XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.421
nette wedstrijd gedraaid René! 230 zag er sterk uit, geluk met die 240 zeg bahbah. slecht dat er geen safety bars waren. die 240 zag er niet slecht uit hoor, je viel dan wel stil toen de rek van je pak weg was maar vond het geen slecht of kansloos probeersel!

Jij had ook een heel mooie wedstrijd!
105 is immers een wedstrijdpr, toch? :)

Het was overigens 245kg...mja...het was gewoon een gok, ik had niets te verliezen maar dit gewicht was duidelijk te zwaar voor me :o (en dan te bedenken dat Siem die gewichten raw drukte :eek:)....ik denk dat momenteel 235 mijn top is en dat 240 een mooi streven is voor het komende jaar.

Thnx, die 200 was bij jou ook heel overtuigend.
Ik denk dat als je wat vaker in shirt hebt getraind, er nog wel het nodige weet uit te halen, want raw verschillen we denk ik niet zo heel veel van elkaar, toch? :)

---------- Toegevoegd om 20:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:18 ----------

Thnx...ik was echt verbaasd dat ik 5kg lichter woog...had ik niet verwacht.
Maar ik wil geleidelijk aan nog meer afvallen...maar de moeilijkste periode staat voor de deur (Kerst & co) ;)
Ik heb wel een afspraak bij een diëtist, wellicht dat dat zoden aan de dijk zet.
Ik wil namelijk best wel afvallen, maar niet ten koste van krachtverlies.

hier kunnen de ervaren bodybuilders je wel bij staan denk ik?!!
of heb jij een dietist die jij speciaal uitgezocht hebt die heel veel kennis heeft van jou sport??????

• #6.423
Yuh, ik voelde ook duidelijk dat het shirt nu weer iets anders werkte dan de vorige keer dat ik er in gedrukt had. Consistentie is er dus nog niet, magoed... heb ik wat om naar toe te werken he...

En dat laatste gaan we over een weekje of 2 weer weten, als ik raw ga maxen. Maar ik heb er nog geen vertrouwen in dat ik dan de 180 al weer ga kraken, hoewel ik de laatste keer wel al weer 175 deed. Majah... gym lift he... verschilt toch nogal :)

Het werken met shirt blijft een "wetenschap" op zich.
Naarmate je zwaarder gaat zul je merken dat het shirt optimaal moet zitten (kraag niet te hoog of te laag) en de halter goed moet "vallen".
Maar ik weet zeker dat het wat dat betreft met jou harstikke goed gaat komen! :)

Gymlifts en beurten op een wedstrijd zijn dag & nacht verschillend (althans ervaar ik dat zo...in training heb ik ook al eens 240 in shirt en 190 raw gedrukt).

Ja het waren dezelfde spotters :rolleyes:
Gelukkig kon ik de halter op tijd naar achteren wegdrukken en naar voren schuiven. Ik denk dat ze gewoon bij alle wedstrijden veiligheidsbeugels moeten gaan verplichten, voor de veiligheid van de lifters.

---------- Toegevoegd om 19:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:27 ----------

Hoop dat ze het nu wel leren en niet weer dezelfde hasjpaffer ernaast zetten in de toekomst. Vorige keer ging het ook al bijna mis !

• #6.425
hier kunnen de ervaren bodybuilders je wel bij staan denk ik?!!
of heb jij een dietist die jij speciaal uitgezocht hebt die heel veel kennis heeft van jou sport??????

Er zijn weinig diëtisten die ervaring genoeg hebben om een krachtsporter te begeleiden. Wat die bodybuilders betreft is geen verkeerd idee, maar het maakt voor een bodybuilder tijdens het cutten niet zo heel veel uit of hij kracht verliest, voor een bankdrukker/powerlifter daarentegen wel.

Daarnaast (en ik wil hiermee niet generaliseren of iemand beledigen) zullen bepaalde bodybuilders (en natuurlijk ook sommige andere krachtsporters) er ook voor kiezen om m.b.v. AAS op "kracht" te blijven. En dat laatste is voor mij persoonlijk onacceptabel.

ik denk persoonlijk dat een goeie diëtiste je best kan helpen hoor. zonder krachtverlies afvallen zal best mogelijk zijn. wel zal het een heel stuk langzamer gaan maar dat is niet zo erg in jou geval.

