MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Nu gaan we het krijgen, dalijk kom jij ook nog ermee dat ik moet gaan SQ en DL om meer te kunnen banken (ik geloof daar niet zo in, hoe kan het anders dat diverse sterke buigers/lifters verhoudingsgewijs minder op de bank doen?)

Iedere persoon heeft toch een lift die hem wat beter afgaat?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.202
eey rene, ben hier tijd niet geweest, was je log kwijt :S
hijs stond ineens niet meer bij mijn abbo's.
toch maar weer gevonden en zal je weer gaan volgen.
het is al ff geleden maar k*t voor je met het EK man. hopen dat aankomend NK beter gaat !

Ach ja, soms zit het mee en soms zit het tegen hé
Beetje pech gehad, (technische foutjes gemaakt) de volgende keer heb ik weer mazzel ;)

---------- Toegevoegd om 13:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:32 ----------

Iedere persoon heeft toch een lift die hem wat beter afgaat?

Uiteraard en die personen bij wie alle 3 de lifts goed gaan dat worden dan de wereldkampioenen! ;)

Ik ben helemaal verzot op bankdrukken en dat is mijn passie, van nature heb ik kracht genoeg, maar genetisch gezien heb ik veel te lange armen om echt zware gewichten te drukken. Wat mij opvalt is dat de mensen met de kortste armpjes en de strakste shirts op wedstrijden het vaak heel goed doen.
Maar ik heb er plezier in en ik hoef geen wereldkampioen te worden...ik heb een bepaalde doelstelling en als ik die heb bereikt ben ik ook content :)

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:35 ----------

Effies heel wat anders...ik heb toch besloten om maar eens afscheid te gaan nemen van mijn oude gewichthefschoenen (inmiddels al bijna 30 jaar oud) en wil nieuwe kopen...heeft iemand enig idee welk van hieronder aanbevelenswaardig is? Bron: http://www.nerlinger.com/

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
adistar_2008_561107_0.jpg
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]adiSTAR Weightlifting 2008
adidas
Weltklasse Gewichtheber Schuh entwickelt und designed zu den olympischen Spielen in Peking.
149.00 EUR

ampelgruen.gif
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
powperfectII_120.jpg
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]NEU Power Perfect II
adidas
Allround-Modell für Training und Wettkampf. Grö*enschlüssel unter Details.105.00 EUR

ampelgruen.gif
Ironwork_III_098486_0.jpg
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]Ironwork III 2008 Schuhe, Auslaufmodell
adidas
Allround-Modell für Training und Wettkampf. Grö*enschlüssel unter Details.105.00 EUR

ampelgruen.gif
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]Auslaufmodell adiSTAR Weightlifting 2004 SONDERPREIS
adidas
Weltklasse Gewichtheber Schuh entwickelt und designed zu den olympischen Spielen in Athen.
Grö*enschlüssel unter Details.122.00 EUR

ampelgruen.gif
Schuh_Equ_6612240_0.jpg
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]Auslaufmodell Equipment Weighlifting Schuhe SONDERPREIS
adidas
Topmodel für den Wettkampf. Grö*enschlüssel unter Details.122.00 EUR

ampelgruen.gif
Schuh_Ironwork2_53799_s.jpg
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]Auslaufmodell Ironwork II 2004 SONDERPREIS
adidas
Attraktiver gewichtheberspezifischer Trainingsschuh.
Grö*enschlüssel unter Details.89.00 EUR

is niet altijd zo dat degene met de kortste armpjes en strakste shirts winnen. je moet gewoon sterk genoeg in je shirt zijn en je basiskracht moet ook goed zijn

• #6.204
is niet altijd zo dat degene met de kortste armpjes en strakste shirts winnen. je moet gewoon sterk genoeg in je shirt zijn en je basiskracht moet ook goed zijn

Dat geeft me weer hoop Luc, dat ik ooit nog eens het record van Ryan Kennely aan flarden druk! ;)

---------[/SIZE][/COLOR]

Effies heel wat anders...ik heb toch besloten om maar eens afscheid te gaan nemen van mijn oude gewichthefschoenen (inmiddels al bijna 30 jaar oud) en wil nieuwe kopen...heeft iemand enig idee welk van hieronder aanbevelenswaardig is? Bron: http://www.nerlinger.com/

adistar_2008_561107_0.jpg
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]adiSTAR Weightlifting 2008
adidas
Weltklasse Gewichtheber Schuh entwickelt und designed zu den olympischen Spielen in Peking.
149.00 EUR

