Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik mag niet klagen...ik druk nu zo'n 40kg meer (let wel we hebben over het shirted benchpress) dan 3 jaar geleden.
Zo zie je dat de meeste progressie te boeken valt m.b.v. een benchshirt...raw ook, maar minder snel.

Het voornaamste is dat ik heel blijf...ik heb er plezier in en we zullen zien hoever ik uiteindelijk zal komen. In elk geval is het zo dat mijn grootste kritici (nee, ik noem geen namen) tot op heden nog geen 230 gedrukt hebben (sorry, moest ik effies kwijt);)

shirted is zeker in te groeien, je leert steeds beter hoe hij moet zitten en hoe je er in moet drukken. ik heb nu een los shirt en een eerste wedstrijd en haal er 10 kilo uit. (al was deze wel stuk makkelijker dan die 95 toen)

en je hebt zeker gelijk jou grootste concurrentie heeft dit nog niet gedrukt, 230 is een gewicht waar je zekers te weten trots op mag zijn

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.442
shirted is zeker in te groeien, je leert steeds beter hoe hij moet zitten en hoe je er in moet drukken. ik heb nu een los shirt en een eerste wedstrijd en haal er 10 kilo uit. (al was deze wel stuk makkelijker dan die 95 toen)

en je hebt zeker gelijk jou grootste concurrentie heeft dit nog niet gedrukt, 230 is een gewicht waar je zekers te weten trots op mag zijn

In een shirt moet je inderdaad "groeien". Komt verder wel goed met jou hoor!

Het zijn eigenlijk geen concurrenten waarover ik het had...mijn directe concurrenten in de NPB drukken gelijkwaardig...Badal Djindra en Robbert Meinen hebben ook 227,5 op naam staan en dan is 230 niet bepaald een gigantische voorsprong. Daarnaast drukte Ed Fennema vandaag liefst 240kg (ook een directe "conculega" van me).
Het heeft eerder betrekking op personen die alleen maar destructieve kritiek jegens mij uiten, of leedvermaak hebben als ik eens een mindere wedstrijd heb. Gelukkig betreft dit slechts een kleine minderheid en zijn de meeste personen (zoals jij) me goed gezind ;)

In een shirt moet je inderdaad "groeien". Komt verder wel goed met jou hoor!

Het zijn eigenlijk geen concurrenten waarover ik het had...mijn directe concurrenten in de NPB drukken gelijkwaardig...Badal Djindra en Robbert Meinen hebben ook 227,5 op naam staan en dan is 230 niet bepaald een gigantische voorsprong. Daarnaast drukte Ed Fennema vandaag liefst 240kg (ook een directe "conculega" van me).
Het heeft eerder betrekking op personen die alleen maar destructieve kritiek jegens mij uiten, of leedvermaak hebben als ik eens een mindere wedstrijd heb. Gelukkig betreft dit slechts een kleine minderheid en zijn de meeste personen (zoals jij) me goed gezind ;)

aah sorry ik interpreteerde je verkeerd.
maar hier heb je ook gelijk in je hebt niet echt een grote voorsprong op de rest en op ed een achterstand. alleen denk ik wel dat hij wat ouder is of vergis ik me ?

je hebt altijd mensen die altijd negatieve kritiek moeten geven als je het een x niet goed doet. toen je op het EK uitbomde dacht ik ook van hoe kan da nou. zeker als ik je nu die 220 overduidelijk zag drukken. maar je bewijst wel dat je het wel kan. dat blijkt maar weer.

• #6.444
aah sorry ik interpreteerde je verkeerd.
maar hier heb je ook gelijk in je hebt niet echt een grote voorsprong op de rest en op ed een achterstand. alleen denk ik wel dat hij wat ouder is of vergis ik me ?

je hebt altijd mensen die altijd negatieve kritiek moeten geven als je het een x niet goed doet. toen je op het EK uitbomde dacht ik ook van hoe kan da nou. zeker als ik je nu die 220 overduidelijk zag drukken. maar je bewijst wel dat je het wel kan. dat blijkt maar weer.

