Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

OI duidelijk.
Het was meer van mijn kant uit dat ik dacht dat het bijzonder goed was.
Helemaal omdat hij hem ook 1,5 sec(beetje buitensporig lang maar goed) dood op zijn borst had.
Plus ik denk dat er nog meer inzat aangezien die beurt wel erg makkelijk ging:p

Het is heel sterk vind ik, maar natuurlijk nog geen wereldklasse.

---------- Toegevoegd om 17:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:15 ----------

Huggy, gefeliciteerd met je prestaties van vandaag man. :thumb:
BEEST! :D

Kweenit niet waar die is gebleven, maar volgens mij had hij het volgende gedaan:

220, opener en eitje.
230, eitje.
245, failed. Kwam naar boven toe en door ietwat onvoorbereide vangers liep het bijna nasty af. Uiteindelijk niet op hem gekomen ofzo, dus volgende keer beter :)

echt fantastisch gedaan! :thumb:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Uploaded with ImageShack.us

---------- Toegevoegd om 18:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:52 ----------

Niet de allerbeste kwaliteit Rene, maar toch. ;)

Anyway, fantastisch gedrukt vandaag!

Gratz René mooie foto ook. Waren het dezelfde spotters als de raw wedstrijd ?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.408
Gratz René mooie foto ook. Waren het dezelfde spotters als de raw wedstrijd ?

Ja het waren dezelfde spotters :rolleyes:
Gelukkig kon ik de halter op tijd naar achteren wegdrukken en naar voren schuiven. Ik denk dat ze gewoon bij alle wedstrijden veiligheidsbeugels moeten gaan verplichten, voor de veiligheid van de lifters.

---------- Toegevoegd om 19:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:27 ----------

Spencer thnx voor de foto :) (links ben uiteraard ikzelf) rechts staat niemand minder dan de legendarische Siem Wulfse!
Deze man is een levende icoon, een van de weinige Nederlandsers die een totaal van 1000kg wist te tillen, zonder hulp van de gear die ze tegenwoordig hebben! Tevens staan nog altijd diverse records bij het PL en BD op zijn naam! Had met hem een onderonsje, en het is best wel een sympathieke man, ik zei tegen hem dat ik als kind aan de buis gekluisterd was als hij en mannen als Gerard Du Prie, Ab Wolders en Cees de Vreugd op Sterke Man wedstrijden te zien waren. Hij heeft aangegeven dat hij volgend jaar ook mee wil doen aan bankdrukwedstrijden...ben benieuwd of hij het ook daadwerkelijk gaat doen, maar het zou natuurlijk wel spectaculair zijn (hij lieten weten dat hij van plan was nieuwe records te gaan zetten).

Jeetje, geen gewonden gevallen of andere enge dingen?
Is die 230kg officieel nu?

Gave foto, ken Simon helemaal niet meer terug maar het is ook al een paar jaartjes geleden dat ik hem op tv zag.
Zou gaaf zijn als hij ook weer gaat drukken!:thumb:

---------- Toegevoegd om 19:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:38 ----------

Ow ik zie het nu ja, 230 officieel, gefeliciteerd man:thumb:

• #6.410
Wedstrijdverslag

220 - 230 - 245

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vandaag bloednerveus was...liep op de wedstrijd wat te ijsberen en voelde mijn hart in mijn keel bonken. De belangrijkste reden hiervan was het uitbommen op het EK...daardoor had ik toch wel een behoorlijke deuk in mijn zelfvertrouwen opgelopen.
Gelukkig hebben genoeg mensen waaronder mijn teamgenoten en ook Hummer door hun "peptalk" mijn zelfvertrouwen weten op te schroeven, thnx mannen! :)

Warming Up:

RAW: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130.
SHIRT: 3x170 met board, 3x190 met board, 1x210 zonder board.
Met 210 kwam ik net niet op mijn borst en wist zodoende dat het shirt voor 220 wel goed zou ziten en dat we zeker niet lager moesten openen omdat ik anders teveel moeite zou hebben om met de halter mijn borst te touchen.

