MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.501
Ik wel Wimwam traint er ook mee ;)

Dat klopt...wimwam traind er wel eens mee :).
En ik heb ook respect voor de prestaties en de kennis van Wim, begrijp me niet verkeerd!
Wim is ook altijd heel aardig en sympathiek jegens me en ook hulpvaardig wat ik niet van iedereen kan zeggen ;).
Ik voel me alleen iets minder tot zijn manier van trainen aangetrokken omdat hij er nogal veel assist op na houdt en vrij "licht" traind. Wat dat betreft voel ik me meer thuis bij de stijl van Pjotr van den Hoek. Wat niet wil zeggen dat de trainingsmethoden van Pjotr beter of slechter zijn dan die van Wim, het is gewoon anders (alhoewel er in grote lijnen natuurlijk veel raakvlakken zijn) en het verschilt gewoon per individu lijkt me.

Maar Pjotr van den Hoek en ook Joanne Schaefer trainen niet met m.b.v. bands en chains (althans niet bij het bankdrukken) en dat zijn atleten die in verhouding tot hun lichaamsgewicht heel indrukwekkend weten te drukken...Pjotr heeft een Nederlands record bankdrukken op naam staan en Joanne zelfs een wereldrecord. En dan ben je niet de eerste de beste, toch? :)
Het is een kwestie van uitproberen en kijken of het goed voor je uitpakt, lijkt me...bij voorbaat valt daar weinig over te zeggen.

---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------

Worden de pijntjes nu niet erger gemaakt of blijvend door het feit lichaamsgewicht vs te weinig trainen van die spieren?

Die lies zou net zo goed gewoon een ernstige immobiliteit kunnen zijn. Door de angst van de pijn, doe je geen squats meer en word de spier nooit meer opgerekt. Elke dat je het nu probeert heb je een stijf spiertje wat in eens 140kg+ te verduren krijgt...
Same voor je onderrug onze penzen trekken ook behoorlijk aan de onerrug zeker bij een bor....misschien ook meer core shizzle doen om het te verstevigen?

Het is ook een ernstig gebrek aan immobiliteit...ik ben zo immobiel als maar wat :o. En je hebt gelijk..."de angst voor pijn" speelt een rol mee.
Mijn zittende beroep speelt ook nog eens een rol me.
Ik doe echter iedere dag 25 kniebuigingen met mijn 150kg BDW in de hoop dat dat onaangename gevoel in mijn lies gaat verdwijnen.
Om nu structureel te gaan buigen of liften met zware gewichten zie ik (en daar ben ik weer eigenwijs ;)) niet echt het nut van in.
Ik heb geen powerliftambities meer en spaar me krachten liever voor het bankdrukken. Daarnaast ken ik genoeg powerlifters die wel zo'n 350kg kunnen buigen of meer en desondanks vooralsnog minder dan mij banken. Joanne Schaeffer heeft nadat ze gestopt is met powerliften (buigen en liften) een nieuw wereldrecord op de bank gezet.
Mijn benen zijn sterk genoeg (ik fiets iedere dag een uur, loop regelmatig de trappen bij snowworld (ruim 500 treden) en maak iedere dag kniebuigingen met mijn BDW.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit ergens gelezen dat de betere bankdrukkers iedere week in shirt trainen.
Ik lees veel vaker dat ze slechts de laatste (ruime) maand voor de wedstrijd in shirt gaan trainen.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, want de belasting is met shirt toch wel een stuk groter.
Ik heb het dan voornamelijk over de ellebogen enzo.
Maar....
Misschien "vertellen" ze ons niet alles, die "gekke" Amerikanen, Noorderlingen en Russen.
Ik ben benieuwd René, ik heb sowieso het gevoel dat je binnenkort een flinke stap gaat maken qua gewicht.
Ik voorzie een dikke PR in de nabije toekomst!