• #6.427
Hoop dat ze het nu wel leren en niet weer dezelfde hasjpaffer ernaast zetten in de toekomst. Vorige keer ging het ook al bijna mis !

Ik denk dat ze met safetybars al veel problemen oplossen.
Die vangers zijn geen keien, maar het is ook niet eenvoudig om iemand voor deze ondankbare en pittige taak te vinden. Ikzelf ben er ook absoluut geen kei in :o

• #6.429
ik denk persoonlijk dat een goeie diëtiste je best kan helpen hoor. zonder krachtverlies afvallen zal best mogelijk zijn. wel zal het een heel stuk langzamer gaan maar dat is niet zo erg in jou geval.

Ik heb inderdaad tijd genoeg...te snel afvallen kost veel kracht, maar wellicht dat geleidelijker aan wel reuze zal meevallen (hoop ik tenminste :rolleyes:)

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:47 ----------

Ja maar René, dit ken toch niet er gebeuren nog eens ongelukken...

Ik wil niets goed praten, de vangers werden ook vervangen door Leon Smeets en Danny van Dorsten en toen waren er geen problemen meer.

Bij het bankdrukken moet je als vanger je handen als het ware aan de halter houden...want als het mis gaat ben je anders niet snel genoeg met ingrijpen.
Daarnaast moet je heel alert zijn, en het zou ook goed zijn als vangers na een tijdje worden afgelost. Maar zoals ik al zei...er staan niet velen te "springen" voor de "functie" van lader/vanger.

Heb je een filmpje ervan Rene?

Jij had ook een heel mooie wedstrijd!
105 is immers een wedstrijdpr, toch? :)

Het was overigens 245kg...mja...het was gewoon een gok, ik had niets te verliezen maar dit gewicht was duidelijk te zwaar voor me :o (en dan te bedenken dat Siem die gewichten raw drukte :eek:)....ik denk dat momenteel 235 mijn top is en dat 240 een mooi streven is voor het komende jaar.

oh was het 245 :eek: ik dacht 240! hij was wel duidelijk te zwaar maar zoals ik al zij geen onmogelijke opgave je kwam best een eind!
t*ring deed hij dit allemaal Raw ? pfoe das nie mis :p eigenlijk heb je dan nog zown 50 kilo te gaan :p

• #6.433
oh was het 245 :eek: ik dacht 240! hij was wel duidelijk te zwaar maar zoals ik al zij geen onmogelijke opgave je kwam best een eind!
t*ring deed hij dit allemaal Raw ? pfoe das nie mis :p eigenlijk heb je dan nog zown 50 kilo te gaan :p

Wrijf het me maar goed in! ;)
Op papier zou het een evenaring zijn geweest, maar wat prestatie betreft niet...hij had geen Rage X van Inzer aan en ik wel.
Hij was gewoon uitzonderlijk sterk...1000kg totaal heeft slechts Cees de Vreugd ook gelift en die was een behoorlijk stuk zwaarder dan Siem.

Wrijf het me maar goed in! ;)
Op papier zou het een evenaring zijn geweest, maar wat prestatie betreft niet...hij had geen Rage X van Inzer aan en ik wel.
Hij was gewoon uitzonderlijk sterk...1000kg totaal heeft slechts Cees de Vreugd ook gelift en die was een behoorlijk stuk zwaarder dan Siem.

haha sorry(A)
ja klopt. het was zoiezo een hele prestatie geweest. 1000 kg totaal is enorm sterk, op het WK dit jaar waren er maar een paar die dit haalde.

• #6.435
haha sorry(A)
ja klopt. het was zoiezo een hele prestatie geweest. 1000 kg totaal is enorm sterk, op het WK dit jaar waren er maar een paar die dit haalde.

