Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.181
dan is eigenlijk een slingshot niet raw als ik het goed heb en werkt het hetzelfde als een bankdrukshirt alleen makkelijker aan te trekken

Dat is correct!
Zoals ik alreeds aangaf...ik druk zo'n 20x100kg (nu ben ik sowieso niet zo'n held in high volume) maar na die 5 setjes met 170kg wist ik nog altijd 20 reps met 120kg te drukken m.b.v. dat slingshot.
Wellicht een leuk speeltje voor je? ;)

misschien zou ik het misschien een keer in offseason moeten uitproberen heb nu m,n handen vol aan de voorbereiding voor 18 dec ;) druk jij eigenlijk nog in je superkatana?

• #6.183
http://www.youtube.com/watch?v=A4TnJlAwU0A

Ik plaats effies een filmpje van Lucas met 180kg in een benchshirt (hoop dat hij er geen bezwaar tegen heeft) om te laten zien hoe je de ROM aanzienlijk kunt verkorten...een enorme brug (archen), feet back position en vrij laag leggen (alhoewel ik niet geloof dat deze diepte bij de IPF is toegestaan) :thumbs:

Laatst bewerkt:
haha dit was nog redelijk flatback voor mijn doen ;) in een shirt van tga die ruim 15 kilo zwaarder is dan ik.

• #6.185
misschien zou ik het misschien een keer in offseason moeten uitproberen heb nu m,n handen vol aan de voorbereiding voor 18 dec ;) druk jij eigenlijk nog in je superkatana?

Mijn Superkatana heeft Ruud Gransier over gekocht...ik vond het shirt te extreem en kon er absoluut niet goed mee overweg.
De Rage X vind ik persoonlijk een stuk gebruiksvriendelijker.
En nu zijn er velen die menen dat je in een Superkatana meer kunt drukken, maar dat lijkt me ook nogal persoonlijk.
En laten we niet vergeten dat de enige drie mannen die meer dan 1000lbs hebben gedrukt (Rychlak, Mendelsson en Kennely) dat allen deden in een Inzer! ;)

---------- Toegevoegd om 00:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:36 ----------

haha dit was nog redelijk flatback voor mijn doen ;) in een shirt van tga die ruim 15 kilo zwaarder is dan ik.

Flatback noem jij dat? :eek:

---------- Toegevoegd om 00:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:39 ----------

Ok, goed gekeurd dus:D. Kan niet wachten tot dat mijn schouder herstelt is:( om er zelf voluit mee te kunnen trainen:p.

Ikzelf vind het wel een leuk "speeltje"...als het ook bij pieken zo werkt en ik er minstens 10% uit zou halen, dan zou ik ruim 200kg moeten drukken met dit slingshot (en jij overigens ook!)...Het is echter wel geen rawbeurt meer dan hé.
Thnx nogmaals dat ik het effies mocht uitproberen...ik denk dat een 3 XL (die ik eventueel wilde bestellen) toch te groot voor me is.

dat is een arch die zelfs jij en wie dan ook kan creeeren. de arch die ik nu gebruik is een arch die ik vroeger ook vaak gebruikte en ook verantwoordelijk was voor m,n 190 benches is overigens ook dezelfde arch als kennelly heeft en die is jouw gewicht huggy.
ik heb op de wk nog maar het puntje van de ijsberg ontdekt met de katana kreeg met moeite m,n beurten op de borst terwijl de kraag helemaal omhoog zat

• #6.187
dat is een arch die zelfs jij en wie dan ook kan creeeren. de arch die ik nu gebruik is een arch die ik vroeger ook vaak gebruikte en ook verantwoordelijk was voor m,n 190 benches is overigens ook dezelfde arch als kennelly heeft en die is jouw gewicht huggy.
ik heb op de wk nog maar het puntje van de ijsberg ontdekt met de katana kreeg met moeite m,n beurten op de borst terwijl de kraag helemaal omhoog zat

Nou, ik ben nogal erg stijf, maar hoe kan ik dan zo'n arch maken? Speciale oefeningen ofzo die je doet? Enne...archen staat erom bekend dat het nogal rugklachten veroorzaakt en dat kan ik vermijden als kiespijn.
Als je dus een methode weet zonder al te veel risico's hoor ik het graag van je! :)

daarom moet je je rug ook sterk maken ;) die van mij is in verhouding anders zou ik naar beneden klappen door de druk van de gewichten he? haha

• #6.189

Ik zal je wat vertellen...als ik aan die Rage X wat ik nu heb een beetje omlaag trek kom ik zelfs niet onder met 240kg! Dat is dus niet uniek voor een Superkatana lijkt me.

