Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Dat is dus de reden waarom ik zulke schoenen wil!
Een lichte hak met een stroeve zool.
Ik gebruik hem overigens uiteraard voor te bankdrukken.
Duidelijk? ;)

---------- Toegevoegd om 16:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:55 ----------

Ik ben brildrager (tegenwoordig contactlenzen) maar Ik zie heus wel de verschillen tussen Lucas en mij hoor ;)!
Als ik zo moet gaan liggen krijg ik echter overal kramp en pijn.
En ik heb al vaker geprobeerd.
Daarnaast wil het nog niet zeggen dat een feet back positie van de voeten automatisch beter is...bij Westside kiezen ze voor om een feet front position, toch?
Het gaat zich niet erom dat ik Lucas wil of moet kopieëren, het gaat erom om een manier van banken te vinden die voor mij optimaal is.
Zoals Lucas doet benchen zal mij never lukken, dus dat is verder ook geen optie.

Je hebt inderdaad geen nieuwe bril nodig Rene, maar wat gezond verstand zou wellicht een optie zijn. Jules post gisteren je filmpje om 18.46 uur en jij vraagt zelf om commentaar. Om 20.03 maak ik onder andere de opmerking over de verschuiving van je voet. Je vraagt om 20.15 of nieuwe schoenen dan een optie zijn omdat die van jou na 30 jaar zijn versleten?! Een open deur lijkt me, dus daar hoef ik toch niet op te reageren? Het is mij duidelijk dat je nieuwe schoenen wilt kopen voor het bankdrukken...duh! Waarom dan zo bijdehand doen?

Vervolgens post jij het filmpje van Lucas om 00.31 uur en vraagt hoe je moet archen. Niemand reageert daarop, behalve ik. Archen doe je door je voeten naar achteren te plaatsen en je schouderbladen naar binnen en naar beneden te brengen richting je heupen. Lucas laat het mooi zien. De mate waarin kun je varieren. Met jouw vraag in het achterhoofd slaat jouw reactie hierboven dan echt helemaal nergens op. Ik bedoel vraag het dan niet! Jij bent zelf naar mij toegekomen om je te helpen. Volgens mij zijn mijn bedoelingen oprecht, maar ik twijfel momenteel echt aan die van jou. Je bent stront eigenwijs. Helemaal niets mis mee, maar ik ga mijn tijd er niet meer aan verdoen. Succes met trainen Rene. En dat meen ik oprecht.

Ik wil ze ook bestellen, wie heeft rond de maat 45 zodat ik ze eens kan passen om te bestellen? Het zou namelijk kunnen zijn dat maat 44 2/3 of maat 45 1/3 goed is.

Ik wil ze ook bestellen, wie heeft rond de maat 45 zodat ik ze eens kan passen om te bestellen? Het zou namelijk kunnen zijn dat maat 44 2/3 of maat 45 1/3 goed is.

Ik meen me te herinneren Gijs dat deze schoenen nogal krap uitvallen dus. Jules heeft ze destijds gelijk met mij besteld vraag hem ook eens?

Gijs, die tennisschoenen zijn serieus hetzelfde qua maat.
Ik had thuis een paar tennisschoenen 44 2/3 en 45 1/3 staan, 44 2/3 was wat minder ruim, dus heb ik die genomen (tennisschoenen nam ik altijd wat ruimer).

Anders als je keertje bij ons wilt trainen kan je de mijne passen :p (of als er weer eens training is)

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.225
Je hebt inderdaad geen nieuwe bril nodig Rene, maar wat gezond verstand zou wellicht een optie zijn. Jules post gisteren je filmpje om 18.46 uur en jij vraagt zelf om commentaar. Om 20.03 maak ik onder andere de opmerking over de verschuiving van je voet. Je vraagt om 20.15 of nieuwe schoenen dan een optie zijn omdat die van jou na 30 jaar zijn versleten?! Een open deur lijkt me, dus daar hoef ik toch niet op te reageren? Het is mij duidelijk dat je nieuwe schoenen wilt kopen voor het bankdrukken...duh! Waarom dan zo bijdehand doen?

