AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Oké, dus je hoeft niet een minimum te doen om mee te doen, maar om een record te zetten moet je wel een minimum halen.
Waarom maken ze het zo onduidelijk..? ;)

Overlaatst filmpje gezien wedstrijd, en kerel benchte 200kg en squatte 110 en deadlifte 150 fzo dus, weet wel niet welke fed. Filmpje staat in pics vids topic (jonge gast, low bw)

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.384
Oké, dus je hoeft niet een minimum te doen om mee te doen, maar om een record te zetten moet je wel een minimum halen.
Waarom maken ze het zo onduidelijk..? ;)

Je snapt het! ;)

---------- Toegevoegd om 21:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:18 ----------

Overlaatst filmpje gezien wedstrijd, en kerel benchte 200kg en squatte 110 en deadlifte 150 fzo dus, weet wel niet welke fed. Filmpje staat in pics vids topic (jonge gast, low bw)

200kg BP is best wel erg sterk!...SQ en DL vallen dan in verhouding ietsiepietsie tegen ;)

Jep, was wereldtop als ik me niet vergis

• #6.386
Was dat niet dat 15 jarige jongetje? Uit Finland/Noorwegen o.i.d.?

Ik wilde je comment alleen maar bevestigen en tevens aangeven dat Wilkspunten verder niets hiermee te maken heeft :)

nee oke dan is het goed:P dacht even dat je dacht dat ik anders dacht. zo das ook knap 3 x dacht in 1 zin! maar je snapt wat ik begrijp eh?

Ik had jouw vraag verkeerd begrepen en het antwoord was dus ook niet wat jij verwachtte...zo snel ontstaan er misverstanden ;)

Ik weet niet zeker of er een minimum is om mee te doen, hierover heb ik tot op heden niets gelezen in de reglementen, ik denk wel dat het allemaal een beetje in verhouding met elkaar moet zijn. Een leuke vraag voor zondag aan de scheidsrechters lijkt me. Heb je plannen in die richting? :)

Ik zou als ik Nick was wel eens kijken wat bij de subjunioren straks een NPB minimum zal zijn in zijn gewichtsklasse...en natuurlijk ook voor Jorg 88 interessant.

hoe bedoel je precies minimum? ik weet dat het record in de -75 bij de single lift BP op 160 staat. als ik 120 bank en 40+ kg uit mijn shirt haal. wat theoretisch mogelijk is. leuk streven toch ? XD dat record staat al zown 20 jaar alsk me niet vergis.

Die kan je nu dus niet meer verbeteren omdat die het archief in gaan ;)

• #6.391
jorg88;5338252 hoe bedoel je precies minimum? ik weet dat het record in de -75 bij de single lift BP op 160 staat. als ik 120 bank en 40+ kg uit mijn shirt haal. wat theoretisch mogelijk is. leuk streven toch ? XD dat record staat al zown 20 jaar alsk me niet vergis.[/QUOTE zei:
Om een record te vestigen wordt van je verwacht dat je mininaal een bepaald gewicht drukt, het zogenaamde NPB minimum.

Alle oude records vervallen vanaf volgend jaar.
Als het NPB minimum in jouw leeftijds- en gewichtklasse op bijvoorbeeld 125kg wordt vastgesteld en je drukt dat (en niemand drukt op dat moment meer dan jou in je klasse) heb je dus een Nederlands Record op je naam staan.

Het zou dus zomaar kunnen, leuk toch? :)

---------- Toegevoegd om 22:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:29 ----------

Die kan je nu dus niet meer verbeteren omdat die het archief in gaan ;)

Zo is het, maar hij kan nu wel eventueel voor een nieuw record gaan :)

ohjah dat klopt. zat er al aan te denken. hoe gaat dat dan precies zitten? ze beginnen dus helemaal overnieuw met de records ?

• #6.393
ohjah dat klopt. zat er al aan te denken. hoe gaat dat dan precies zitten? ze beginnen dus helemaal overnieuw met de records ?

Inderdaad vanaf 1-1-2011...dus goed kijken op de site van de NPB na de jaarwisseling en je ervan vergewissen waarop het minimum staat en weten wat je eventuele concurrentie kan ;)

aah zo, dus bv nu stond het record op 160, dat zal iets verlaagd worden bv 150. en daar kan je dan overheen.
we zullen zien.

