Training 15/11 bij Leon Smeets
Flat Bench Press:
RAW: 20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130kg
SHIRT: dik board 4x170, smal board 3x190 en
zonder board 1x210 allemaal probleemloos. Vervolgens een vette fail op
215 
...ik had zelf mijn riem aangetrokken (blijkbaar niet strak genoeg, want shirt kroop helemaal omhoog tegen mijn kin aan)...shirt ietsiepietsie lager getrokken en riem strakker...pfff kwam ik met
215 niet op mijn borst dus ook een fail

...vervolgens
222,5kg en wel weer een goede beurt.
Ik was nogal amateuristisch bezig...in shirt blijft lastig voor me...of het zit te hoog of het zit te laag, en de halter moet gewoon goed "vallen"...dan kan ik ook een gewicht van b.v. 230 aan...zit het shirt niet goed of valt de halter niet optimaal druk ik noppes

.
Close Grip Bench Press:
Halter op de buik laten terecht komen (heb het hier in het log al eens besproken)...dat is bij smal bankdrukken ook de natuurlijke lijn...hoog op de borst is onnatuurlijk als je de ellebogen "in" houdt.
3x5x120kg
Wide Grip Latt Pull Down:
10x50, 10x70 & 6x6x80kg.
Comment:
Voor het banken had ik effies 3 setjes LPD gedaan zoals Bongo had aanbevolen...voelde goed aan...zal ik vaker toepassen...thnx voor het advies Bongo!
Walter Janssen was ook met zijn pupillen aanwezig die zondag bij de wedstrijd in Geldrop meedoen...het was een beetje een soort "centrale training".
Walter had overigens een wel heel leuke attentie voor me:
Een petje van het NK bankdrukken 2008 (waar ik nog Nederlands Kampioen BD werd) èn een paar gewichthefschoenen Iron Work 2 van Addidas (maat 46), hij had ze op slechts twee wedstrijden gebruikt en heeft ze niet meer nodig...zodoende werd ik door hem gesponsord, Walter nogmaals hartelijk bedankt!

(Was die discussie n.a.v. de schoenen toch nog ergens goed voor)
Zondag is dan de wedstrijd in Geldrop...ik waag me niet meer aan voorspellingen...alles is afhankelijk van mijn vorm van de dag, en of het shirt goed zit en de halter optimaal terecht komt. Ik hoop iets te kunnen recht zetten, maar we zullen moeten afwachten of het gaat lukken...dat weten we dan als ik mijn 3 beurten gedrukt heb

.
---------- Toegevoegd om 22:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:45 ----------
42 man wat een jong broekie nog wou dat ik dat nog was in de bloei van je leven....

als jij het zegt, je hebt Abraham al gezien, toch?

Denk echter dat ik in de ogen van de vele (sub)junioren hier op het forum al een dino ben
Ik hoop in elk geval net als jou als 50 plusser nog plezier in de sport te hebben en net zo goed bezig te zijn als jou!