:dunno: Mijn zogenaamde "bijdehand" antwoord was helemaal niet aan jou gericht, maar aan GertJan en Jorg88 die zich afvroegen waarvoor ik die schoenen nodig had...daarnaast staat er ook nog eens een ;) opdat niemand zich met dat "duidelijk" eventueel op de tenen getrapt voelt.
Als jij dan voelt aangesproken kan ik daar verder niets aan doen hoor.

---------- Toegevoegd om 23:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:47 ----------

Kijk eens naar de voet positie van Lucas ten opzichte van zijn heupen en dan naar die van jou in jouw filmpje. Hij trekt zijn benen veel verder onder zijn lichaam waardoor hij een arch maakt. Daarnaast zet hij zijn schouderbladen vast in de bank en trekt ze richting zijn heupen. Als je kijkt naar de hoek tussen zijn armen en zijn torso dan zie je dat die minder is dan 90 graden. Alsof hij een soort van decline press maakt. Niet iedereen is soepel genoeg om zo te archen maar oefening baart kunst. Het helpt om een schuimroller of desnoods een pvc buis onder je onderug te leggen om het zo te oefenen.

Dan schrijf je dus het bovenstaande...het komt bij mij dan over alsof je me dan als erg "simpel" beschouwd alsof ik dat niet ook constateer. Waarom meen je dat ik zijn filmpje in mijn log plaats? Juist om het verschil te laten zien, een verschil wat mij uiteraard heus wel was opgevallen (vandaar mijn reactie dat ik geen nieuwe bril nodig heb eveneens met een ;)).
En meen je nu werkelijk dat ik nog nooit eens met een schuimroller enz. al eens geprobeerd heb te archen?
Dat truukje probeerde Leon Smeets al bij me uit in 2008 toen ik hem leerde kennen en hij me wilde helpen om te archen.
Wat ik kenbaar maak is dat ik niet bepaald flexibel ben en krampen en pijn krijg ik als arch, dat heeft niets met eigenwijsheid te maken, maar dat is de realiteit. Ik heb zelfs een tijdje met een "swissbal" flexibiliteits oefeningen gedaan maar hield er serieuze rugklachten aan over. Als ik eigenwijs was zou ik overigens géén bands besteld hebben en zou ik er niet mee aan de slag zijn gegaan!

---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:54 ----------

Volgens mij zijn mijn bedoelingen oprecht, maar ik twijfel momenteel echt aan die van jou. Je bent stront eigenwijs. Helemaal niets mis mee, maar ik ga mijn tijd er niet meer aan verdoen. Succes met trainen Rene. En dat meen ik oprecht.

Jammer dat je twijfelt aan mijn bedoelingen.
Niemand verplicht je overigens om te reageren in mijn log.
Graag of niet!
Ik stel je bijdragen overigens wel op prijs.
Maar ik wil het absoluut niet op mijn geweten hebben dat je je tijd aan mij verdoet...er zijn anderen die jouw "hulp" volgens mij beter kunnen gebruiken.
Dat wat ik tot op heden heb bereikt - en ik wil verder echt niet opscheppen hoor, maar 227,5 drukt niet iedereen in shirt en 182,5 op een rawwedstrijd ook niet - heb ik zonder jouw hulp bereikt, en ik vermoed dat ik ook zonder jouw hulp nog wel verder zal komen hoor.
De beste tip tot op heden vond ik nog de aanschaf van nieuwe schoenen, zal ik zeker opvolgen! Thnx :)

Effies een zinnetje voor iemand anders bedoeld:
Walter je had weer eens gelijk! :thumbs:
Je zou helderziende moeten worden ;)

Laatst bewerkt:
omg.

Oh my God. :D

• #6.229

Thnx Hummer!
Als die "G" er nu met een hoofdletter had gestaan, was ik er wellicht op gekomen.

Ik vind het wel jammer dat er vaker op dit forum verkeerde conclusies getrokken worden en mensen zich vaak voelen aangevallen en snel op de tenen zijn getrapt. Laat ik één ding heel duidelijk stellen: Het is nooit mijn intentie om iemand aan te vallen, te beledigen of op zijn tenen te trappen. En ik stel de bijdragen van wie dan ook (bekend of onbekende Nederlander, sterk en minder sterk) op prijs in mijn log.
Wellicht ligt het dan aan mijn manier van communiceren en berust dus e.e.a. op een commucatiemisverstand. Mijn oprechte excuses aan hen die ik wellicht onbedoeld toch tegen me in het harnas heb gejaagd. Heb je twijfels over hoe een reactie van mijn kant is bedoeld, schroom niet, maar vraag a.u.b. om verduidelijking! :)

---------- Toegevoegd om 00:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:35 ----------

Hoe gaat het overigens met je arm?
Denk je dat je eventueel kunt meedoen in Geldrop?

