XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:13 ----------

Ik ben vandaag bij mijn huisarts geweest...ik heb een "verwijskaart" gevraagd voor een diëtist.

Ik wil voorkomen dat ik nog zwaarder wordt en in eerste instantie terug naar 145kg. Het streven moet vooral realistisch blijven en een gewichtsverlies van 10% is meestal het meest maximaal haalbare wat dikkerds permanent kunnen afvallen...meer is mogelijk, maar meestal komt men uiteindelijk toch weer uit op het oude, zware gewicht. Ik heb inmiddels Becelbrood in huis gehaald (een volkoren/meergranen brood 40% minder zout dan in gewoon brood) en het smaakt zelfs lekkerder dan het brood wat ik gewend ben (voor de rest eet ik al mager) Ik heb zelfs "slechts" 2 stukjes rijstevlaai met slagroom gegeten in het weekend (normaal schrokte ik zo'n vlaaitje wel weg tijdens het weekend van mijn verjaardag):eek:

Ik hoop dat de diëtist nog wat voeding- en bewegingstips voor me zal hebben waarmee ik gewicht kwijkraak zonder daarbij noemenswaardig aan kracht te verliezen...wordt vervolgd ;)

Als apen hoger klimmen willen, ziet men gauw hun blote billen.;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.342
De laatste waar ik was, was best dik eigenlijk...
Dat was misschien wel iets voor jou?! :D
Ik hou meer van wat slankere types eigenlijk. ;)
Ik sta inmiddels op 144kg, dus heel langzaam gaat er wat af.

Ik val inderdaad wel voor de wat vollere, mollige vrouwen...maar ik heb absoluut geen afkeer van de slankere versies van het vrouwelijke geslacht ;)

Ik ben benieuwd wat ik zondag zal wegen...ik ga er vanuit dat ik dan in elk geval lichter ben dan op het EK en hoop onder de 155 te zitten...we zullen zien :rolleyes:

Is er hier een nieuwe Harry Mullisch opgestaan..?

Ik val inderdaad wel voor de wat vollere, mollige vrouwen...maar ik heb absoluut geen afkeer van de slankere versies van het vrouwelijke geslacht ;)

Ik ben benieuwd wat ik zondag zal wegen...ik ga er vanuit dat ik dan in elk geval lichter ben dan op het EK en hoop onder de 155 te zitten...we zullen zien :rolleyes:

Komt wel goed jongen. ;)

• #6.346
Ik lees in jouw handtekening het volgende...

Larry Pacifico says the best two ways to increase the bench press are to gain weight and do close grip bench press.

Alhoewel het volgens Larry niet O.K. is als ik gewicht zou verliezen...dus maar op naar de 170kg BDW? ;)

:roflol:
Komaan Hugz, vreten! :D

• #6.348
Nieuwe gewichtsklassen IPF vanaf 1-1-2011.
Het aantal gewichtsklassen wordt hiermee terug gebracht.
Hou hiermee rekening als deelnemer aan wedstrijden die onder auspiciën van de IPF vallen (in NL is dat de NPB).
Nieuwe gewichtsklassen:

Women:
up to 43 kg (Sub-Junior/Junior); 47 kg; 52 kg; 57 kg; 63 kg; 72 kg; 84 kg; +84 kg
Men:
up to 53 kg (Sub-Junior/Junior); 59 kg; 66 kg; 74 kg; 83 kg; 93 kg; 105 kg; 120 kg; +120 kg

Oude gewichtsklassen:

Gewichtsklassen Heren:
56.0 kg klasse tot 56.00 kg
60.0 kg klasse van 56.01 tot 60.00 kg
67.5 kg klasse van 60.01 tot 67.50 kg
75.0 kg klasse van 67.51 tot 75.00 kg
82.5 kg klasse van 75.01 tot 82.50 kg
90.0 kg klasse van 82.51 tot 90.00 kg
100.0 kg klasse van 90.01 tot 100.00 kg
110.0 kg klasse van 100.01 tot 110.00 kg
125.0 kg klasse van 110.01 tot 125.00 kg
125.0+ kg klasse ( 125.01 tot onbeperkt)

Gewichtsklassen Dames:
48.0 kg klasse tot 48.00 kg
52.0 kg klasse van 48.01 tot 52.00 kg
56.0 kg klasse van 52.01 tot 56.00 kg
60.0 kg klasse van 56.01 tot 60.00 kg
67.5 kg klasse van 60.01 tot 67.50 kg
75.0 kg klasse van 67.51 tot 75.00 kg
82.5 kg klasse van 75.01 tot 82.50 kg
90.0 kg klasse van 82.51 tot 90.00 kg
90.0+ kg klasse van 90.01 tot onbeperkt

Dan...een versoepeling van de regels met bankdrukken :)...besloten op het WK in november...voor mij paar weken te laat, anders was die 225 - 230 hoogstwaarschijnlijk goed gekeurd en was ik niet uitgebomd op het EK :(

Bench Press:
- It was deleted: Any pronounced and exaggerated uneven extension of the arms during the lift.
- Feet movement flat on the floor/block/plates are allowed
- Impairment form is deleted.

Bron: [Link niet meer beschikbaar][tt_news]=641&tx_ttnews[backPid]=40&cHash=e347678f7f

Dus nu mag je ongelijk strekken, je voeten verschuiven en liggen kronkelen op de bank..? :dunno:

• #6.350
Dus nu mag je ongelijk strekken, je voeten verschuiven en liggen kronkelen op de bank..? :dunno:

Er mag een geringe voetverplaatsing plaats vinden, als je voetzool maar plat op de grond blijft...een gering ongelijk strekken gedurende het drukken is geen reden tot afkeur als je aan het eind van de beweging maar gelijk uitkomt.
Je mag dus als het ware corrigeren tijdens het drukken, maar niet aan het einde van de lift, begrijp je? :)
Hoofd en billen blijven in contact met de bank.

