- Waardering
- 3.220
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Dat klopt...wimwam traind er wel eens mee
.En ik heb ook respect voor de prestaties en de kennis van Wim, begrijp me niet verkeerd!
Wim is ook altijd heel aardig en sympathiek jegens me en ook hulpvaardig wat ik niet van iedereen kan zeggen
.Ik voel me alleen iets minder tot zijn manier van trainen aangetrokken omdat hij er nogal veel assist op na houdt en vrij "licht" traind. Wat dat betreft voel ik me meer thuis bij de stijl van Pjotr van den Hoek. Wat niet wil zeggen dat de trainingsmethoden van Pjotr beter of slechter zijn dan die van Wim, het is gewoon anders (alhoewel er in grote lijnen natuurlijk veel raakvlakken zijn) en het verschilt gewoon per individu lijkt me.
Maar Pjotr van den Hoek en ook Joanne Schaefer trainen niet met m.b.v. bands en chains (althans niet bij het bankdrukken) en dat zijn atleten die in verhouding tot hun lichaamsgewicht heel indrukwekkend weten te drukken...Pjotr heeft een Nederlands record bankdrukken op naam staan en Joanne zelfs een wereldrecord. En dan ben je niet de eerste de beste, toch?

Het is een kwestie van uitproberen en kijken of het goed voor je uitpakt, lijkt me...bij voorbaat valt daar weinig over te zeggen.
---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------
Worden de pijntjes nu niet erger gemaakt of blijvend door het feit lichaamsgewicht vs te weinig trainen van die spieren?
Die lies zou net zo goed gewoon een ernstige immobiliteit kunnen zijn. Door de angst van de pijn, doe je geen squats meer en word de spier nooit meer opgerekt. Elke dat je het nu probeert heb je een stijf spiertje wat in eens 140kg+ te verduren krijgt...
Same voor je onderrug onze penzen trekken ook behoorlijk aan de onerrug zeker bij een bor....misschien ook meer core shizzle doen om het te verstevigen?
Het is ook een ernstig gebrek aan immobiliteit...ik ben zo immobiel als maar wat
. En je hebt gelijk..."de angst voor pijn" speelt een rol mee.Mijn zittende beroep speelt ook nog eens een rol me.
Ik doe echter iedere dag 25 kniebuigingen met mijn 150kg BDW in de hoop dat dat onaangename gevoel in mijn lies gaat verdwijnen.
Om nu structureel te gaan buigen of liften met zware gewichten zie ik (en daar ben ik weer eigenwijs
) niet echt het nut van in.Ik heb geen powerliftambities meer en spaar me krachten liever voor het bankdrukken. Daarnaast ken ik genoeg powerlifters die wel zo'n 350kg kunnen buigen of meer en desondanks vooralsnog minder dan mij banken. Joanne Schaeffer heeft nadat ze gestopt is met powerliften (buigen en liften) een nieuw wereldrecord op de bank gezet.
Mijn benen zijn sterk genoeg (ik fiets iedere dag een uur, loop regelmatig de trappen bij snowworld (ruim 500 treden) en maak iedere dag kniebuigingen met mijn BDW.
Laatst bewerkt: