AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Die 265kg van Jimmy vind ik wel een mooie beurt (zo te zien)
Die van brian was wel een beetje wiebelig bovenin eigenlijk. ;)
Met die hele hoge gewichten lijkt het soms wel een andere oefening als wat "wij" doen. ;)

Misschien moeten "we" wedstrijden gaan doen waar je 3 reps moet maken, dan is de controle weer wat meer terug. :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.702
Die 265kg van Jimmy vind ik wel een mooie beurt (zo te zien)
Die van brian was wel een beetje wiebelig bovenin eigenlijk. ;)
Met die hele hoge gewichten lijkt het soms wel een andere oefening als wat "wij" doen. ;)

Die beurt van 265kg van Jimmy was absoluut niets mis mee, mooie overtuigende beurt.

Die beurt van Brian liet ik zien vanwege de speed waarmee hij drukte, de beurt werd overigens afgekeurd (jij hebt het dus ook gezien) wegens een ongelijke strekking in de eindfase.

Ik heb tot op heden nog geen mooie beurten gezien met "die heel hoge gewichten"...het gaat allemaal tergend langzaam, ongelijke strekking enz.

tha roidz don't work as hard in the endfase as the shirt does at the start Hugz! :D
:jk: Want niemand gebruikt naturlijk. ;)

Die beurt van 265kg van Jimmy was absoluut niets mis mee, mooie overtuigende beurt.

Die beurt van Brian liet ik zien vanwege de speed waarmee hij drukte, de beurt werd overigens afgekeurd (jij hebt het dus ook gezien) wegens een ongelijke strekking in de eindfase.

Ik heb tot op heden nog geen mooie beurten gezien met "die heel hoge gewichten"...het gaat allemaal tergend langzaam, ongelijke strekking enz.

Wat vind ik dat toch een gelul dat die beurt is afgekeurd, dat geneuzel altijd met ongelijke strekking. In mijn ideale bond zouden alle beurten die gewoon fatsoenlijk uitgestrekt zijn (niet nadrukken) gewoon goedgekeurd worden. Wat wordt men er nou wijzer van dat je tegelijk je armen uit kunt strekken? Een beurt drukken is een beurt drukken en dat je linker arm nou 0.5sec later strekt zou geen barst uit moeten maken..... maarja, wie zijn wij he :P

• #6.706
Wat vind ik dat toch een gelul dat die beurt is afgekeurd, dat geneuzel altijd met ongelijke strekking. In mijn ideale bond zouden alle beurten die gewoon fatsoenlijk uitgestrekt zijn (niet nadrukken) gewoon goedgekeurd worden. Wat wordt men er nou wijzer van dat je tegelijk je armen uit kunt strekken? Een beurt drukken is een beurt drukken en dat je linker arm nou 0.5sec later strekt zou geen barst uit moeten maken..... maarja, wie zijn wij he :P

De regels wat het bankdrukken betreft zijn inmiddels (vanaf 1-1-2011) versoepeld.
Een geringe voetverplaatsing en een ongelijke strekking gedurende de lift is toegestaan (eindfase moet echter wel gelijk gestrekt blijven!).

Dat er verder vrij strenge regels zijn vind ik prima...we zien hoe het bij andere bonden eraan toe gaat...dat heeft toch vaak niets meer met bankdrukken of powerliften te maken (althans volgens mijn mening).

Ik hoor overigens nou eens nooit iemand zeuren over de regels bij het gewichtheffen...die zijn zelfs nòg strenger! Ongelijke strekking of nadrukken is daar ook afkeur.

• #6.707
Waarschuwing voor extreem weer Zuid-Limburg

Uitgegeven:19 december 2010 15:58Laatst gewijzigd:19 december 2010 16:20
DE BILT - Het KNMI waarschuwt voor extreem weer in het zuiden van Limburg. Tot middernacht kan daar 10 tot 20 centimeter sneeuw vallen, aldus het KNMI zondag.

m1fzt97atjoq.jpg
© NU.nl/Peet Hunter

In Brabant en Gelderland valt naar verwachting 5 tot 10 cm. In andere delen van het land komt er nog een laagje bij van 1 tot 5 cm.
''Het noorden van het land houdt het waarschijnlijk droog, maar heeft last van gladheid door bevriezing en sneeuwresten'', meldde het KNMI. Nederland wordt al sinds vrijdag geconfronteerd met soms zeer zware en langdurige sneeuwval.
De afgelopen nacht kwam er nog een flinke portie bij.
''Zondagochtend was het sneeuwdek in de provincies Zeeland, Zuid-Holland en Utrecht aangegroeid tot 15 à 20 cm. Op een aantal plaatsen ligt hier inmiddels 20 tot circa 25 cm sneeuw'', weet het KNMI.