Ik denk het niet...
Ik denk ook niet dat het erg zinvol is om beduidend minder te gaan drukken dan de vorige keer...
En ik ben bang dat ik me blesseer.
Maar wie weet? :dunno:
Misschien voelt het straks best goed, en doe ik het toch hoor.
Ik ben er toch! :D

• #6.231
Ik denk het niet...
Ik denk ook niet dat het erg zinvol is om beduidend minder te gaan drukken dan de vorige keer...
En ik ben bang dat ik me blesseer.
Maar wie weet? :dunno:
Misschien voelt het straks best goed, en doe ik het toch hoor.
Ik ben er toch! :D

Het heeft inderdaad geen zin als je er dan nog last van hebt.
Best wel jammer, maar dan begin je in 2011 gewoon met een nieuwe frisse start vol goede voornemens! Komt goed, Johnny :)

Ik verheug me in elk geval om jou en natuurlijk ook Nick en de rest weer allemaal te zien!

Komt helemaal goed.
Volgens de fysio had ik al wat langere tijd boven mijn "huppeldepup" getraind en gewerkt, en mijn rotator cuff spieren zijn ook een beetje lurp...
Ach, ik zie het wel. ;)

:dunno: Mijn zogenaamde "bijdehand" antwoord was helemaal niet aan jou gericht, maar aan GertJan en Jorg88 die zich afvroegen waarvoor ik die schoenen nodig had.
Als jij dan voelt aangesproken kan ik daar verder niets aan doen hoor.

En meen je nu werkelijk dat ik nog nooit eens met een schuimroller enz. al eens geprobeerd heb te archen?

Jammer dat je twijfelt aan mijn bedoelingen.
Niemand verplicht je overigens om te reageren in mijn log.
Graag of niet!
Ik stel je bijdragen overigens wel op prijs.
Maar ik wil het absoluut niet op mijn geweten hebben dat je je tijd aan mij verdoet...er zijn anderen die jouw "hulp" volgens mij beter kunnen gebruiken.
Dat wat ik tot op heden heb bereikt - en ik wil verder echt niet opscheppen hoor, maar 227,5 drukt niet iedereen in shirt en 182,5 op een rawwedstrijd ook niet - heb ik zonder jouw hulp bereikt, en ik vermoed dat ik ook zonder jouw hulp nog wel verder zal komen hoor.
De beste tip tot op heden vond ik nog de aanschaf van nieuwe schoenen, zal ik zeker opvolgen! Thnx :)

Effies een zinnetje voor iemand anders bedoeld:
Walter je had weer eens gelijk! :thumbs:
Je zou helderziende moeten worden ;)

Wel jammer dat je in je relaas voorbij gaat aan het feit dat jij mij benaderd hebt met je hulpvragen over pieken onder andere via mijn inbox.
We hebben samen aan je schema gesleuteld, ik heb het nog op google docs gezet voor je en je hebt het nagenoeg exact gevolgd. Los van het resultaat op het EK was je sterker dan ooit naar eigen zeggen. Ik kan daar geen enkele krediet voor claimen, die eer valt jou helemaal te beurt, maar die 'hulp' zoals jij het noemt heb jij zelf ingeroepen en er gebruik van gemaakt. Eerlijk gezegd valt me je commentaar dan tegen van je Rene. Het is goedkoop. Heel erg goedkoop. Ik heb nooit verondersteld dat jij mijn hulp nodig hebt, jij hebt mijn hulp gevraagd.

Ik zal het vast deze keer ook allemaal weer verkeerd begrepen hebben, die kans loop je met deze manier van communiceren, maar bovenstaande teksten van je zijn volgens mij wel helder en duidelijk. Laten we het hier maar bij laten. Walter had gelijk!