1e beurt 220kg...ging verbazendwekkend goed (pfff, wat viel er toen een last van mijn schouders af...ik zou godzijdank niet weer uitbommen).
2e beurt 230...ging ook goed (ik wilde iets rechtzetten wat ik op het EK helaas had laten liggen).
3e beurt had ik in 1e instantie 235 willen doen en deze had ik hoogstwaarschijnlijk ook wel gehaald, maar ik had mijn wedstrijdpr vebeterd en mijn doelstelling gehaald. Leon Smeets kwam met het idee om een gok te doen en voor een evenaring van het record van Siem Wulfse te gaan.
Siem Wulfse kwam me persoonlijk nog aanmoedigen!
Ik wist uiteraard dat dit een alles of niets beurt was en dit gewicht had ik nog niet eerder in mijn handen gehad met bankdrukken.
Het gewicht voelde bij het laten zakken niet beduidend zwaarder aan dan die 230kg en ik kreeg het ook nog wel goed van mijn borst, maar toen de werking van het shirt wegviel, viel ik stil en merkte ik dat ik het niet ging redden. Het gewicht was duidelijk te veel van het goede, mja...wie niet waagt, wie niet wint en niet geschoten is altijd mis.
Gelukkig ben ik er heelhuids onder uit gekomen ;)

Met ons team Topfit1 werden we vandaag 2e en we hopen dit natuurlijk vast te houden! Mijn teamgenoten (Leon Smeets, Danny van Dorsten en Will Renkens) hadden ook niet onverdienstelijk gedrukt!

Tevens kennis gemaakt met Ed Fennema (voormalig bestuurslid van Powerlifting Holland) die nu weer voor de NPB lift.
Hij is 47 jaar, zo'n 140kg zwaar en drukte vandaag 240kg! :eek:
Sterke kerel die zeer zeker een beduchte concurrent zal zijn op het NK dit seizoen. Ik heb nog een tijdje met hem gesproken, samen met Hummer en we hebben wat gegevens uitgewisseld.

Last but not least...ik bleek precies 5kg lichter te zijn dan op het EK :eek:
"Slecht" 150,6 gaf de weegschaal aan...verklaarbaar doordat ik na het EK gestopt ben met creatine (wat voor mij de bijwerking heeft dat ik altijd veel vocht vasthoudt en dus behoorlijk bijkom). En dan let ik nu wat meer op het eten (ben overgestapt op o.a. Becelbrood).

Het was leuk om weer iedereen te zien, en ik had het idee dat velen vandaag een persoonlijk PR gedrukt hadden...Nick was goed voor 75kg (82,5kg was ietsiepietsie te zwaar, maar gaat de volgende keer zeker weten lukken!) Anton de Wit drukte overtuigend 200kg in shirt, Jorg wist 105 te drukken in zijn eerste wedstrijd met shirt, Artan (Dr Bench) drukte meen ik ruim 180.

Ik wil iedereen bedanken voor deze geslaagde dag, vooral mijn coach Leon Smeets, de assistance coach Walter Janssen, mijn teamgenoten Will, Danny en Nick en natuurlijk ook Hummer (met zijn opbeurende peptalk) :)

5 kilo minder en 230 kilo gedrukt..heel goed dus

Die 230 kwam nog knalhard, daar zit echt nog wel rek in...

:thumbup:

• #6.413
Jeetje, geen gewonden gevallen of andere enge dingen?
Is die 230kg officieel nu?

Gave foto, ken Simon helemaal niet meer terug maar het is ook al een paar jaartjes geleden dat ik hem op tv zag.
Zou gaaf zijn als hij ook weer gaat drukken!:thumb:

---------- Toegevoegd om 19:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:38 ----------

Ow ik zie het nu ja, 230 officieel, gefeliciteerd man:thumb:

Thnx, de 230 heb ik nu officieel staan, die neemt niemand me meer af ;)
Op de valreep van het jaar 2010 alsnog gehaald, mijn dag kan niet meer stuk :)

Een jaar met hoogtepunten èn dieptepunten...de BD1 bij Atlas begin dit jaar waar ik 225kg drukte, het NK waar ik helaas door een nieuw en strak shirt helaas uitbomde, de Open Bench in de zomer waar ik 227,5 wist te drukken, het EK waar ik weer uitbomde door technische fouten en nu aan het eind van het jaar bij Topfit alsnog mijn doelstelling (230) wist te behalen.
Het laat zien dat ik op wedstrijden in een vertrouwde omgeving beduidend beter druk dan elders. Wedstrijden op (inter)nationaal niveau als een EK of NK, betekenen niet meer stress voor me dan een competitiewedstrijd, maar daar waar ik op een NK/EK als het ware "verlamde"...weet ik dat tijdens een competitiewedstrijd ten goede te wenden. Slechts één remedie...vooral niet de handdoek in de ring gooien en wedstrijden blijven doen!