---------- Toegevoegd om 00:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:48 ----------

daarom moet je je rug ook sterk maken ;) die van mij is in verhouding anders zou ik naar beneden klappen door de druk van de gewichten he? haha

Een sterke rug wil nog niet zeggen dat je kunt archen, lijkt me.
Maar je hebt natuurlijk een punt, daar ligt ook mijn weakness...jij doet graag zware rows meen ik, toch?

is ongeveer dezelfde setup als james henderson moet je maar ff youtube checken die setup kan jij ook wel en is niet zo extreem

---------- Toegevoegd om 00:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:50 ----------

ik doe zware rows op z,n tijd maar niet nu ik de sq en dl erbij doe voor techniek want ik wil nl in maart gaan powerliften op de nk

• #6.191
is ongeveer dezelfde setup als james henderson moet je maar ff youtube checken die setup kan jij ook wel en is niet zo extreem

Ik zal het checken....Big James Henderson spreekt wel tot mijn verbeelding...een nogal grote en zware man die 324kg raw wist te drukken!

tja de superkatana is gewoon extremer en als je nooit een gewone katana heb gehad is het een bijna onmogelijke taak het shirt te leren kennen de ins en outs dan

• #6.193
ik doe zware rows op z,n tijd maar niet nu ik de sq en dl erbij doe voor techniek want ik wil nl in maart gaan powerliften op de nk

Nu gaan we het krijgen, dalijk kom jij ook nog ermee dat ik moet gaan SQ en DL om meer te kunnen banken (ik geloof daar niet zo in, hoe kan het anders dat diverse sterke buigers/lifters verhoudingsgewijs minder op de bank doen?)

yep zonder polsbandages en riem :)

• #6.195
yep zonder polsbandages en riem :)

100 % raw flikte hij dat kunstje!

---------- Toegevoegd om 00:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:55 ----------

tja de superkatana is gewoon extremer en als je nooit een gewone katana heb gehad is het een bijna onmogelijke taak het shirt te leren kennen de ins en outs dan

Wellicht moet je inderdaad eerst in een gewone katana beginnen en als je daarmee overweg kunt overstappen naar een super katana...maar ik laat het voorlopig bij de Inzer...is nog niet zo verkeerd hoor...ook Joanne Schaefer en Ielja Strik drukken in Inzer (beide hebben Wereldrecord's op naam staan).

sq en dl moet je alleen regelmatig trainen als je een powerliftwedstrijd doet. voor de wk trainde ik m,n benen wel met squatten alleen keek ik niet zo nauw of ik op diepte zat of niet is meer dat ik meer spanning in m,n lichaam krijg.
en ja dat er powerlifters zijn die verhoudingsgewijs niet veel kunnen banken heeft denk ik met prioriteit te maken hebben. op alle 3 onderdelen sterk zijn is best moeilijk. maar denk dat een powerlifter die 800 totaal tilt dmv 300-200-300 aardig in verhouding zit

100 % raw flikte hij dat kunstje!

---------- Toegevoegd om 00:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:55 ----------

Wellicht moet je inderdaad eerst in een gewone katana beginnen en als je daarmee overweg kunt overstappen naar een super katana...maar ik laat het voorlopig bij de Inzer...is nog niet zo verkeerd hoor...ook Joanne Schaefer en Ielja Strik drukken in Inzer (beide hebben Wereldrecord's op naam staan).

Rene ga jij eens snel slapen! Het is veel te laat voor kleine teddyberen om nog op te zijn!

• #6.198
Rene ga jij eens snel slapen! Het is veel te laat voor kleine teddyberen om nog op te zijn!

:roflol: Je hebt gelijk!
Maar ik hoef morgen - in tegenstelling tot jouw - niet vroeg op te staan :p
En als kakelverse pappa heb je ook je rust nodig.

Ik ga inderdaad maar eens lekker slapen...mijn vriendin kwam al vragen waar ik bleef...ze miste me ;)

Welterusten :)

Mijn Superkatana heeft Ruud Gransier over gekocht...ik vond het shirt te extreem en kon er absoluut niet goed mee overweg.
De Rage X vind ik persoonlijk een stuk gebruiksvriendelijker.
En nu zijn er velen die menen dat je in een Superkatana meer kunt drukken, maar dat lijkt me ook nogal persoonlijk.
En laten we niet vergeten dat de enige drie mannen die meer dan 1000lbs hebben gedrukt (Rychlak, Mendelsson en Kennely) dat allen deden in een Inzer! ;)

---------- Toegevoegd om 00:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:36 ----------

Flatback noem jij dat? :eek:

---------- Toegevoegd om 00:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:39 ----------

Ikzelf vind het wel een leuk "speeltje"...als het ook bij pieken zo werkt en ik er minstens 10% uit zou halen, dan zou ik ruim 200kg moeten drukken met dit slingshot (en jij overigens ook!)...Het is echter wel geen rawbeurt meer dan hé.
Thnx nogmaals dat ik het effies mocht uitproberen...ik denk dat een 3 XL (die ik eventueel wilde bestellen) toch te groot voor me is.

Dat bedoedel ik dus, het schema van hun (APT) maatvoering volgens mij niet klopt en dat je moet uitkijken dat je er geen besteld die je te groot is.

eey rene, ben hier tijd niet geweest, was je log kwijt :S
hijs stond ineens niet meer bij mijn abbo's.
toch maar weer gevonden en zal je weer gaan volgen.
het is al ff geleden maar k*t voor je met het EK man. hopen dat aankomend NK beter gaat !

Terug
Naar boven