XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

FF zonder dollen gewoon benieuwd. Stel dat je uit zou bommen maar wel alleen bent. Krijg je dan nog steeds de eerste prijs?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.362
FF zonder dollen gewoon benieuwd. Stel dat je uit zou bommen maar wel alleen bent. Krijg je dan nog steeds de eerste prijs?

Nee, want voor een prijs te halen moet je eerst een resultaat neerzetten.
Als je uitbomt heb je geen goede beurt gehad en dus ook geen resultaat neergezet!

Het is dus niet zoals je bij b.v. bepaalde vechtsporten ziet, dat je automatisch tot winnaar wordt uitgeroepen als er geen tegenstanders komen opdagen.
Je zult toch "iets" moeten laten zien ;)

Ik ben bijvoorbeeld wel in 2008 Nederlands Kampioen Bankdrukken geworden in de 125+ klasse bij de 40 plussers (dat was een makkie, omdat er verder niemand mee deed, maar ik had ook een goede beurt met 195kg).
Als ik geen goede beurt had gehad, zou er voor 2008 dus in mijn klasse geen resultaat geweest zijn.

Laatst bewerkt:
is bij het powerliften ook toch, als je op 1 onderdeel uitbomt, bv de squat. kan je eigenlijk net zo goed stoppen al doen er maar 3 mee je word toch geen 3e meer.

is bij het powerliften ook toch, als je op 1 onderdeel uitbomt, bv de squat. kan je eigenlijk net zo goed stoppen al doen er maar 3 mee je word toch geen 3e meer.

Wel als er met Wilks gewerkt wordt toch? Dan gaat het toch gewoon om je totale puntenaantal...

uuhm huggy ? dit weet ik zo snel niet. ik zou denken van niet. je hebt geen totaal gewicht gezet dus tel je gewoon niet mee. maar misschien is deze regeling anders.

Het is dus niet zoals je bij b.v. bepaalde vechtsporten ziet, dat je automatisch tot winnaar wordt uitgeroepen als er geen tegenstanders komen opdagen.
Je zult toch "iets" moeten laten zien ;)
Geef je even een demo door te schaduw boksen tegen jezelf. Of in PL shaduw benchen :P
Heb je toch iets laten zien.

• #6.367
Geef je even een demo door te schaduw boksen tegen jezelf. Of in PL shaduw benchen :P
Heb je toch iets laten zien.

:roflol: Shaduw bench? Tis een optie, maar ik geloof niet dat de heren scheidsrechters erg onder de indruk zullen zijn ;)

---------- Toegevoegd om 19:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

uuhm huggy ? dit weet ik zo snel niet. ik zou denken van niet. je hebt geen totaal gewicht gezet dus tel je gewoon niet mee. maar misschien is deze regeling anders.

Het gaat bij PL altijd om je totaal...die met het meeste totaal wordt immers winnaar in een bepaalde klasse.
Als je op één onderdeel uitbomt worden ook de andere 2 onderdelen niet meegeteld en heb je dus geen resultaat neergezet.
Wilkspunten heeft verder hiermee niets te maken.
Wilkspunten is ingevoerd om dames met heren en diverse gewichtsklassen met elkaar te kunnen vergelijken.

als je alleen bent gewoon vragen om alleen de stang en die drukken
heb je in ieder geval iets

• #6.369
als je alleen bent gewoon vragen om alleen de stang en die drukken
heb je in ieder geval iets

Theoretisch gezien zou dat kunnen, maar geen enkele sportman zal dit doen.
Je hebt voor een wedstrijd getraind en er naar toe geleefd, dan wil je meestal ook laten zien wat je waard bent.
Als jij in training 80kg hebt gebankt wil je dat ook graag "verzilverd" zien op een wedstrijd, toch? (zelfs al zou je alleen zijn in een klasse) :).

dan doe je 1 met een stang. 2 met 60kg en dan 80kg :D

Theoretisch gezien zou dat kunnen, maar geen enkele sportman zal dit doen.
Je hebt voor een wedstrijd getraind en er naar toe geleefd, dan wil je meestal ook laten zien wat je waard bent.
Als jij in training 80kg hebt gebankt wil je dat ook graag "verzilverd" zien op een wedstrijd, toch? (zelfs al zou je alleen zijn in een klasse) :).

natuurlijk ;)

• #6.372
dan doe je 1 met een stang. 2 met 60kg en dan 80kg :D

Het is wel eens gebeurd dat een "powerlifter" SQ 60 BP 300 DL 60 deed.
Deze persoon wilde namelijk niet alleen een record bij de single benchpress hebben, maar ook bij de three-lift benchpress.
Tegenwoordig is daar terecht paal en perk aan gesteld.

