AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.641
Ik denk dan dat je moet leren om onderin de beweging de bar snel af te remmen. Ik heb het ook bij squat moeten leren cq leer nog steeds. Je hoeft echt niet bij wijze van de hele beweging heel langzaam te zakken echter je moet ook niet als een raket naar beneden vliegen waardoor je onderin geen controle meer hebt. Ik kan nu redelijk snel zakken met een zwaar gewicht en in het onderste stuk ook sneller nu de snelheid van de bar afremmen als voorheen.

O.K. oefening baard kunst ;).
De halter naar beneden laten vliegen waardoor ik onderin geen controle heb is sowieso geen optie...Op wedstrijden moet je immers een gecontroleerde stilstand kunnen laten zien.
Ik probeer tegenwoordig vrij vlot te zakken, gecontroleerde stilstand en vooral géén spanning verliezen en vervolgens explosief uitdrukken.
Als ik het zo lees, dan klinkt het heel simpel...maar tis allemaal verre van dat :o

Snel zakken, en snel uitstoten is de manier.
En dat duurt ongeveer 3 seconden voor 3 reps.
Als je het net als René niks vind hoef je het zo niet te doen natuurlijk.
Zeker niet als de snelheid bij de zware beurten zoals bij rené gewoon goed is.
Als er nog steeds mensen zijn die niet snappen waarom beide bewegingen zo snel worden gedaan, tsja...
Uiteraard wel met controle, en geen overdreven bounce.

En beter zou iedereen trots zijn op een wereldkampioene als Ielja i.p.v. ongefundeerde meningen neer te zetten op een openbaar forum.

• #6.643
En beter zou iedereen trots zijn op een wereldkampioene als Ielja i.p.v. ongefundeerde meningen neer te zetten op een openbaar forum.

Daarnaast vind ik dat er sowieso weinig waardering in NL is voor de prestaties van Ielja!

Ze heeft 7 WK titels BD, 7 EK titels BD & een WR BD op naam staan.
Daarnaast 3 WK titels PL, 5 EK titels PL en 10 NK titels PL!
Als het Nederlands voetbalelftal zulke resultaten zou hebben, zouden de leden van dat elftal een "godenstatus" hebben!
Een "beetje" respect is dus inderdaad op zijn plaats.

Daarnaast vind ik dat er sowieso weinig waardering in NL is voor de prestaties van Ielja!

Ze heeft 7 WK titels BD, 7 EK titels BD & een WR BD op naam staan.
Daarnaast 3 WK titels PL, 5 EK titels PL en 10 NK titels PL!
Als het Nederlands voetbalelftal zulke resultaten zou hebben, zouden de leden van dat elftal een "godenstatus" hebben!
Een "beetje" respect is dus inderdaad op zijn plaats.

en dan ook nog heel vriendelijk en ze zal je altijd helpen en tips geven :clap:

ik denk dat voetballers (van wereld niveau) niet (vaak) zo sympathiek zijn ;)

• #6.647
ik denk dat voetballers (van wereld niveau) niet (vaak) zo sympathiek zijn ;)

(veel) geld bederft de karakter zeggen ze wel eens ;)
Wist je dat PL overigens alleen maar geld kost?
Ielja krijgt dan wel de reis-en hotelkosten vergoed en heeft diverse sponsors, desondanks vult dat allemaal niet haar koelkast en kan ze daarvan niet "de rekeningen" betalen en moet ze naast haar drukke leventjes als atleet van wereldklasse ook nog eens partime werken om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen!
Haar hele doen en laten verdient nogmaals alleen maar respect!

klopt zeer zeker! ze is bijna alleen maar met de sport of werk bezig. het is jammer dat de sport niet zo in de balangstelling staat. maar zoals je zei geld bederft het karakter. geld brengt ook de publiciteit. of eigenlijk andersom. kwam de sport meer in de aandacht dan ging er meer geld in om.

Laatst bewerkt:
  • #6.649
klopt zeer zeker! ze is bijna alleen maar met de sport of werk bezig. het is jammer dat de sport niet zo in de balangstelling staat. maar zoals je zij geld bederft het karakter. geld brengt ook de publiciteit. of eigenlijk andersom. kwam de sport meer in de aandacht dan ging er meer geld in om.

Wat meer aandacht zou zeker geen kwaad kunnen.
Een atleet van het kaliber zoals Ielja, zou zich geen financiële zorgen hoeven te moeten maken en volledig onbekommerd moeten kunnen sporten. Helaas is dat met PL niet het geval, en het zal nog erger worden, aangezien overheidssubsidie die bonden kregen grotendeels is komen te vervallen :(. Zo maak je het er bepaald niet aantrekkelijker op voor eventuele talenten lijkt me. Je moet er veel voor doen, en krijgt er nauwelijks iets voor terug (geen geld en nauwelijks waardering). Best wel jammer. Krachtsport is dus eigenlijk pure liefhebberij (in NL) zelfs als je het op wereldniveau beoefend!