Het is ook een ernstig gebrek aan immobiliteit...ik ben zo immobiel als maar wat :o. En je hebt gelijk..."de angst voor pijn" speelt een rol mee.
Mijn zittende beroep speelt ook nog eens een rol me.
Ik doe echter iedere dag 25 kniebuigingen met mijn 150kg BDW in de hoop dat dat onaangename gevoel in mijn lies gaat verdwijnen.
Om nu structureel te gaan buigen of liften met zware gewichten zie ik (en daar ben ik weer eigenwijs ;)) niet echt het nut van in.
Ik heb geen powerliftambities meer en spaar me krachten liever voor het bankdrukken. Daarnaast ken ik genoeg powerlifters die wel zo'n 350kg kunnen buigen of meer en desondanks vooralsnog minder dan mij banken. Joanne Schaeffer heeft nadat ze gestopt is met powerliften (buigen en liften) een nieuw wereldrecord op de bank gezet.
Mijn benen zijn sterk genoeg (ik fiets iedere dag een uur, loop regelmatig de trappen bij snowworld (ruim 500 treden) en maak iedere dag kniebuigingen met mijn BDW.

Je hoeft ook niet een 300kg squat en deadlift na te jagen. Maar sterk de spieren gewoon goed aan. Zoals je nu op mij overkomt klinkt het als: "ik hoef me benen niet te trainen, want ik voetbal"...Door gewoon je lb te trainen zullen misschien de blessure pijntjes verdwijnen en je zal een sterkere legdrive bij de bench ontwikkelen....

En je stofwisseling gaat omhoog, gezien je bij een dietist loopt lijkt me dat geen vervelende bijkomstigheid.

Die Jules is toch een lieve man (L)

Leg drive is overrated. ;)

Maar Pjotr van den Hoek en ook Joanne Schaefer trainen niet met m.b.v. bands en chains (althans niet bij het bankdrukken) en dat zijn atleten die in verhouding tot hun lichaamsgewicht heel indrukwekkend weten te drukken...Pjotr heeft een Nederlands record bankdrukken op naam staan en Joanne zelfs een wereldrecord. En dan ben je niet de eerste de beste, toch? :)Het is een kwestie van uitproberen en kijken of het goed voor je uitpakt, lijkt me...bij voorbaat valt daar weinig over te zeggen.

.

tja, enzo zijn er genoeg die er wel mee trainen en die gelijkaardige prestaties neerzetten...beetje een vage opmerking. Nogmaals, het is niet omdat de rest zo traint dat het voor u ook zo zal werken. Probeer alles uit en zie verder. en 2 weken een andere schema hanteren is geen referentie.

• #6.508
Je hoeft ook niet een 300kg squat en deadlift na te jagen. Maar sterk de spieren gewoon goed aan. Zoals je nu op mij overkomt klinkt het als: "ik hoef me benen niet te trainen, want ik voetbal"...Door gewoon je lb te trainen zullen misschien de blessure pijntjes verdwijnen en je zal een sterkere legdrive bij de bench ontwikkelen....

Ik voer die discussie al zolang ik hier op het forum zit...tot op heden heeft me nog niemand zover gekregen om weer serieus mijn "legdrive" te trainen ;).
Ik heb overigens niet de indruk daar iets mis mee is.
Wellicht dat ik op een blauwe maandag eens op een legpress kruip maar meer dan dat hoef je echt niet verwachten. En ik hoef me er verder ook niet voor te verontschuldigen. Het voel niet goed aan en ik heb er ook geen zin in, klaar. ;)

---------- Toegevoegd om 22:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:54 ----------

En je stofwisseling gaat omhoog, gezien je bij een dietist loopt lijkt me dat geen vervelende bijkomstigheid.

Ik ben nog niet bij die diëtist geweest...wellicht dat ik het na één consult al voor gezien hou :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 22:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:56 ----------

Die Jules is toch een lieve man (L)

Jules is O.K :thumbs:...een atleet met een sportschool met hart voor de sport die ook nog wat voor zijn leden doet en niet alleen maar commerciële belangen bij alles heeft, zoals zoveel sportschoolhouders tegenwoordig. Daar mogen we blij om zijn, want een sportschool met de mogelijkheden zoals bij Haefland vind je niet zo snel :).

---------- Toegevoegd om 23:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:59 ----------

Zo is het maar net ;)

---------- Toegevoegd om 23:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:00 ----------

tja, enzo zijn er genoeg die er wel mee trainen en die gelijkaardige prestaties neerzetten...beetje een vage opmerking. Nogmaals, het is niet omdat de rest zo traint dat het voor u ook zo zal werken. Probeer alles uit en zie verder. en 2 weken een andere schema hanteren is geen referentie.

