Wedstrijdverslag
220 - 230 - 245
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vandaag bloednerveus was...liep op de wedstrijd wat te ijsberen en voelde mijn hart in mijn keel bonken. De belangrijkste reden hiervan was het uitbommen op het EK...daardoor had ik toch wel een behoorlijke deuk in mijn zelfvertrouwen opgelopen.
Gelukkig hebben genoeg mensen waaronder mijn teamgenoten en ook Hummer door hun "peptalk" mijn zelfvertrouwen weten op te schroeven, thnx mannen!
Warming Up:
RAW: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130.
SHIRT: 3x170 met board, 3x190 met board, 1x210 zonder board.
Met 210 kwam ik net niet op mijn borst en wist zodoende dat het shirt voor 220 wel goed zou ziten en dat we zeker niet lager moesten openen omdat ik anders teveel moeite zou hebben om met de halter mijn borst te touchen.
1e beurt 220kg...ging verbazendwekkend goed (pfff, wat viel er toen een last van mijn schouders af...ik zou godzijdank niet weer uitbommen).
2e beurt 230...ging ook goed (ik wilde iets rechtzetten wat ik op het EK helaas had laten liggen).
3e beurt had ik in 1e instantie 235 willen doen en deze had ik hoogstwaarschijnlijk ook wel gehaald, maar ik had mijn wedstrijdpr vebeterd en mijn doelstelling gehaald. Leon Smeets kwam met het idee om een gok te doen en voor een evenaring van het record van Siem Wulfse te gaan.
Siem Wulfse kwam me persoonlijk nog aanmoedigen!
Ik wist uiteraard dat dit een alles of niets beurt was en dit gewicht had ik nog niet eerder in mijn handen gehad met bankdrukken.
Het gewicht voelde bij het laten zakken niet beduidend zwaarder aan dan die 230kg en ik kreeg het ook nog wel goed van mijn borst, maar toen de werking van het shirt wegviel, viel ik stil en merkte ik dat ik het niet ging redden. Het gewicht was duidelijk te veel van het goede, mja...wie niet waagt, wie niet wint en niet geschoten is altijd mis.
Gelukkig ben ik er heelhuids onder uit gekomen
Met ons team Topfit1 werden we vandaag 2e en we hopen dit natuurlijk vast te houden! Mijn teamgenoten (Leon Smeets, Danny van Dorsten en Will Renkens) hadden ook niet onverdienstelijk gedrukt!
Tevens kennis gemaakt met Ed Fennema (voormalig bestuurslid van Powerlifting Holland) die nu weer voor de NPB lift.
Hij is 47 jaar, zo'n 140kg zwaar en drukte vandaag 240kg!

Sterke kerel die zeer zeker een beduchte concurrent zal zijn op het NK dit seizoen. Ik heb nog een tijdje met hem gesproken, samen met Hummer en we hebben wat gegevens uitgewisseld.
Last but not least...ik bleek precies 5kg lichter te zijn dan op het EK

"Slecht" 150,6 gaf de weegschaal aan...verklaarbaar doordat ik na het EK gestopt ben met creatine (wat voor mij de bijwerking heeft dat ik altijd veel vocht vasthoudt en dus behoorlijk bijkom). En dan let ik nu wat meer op het eten (ben overgestapt op o.a. Becelbrood).
Het was leuk om weer iedereen te zien, en ik had het idee dat velen vandaag een persoonlijk PR gedrukt hadden...Nick was goed voor 75kg (82,5kg was ietsiepietsie te zwaar, maar gaat de volgende keer zeker weten lukken!) Anton de Wit drukte overtuigend 200kg in shirt, Jorg wist 105 te drukken in zijn eerste wedstrijd met shirt, Artan (Dr Bench) drukte meen ik ruim 180.
Ik wil iedereen bedanken voor deze geslaagde dag, vooral mijn coach Leon Smeets, de assistance coach Walter Janssen, mijn teamgenoten Will, Danny en Nick en natuurlijk ook Hummer (met zijn opbeurende peptalk)