Deze heb ik. Ik heb ze nu 2 jaar en ik ben ZEER tevreden. LET WEL OP DE MAAT.;);)

haha ok dan dat is de spirit beremans maar dan moet je ook benen trainen :p want kennelly en mendelson pakten ook rond de 450 kilo in de squat. maar of je squatten leuk vind of niet legdrive is een belangrijk punt in het benchen ;)

waar gebruik jij ze voor rené?
aangezien je geen gewichtheffen doet maar je ze voor andere oefeningen gebruikt zou ik niet de duurste kopen, nergens voor nodig. bij ons lopen er verschillende die de goedkoopste hebben (die Ironwork II) volgens mij zijn deze goed genoeg. ma die duurste zijn wel de mooiste :p

En nu een hele domme vraag van mij: wat is de meerwaarde van deze schoenen tov gewone (gym) schoenen?
Gaat het om de grip of iets anders?

http://www.youtube.com/watch?v=A4TnJlAwU0A

Ik plaats effies een filmpje van Lucas met 180kg in een benchshirt (hoop dat hij er geen bezwaar tegen heeft) om te laten zien hoe je de ROM aanzienlijk kunt verkorten...een enorme brug (archen), feet back position en vrij laag leggen (alhoewel ik niet geloof dat deze diepte bij de IPF is toegestaan) :thumbs:

Nou, ik ben nogal erg stijf, maar hoe kan ik dan zo'n arch maken? Speciale oefeningen ofzo die je doet? Enne...archen staat erom bekend dat het nogal rugklachten veroorzaakt en dat kan ik vermijden als kiespijn.
Als je dus een methode weet zonder al te veel risico's hoor ik het graag van je! :)

Kijk eens naar de voet positie van Lucas ten opzichte van zijn heupen en dan naar die van jou in jouw filmpje. Hij trekt zijn benen veel verder onder zijn lichaam waardoor hij een arch maakt. Daarnaast zet hij zijn schouderbladen vast in de bank en trekt ze richting zijn heupen. Als je kijkt naar de hoek tussen zijn armen en zijn torso dan zie je dat die minder is dan 90 graden. Alsof hij een soort van decline press maakt. Niet iedereen is soepel genoeg om zo te archen maar oefening baart kunst. Het helpt om een schuimroller of desnoods een pvc buis onder je onderug te leggen om het zo te oefenen.
Overigens valt het mij wel op dat veel andere Nederlandse powerlifters nauwelijks een arch maken en veel meer drukken zoals jij, hoog op de borst. Ik weet eerlijk gezegd niet waarom, maar het zal zijn reden hebben.
De beste bankdrukker in Raalte drukt 190 raw op een wedstrijd rond de 105 kilo en heeft geen extreme arch. Hij laat de halter wel lager zakken dan jij maar niet zo laag als Lucas of ikzelf. Het is dus zoeken naar de sterkste positie vanuit een biomechanisch oogpunt. En dat verschilt per lichaam. Ik zou eens beginnen je close benches lager te doen met de ellebogen naar binnen en een maximale arch met rol onder je onderrug. Dat voelt met een close grip natuurlijker dan met een wide grip, helemaal als je raw drukt in je training zoals nu.

Ik heb trouwens de iron works II en III van Adidas. Die laatste heeft de hak wat hoger volgens mij. Zijn allemaal goede schoenen.

En nu een hele domme vraag van mij: wat is de meerwaarde van deze schoenen tov gewone (gym) schoenen?
Gaat het om de grip of iets anders?

bij gewichtheffers gaat het om de stand. er zit een hogere hak onder waardoor je betere balans hebt. ik heb iets andere met iets hogere hak, squatschoenen voor ja je het wel, te squatten. maar ik zie bij ons soms ook zo'n kerel op de legpress met deze schoenen dat snap ik niet.. en waar huggy ze voor gebruikt weet ik ook niet.

• #6.211
haha ok dan dat is de spirit beremans maar dan moet je ook benen trainen :p want kennelly en mendelson pakten ook rond de 450 kilo in de squat. maar of je squatten leuk vind of niet legdrive is een belangrijk punt in het benchen ;)

Ik ben al tevreden met 250kg op de bank.
Zonder te buigen kom ik toch al vrij aardig in de richting (in training al eens 240 gedrukt)...nog 22.5kg! ;)

---------- Toegevoegd om 15:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:52 ----------

Verder zou ik schoenen met een lichte hak aandoen als ik jou was en met een stroeve zool. Je glijdt bij rep vier naar voren bij het spanning zetten. Dan vershuift de druk van je hak naar je voorvoet, waardoor die verschuift.