Wat ik wel ervaren heb is dat het goed werkt om raw niet te zwaar te gaan en vrij snel het shirt aan te trekken en paar setjes in shirt te doen, waardoor het shirt beter gaat zitten. Tevens begonnen met een "safe" beurt (ik hoop niet dat het hoogmoedig klinkt, maar 220kg beschouw ik in shirt inmiddels als een "safe" gewicht). Voor herhaling vatbaar ;)

Als je zo sterk bent als jij, is het nergens voor nodig om onzeker te zijn omdat je uitgebomd bent op je laatste wedstrijd Hugster. ;)
Goed gedaan man.
Die mislukte 245 gaat zo de geschiedenisboeken in. :D

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:17 ----------

die 230 kwam nog knalhard, daar zit echt nog wel rek in...

+1

• #6.416
Die 230 kwam nog knalhard, daar zit echt nog wel rek in...

Thnx, die 200 was bij jou ook heel overtuigend.
Ik denk dat als je wat vaker in shirt hebt getraind, er nog wel het nodige weet uit te halen, want raw verschillen we denk ik niet zo heel veel van elkaar, toch? :)

---------- Toegevoegd om 20:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:18 ----------

5 kilo minder en 230 kilo gedrukt..heel goed dus

Thnx...ik was echt verbaasd dat ik 5kg lichter woog...had ik niet verwacht.
Maar ik wil geleidelijk aan nog meer afvallen...maar de moeilijkste periode staat voor de deur (Kerst & co) ;)
Ik heb wel een afspraak bij een diëtist, wellicht dat dat zoden aan de dijk zet.
Ik wil namelijk best wel afvallen, maar niet ten koste van krachtverlies.

nette wedstrijd gedraaid René! 230 zag er sterk uit, geluk met die 240 zeg bahbah. slecht dat er geen safety bars waren. die 240 zag er niet slecht uit hoor, je viel dan wel stil toen de rek van je pak weg was maar vond het geen slecht of kansloos probeersel!

Zelfs in mijn garage'tje hebben we safety bars! :D

• #6.419
Als je zo sterk bent als jij, is het nergens voor nodig om onzeker te zijn omdat je uitgebomd bent op je laatste wedstrijd Hugster. ;)
Goed gedaan man.
Die mislukte 245 gaat zo de geschiedenisboeken in. :D

Thnx, kerel...goed dat je er vandaag was!
Ik weet dat ik eigenlijk "sterk" genoeg ben om de gewichten die ik in een 1e en 2e beurt aanvraag kan drukken. Maar zenuwen en het maken van domme technische fouten kunnen wel eens zorgen voor een streep door de rekening.
Mja...ik heb nu 14 wedstrijden gehad, en daarvan 12x een goed resultaat gehad en slechts 2x uitgebomd...ik moet zoiets dan ook niet meteen dramatiseren. In elk geval zie ik het nieuwe jaar vol optimisme tegenmoet in de wetenschap dat meer dan 230 erin zit.
Die 250 waarnaar ik streef zal helaas nog effies moeten wachten ;)
Maar ik heb de tijd, en zolang ik heel blijf en gestaag progressie kan blijven boeken komt het ooit een keer goed :)

Thnx, die 200 was bij jou ook heel overtuigend.
Ik denk dat als je wat vaker in shirt hebt getraind, er nog wel het nodige weet uit te halen, want raw verschillen we denk ik niet zo heel veel van elkaar, toch? :)

Yuh, ik voelde ook duidelijk dat het shirt nu weer iets anders werkte dan de vorige keer dat ik er in gedrukt had. Consistentie is er dus nog niet, magoed... heb ik wat om naar toe te werken he...

En dat laatste gaan we over een weekje of 2 weer weten, als ik raw ga maxen. Maar ik heb er nog geen vertrouwen in dat ik dan de 180 al weer ga kraken, hoewel ik de laatste keer wel al weer 175 deed. Majah... gym lift he... verschilt toch nogal :)

Terug
Naar boven