Laatst bewerkt:
Wees eerlijk, is allemaal niet raar aangezien er voor de meeste buitenstaanders niet veel aan is om te zien.

klopt ook, bijna iedereen vind het kijken naar voetbal wel leuk. mja powerliften. me pa vind het leuk als ik het goed doe omdat ik het leuk vind maar verder?

• #6.652
Wees eerlijk, is allemaal niet raar aangezien er voor de meeste buitenstaanders niet veel aan is om te zien.

Nou, voetballen beschouw ik als een "sport" waar 22 man achter een bal aanrennen, en als ze hem hebben schoppen ze hem weer weg ;)
Tis maar waar je interesse naar uitgaat...maar je hebt een punt...PL is niet zo heel spectaculair voor het publiek (behalve dan voor de liefhebbers). Maar in diverse andere landen waar krachtsport wel meer "leeft" kunnen krachtsporters wel een redelijk bestaan leven zonder afhankelijk te zijn van een job.

---------- Toegevoegd om 22:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:28 ----------

klopt ook, bijna iedereen vind het kijken naar voetbal wel leuk. mja powerliften. me pa vind het leuk als ik het goed doe omdat ik het leuk vind maar verder?

Het publiek op een PL wedstrijd bestaat uit krachtsporters en hun aanhang (familie, vrienden)...zelden dat iemand zonder affiniteit met krachtsport komt kijken. We zouden dus een wedstrijd wat interessanter moeten maken...voer maar eens een "echte" raw wedstrijd voor naturisten in...wedden dat de zaal volzit? ;)

Volzit met wat? Vunzige oude ventjes?

ik vond dat stonde voor naturisten ook een beetje appart.. dan zie ik ze nog liever in een te strakke singlet..:P

• #6.655
Het was just a joke!
In elk geval dragen de huidige kledingvoorschriften (singlets) niet echt bij aan een appetijtelijker aanzien ;)
Mja...kweenie of het grote publiek zit te wachten om bijvoorbeeld een ouwe dikke vent zoals ik te zien bankdrukken in een strak singlet :o

Over bankdrukken gesproken...ik had nog een filmpje gezien van Midote (de Japanse PL die een WR bankdrukken op naam heeft staan- 360kg).
Let op de "ROM" van hem :eek:

http://www.youtube.com/watch?v=P089YN-gcPI

Dezelfde ROM heb ik als ik met een 6board doe bankdrukken ;)

Het hebben van korte armen, flink kunnen archen en een behoorlijk strak benchshirt dragen toch wel bij aan een succesvolle bench...het eerste heb ik niet, de laatste twee heb ik niets mee :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Nou, voetballen beschouw ik als een "sport" waar 22 man achter een bal aanrennen, en als ze hem hebben schoppen ze hem weer weg ;)
Tis maar waar je interesse naar uitgaat...maar je hebt een punt...PL is niet zo heel spectaculair voor het publiek (behalve dan voor de liefhebbers). Maar in diverse andere landen waar krachtsport wel meer "leeft" kunnen krachtsporters wel een redelijk bestaan leven zonder afhankelijk te zijn van een job.

---------- Toegevoegd om 22:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:28 ----------

Het publiek op een PL wedstrijd bestaat uit krachtsporters en hun aanhang (familie, vrienden)...zelden dat iemand zonder affiniteit met krachtsport komt kijken. We zouden dus een wedstrijd wat interessanter moeten maken...voer maar eens een "echte" raw wedstrijd voor naturisten in...wedden dat de zaal volzit? ;)

Ik lever in dit log een hoop negatief commentaar, maar als ik iets positiefs zie, ook dan ben ik mans genoeg om dat toe te geven.. Je kan werkelijk waar alles over de NPB zeggen, maar ze steken tenminste wel heel veel tijd, moeite, energie om powerliften groter te maken. Dingen als de beginnerswedstrijden en de "Holland's got Powerlifting-talent". En ook jij neemt daarin een belangrijke rol in, huggybeer.. eerlijk is eerlijk! Hoewel je er niet op zit te wachten, dat is toch een enorm compliment waard.. Jullie zetten je wel keihard in om deze sport populair én toegankelijk te maken. Erg jammer dat Powerlifting Holland dat niet doet, ook al heb ik toch geen talent.

Het ligt misschien ook wel een beetje aan het beeld wat mensen hebben.. domme spierbundels die wat gewichten verplaatsen, en dan komen ook nog 's de squatpakken en de benchshirts om de hoek kijken, waar mensen al helemaal niks van snappen.. en daarbij, laten we eerlijk zijn, voor iemand ongeinteresseerd in krachtsport is het een saai gebeuren.

Dit is niet hoe ik er over denk, maar wel hoe Jan met de Pet er naar kijkt..