Ik zou niet zo snel iemand weten die bij de dames gelijkwaardig Joanne Schaefer drukt. Ielja Strik natuurlijk, maar ik kan me niet herinneren dat zij serieus met bands/chains bezig is, maar ik kan me vergissen. Maar je hebt volkomen gelijk...je moet eerst iets zelf uitproberen. Maar op het moment dat iets niet goed aanvoelt, kap ik ermee.
Zoals ik nu train bevalt me uitstekend en ik heb nergens last van, als ik anders ga trainen, alleen omdat anderen menen dat dat beter voor me is en ik hou er pijntjes en kwaaltjes aan over hou ik het voor gezien. Da's dan jammer voor die anderen die het goed menen ;)

Laatst bewerkt:
  • #6.509
Maar je hebt volkomen gelijk...je moet eerst iets zelf uitproberen. Maar op het moment dat iets niet goed aanvoelt, kap ik ermee.
Zoals ik nu train bevalt me uitstekend en ik heb nergens last van, als ik anders ga trainen, alleen omdat anderen menen dat dat beter voor me is en ik hou er pijntjes en kwaaltjes aan over hou ik het voor gezien. Da's dan jammer voor die anderen die het goed menen ;)

Als ik deze post terug lees, zou het wellicht zo over kunnen komen alsof ik de input van forumleden niet weet te waarderen.
Straks zijn er weer mensen op hun tenen getrapt en dat wil ik niet op mijn geweten hebben ;)
Ik stel ieder constructief comment in mijn log op prijs.
Als ik daar moeite mee zou hebben dan zou ik al lang gestopt zijn met loggen. Ik ervaar het bijhouden van een log op dit forum als een soort stok achter de deur om serieus te trainen. Ik zou overigens nooit gewichten of een X-aantal reps/sets vermelden die niet kloppen.

Ik ben van nature nogal een vrij naïef persoon en heb nogal problemen gehad met assertiviteit ofwel om voor mezelf op te komen. Ik wilde altijd iedereen te vriend houden en tevreden stellen. Maar naar verloop van tijd ben ik gaan inzien dat het vrijwel onmogelijk is om het iedereen naar de zin te maken.
Tegenwoordig kom ik dan ook voor mezelf op en steek ik met alle respect mijn mening niet meer onder stoelen of banken en maak ik ook geen onderscheids des persoons. Het is daarbij overigens niet mijn bedoeling om personen te kwetsen, te beledigen of voor schut te zetten :).

Dat wilde ik effies kwijt ;)
Allen een prettig weekend toegewenst en voor hen die morgen nog wedstrijd hebben heel veel suc6! (Competitie Powerliften bij SSS Alkmaar).

Iedereen beslist voor zich zelf hoe en wat, maar soms helpt een beetje druk :P
EN misschien had je dan nu wel l 200kg raw en 250 shirted gedaan ... who knows :)
Goed weekend

• #6.511
Sluit je aan bij de 100% dope free campagne!

http://www.100procentdopefree.nl/sluit-je-aan/inschrijven :thumbs:

Statement 100% Dope Free
True Winner

[Link niet meer beschikbaar]

Het statement 100% Dope Free – True Winner is een initiatief van de Atletencommissie van NOC*NSF en de Dopingautoriteit.
Het vormt onderdeel van de totale 100% Dope Free - campagne.
100% Dope Free betekent NEE zeggen tegen doping. Het is een manier van leven waarbij je zelf de verantwoordelijkheid neemt voor een dopingvrije sport. Daarbij haal je op eigen kracht het beste uit jezelf zonder gebruik te maken van verboden stoffen of methoden die de prestatie bevorderen.
Iedere sporter die hier achter staat en dit wil uitdragen kan zich aansluiten bij 100% Dope Free - True Winner. Lees daarvoor het statement op de volgende pagina’s zorgvuldig door, vul je gegevens in en teken als je vindt dat jij inderdaad een True Winner bent. Na ondertekening wordt het gouden 100% Dope Free – True Winner armbandje (gratis) aan je opgestuurd!