Communiceren op een forum leidt wel eens tot verkeerde interpretaties...ik maak daar verder niet zo'n punt van, sommige anderen wel ;)

Ed is 5 jaar ouder (47) en laat zien dat "ouder" niet wil zeggen "zwakker" ;)

Wat het EK betreft dacht ik achteraf ook: "Hoe kan dat nou".
Die mening delen we dus met elkaar :)...maar je maakte me niet belachelijk, viel me niet aan of uitte openlijk leedvermaak. Je hoeft zeker niet iedereen sympathiek te vinden, en je hoeft ook niet persé met iedereen goed uit te komen, maar ik heb tot op heden nog altijd de prestaties van iedereen gerespecteerd omdat ik weet dat het niet altijd meevalt om op een wedstrijd het maximale uit jezelf te halen. En sportiviteit is niet alleen maar goed presteren, maar ook respect hebben voor het doen en laten van anderen en niet afgunstig zijn op iemand die meer drukt. Zolang het maar allemaal fair eraan toegaat.

• #6.445
Na de euforie dan ook tijd voor een evaluatie, een zwaluw maakt immers nog geen zomer ;) Daarnaast zal er nog veel bij komen kijken als ik mijn doestellingen (200kg raw en 250kg shirted) ooit wil bereiken.

- Het opwarmen met setjes met een vrij "laag" gewicht in shirt heeft goed uitgepakt (tip van Pjotr van den Hoek overigens).
- Toch gaan voor een safe gewicht waardoor de kans op een goede 1e beurt beduidend groter is waardoor je lekker in de wedstrijd komt.
- Constant aandacht blijven schenken aan techniek (ook al worden de regels m.b.t. bankdrukken soepeler vanaf 2011, ik moet me geen slordigheden willen veroorloven).

Verder ben ik van mening dat de manier waarop ik train, voor mij werkt (klinkt wellicht eigenwijs, maar zolang ik progressie boek heb ik gelijk ;))
Ik heb (gelukkig) geen last van schouder/elleboog/rugklachten en wil dat graag zo houden.

Ik verwacht dat progressie boeken naarmate "de tand des tijds aan me knaagt" en ouder word er niet makkelijker op zal worden.
Dat betekend dat ik dus nog meer een balans moeten zien te vinden tussen belasting en belastbaarheid.
Wat dat betreft voel ik me erg aangesproken tot methoden waar men zich beperkt tot en de energie spaart voor de mainexercise (denk aan de schema's van Stefan Korte). http://www.deepsquatter.com/strength/archives/korte2.htm
Ik heb de laatste weken nauwelijks specifiek oefeningen voor schouders en triceps gedaan.
Dit in overeenstemming met het specifiteitsprincipe.

Wat betekend dit in concreto?

Dat ik vooral zal bankdrukken (dat is verder geen schokkend nieuws;)), maar alle pressoefeningen zich zullen beperken tot hooguit een variant op het bankdrukken (close grip, boardpres, pausedbench, floorpress en eventueel stoeien met bands/chains). Géén zware shoulderpresses meer en geen marathonsetjes triceps pushdowns.
Verder wel lattpulldowns en/of rows om de tegengestelde spiergroepen te trainen. Op de maandag zal de zware training gehandhaaft blijven en op de vrijdag ga ik proberen om geleidelijk aan de belasting te verhogen...ik wil immers nog graag wat progressie boeken. Als ik mijn krachten spaar voor en beperk tot het bankdrukken werkt het wellicht zelfs :rolleyes:.
We zullen zien...

Laatst bewerkt:
hey huggy gefeliciteerd met je pr.

ik zat te kijken waar de top100 lijst is van dit jaar op de website maar die zijn weg.
wou kijken waar ik stond, en kijken waar jij stond ten opzichte van de anderen.

heb ik effe lopen rekenen mijn 235kg met 89,74 lichaamsgewicht is 150,2 punten. heb gekeken wat taqy had op het NK en hij heeft 149,9. dus doe de math.
jij staat denk ook top10 toch.

jammer dat die lijst verdwenen is.

maarre nogmaals gefelicteerd met je PR

• #6.447
hey huggy gefeliciteerd met je pr.

ik zat te kijken waar de top100 lijst is van dit jaar op de website maar die zijn weg.
wou kijken waar ik stond, en kijken waar jij stond ten opzichte van de anderen.

heb ik effe lopen rekenen mijn 235kg met 89,74 lichaamsgewicht is 150,2 punten. heb gekeken wat taqy had op het NK en hij heeft 149,9. dus doe de math.
jij staat denk ook top10 toch.

jammer dat die lijst verdwenen is.

maarre nogmaals gefelicteerd met je PR

Thnx overigens voor je tip om raw niet te zwaar te drukken en vrij snel het shirt aan te trekken en daar setjes mee te doen! :)

Die lijsten staan er wel nog...je klikt in het linker (blauwe)menu op NIEUWS en scrollt naar beneden tot 28 augustus 2010...Daar staan de laatste lijsten die ik gekregen heb van de secretaris van de NPB. Het probleem is dat ik niet alles op de voorpagina kan plaatsen, anders zien mensen door de bomen het bos niet meer. Veel vind je zodoende terug onder de nieuw rubriek.