Het gaat bij PL altijd om je totaal...die met het meeste totaal wordt immers winnaar in een bepaalde klasse.
Als je op één onderdeel uitbomt worden ook de andere 2 onderdelen niet meegeteld en heb je dus geen resultaat neergezet.
Wilkspunten heeft verder hiermee niets te maken.
Wilkspunten is ingevoerd om dames met heren en diverse gewichtsklassen met elkaar te kunnen vergelijken.

ja dit zij ik toch ook? daarom zij ik van als je op squat uitbomt kan je net zo goed stoppen. meestal ga je door om te laten zien van ik kan het wel. maar het heeft niet echt zin meer.

Wat is het NPB minimum in de Squat en Deadlift in de 125+ klasse, Huggy?

• #6.375
ja dit zij ik toch ook? daarom zij ik van als je op squat uitbomt kan je net zo goed stoppen. meestal ga je door om te laten zien van ik kan het wel. maar het heeft niet echt zin meer.

Ik wilde je comment alleen maar bevestigen en tevens aangeven dat Wilkspunten verder niets hiermee te maken heeft :)

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:03 ----------

Wat is het NPB minimum in de Squat en Deadlift in de 125+ klasse, Huggy?

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Henk Keizer zal de "NPB minima" uitrekenen en nog voor het nieuwe jaar aan het bestuur ter goedkeuring voorleggen.
Ze zullen zeker weten lager liggen dan de gevestigde oude records.

Het NPB minum voor bankdrukken bij de junioren in de 125+ staat op 175kg.
En bij de masters 2 heeft Rien Bijdevier het record met 185kg.
Ben benieuwd wat ze voor NPB minimum bij de senioren zullen eisen.
Daarmee wordt het nieuwe jaar wel interessant, want dan zullen velen uiteraard voor een record gaan!:)

Hieronder de Recordlijst PL en ook enkele NPB minima
http://www.powerliftingbond.nl/powerlifting1 recordlijst 28 augustus.htm

Nee, ik bedoel: wat moet ik minimaal buigen, drukken en liften om meet te mogen doen.

• #6.377
Nee, ik bedoel: wat moet ik minimaal buigen, drukken en liften om meet te mogen doen.

Nu word ik toch echt pissig hé, niet zo bijdehand doen! :mad:

:jk:

Ik had jouw vraag verkeerd begrepen en het antwoord was dus ook niet wat jij verwachtte...zo snel ontstaan er misverstanden ;)

Ik weet niet zeker of er een minimum is om mee te doen, hierover heb ik tot op heden niets gelezen in de reglementen, ik denk wel dat het allemaal een beetje in verhouding met elkaar moet zijn. Een leuke vraag voor zondag aan de scheidsrechters lijkt me. Heb je plannen in die richting? :)

Ik zou als ik Nick was wel eens kijken wat bij de subjunioren straks een NPB minimum zal zijn in zijn gewichtsklasse...en natuurlijk ook voor Jorg 88 interessant.

Laatst bewerkt:
Niet echt, maar dan heb ik wel een doel om naartoe te trainen.
Stel je voor dat het allebei 200kg is, dan weet ik dat ik nog even te gaan heb. ;)

• #6.379
Niet echt, maar dan heb ik wel een doel om naartoe te trainen.
Stel je voor dat het allebei 200kg is, dan weet ik dat ik nog even te gaan heb. ;)

Ik denk zelfs dat er geen minimum is voor mee te doen...we hebben toch ook op bankdrukwedstrijden gezien dat er dames meedoen die 40kg drukken.
Je kunt je natuurlijk afvragen of je als superzwaargewicht met 125kg SQ/DL aan een wedstrijd wilt meedoen. Aan de ene kant als je er plezier aan beleeft waarom ook weer niet? Rien Bijdevier kon meer BP dan SQ.

Zelf zou ik me deze minimumregel opleggen...SQ/DL minimaal 1,5 x BDW & BP minimaal 1 x BDW, maar dat is hoe ik het zie.
Naarmate je zwaarder & ouder wordt, wordt het wel lastiger omdit te bereiken ;)

Wellicht maak ik hiermee geen vrienden, maar ik ben van mening dat als je wat langer traind (en serieus powerliftgericht traind op die onderdelen) toch wel in staat moet zijn om bovenstaande percentages te bereiken...anders doe je iets verkeerd lijkt me.

Laatst bewerkt:
D'r zit wat in, maar de NPB heeft het toch over het "NPB minimum" maar kon het zo gauw niet vinden. ;)

Terug
Naar boven