• #6.395
aah zo, dus bv nu stond het record op 160, dat zal iets verlaagd worden bv 150. en daar kan je dan overheen.
we zullen zien.

Juist, alleen weet ik (nog) niet wat het minimale gewicht zal worden wat je moet drukken voor een record.
Op het moment dat ik dat weet (en dat kom ik te weten, aangezien ik als webmaster van de NPB alle veranderingen op de site zet ;)) laat ik wel wat weten! :)

Juist, alleen weet ik (nog) niet wat het minimale gewicht zal worden wat je moet drukken voor een record.
Op het moment dat ik dat weet (en dat kom ik te weten, aangezien ik als webmaster van de NPB alle veranderingen op de site zet ;)) laat ik wel wat weten! :)

nee ik weet dat je het nog niet weet. als je het wel weet hoop ik dat je het snel laat weten.

• #6.397
nee ik weet dat je het nog niet weet. als je het wel weet hoop ik dat je het snel laat weten.

Gewoon mijn log in de gaten houden ;)
Op het moment dat ik het komt te weten zal ik het zo snel mogelijk wereldkundig maken, O.K? :)

Pff...ben nog niet zo lang thuis...net een dienst van 12 uur achter de rug...en morgen ook nog werken. Ik denk dat ik maar eens vroeg mijn nest ga opzoeken :rolleyes:

• #6.398
Vandaag de Nederlandse vertaling van de secretaris van de NPB gekregen over de veranderingen in het technisch reglement wat het bankdrukken betreft vanaf 1-1-2011.

Bankdrukken
Blauwe kaart:
Verwijder: ongelijke strekking gedurende de lift.

Gele kaart:
Verwijder: en iedere voetverplaatsing.

Let op: Het punt wat de ongelijke strekking betreft heeft alleen betrekking gedurende de lift...de eindfase moet alsnog met de armen gelijktig gestrekt bereikt worden!

Tijdens een wedstrijd gebruiken scheidsrechters verschillende kleuren kaarten om aan te geven waarom een beurt naar hun mening is afgekeurd.

Rode Kaart nr. 1
Het halter raakt de borst niet.
Het halter raak het lichaam lager dan het borstbeen (=maag).

Blauwe Kaart nr. 2
(Iedere ongelijke strekking van de armen tijdens de lift).
Iedere neergaande beweging van de halter tijdens het uitdrukken omhoog.
Niet in staat zijn om gelijktijdig met volledig gestrekte armen de eindpositie te bereiken.

Gele Kaart nr. 3
Elk mee helpen van de halter met de borst, stuiteren of inzakken na de stilstand op de borst.

Niet wachten op de signalen de hoofdscheidsrechter bij het begin en eind van de lift.

Iedere verplaatsing van de gekozen positie gedurende de uitvoering van de lift of het loskomen van de schouders/ billen/hoofd van de bank (en iedere voetverplaatsing).

Aanraking van de halter of lifter door vangers/laders tussen de signalen van de hoofdscheids- rechter.

Elk contact met de lifters- voeten met de bank of opstaande zijde daarvan.

Het moedwillig aanraken van de steunen met de halter tijdens de oefening teneinde het omhoog drukken te vergemakkelijken.

Afwijkend handelen in overeen- stemming met de regels voor uitvoering van elke discipline.

Op het EK kreeg ik bij 225kg een gele kaart wegens voetverplaatsing en bij 230 een blauwe kaart voor het ongelijk strekken gedurende de lift of in de eindfase (weet ik niet helemaal zeker omdat ik de beurt zelf niet gezien heb).

Laatst bewerkt:
Hey huggybear.
Een maat van me heeft vandaag met 85kg 160 raw gedrukt op een sportschoolwedstrijd.
Dit was ook met de commandos, down, press, rack.
Kan hij hoge ogen gooien op een gemiddelde wedstrijd van bv de NPB?

Hoge ogen is waar hoe je het bekijkt. Het is super netjes, maar echt mindblowing is het ook weer niet. Op de RAW wedstrijd zou hij daar tweede mee geworden zijn in de -90.
Maar daar waren (naar mijn beleving) dus veel van de goede geared wedstrijd lifters als Pjotr niet aanwezig en die drukt toch wel een poepje zwaarder in de -90.

Kortom: Jah, hij kan best leuk mee doen met zo'n resultaat, zolang hij niet verwacht gelijk king of the hill te zijn :)

Terug
Naar boven