Dat is dus de reden waarom ik zulke schoenen wil!
Een lichte hak met een stroeve zool.
Ik gebruik hem overigens uiteraard voor te bankdrukken.
Duidelijk? ;)

---------- Toegevoegd om 16:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:55 ----------

Kijk eens naar de voet positie van Lucas ten opzichte van zijn heupen en dan naar die van jou in jouw filmpje. Hij trekt zijn benen veel verder onder zijn lichaam waardoor hij een arch maakt. Daarnaast zet hij zijn schouderbladen vast in de bank en trekt ze richting zijn heupen. Als je kijkt naar de hoek tussen zijn armen en zijn torso dan zie je dat die minder is dan 90 graden. Alsof hij een soort van decline press maakt. Niet iedereen is soepel genoeg om zo te archen maar oefening baart kunst. Het helpt om een schuimroller of desnoods een pvc buis onder je onderug te leggen om het zo te oefenen.
Overigens valt het mij wel op dat veel andere Nederlandse powerlifters nauwelijks een arch maken en veel meer drukken zoals jij, hoog op de borst. Ik weet eerlijk gezegd niet waarom, maar het zal zijn reden hebben.
De beste bankdrukker in Raalte drukt 190 raw op een wedstrijd rond de 105 kilo en heeft geen extreme arch. Hij laat de halter wel lager zakken dan jij maar niet zo laag als Lucas of ikzelf. Het is dus zoeken naar de sterkste positie vanuit een biomechanisch oogpunt. En dat verschilt per lichaam. Ik zou eens beginnen je close benches lager te doen met de ellebogen naar binnen en een maximale arch met rol onder je onderrug. Dat voelt met een close grip natuurlijker dan met een wide grip, helemaal als je raw drukt in je training zoals nu.

Ik heb trouwens de iron works II en III van Adidas. Die laatste heeft de hak wat hoger volgens mij. Zijn allemaal goede schoenen.

Ik ben brildrager (tegenwoordig contactlenzen) maar Ik zie heus wel de verschillen tussen Lucas en mij hoor ;)!
Als ik zo moet gaan liggen krijg ik echter overal kramp en pijn.
En ik heb al vaker geprobeerd.
Daarnaast wil het nog niet zeggen dat een feet back positie van de voeten automatisch beter is...bij Westside kiezen ze voor om een feet front position, toch?
Het gaat zich niet erom dat ik Lucas wil of moet kopieëren, het gaat erom om een manier van banken te vinden die voor mij optimaal is.
Zoals Lucas doet benchen zal mij never lukken, dus dat is verder ook geen optie.

Het hoger op de borst drukken is nogal erg verklaarbaar...bij de IPF is contact met het borstbeen verplicht. Daarom kiezen velen het zekere voor het onzekere en leggen de halter iets hoger.

Laatst bewerkt:
Ik ben al tevreden met 250kg op de bank.
Zonder te buigen kom ik toch al vrij aardig in de richting (in training al eens 240 gedrukt)...nog 22.5kg! ;)

---------- Toegevoegd om 15:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:52 ----------

Ach ik ben ook van nature een luie lifter maar kwam erachter dat ik na 3 buigtrainingen na maanden niet meer gesquat te hebben toch 225 kon squatten in een wedstrijd vandaar dat ik toch nieuwsgierig ben of ik met een beetje training richting 300 kan komen

• #6.213
Deze heb ik. Ik heb ze nu 2 jaar en ik ben ZEER tevreden. LET WEL OP DE MAAT.;);)

Zo, meteen de duurste...jij ben een echt luxepoppetje, hé ;)

Ik heb normaal maat 46, welke maat moet ik dan aanhouden?

---------- Toegevoegd om 17:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:10 ----------

Ach ik ben ook van nature een luie lifter maar kwam erachter dat ik na 3 buigtrainingen na maanden niet meer gesquat te hebben toch 225 kon squatten in een wedstrijd vandaar dat ik toch nieuwsgierig ben of ik met een beetje training richting 300 kan komen

225kg na maanden niet meer gesquat te hebben?
Frans had maanden niet meer gedeadlift en trok een pr van 280.
Wellicht dat ik eens maanden niet moet bankdrukken en dan zomaar 250 druk? ;)

Voor die Adidas schoenen kan je het beste even in een sportzaak Adidas tennisschoenen passen (Barricade/Feather).
Die maat komt wel overeen.