En die deden dat NIET raw!
Ze hadden in de jaren '80 ook wel gear, maar absoluut niet te vergelijken met de huidige suits en shirts.
Ik zou het in elk geval te gek vinden als hij weer bij de NPB zou gaan liften.

nee dat klopt die deden dat zeker niet Raw. maar jij zecht dat siem wulfse 245 heeft gedrukt. maar op de site van wimwam vind ik een pagina waar hij 1000 totaal zette met 370-265-365
[Link niet meer beschikbaar]
telt deze niet mee omdat dit in een competitie was of heeft hij bij de single lift ''maar'' 245 gedrukt ?

• #6.437
nee dat klopt die deden dat zeker niet Raw. maar jij zecht dat siem wulfse 245 heeft gedrukt. maar op de site van wimwam vind ik een pagina waar hij 1000 totaal zette met 370-265-365
[Link niet meer beschikbaar]
telt deze niet mee omdat dit in een competitie was of heeft hij bij de single lift ''maar'' 245 gedrukt ?

245 was het record wat hij heeft staan bij de Masters 1 (40 plussers) in de 125+. Senior record van hem (265 kg) zal ik hoogstwaarschijnlijk nog niet zo snel weten te drukken ;)

---------- Toegevoegd om 21:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:18 ----------

Update results Bench Press Competition René Hamers

1) Results First Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (26.11.2007).
180 - 180 - 192,5
2) Results Second Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (10.02.2008).
185 - 195 - 200
3) Results of the Dutch National Bench Press 2008 (06.04.2008)
185 -192,5 -195 (Second Place Seniors / First Place Masters 1).
4) Results First Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (12.10.2008).
190 - 190 - 200
5) Results of the First Open RAW Bench Press Competition (07.12.2008)
160 - 170 - 180
6) Results Second Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (08.02.2009)
200 - 205 - 210
7) Results of the Dutch National Bench Press 2009 (05.04.2009).
200 - 210 - 215 (Third Place Seniors / Third Place Masters 1).
8) Results European Masters Bench Press Championships 2009 (24.10.2009)
210 - 210 -225 (Third Place Masters 1).
9) Results Second Gym Competition Bench Press Season 2009/2010 (17.01.2010). 220 -225 -230
10) Results of the Dutch National Bench Press 2010 (14.03.2010).
220 - 225 -227,5 (Bombed out).
11) Results Dutch Open Bench Press 2010 (06.06.2010) (First place).
210 - 220 - 227,5
12) Results of the 2e Open RAW Bench Press Competition (12.09.2010)
170 -180 - 182,5 (First place)
13) Results European Masters Bench Press Championships 2010(23.10.2010)
225 - 225 - 230 (Bombed out).
14) Result First Gym Competition Bench Press Season 2010/2011 (21.11.2010). 220 - 230 - 245

14 competitions = 42 Attempts 25 x GOOD LIFT - 17 x NO LIFT

245 was het record wat hij heeft staan bij de Masters 1 (40 plussers) in de 125+. Senior record van hem (265 kg) zal ik hoogstwaarschijnlijk nog niet zo snel weten te drukken ;)

aah ofcourse!

eigenlijk helemaal niet zo verkeerd als je zo kijkt naar je prestaties. het blijft gestaag omhoog gaan. hopen nu voorlopig niet meer uit te bommen.

Bij 14 (van vandaag) heb je de datum fout, is 21-11-2010.

• #6.440
aah ofcourse!

eigenlijk helemaal niet zo verkeerd als je zo kijkt naar je prestaties. het blijft gestaag omhoog gaan. hopen nu voorlopig niet meer uit te bommen.

Ik mag niet klagen...ik druk nu zo'n 40kg meer (let wel we hebben over het shirted benchpress) dan 3 jaar geleden.
Zo zie je dat de meeste progressie te boeken valt m.b.v. een benchshirt...raw ook, maar minder snel.

Het voornaamste is dat ik heel blijf...ik heb er plezier in en we zullen zien hoever ik uiteindelijk zal komen. In elk geval is het zo dat mijn grootste kritici (nee, ik noem geen namen) tot op heden nog geen 230 gedrukt hebben (sorry, moest ik effies kwijt) ;)

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:40 ----------

Bij 14 (van vandaag) heb je de datum fout, is 21-11-2010.

Thnx voor je alertheid! :)
Ik heb het gecorrigeerd!

Terug
Naar boven