Dat ze iets soepeler worden juich ik toe, voor toeschouwers en ook atleten is het namelijk vaak niet te begrijpen en te bevatten waarom sommige beurten worden afgekeurd.

Laatst bewerkt:
Die gasten blijven ook maar veranderen.

• #6.352
Die gasten blijven ook maar veranderen.

Velen zullen blij zijn ermee, niet iedereen...Ielja Strik bijvoorbeeld zal nu in de zwaarste klasse moeten aantreden...waar de tegenstand ook weer sterker is.

Beschouw de versoepeling van regels ook als positief...hiermee komen ze veel atleten tegenmoet.

Tot 2014 zal er geen veranderingen zijn in equipment.
Wat je nu aanschaft kun je dus een tijdje mee vooruit ;)

wat een k*t verandering. ik hoopte dat mijn klasse naar 76 zou gaan gaat ie na 74..

ik vind die versoepeling van de regels best hypocriet voor een bond die olympische erkenning probeert te krijgen op deze manier is er geen onderscheid meer tussen de ipf en andere bonden lijkt mij dan maar dat is mijn bescheiden mening

K*t... dilemma's, dilemma's...

Terug cutten naar 93 zonder veel krachtverlies moet wel haalbaar zijn denk ik, maar effe flink doorbulken naar 105 is misschien ook een idee :D

ik vind die versoepeling van de regels best hypocriet voor een bond die olympische erkenning probeert te krijgen op deze manier is er geen onderscheid meer tussen de ipf en andere bonden lijkt mij dan maar dat is mijn bescheiden mening

Jawel, de dopigcontroles!!

@ Unclez: Wat denk je nou zelf dat je gaat doen.. :meal:

• #6.357
wat een k*t verandering. ik hoopte dat mijn klasse naar 76 zou gaan gaat ie na 74..

Het is jammer dat het voor jou niet zo goed uitkomt...voor mij zelf veranderd niet zo veel, alhoewel ik er wel rekening mee houdt dat er vanaf 2011 meer mensen in de superzwaargewicht klasse dan zullen meedoen.
Want je hebt genoeg atleten die met hun BDW net onder de 125 kg zitten.
Pjotr zal het wel leuk vinden dat hij nu niet iedere keer moet afvallen tot onder de 90kg.;)

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:45 ----------

Dat klopt...de IPF heeft een dopingbeleid en vele anderen bonden hebben dat niet, maar er zijn ook nog genoeg grote verschillen in de reglementen.
Denk aan b.v. de monolift die bij sommige bonden bij het buigen is toegestaan, dat is bij de IPF taboe. En er zijn verder heus nog wel verschillen wat de uitvoering betreft. Ook hebben ze bij de IPF niet zulke Olympische halters die zo extreem doorbuigen* zoals bij sommige andere bonden (* waardoor de ROM bij het DL verkort wordt) Bij de IPF mag je ook slechts 1 ply shirts gebruiken terwijl sommige andere bonden beduidend soepeler zijn.
Tevens beoordelen op iedere wedstrijd 3 scheidsrechters (net als bij het gewichtheffen) je doen en laten, en dat zie ik bij veel bonden ook niet.
Ik kan nog wel een tijdje doorblijven gaan ;)

Wat de Olympische erkenning betreft...
De reglementen van de IPF worden als de Golden Standard beschouwd en ook toegepast op de World Games (de alternatieve Olympische Spelen) en ook bij de Paralympics (Bankdrukken voor mensen met een lichamelijk handicap).
Als Powerliften ooit een Olympische Sport zou worden, dan alleen voor de atleten die lid zijn van de IPF en niet van een andere bond, dat moge duidelijk zijn!

Laatst bewerkt:
  • #6.358
Voor de geïnteresseerden:

Aanstaande zondag (21 november) is bij sportschool Topfit in Geldrop (Noord-Brabant) www.sportcentrumtopfit.nl de 1e competitie Bankdrukken van het seizoen 2010/2011 van de NPB.

De wedstrijd begint om 11.00 en (zoals bij elke wedstrijd) is er dan vanaf 2 uur voor de wedstrijd (09.00 tot uiterlijk 10.30) de mogelijkheid om te wegen.

Entree = Gratis!

Aan allen die meedoen wens ik heel veel suc6 opdat bepaalde doelstellingen alsnog op de valreep van het oude jaar behaald mogen worden :).

Laatst bewerkt:
jij doet toch ook wel mee he huggy :D

• #6.360
jij doet toch ook wel mee he huggy :D

Ik heb besloten om niet mee te doen...ik heb mijn piek gehad op het EK en moet eerst over mijn faalangst heen om weer uit te bommen :( :eek:

Grapje, uiteraard doe ik mee ;)!

Nieuwe ronde, nieuwe kansen, toch?
En iedere wedstrijd betekend weer een ervaring rijker :)

Er zal zondag - omdat het teamwedstrijden betreft - slechts één tegenstander voor me daar zijn...niemand minder dan René Hamers, alias Huggybear, ofwel ikzelf. Het wordt dus een wedstrijd tegen mezelf.

Over doelstellingen laat ik me niet meer over uit, dat schept alleen maar (te) hoge verwachtingen en geeft onnodig druk.
Alles is toch afhankelijk van de vorm van de dag en vooral van het cruciale moment als ik onder de halter lig.
We zullen zien...:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven