AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Weet je Marrkos, ik ben ook mans genoeg om toe te geven dat ik aangenaam verrast ben door je comment! :)
Heeft je al eens iemand gezegd dat je best wel aardig kunt zijn, als je maar wilt? ;)

Thnx voor het complimentje en ik ben blij dat ik mijn steentje kan bijdragen (o.a. via dit forum) aan het "toegankelijker & populairder" maken van het PL. Alle eer in deze gaat echter naar het bestuur en de technische staf van de NPB, want uiteindelijk hakken deze mensen de knopen door.

Weet je Marrkos, wellicht ben je niet de meest getalenteerd lifter die er rondloopt, maar het feit dat je het niet opgeeft en doorzet laat wel zien dat je een sterk karakter hebt. En uiteindelijk kom je er wel, kerel! :)

Daarnaast kan men vaak meer leren van iemand die zonder aangeboren talent respectabele prestaties weet neer te zetten dan van een of andere endomorf die van nature een meer dan gemiddelde kracht bezit ;)

Friends? :klink:

Dat weet ik heus wel, maar mijn doelstellingen zijn ook wat breder dan powerliften alleen, en ik train ook gewoon voor het trainen, voor mijn eigen ontwikkeling, en los van een degelijk PL-totaal (250-200-300), raw uiteraard, wil ik ook een 140kg overhead press, en een snelle tijd op de 50m en 100m sprint, en wil ik een figuur dat ik mooi vind, liefst zonder anabolen, en ik wil geen wrak zijn als ik 50 ben. Ik heb mijn doelen, en al kost het me 40 jaar, ik haal ze. Ik ben allang blij dat ik nu het pad weer zie en weer lekker knal. Ik leef niet zo voor het powerliften zoals jij dat bijv. doet, ik zie wedstrijden als een vermakelijke manier om m'n PRs te verzilveren, niks meer, niks minder. Ik voel ook geen enkele druk om zoveel mogelijk wedstrijden te draaien, ik zie wel wanneer ik weer mee doe. Als ik maar PRs zet.

That being said, de inzet van jou, Pjotr, Ielja, en anderen is meer prominent aanwezig dan de inzet van het bestuur. Maar goed.. Mijn bond doet helemaal niks om PL groot te maken, en ik zelf ook niet, dus ik moet niet teveel mekkeren.

Ik kan best aardig zijn, en wat ik zei bedoelde ik echt ook niet kwaad, ik heb namelijk het idee dat je na altijd maar iedereen te willen pleasen of naar hun zin te maken, nu soms een beetje doorslaat naar de andere kant, dus iets té hard van je afbijten.. Maarja, aard van het beestje he;) die eigenwijsheid en koppigheid is je eigen haha..

Naja, na zo'n lange post kan ik niks anders dan weer vriendjes zijn he..

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.662
Dat weet ik heus wel, maar mijn doelstellingen zijn ook wat breder dan powerliften alleen, en ik train ook gewoon voor het trainen, voor mijn eigen ontwikkeling, en los van een degelijk PL-totaal (250-200-300), raw uiteraard, wil ik ook een 140kg overhead press, en een snelle tijd op de 50m en 100m sprint, en wil ik een figuur dat ik mooi vind, liefst zonder anabolen, en ik wil geen wrak zijn als ik 50 ben. Ik heb mijn doelen, en al kost het me 40 jaar, ik haal ze. Ik ben allang blij dat ik nu het pad weer zie en weer lekker knal. Ik leef niet zo voor het powerliften zoals jij dat bijv. doet, ik zie wedstrijden als een vermakelijke manier om m'n PRs te verzilveren, niks meer, niks minder. Ik voel ook geen enkele druk om zoveel mogelijk wedstrijden te draaien, ik zie wel wanneer ik weer mee doe. Als ik maar PRs zet.

That being said, de inzet van jou, Pjotr, Ielja, en anderen is meer prominent aanwezig dan de inzet van het bestuur. Maar goed.. Mijn bond doet helemaal niks om PL groot te maken, en ik zelf ook niet, dus ik moet niet teveel mekkeren.

Ik kan best aardig zijn, en wat ik zei bedoelde ik echt ook niet kwaad, ik heb namelijk het idee dat je na altijd maar iedereen te willen pleasen of naar hun zin te maken, nu soms een beetje doorslaat naar de andere kant, dus iets té hard van je afbijten.. Maarja, aard van het beestje he;) die eigenwijsheid en koppigheid is je eigen haha..

Naja, na zo'n lange post kan ik niks anders dan weer vriendjes zijn he..

Nice dat we weer vrienden zijn! :)
Je hebt gelijk, in het verleden wilde ik altijd iedereen pleasen en tegenwoordig reageer ik soms iets te assertief. Neem het niet persoonlijk ;) By the way, ik begrijp dat je naast het PL ook nog andere dingen leuk vind...je bent nog vrij jong, en dan zijn er zoveel dingen leuk in het leven...maar don't forget, je kunt maar een meester (serieus) dienen!
Er zijn maar weinigen die overal goed in zijn.
Vroeg of laat moet je keuzes gaan maken.

Ielja is verder vooral bekend door haar successen en Pjotr natuurlijk ook en ik ben een bekend "gezicht" voor de NPB op dit forum geworden. Maar geloof me, "achter de schermen" zijn er genoeg mensen bij de NPB actief die niet op een forum loggen en er de voorkeur aan geven om op de achtergrond te fungeren. Deze stille krachten verzetten een heleboel werk hoor!

Hoe dan ook, suc6 verder met je doelstellingen!:)

• #6.663
Training 13/12 bij Leon Smeets

Full Rom Flat Bench Press (Paused Reps):
20x20, 2x10x70, 5x110, 5x140 & 3x3x165kg (met Press commando).

Board Press (Board van circa 10cm).
5x140, 5x150 & 5x160kg.

Close Grip Bench Press:
5x120, 5x130 & 5x140 (laatste rep met hulp van Leon dus een fail).

Wide Grip Latt Pull Down:
15x50 & 4x8x80kg

Chest Supported Rows:
4x10x50kg

Comment:
3x3x165 paused reps waren pittig maar waren goed te doen.

Board press ben ik nog zoekende naar de juiste gewichten...tot nog toe vrij easy...rustig opbouwen.

De rest like always ;)

Walter Janssen kwam ook nog effies langs met een pupil die een nieuw benchshirt bij Leon wilde uitproberen.
Leon's gym is toch wel een aanlooppunt voor hen die hulp willen krijgen bij het PL (al dan niet in gear). Leon's kennis is op dat gebied inmiddels bekend tot ver buiten de grenzen van Limburg en ik ben erg blij dat hij me altijd met raad en daad terzijde staat!
Walter wilde ook nog eens testen wat hij nog kon en drukte easy 3x5x120kg (bij een set was hij effies "de tel kwijt" en wist hij zelfs een stuk of 8 reps te maken). Helemaal niet verkeerd voor zo'n ouwe taaie ;)
Hij had ook een "geheim trainingsinstrument" bij zich...geen bands, geen chains, maar een "bitje"...die je gebit beschermd. Hij gebruikt dat in hoofdzaak bij het MMA/Kickboxen, maar het werkt volgens Walter ook als je hard op je tanden bijt bij het bankdrukken/powerliften (en zo'n bitje beschermt dan toch je tanden). Walter was heel spontaan en wilde me zijn bitje wel effies lenen, maar ik bedankte voor de eer ;)...wellicht overigens helemaal geen slecht idee zo'n bitje. Ik heb het wel eens gezien bij filmpjes op youtube bij sommige powerlifters.

Laatst bewerkt:
goeie training hoor! waarom was je er gister eigenlijk niet? geen tijd?
zo'n bitje zie je wel vaker bij het bankdrukken ja. ik zelf bijt nooit mijn mond gaat eerder open mja :p

• #6.665
goeie training hoor! waarom was je er gister eigenlijk niet? geen tijd?
zo'n bitje zie je wel vaker bij het bankdrukken ja. ik zelf bijt nooit mijn mond gaat eerder open mja :p

Ik had de reden van mijn afwezigheid aangegeven in het topic van de beginnerswedstrijd :p Mijn oudste zoon is gisteren 14 jaar geworden en we hebben dus zijn verjaardag gevierd.
Anders was ik uiteraard van de partij geweest! :)

Ik geloof graag dat zo'n bitje handig is, heb gister eens tuk van m'n tand kapotgebeten bij de wedstrijd:p.

Sterk René. :thumb:

• #6.668
Ik geloof graag dat zo'n bitje handig is, heb gister eens tuk van m'n tand kapotgebeten bij de wedstrijd:p.

Je had ook een goede wedstrijd gedraaid!
577,5kg en een mooie 4e plek is niet niks...kan me voorstellen dat je flink op je tanden hebt moeten bijten ;)

• #6.669

Och, het gaat, ik mag niet klagen, maar er is ook verder absoluut geen reden om hoog van de toren te blazen (niet dat ik daar overigens behoefte aan zou hebben).
Gestaag opbouwen en vooral bezig blijven. vele kleine stapjes voorwaarts zijn uiteindelijk ook een flinke sprong vooruit, toch? ;)

By the way, je logt wat minder tegenwoordig...heb het idee dat e.e.a. nog niet helemaal naar je zin gaat, toch?
Mja...in elk geval niet de brui eraan geven gewoon rustig aan gevoelsmatig bezig blijven :)!