Laatst bewerkt:
  • #6.234
Rene, als jouw commentaar niet aan mij gericht is, moet je niet mijn post citeren en daar het commentaar onder zetten. Je maakte verder geen enkele verwijzing naar iemand anders. Dus ja je kunt er dus wel iets aan doen, maar daar had je geen zin in blijkbaar. Maar bij deze heb je dat recht gezet. Dank daarvoor.

En ik herinner mij niet gezegd te hebben dat jij nog nooit schuimroller hebt gebruikt?? Dus nee, dat meen ik niet...??? Het was een tip, blijkbaar een bekende. Maar evengoed een tip.

Wel jammer dat je in je relaas voorbij gaat aan het feit dat jij mij benaderd hebt met je hulpvragen over pieken onder andere via mijn inbox.
We hebben samen aan je schema gesleuteld, ik heb het nog op google docs gezet voor je en je hebt het nagenoeg exact gevolgd. Los van het resultaat op het EK was je sterker dan ooit naar eigen zeggen. Ik kan daar geen enkele krediet voor claimen, die eer valt jou helemaal te beurt, maar die 'hulp' zoals jij het noemt heb jij zelf ingeroepen en er gebruik van gemaakt. Eerlijk gezegd valt me je commentaar dan tegen van je Rene. Het is goedkoop. Heel erg goedkoop. Ik heb nooit verondersteld dat jij mijn hulp nodig hebt, jij hebt mijn hulp gevraagd.

Ik zal het vast deze keer ook allemaal weer verkeerd begrepen hebben, die kans loop je met deze manier van communiceren, maar bovenstaande teksten van je zijn volgens mij wel helder en duidelijk. Laten we het hier maar bij laten. Walter had gelijk!

Weet je Robbert, we hadden van te voren al eens vaker contact via pm's, toch?
En ik vind het altijd interessant om ook de mening van anderen te horen over bepaalde dingen. Ik heb jouw overigens niet gevraagd om een schema, jij hebt dat aangeboden (wat overigens best wel vriendelijk van je was en ik op prijs stelde en je ook vriendelijk voor bedankte). Ik heb schema's van Realpower (Steve Loncke) van wimwam (Wim Wamsteeker) en nog paar andere jongens die er ook wel iets van afweten...en ik probeer er mijn voordeel mee te doen.
Ik mix het tot iets waarvan ik het idee heb wat voor mij werk en fix het dus zo samen. Ik kom wellicht eigenwijs over, maar jij nu toch wel ietsiepietsie verwaand hoor.

Zo heb ik bepaalde elementen uit jouw schema gebruikt (overigens heus niet alles hoor!). Zo ben ik heel snel afgestapt van de assist die jij me deed aanbevelen (vooral het aantal sets/reps). Dan deed ik ook wel meer reps maken in de aanloop naar het "piekgewicht". Het goede vond ik dat je deed aanbevelen om met heavy singles te werken, maar ook dat is ook niets nieuws onder de zon. Harpep van dit forum heeft over een benchcyclus en pieken al eens een artikel geschreven waarin dat allemaal uitvoerig beschreven wordt.
Best wel jammer dat we van hem tegenwoordig nog maar weinig horen.
Een intelligente, sterke kerel zonder capsones en absoluut niet verwaand.

Ik vind het wel grappig dat je schreef dat het verder "niemand" hoefde te weten dat je me "hielp" en het nu hier groot en breed doet uitmeten.
Maar het maakt verder ook niets uit hoor, ik heb namelijk absoluut niets te verbergen. Nogmaals bedankt voor je "hulp".

P.S. Walter heeft tot op heden nog altijd gelijk gehad ;)

• #6.235
Ik had Robbert een mailtje gestuurd omdat ik belangstelling had in zijn boekwerk "krachttraining voor iedereen" wat helaas nauwelijks nog verkrijgbaar.
Robbert vond het leuk dat ik geïnteresseerd was in zijn boek, maar stelde dat het een basisboek was waar niets in zou staan wat ik al niet zou weten.
Vervolgens vraag ik hem of hij weet waar ik meer informatie weet te halen over pieken...(ik dacht daarbij aan een boek of een website). Vervolgens bood Robbert vriendelijk aan om voor me een schema te maken waar ik best wel benieuwd naar was en dus oor naar had.
En ik heb hem ook laten weten dat ik het zeer op prijs stelde en hem dankbaar was voor de spontane hulp die hij me aanbood!

Origineel gepost door huggybear1968
Er is niets mis met een goed basisboek! [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een andere vraag...weet jij waarover ik informatie kan vinden over piekkracht?
(hoeveel procent/percentages en wanneer je die moet drukken van je doelstelling).

Op 23 oktober heb ik het EK...en nu wil ik niet te vroeg pieken, omdat je een piek nooit heel lang weet vast te houden, en ik heb er niets aan als ik in training geweldige resultaten neerzet maar het op een wedstrijd niet kan verzilveren.
Mijn doel is 230+ drukken.

Groet,

René

Grappig dat je dit vraagt Rene want ik zag jouw schema in je log en las dat je zes weken de reguliere bench in shirt maximaal wilt doen en dan nog op de andere dag zware vijfjes. Ik zat nog te twijfelen of ik wat zou posten. Ik denk dat je in week twee of drie op je sterkst bent dan en daarna zul je moeite hebben het vast te houden. Blijf je zwaar drukken dan ben denk ik zelf dat je het niveau niet zult vasthouden. Ik heb niet zo wat voor handen waarnaar ik je kan verwijzen maar we kunnen samen wel een schema maken waarvan jij denkt dat het werkt. Laat maar weten of je dat wilt. Hoeft verder niemand te weten, dat interesseert mij allemaal niet. Ik wil ook dat je 230 drukt. In je tweede beurt...hahaha. Ben je bekend met googleapps? Kun je in excell een makkelijk schema maken en delen. Hoeveel weken heb je precies deze week meegerekend?

Vreemd dat het nu opeens wel iedereen moet weten en dat je er zo te koop mee loopt...maar ik heb daar verder absoluut geen problemen mee! Alle mailtjes die ik tot op heden heb verstuurd zouden ze morgen in de krant mogen zetten, ik hoef me nergens voor te schamen en heb ook absoluut niets te verbergen.

Ik dacht dat dit al klaar was. Ik ga bijna denken dat je chizofreen bent Rene. Jij post mijn prive bericht aan jou en dan loop ik ermee te koop? Ik snap er niets meer van. Laat het rusten jongen. Jij hebt gelijk ok? Vrede.

• #6.237
Ik dacht dat dit al klaar was. Ik ga bijna denken dat je chizofreen bent Rene. Jij post mijn prive bericht aan jou en dan loop ik ermee te koop? Ik snap er niets meer van. Laat het rusten jongen. Jij hebt gelijk ok? Vrede.

Zo, ook alweer vroeg uit de veren nadat het gisteren zo laat was geworden en dan meteen effies kijken op DBB, het heeft je toch ook wel bezig gehouden (net als mij overigens) ;).

Je mag verder denken over mij wat je wilt, beste Robbert.

Normaal gesproken valt een pm onder "biechtgeheim" en zal ik zoiets niet openbaar maken, MAAR aangezien jij zelf over de inhoud van deze mail begon en zo hoog van de toren blies over de hulp die ik volgens jou zou ingeroepen hebben heb ik dit mailtje geplaatst opdat eenieder zelf kan oordelen. Wie de bal kaast, mag hem terug verwachten!

Verder wil ik er liever geen woorden meer aan vuil maken, of jij moet daar behoefte aan hebben? :rolleyes:

Ik denk dat zelfs Walter het met me eens zal zijn als ik zeg laat het rusten jongens.
Van wat hieruit kan voortvloeien heeft niemand profijt, en is dus zinloos.
Jammer dat het zo gelopen is, ieder gaat zijn eigen weg weer.

Huggy kom op he prive berichten zijn prive die post je toch niet in je log. Jullie zijn volwassen mannen maar gedragen zich al kleine kinderen.
sorry hoor maar moest het ff kwijt

ohw broeder Huggy leert ook nooit!
RW stop met je tijd verspillen aan hem!
Hij heeft op eigen houtje een 182,5kg raw bench gehaald aan 160kg BW
Dat maakt hem de master of all knowledge!

@Rene: Beetje laag dat je je gelijk probeerd te halen door prive berichten te posten.
Je zou eigenlijk een gat in de lucht moeten springen dat RW je aanbied een schema te maken.

Terug
Naar boven