Na de euforie dan ook tijd voor een evaluatie, een zwaluw maakt immers nog geen zomer

Daarnaast zal er nog veel bij komen kijken als ik mijn doestellingen (200kg raw en 250kg shirted) ooit wil bereiken.
- Het opwarmen met setjes met een vrij "laag" gewicht in shirt heeft goed uitgepakt (tip van Pjotr van den Hoek overigens).
- Toch gaan voor een safe gewicht waardoor de kans op een goede 1e beurt beduidend groter is waardoor je lekker in de wedstrijd komt.
- Constant aandacht blijven schenken aan techniek (ook al worden de regels m.b.t. bankdrukken soepeler vanaf 2011, ik moet me geen slordigheden willen veroorloven).
Verder ben ik van mening dat de manier waarop ik train, voor mij werkt (klinkt wellicht eigenwijs, maar zolang ik progressie boek heb ik gelijk

)
Ik heb (gelukkig) geen last van schouder/elleboog/rugklachten en wil dat graag zo houden.
Ik verwacht dat progressie boeken naarmate "de tand des tijds aan me knaagt" en ouder word er niet makkelijker op zal worden.
Dat betekend dat ik dus nog meer een balans moeten zien te vinden tussen belasting en belastbaarheid.
Wat dat betreft voel ik me erg aangesproken tot methoden waar men zich beperkt tot en de energie spaart voor de mainexercise (denk aan de schema's van Stefan Korte).
http://www.deepsquatter.com/strength/archives/korte2.htm
Ik heb de laatste weken nauwelijks specifiek oefeningen voor schouders en triceps gedaan.
Dit in overeenstemming met het specifiteitsprincipe.
Wat betekend dit in concreto?
Dat ik vooral zal bankdrukken (dat is verder geen schokkend nieuws

), maar alle pressoefeningen zich zullen beperken tot hooguit een variant op het bankdrukken (close grip, boardpres, pausedbench, floorpress en eventueel stoeien met bands/chains). Géén zware shoulderpresses meer en geen marathonsetjes triceps pushdowns.
Verder wel lattpulldowns en/of rows om de tegengestelde spiergroepen te trainen. Op de maandag zal de zware training gehandhaaft blijven en op de vrijdag ga ik proberen om geleidelijk aan de belasting te verhogen...ik wil immers nog graag wat progressie boeken. Als ik mijn krachten spaar voor en beperk tot het bankdrukken werkt het wellicht zelfs

.
We zullen zien...