Ik ben trots op mijn sport en heb respect voor zowel de sport als voor mijn medesporters. Ik geloof dat ik door hard werken en eerlijkheid mijn grootste doelen kan bereiken en succesvol kan zijn. Ik bevestig dat ik altijd eerlijk en op eigen kracht, geheel 100% Dope Free, heb gepresteerd en zal er alles aan doen om dat ook in de toekomst te blijven doen. Daarom ben ik een True Winner! :)

---------- Toegevoegd om 12:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:21 ----------

Iedereen beslist voor zich zelf hoe en wat, maar soms helpt een beetje druk :P
EN misschien had je dan nu wel l 200kg raw en 250 shirted gedaan ... who knows :)
Goed weekend

Who Knows maar dan had ik nu niets meer om naar te streven en zou ik wellicht heel erg verwaand zijn ;) Met wat druk op zijn tijd is niets mis :)

Dit wordt Hugz jaar.
200 RAW en 250 GEARED!
En daar voorbij! :thumb:

Laatst bewerkt:
  • #6.513
Dit wordt Hugz jaar.
200 RAW en 150 GEARED!
En daar voorbij! :thumb:

200 raw en 150 geared? :roflol:

Mijn doelstelling voor 2011 is 190 raw en 240 geared (IPF aprove op een wedstrijd)...meer zou mooi zijn, maar of het ook te realiseren valt op zo'n "korte termijn" waag ik te betwijfelen...maar ik zal mijn best doen :)

Sorry voor mijn onderschatting van je prestaties in shirt in mijn originele post René... :o
:D
Think Big Huggy!
200 en 250 zitten er wel in hoor.

• #6.515
Think Big Huggy!
200 en 250 zitten er wel in hoor.

Ik zit er niet mijlenver vanaf en ik geloof dat het geen onrealistische doelstelling is, maar iedere kilo extra merk je toch wel bij zulke gewichten.
Tis echter een leuk en uitdagend doel om voor te trainen, toch? :)

• #6.516
Voor de geïnteresseerden...de uitslagen van de 1e competitie PL bij SSS Alkmaar staan op de site van de NPB (www.powerliftingbond.nl) en die van wimwam te lezen (www.wimwam.nl) :)

eey huggy, gister op de wedstrijd zijn foto's gemaakt. weet jij waar deze te vinden zijn als ze al te vinden zijn ?

200 raw en 150 geared? :roflol:

Mijn doelstelling voor 2011 is 190 raw en 240 geared (IPF aprove op een wedstrijd)...meer zou mooi zijn, maar of het ook te realiseren valt op zo'n "korte termijn" waag ik te betwijfelen...maar ik zal mijn best doen :)

Je hebt nog een jaar Rene, daar moet toch meer inzitten als dat?

• #6.519
Je hebt nog een jaar Rene, daar moet toch meer inzitten als dat?

Het lijkt op het eerste gezicht maar "paar" kilo, en eigenlijk is dat ook wel zo.
Maar als je tegen je top aanzit is iedere kilo meer een behoorlijke last.
Daarnaast heb ik tijd genoeg...ik wil ook graag heel blijven :)
Progressie heeft zijn tijd nodig...en bij een 40 plusser zal e.e.a. niet meer zo snel gaan als bij iemand die 20 is.

We zullen zien wat allemaal mogelijk is, ik zal me in elk geval niet gaan inhouden mocht ik meer dan 190 raw of 240 shirted kunnen drukken, afgesproken? ;)

P.S. ik heb het overigens over wedstrijdbeurten en niet een touch & go beurtje op de sportschool.

---------- Toegevoegd om 16:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------

eey huggy, gister op de wedstrijd zijn foto's gemaakt. weet jij waar deze te vinden zijn als ze al te vinden zijn ?

Of ze al zo snel te vinden zijn, weet ik niet, maar ik zou eens op de site van SSS Alkmaar kijken :) (www.sssalkmaar.nl)

ja hier had ik al gekeken maar bij foto's staan alleen de foto's van de sportschool zelf. ma toch bedankt :) als je het toch ergens ziet laat ff horen;)

Terug
Naar boven