- Waardering
- 3.220
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Ik denk dan dat je moet leren om onderin de beweging de bar snel af te remmen. Ik heb het ook bij squat moeten leren cq leer nog steeds. Je hoeft echt niet bij wijze van de hele beweging heel langzaam te zakken echter je moet ook niet als een raket naar beneden vliegen waardoor je onderin geen controle meer hebt. Ik kan nu redelijk snel zakken met een zwaar gewicht en in het onderste stuk ook sneller nu de snelheid van de bar afremmen als voorheen.
O.K. oefening baard kunst
.De halter naar beneden laten vliegen waardoor ik onderin geen controle heb is sowieso geen optie...Op wedstrijden moet je immers een gecontroleerde stilstand kunnen laten zien.
Ik probeer tegenwoordig vrij vlot te zakken, gecontroleerde stilstand en vooral géén spanning verliezen en vervolgens explosief uitdrukken.
Als ik het zo lees, dan klinkt het heel simpel...maar tis allemaal verre van dat

. Zo maak je het er bepaald niet aantrekkelijker op voor eventuele talenten lijkt me. Je moet er veel voor doen, en krijgt er nauwelijks iets voor terug (geen geld en nauwelijks waardering). Best wel jammer. Krachtsport is dus eigenlijk pure liefhebberij (in NL) zelfs als je het op wereldniveau beoefend!