En ja ik sta ook net in de top tien (die gaat immers naar Wilkspunten).

Effies wat heel anders...hoeveel aanmeldigen zijn er inmiddels voor de beginnerswedstrijd in december?

Laatst bewerkt:
  • #6.448
Complicated is not always better and this is particularly true in sport. Stephan Korte's system shows that hard work on a few exercises produces results

There are many different methods available to those interested in strength training. Access to the internet has made it possible to see how some of the big names are training and what systems they are doing, whether it isSheiko or Westside. Stephan Korte's 3x3 system is perhaps not the best known, but is certainly among the most effective and has many advantages for those looking to get bigger and stronger.
Who is Stephan Korte?

Stephan Korte is a German powerlifter and coach. His program is certainly not as well-known as other Eastern European variants, but has been used to great effect by some top level competitors. IPF junior world champion Ralf Gierz totaled nearly 2200 pounds using this training system and Michael Bruegger benched over 600 pounds without a bench shirt. It is also a system used by many lifters around the world at all different levels.
How Does Stephan Korte's 3x3 system Work?

The bench press is a good example of how Korte works. When attempting to increase the bench, many people will add in a variety of exercises to work on weak points or increase tricep strength, for example. Korte uses the exact opposite logic. For him, the best way to strengthen the muscles used in benching in the exact way necessary for the bench press is to bench press often. No accessory movements at all are done; simply benching regularly reaps results. In fact, the same is true for the squat and the deadlift.

Read more at Suite101: [Link niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar]

hey huggy ik zal effe kijken hoeveel er zijn.
dacht rond de 20 maar weet het niet zeker. we moeten ze maar eens de komende 3 weken eens gaan aanjagen. ben je er eigenlijk bij of heb je zin om 4 december te komen

• #6.450
hey huggy ik zal effe kijken hoeveel er zijn.
dacht rond de 20 maar weet het niet zeker. we moeten ze maar eens de komende 3 weken eens gaan aanjagen. ben je er eigenlijk bij of heb je zin om 4 december te komen

Ik weet niet zeker of ik 12 december erbij zal zijn op de beginnerswedstrijd (alhoewel ik dat wel heel graag zou willen).
De reden? Mijn oudste zoon is dan namelijk jarig.
En dat weekend zijn hij en zijn jongere broer officieel bij mij (ik weet even niet wat zijn moeder dan allemaal voor plannen heeft, vaak zijn het allerlei last minutes actions waar je als gescheiden vader mee te doen krijgt :rolleyes:).

Wat de weekenden betreft...ik heb net een 6 daagse werkweek achter mijn rug met dagen van 12 uur erbij...op ons werk is een soort "uitverkoop" daar we in mei volgend jaar gaan sluiten. Het is voor mij dus momenteel erg moeilijk om toezeggingen te gaan doen, waar ik dan later wellicht op terug moet komen. Ik zal zeker mijn gezicht nog wel eens laten zien! :)

officieel nu 15 waarvan 2 vrouwen.

Maar had zondag wat meer toezeggingen, die nog niet hebben gemaild dus zeg rond de 20.

• #6.452
officieel nu 15 waarvan 2 vrouwen.

Maar had zondag wat meer toezeggingen, die nog niet hebben gemaild dus zeg rond de 20.

Da's toch een mooi aantal :)
Ik hoop dat velen de smaak te pakken zullen krijgen en daadwerkelijk de overstap zullen maken naar het powerliftplankier!

• #6.453
Vandaag effies naar de sportschool, meteen weer een pittige bankdrukworkout :jk:

Ik was wel op de sportschool maar uiteraard niet om te banken.
Ik geloof heilig in het trainen van agonisten-antagonisten (d.w.z. dat je ook de tegenstelde spiergroepen traind) en ben vandaag mijn rug gaan trainen. Ik had ook een beetje een zeurderig gevoel in mijn rechterschouder na de bankdrukwedstrijd.

Zodoende wat Front Wide Grip Pull Downs gedaan: 8x6x80kg.
En Face Pulls...10x20 t/m 10x40 steeds stappen van 5kg.

