand op zijn tenen trappen. Eh...als je werkt met setjes van 3 reps in de 90+ zouden we dat toch high intensity & low volume day kunnen noemen, toch?
.
...met de kracht zit het dus goed. De 1e set is ook door Jules Bremers gefilmd, hij zal het filmpje vanavond nog wel posten neem ik aan (Jules bij voorbaat dank!). Het filmpje is NIET bedoeld om veren in mijn reet gestopt te krijgen! Het wil laten zien dat de RAWpower er is, maar dat de techniek nog niet optimaal is...ik probeer snel te laten zakken en fel uit te drukken, maar maak de fout dat ik de halter steeds hoger op de borst laat komen waardoor ik onbewust de ROM vergroot en zelfs acheruit ga drukken.

Lekker gedrukt René, flink sterk man.
De slingshot klinkt me echt typisch als iets "niet voor mij"...
Goed bezig, ben benieuwd naar het filmpje.

Nou ik was ZEER sceptisch jegens het slingshot...maar als je de kans krijgt moet je zoiets gewoon eens uitproberen...ikzelf heb het als positief ervaren. Wat overigens niet wil zeggen dat anderen het net zo ervaren.
Als ik het heb mag je het een keer proberen, we zullen elkaar toch nog wel tegenkomen bij wedstrijden of trainingen in Papendal.![]()

Of bij Leon nog een keer als ik (eindelijk) weer eens fit ben.![]()

Bij trainingen met chains heb ik dat nog nooit ervaren en ik train wekelijks met chains en/of bands.
Met bands/chains trainen moet je wat aan wennen. Vooral bands kunnen bij "overuse" blessures geven.
Hoe was je set-up met die bands doubled?
Mss dat je al redelijk vermoeid was door de vorige oefeningen. chains/bands gebruiken de meesten bij de eerste oef.