Misschien wat ideeën van de WPO overnemen, met hun Bash for Cash enzo, vrouwen, auto's, harde live-muziek, grote geldprijzen etc.

Of idd powerliften voor nudisten, das wel zo RAW als het maar kan he.

Het was just a joke!
In elk geval dragen de huidige kledingvoorschriften (singlets) niet echt bij aan een appetijtelijker aanzien ;)
Mja...kweenie of het grote publiek zit te wachten om bijvoorbeeld een ouwe dikke vent zoals ik te zien bankdrukken in een strak singlet :o

Over bankdrukken gesproken...ik had nog een filmpje gezien van Midote (de Japanse PL die een WR bankdrukken op naam heeft staan- 360kg).
Let op de "ROM" van hem :eek:

http://www.youtube.com/watch?v=P089YN-gcPI

Dezelfde ROM heb ik als ik met een 6board doe bankdrukken ;)

Het hebben van korte armen, flink kunnen archen en een behoorlijk strak benchshirt dragen toch wel bij aan een succesvolle bench...het eerste heb ik niet, de laatste twee heb ik niets mee :rolleyes:

slaat nergens op die rom.. daarvoor moet ik de boards recht op me borst zetten. dan heb ik ongeveer hetzelfde.

haha ja ik wist niet hoe ja dat nudisten nou bedoelde. ma je bedoelde dus wel echt nudisten xD
na ik kan me leukere dingen voorstellen dan een naakte vent die ff door zun knietjes zakt :p
mja miss dat we ooit de sport nog groot en bekend krijgen in Nederland.
al werd alleen al maar het NK bv bij studio sport opgenomen. zoiets zou al enorm veel publiciteit op brengen.

Laatst bewerkt:
  • #6.660
Ik lever in dit log een hoop negatief commentaar, maar als ik iets positiefs zie, ook dan ben ik mans genoeg om dat toe te geven.. Je kan werkelijk waar alles over de NPB zeggen, maar ze steken tenminste wel heel veel tijd, moeite, energie om powerliften groter te maken. Dingen als de beginnerswedstrijden en de "Holland's got Powerlifting-talent". En ook jij neemt daarin een belangrijke rol in, huggybeer.. eerlijk is eerlijk! Hoewel je er niet op zit te wachten, dat is toch een enorm compliment waard.. Jullie zetten je wel keihard in om deze sport populair én toegankelijk te maken. Erg jammer dat Powerlifting Holland dat niet doet, ook al heb ik toch geen talent.

Het ligt misschien ook wel een beetje aan het beeld wat mensen hebben.. domme spierbundels die wat gewichten verplaatsen, en dan komen ook nog 's de squatpakken en de benchshirts om de hoek kijken, waar mensen al helemaal niks van snappen.. en daarbij, laten we eerlijk zijn, voor iemand ongeinteresseerd in krachtsport is het een saai gebeuren.

Dit is niet hoe ik er over denk, maar wel hoe Jan met de Pet er naar kijkt..

Misschien wat ideeën van de WPO overnemen, met hun Bash for Cash enzo, vrouwen, auto's, harde live-muziek, grote geldprijzen etc.

Of idd powerliften voor nudisten, das wel zo RAW als het maar kan he.

Weet je Marrkos, ik ben ook mans genoeg om toe te geven dat ik aangenaam verrast ben door je comment! :)
Heeft je al eens iemand gezegd dat je best wel aardig kunt zijn, als je maar wilt? ;)

Thnx voor het complimentje en ik ben blij dat ik mijn steentje kan bijdragen (o.a. via dit forum) aan het "toegankelijker & populairder" maken van het PL. Alle eer in deze gaat echter naar het bestuur en de technische staf van de NPB, want uiteindelijk hakken deze mensen de knopen door.

Weet je Marrkos, wellicht ben je niet de meest getalenteerd lifter die er rondloopt, maar het feit dat je het niet opgeeft en doorzet laat wel zien dat je een sterk karakter hebt. En uiteindelijk kom je er wel, kerel! :)

Daarnaast kan men vaak meer leren van iemand die zonder aangeboren talent respectabele prestaties weet neer te zetten dan van een of andere endomorf die van nature een meer dan gemiddelde kracht bezit ;)

Friends? :klink:

---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:26 ----------

slaat nergens op die rom.. daarvoor moet ik de boards recht op me borst zetten. dan heb ik ongeveer hetzelfde.

Da's wat ik bedoel ;)
Het verklaard o.a. waarom het mogelijk is dat er mensen zijn die gewichten van meer dan 350kg kunnen bankdrukken. Desondanks heb ik nog nooit met dat gewicht een rackpull of van een 6 board gedrukt, ik vrees dat het me ook niet zal lukken :o Het blijft dus toch een prestatie, want zonder kracht in die korte armpjes redt je het natuurlijk ook niet.

Terug
Naar boven