En foetsie was het zeurderige gevoel :)
Normaal doe ik altijd na het bankdrukken mijn rug, maar daar was gisteren niet de mogelijkheid voor.

Tevens geëxperimenteerd met een staande pull, maar dan niet richting mijn gezicht dus geen Face Pull, maar richting mijn borst met een lange stang...toen ik in de spiegel keek zag ik dat dit exact de tegenovergestelde beweging van het banken was. Ik zou niet weten hoe die oefening heet :dunno: (front chest pull wellicht?)
Maar ik kon met de hele kolom de oefening aan en het voelde nog niet heavy aan...dus tja...of het dan zoden aan de dijk zet?

Hoe dan ook, presses en pulls/rows zullen de hoofdingrediënten blijven van mijn training (eigenlijk de enige).;)

eey huggy, ik zat even te kijken naar de veranderingen van de gewicht klassen die jij online hebt gezet. maar toen viel mij dit op.
66.0 kg klasse van 59.01 tot 66.00 kg
74.0 kg klasse van 74.01 tot 83.00 kg

ben ik nu nog zo slaperig dat ik niet goed kijk off klopt het dat de mensen tussen de 66.01 tot 74.00 geen klasse hebben ?:P
bij alle gewichtklasses klopt het, loopt het gewoon door maar bij 66.0 naar 74.0 niet

• #6.455
eey huggy, ik zat even te kijken naar de veranderingen van de gewicht klassen die jij online hebt gezet. maar toen viel mij dit op.
66.0 kg klasse van 59.01 tot 66.00 kg
74.0 kg klasse van 74.01 tot 83.00 kg

ben ik nu nog zo slaperig dat ik niet goed kijk off klopt het dat de mensen tussen de 66.01 tot 74.00 geen klasse hebben ?:P
bij alle gewichtklasses klopt het, loopt het gewoon door maar bij 66.0 naar 74.0 niet

Dat is heel goed opgemerkt van je!:)

Dit moet het zijn: 59 kg; 66 kg; 74 kg; 83 kg; 93 kg; 105 kg; 120 kg; +120 kg.
Zodoende ben je dus als je bijvoorbeeld 68kg weegt in de klasse tot 74kg.

jaa ik snapte ook wel hoe het zat hoor :p maar ik dacht eey da klopt niet. ik hoor nergens meer bij:treuren:

• #6.457
jaa ik snapte ook wel hoe het zat hoor :p maar ik dacht eey da klopt niet. ik hoor nergens meer bij:treuren:

Tuurlijk snapte je het! :) Ik wilde je niet op de tenen trappen hoor. Het is inderdaad een schrijffout, ik zal naar het bestuur van de NPB een mailtje sturen, want van hen heb ik zo de gewichtsklassen doorgekregen. Mij was het niet opgevallen, omdat ik toch nooit in die klasse terecht zal komen, of ze moeten me al door het midden zagen ;)

Tuurlijk snapte je het! :) Ik wilde je niet op de tenen trappen hoor. Het is inderdaad een schrijffout, ik zal naar het bestuur van de NPB een mailtje sturen, want van hen heb ik zo de gewichtsklassen doorgekregen. Mij was het niet opgevallen, omdat ik toch nooit in die klasse terecht zal komen, of ze moeten me al door het midden zagen ;)

haha XD nee snap dat het je niet opvalt daar kijk je niet naar. en liever trap je me niet op mijn tenen nee.. :rolleyes:
zou ook niet goed zijn nee als jij daar in uitkomt :p al zou je een BF van 8% hebben dan kwam je er nog niet met jou lengte ;p

• #6.459
haha XD nee snap dat het je niet opvalt daar kijk je niet naar. en liever trap je me niet op mijn tenen nee.. :rolleyes:
zou ook niet goed zijn nee als jij daar in uitkomt :p al zou je een BF van 8% hebben dan kwam je er nog niet met jou lengte ;p

Het zou wat zijn...worden we nog concurrenten van elkaar!
Als ik dan ook in staat was om 230kg te drukken zou dat wellicht goed zijn voor een nieuw wereldrecord in het nieuwe jaar...ik zal het in overweging nemen ;) :jk:

haha xD ja dat zou niet verkeerd zijn.
pff ik word al bang als ik onder een stang van 230 ga liggen :eek: gaat door me heen joh. dat is meer dan 3x mezelf:p

Terug
Naar boven