Succes ermee ;)

• #6.215
O.K. thnx Eddine :)

Ik heb ook nog contact gehad met Manfred Nerlinger en hem om advies gevraagd. Hij adviseerd mij de Power Perfect 2...aardig dat hij mij die aanbeveelt en niet meteen de allerduurste, maar vind het overigens wel de lelijkste schoen die erbij is ;)

Sehr geehrter Herr Nerlinger,

Mein Hobby ist Bankdrücken und ich möchte gerne einen Schuh kaufen der eine höhere Sohle hat und optimalen Bodenkontakt.
Welcher Schuh können Sie mir empfehlen?
Vielen Dank!
Mit freundlichem Gruss,

René Hamers

Hallo Herr Hamers,
Sie können den Power perfect II mehmen.
Wegen der Grö*e probieren sie am besten einen adidas Lauf oder Jogging
schuh.
Diese Grö*e UK ist dann in der Regel die selbe wie bei den
Gewichtheberschuhen

Mit freundlichen Grü*en

Manfred Nerlinger

Laatst bewerkt:
aber huggy, du kanst nog al deutsch schrieblen mein freund! :D

O.K. thnx Eddine :)

Ik heb ook nog contact gehad met Manfred Nerlinger en hem om advies gevraagd. Hij adviseerd mij de Power Perfect 2...aardig dat hij mij die aanbeveelt en niet meteen de allerduurste, maar vind het overigens wel de lelijkste schoen die erbij is ;)

Sehr geehrter Herr Nerlinger,

Mein Hobby ist Bankdrücken und ich möchte gerne einen Schuh kaufen der eine höhere Sohle hat und optimalen Bodenkontakt.
Welcher Schuh können Sie mir empfehlen?
Vielen Dank!
Mit freundlichem Gruss,

René Hamers

Hallo Herr Hamers,
Sie können den Power perfect II mehmen.
Wegen der Grö*e probieren sie am besten einen adidas Lauf oder Jogging
schuh.
Diese Grö*e UK ist dann in der Regel die selbe wie bei den
Gewichtheberschuhen

Mit freundlichen Grü*en

Manfred Nerlinger

Een aardig woordje over de grenzzzzz Mein freundliche "knoevel beer"

• #6.218
"Knoevelbeer" :roflol:

Schmusebär of Kuschelbär zeggen ze in het Duits.

Ik heb danook 10 jaar in Duitsland gewerkt op de luchthaven van Keulen en ik heb tot mijn 40e in Kerkrade gewoond wat aan Herzogenrath grenst (DL). Duits kan ik probleemloos praten, lezen en schrijven (niet alles 100% overeenkomstig de Duitse Grammatica, mja, dat kan ik met de Nederlandse Grammatica ook niet...ik maak wat dat betreft genoeg fouten met d of dt of t achter een werkwoord :o)

Helaas is mijn Engels beduidend minder goed :(, anders zou ik alle mooie krachtsportartikelen en boeken die er zijn geschreven (en in het Engels is veel meer te lezen over krachtsport dan in welke taal dan ook) zeker weten verslonden hebben ;)

Laatst bewerkt:
"Knoevelbeer" :roflol:

Schmusebär of Kuschelbär zeggen ze in het Duits.

Ik heb danook 10 jaar in Duitsland gewerkt op de luchthaven van Keulen en ik heb tot mijn 40e in Kerkrade gewoond wat aan Herzogenrath grenst (DL). Duits kan ik probleemloos praten, lezen en schrijven (niet alles 100% overeenkomstig de Duitse Grammatica, mja, dat kan ik met de Nederlandse Grammatica ook niet...ik maak wat dat betreft genoeg fouten met d of dt of t achter een werkwoord :o)

Helaas is mijn Engels beduidend minder goed :(, anders zou ik alle mooie krachtsportartikelen en boeken die er zijn geschreven (en in het Engels is veel meer te lezen over krachtsport dan in welke taal dan ook) zeker weten verslonden hebben ;)

wij hier in limburg zeggen toch knoevelbeer ?

Wat een lelijke schoenen zeg, maar ja, als het je helpt...

Terug
Naar boven