Laatst bewerkt:
Komp goed. ;)

• #6.671
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk moatj'n (hoop dat ik het goed schrijf ;)).
Soms zit het mee, soms zit het tegen...en op die momenten dat het niet zo gaat als het moet, dan moet het maar zoals het gaat :).

Welja man, anders doe ik alleen nog biceps!
Op naar de 60cm ripped! ;)

Ik had de reden van mijn afwezigheid aangegeven in het topic van de beginnerswedstrijd :p Mijn oudste zoon is gisteren 14 jaar geworden en we hebben dus zijn verjaardag gevierd.
Anders was ik uiteraard van de partij geweest! :)

aah ja helemaal vergeten dat had ik al wel gelezen! srry! alsnog gefeliciteerd!

Waarom pulldowns en rows altijd ultralicht?

• #6.676
Waarom pulldowns en rows altijd ultralicht?

Omdat ik ze strikt (nog) niet zwaarder aan kan :o
Als ik bijvoorbeeld bij de pulldown achterover zou gaan hangen en bij de neergaande beweging gebruik van mijn BDW zou maken kan ik zonder problemen heel wat meer aan...maar daarin ligt niet mijn doelstelling.
Ik vind een correcte uitvoering/techniek zonder cheaten belangrijker dan veel gewicht.

Dat lijkt hypocriet omdat ik bij het bankdrukken wel vrij zware gewichten gebruik, maar ik doe altijd strikt bankdrukken...hoofd en billen op de bank en tegenwoordig paused reps...strikter kan bijna niet ;)

Helaas heb ik heel veel jaren zonder fatsoenlijke begeleiding getraind en alleen maar gebankt...nooit werd ik gewezen op het feit dat het trainen van tegengestelde spieren ook van belang was...ik ben nog bezig met een soort "inhaalslag"...en alles heeft zijn tijd nodig :)

Laatst bewerkt:
eey huggy, weet jij miss toevallig waar ik een deelnemers lijst van aanstaande zondag (kaasstad) kan vinden ? heb overal gezocht ma zie het niet. wel wie er van alkmaar zelf meedoen ma verder niet.

• #6.678
eey huggy, weet jij miss toevallig waar ik een deelnemers lijst van aanstaande zondag (kaasstad) kan vinden ? heb overal gezocht ma zie het niet. wel wie er van alkmaar zelf meedoen ma verder niet.

Als er op de site van SSS Alkmaar geen deelnemerslijst te vinden is, zou ik het zo ook niet weten. Bij de vereniging waar de wedstrijd wordt gehouden komen ook de aanmeldingen binnen. Het is dan vervolgens aan de vereniging om eventueel een deelnemerslijst op haar website te zetten.
Wim Bevers van sportcentrum Topfit doet dat bijvoorbeeld als er bij hem bankdrukwedstrijden worden georganisserd :).

Als er op de site van SSS Alkmaar geen deelnemerslijst te vinden is, zou ik het zo ook niet weten. Bij de vereniging waar de wedstrijd wordt gehouden komen ook de aanmeldingen binnen. Het is dan vervolgens aan de vereniging om eventueel een deelnemerslijst op haar website te zetten.
Wim Bevers van sportcentrum Topfit doet dat bijvoorbeeld als er bij hem bankdrukwedstrijden worden georganisserd :).

jep da dacht ik al. ma dacht ach vragen kan geen kwaad miss weet ie iets. had wat dingen gevonden van Alkmaarse krant ofzo en daar stond wel van deelnemers vanuit Alkmaar --> ma verder niks dusjah. ma toch bedankt dan he :p

• #6.680
jep da dacht ik al. ma dacht ach vragen kan geen kwaad miss weet ie iets. had wat dingen gevonden van Alkmaarse krant ofzo en daar stond wel van deelnemers vanuit Alkmaar --> ma verder niks dusjah. ma toch bedankt dan he :p

You're welcome! :)

---------- Toegevoegd om 16:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:25 ----------

Nieuws brief 100% Dope-Free :thumbs:

Voedingssupplementen: de risico's ontrafeld

Doping wordt niet altijd bewust gebruikt. Sterker nog, de Dopingautoriteit vermoedt dat een behoorlijk aantal van de dopingovertredingen onbewust is. Enkele mogelijke oorzaken hiervoor zijn het gebruik van drugs buiten wedstrijdverband, het gebruik van dopinggeduide medicijnen zonder dispensatie en het gebruik van met doping vervuilde voedingssupplementen. Maar wat is nu eigenlijk een voedingssupplement?

Het gebruik van voedingssupplementen is altijd een van de belangrijkste gespreksonderwerpen tijdens voorlichtings-activiteiten van de Dopingautoriteit. Het blijkt dat niet altijd duidelijk is wat een voedingssupplement nu precies is. Een vaak gehoorde uitroep is dan ook: "Ow, ik wist niet dat een simpele multi-vitamine ook een supplement is. Kan zelfs hier doping in zitten?". Het antwoord is: "Ja, óók daar kan doping in zitten!"

Voedingssupplementen versus medicijnen
Het verschil tussen voedingssupplementen en medicijnen is dat medicijnen vallen onder de Geneesmiddelenwet. Hierin staan strenge reinheidseisen waar bij de productie aan voldaan dient te worden. Hierdoor krijgt een medicijn de hoogst mogelijke zekerheid dat het geen stoffen bevat die niet op het etiket staan. De kans op vervuiling van een geneesmiddel met doping is daardoor zo goed als nihil. Voedingssupplementen vallen echter niet onder deze Geneesmiddelenwet, maar onder het Warenwetbesluit voedingssupplementen en daarvoor gelden minder strenge eisen. Daardoor bestaat het risico dat voedingssupplementen wél vervuild zijn. Uit onderzoek blijkt dat dit risico bovendien vrij groot is; 2-25% van alle supplementen bevat dopinggeduide stoffen zonder dat dit op het etiket vermeld staat.

Wat is een voedingssupplement?
Voedingssupplementen zijn volgens het Warenwetbesluit voedingssupplementen eet- of drinkwaren, die:

• bedoeld zijn als aanvulling op de normale voeding;
  • een geconcentreerde bron vormen van één of meer microvoedingsstoffen of van andere stoffen met een voedingskundig of fysiologisch effect;
  • verhandeld worden in voor inname bestemde afgemeten kleine eenheidshoeveelheden.
Aangezien microvoedingsstoffen voornamelijk bestaan uit vitamines, mineralen en spoorelementen, valt een multi-vitaminetablet dus ook onder de groep voedingssupplementen. In feite geldt bij elke capsule, tablet of poeder: indien het geen geneesmiddel of homeopathisch middel is, is het zeer waarschijnlijk een voedingssupplement.

NZVT
Om de sporters toch de hoogst mogelijke zekerheid te geven op het gebruik van dopingvrije supplementen, is in Nederland het Nederlands Zekerheidssysteem Voedingssupplementen Topsport (NZVT) opgezet. De voedingssupplementen die op deze lijst staan zijn per batch gecontroleerd op de aanwezigheid van dopinggeduide stoffen. Meer informatie over dit systeem kun je vinden op: [Link niet meer beschikbaar].

Zelfzorggeneesmiddelen
Sommige geneesmiddelen zijn zonder recept verkrijgbaar. Dit zijn de zogenaamde zelfzorggeneesmiddelen. Deze worden veelal bij een drogisterij of apotheek gekocht. Een bekend voorbeeld hiervan is aspirine. Echter, niet alles wat als zelfzorgmedicatie wordt verkocht, is vrij van vervuiling met dopinggeduide stoffen. Alleen medicijnen met een RVG-nummer (‘Registratie voor Geneesmiddel'), homeopathische middelen met een RVH-nummer (‘Registratie voor Homeopathie') en Europees geregistreerde geneesmiddelen met een EU-nummer zijn zeker gemaakt volgens de hoogste reinheidseisen.

Functionele voeding
Naast de gewone voeding en de voedingssupplementen bestaan er ook functionele voedingsmiddelen. Dit zijn voedingsmiddelen waarin gezondheidsbevorderende stoffen zijn gestopt, of waaruit bepaalde bestanddelen zijn verwijderd. Voorbeelden hiervan zijn melk met extra calcium en margarine met toegevoegde vetzuren. De Dopingautoriteit heeft geen reden om aan te nemen dat deze functionele voedingsmiddelen een verhoogd risico vormen op vervuiling met dopinggeduide stoffen.

Sportvoeding
Sportvoeding gaat een stapje verder dan functionele voeding. Voor sportdranken en energierepen zal het risico op vervuiling met dopinggeduide stoffen nog steeds vrij klein zijn, maar voor energiepreparaten in gelvorm of poedervorm ligt dit risico toch echt wat hoger. Daarom is het ook voor deze preparaten aan te raden NZVT-gecontroleerde producten te nemen. En als fabrikanten van sportdranken of energierepen het zekere voor het onzekere nemen, laten ze ook die producten testen in het kader van het NZVT.

Doping Infolijn
Heb je vragen over voedingssupplementengebruik of andere dopinggerelateerde items, neem dan contact op met de Doping Infolijn:
0900-200-100 (ma-vrij: 13-16.00 €0,10 cent per minuut).
Of mail naar: dopingvragen@dopingautoriteit.nl

Terug
Naar boven