Niet alleen in Limburg maar ook in andere delen van Nederland waren wegen vandaag slecht berijdbaar. Desondanks zijn er mensen hier op het forum die je bekritiseren als je ervoor kiest om thuis te blijven. Of een beslissing van een powerliftingbond bekritiseren die een wedstrijd aflast i.v.m. het weer. Laten we bepaalde beslissingen a.u.b. respecteren.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, en als je zelf persé de weg op wilt prima, maar matig a.u.b. de toon richting de mensen die liever thuis blijven met dit weer! Bedankt :)
(Ik behoor niet tot "de echte mannen" die vandaag met snelheden van 120-150km per uur over de snelweg vloog :rolleyes:)

Laatst bewerkt:
  • #6.708
Training 20/12 bij Leon Smeets.

Wide Grip Front Latt Pull Down:
20x50 & 5x5x80kg

Full Rom Flat Bench Press (Paused Reps + Press commando):
20x20, 3x5x70, 5x110, 5x140 & 6x2x170kg

Board Press:
3x3x170kg

Close Grip Bench Press:
5x120, 5x125 & 5x130

Wide Grip Front Latt Pull Down:
20x50 & 5x5x80 & 25x50kg

Comment:

Vandaag eens voor de afwisseling begonnen met de rug te trainen en daar vervolgens zoals altijd met afgesloten.

Bench Press...die setjes met 2 reps van 170kg waren goed te doen, alleen het 6e set koste veel moeite. Volgende week wil ik voor 3 reps met Press commando gaan met 170kg...ik heb toch wel de indruk dat dat er in zit :cool:.

Board Press, viel me toch wel wat zwaar na die 6 sets met 170kg :o.

Close Grip waren daarentegen easy beurtjes :).

En tenslotte weer Latt Pull Down, voelde gewoon lekker aan ;)

Laatst bewerkt:
Netjes al die dubbels op 170 :thumbup:

Morgen heb ik vrij en zal dan in de ochtend even in website shizzle duiken.

Cheerio!

Nette training ,
gewicht gaat en volume gaat steeds iets omhoog, keep it going

• #6.711
Netjes al die dubbels op 170 :thumbup:

Morgen heb ik vrij en zal dan in de ochtend even in website shizzle duiken.

Cheerio!

Thnx, die doubles gingen lekker, volgende keer tripples en dan heb ik mijn doelstellingen voor dit jaar behaald. Ik kan wel touch & go vrij easy een tripple maken met 170kg, maar paused is gewoon dag & nacht verschil.

Suc6 met de website shizzle!

Voor de mensen die het nog niet weten...ik ben "webmaster" van de NPB...en nu is het woord "master" in mijn geval wel wat overdreven :o.
Zo goed en kwaad als het gaat probeer ik de site up to date te houden met uitslagen en informatie. Anton die beduidend meer verstand heeft van zulke zaken heeft aangeboden om te helpen opdat de website een wat professionelere look zal krijgen! :)

---------- Toegevoegd om 16:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:42 ----------

Nette training ,
gewicht gaat en volume gaat steeds iets omhoog, keep it going

:) Thnx ik doe mijn best om progressie te blijven boeken.
En ik ben nog altijd wat aan het experimenteren wat sets/reps en excersises betreft. De meeste tips & tricks die er worden gehanteerd zijn niet echt bestemd voor een 40-plusser die op een "appel en een ei" traind.
Ik heb het vaker gezegd: de juiste balans vinden tussen belasting en belastbaarheid is van wezenlijk belang. Daarbij staat plezier in het trainen voorop, en heel blijven heel hoog in het vaandel en last but not least is het ook leuk als ik gestaag progressie boek.
Ik verwacht binnenkort overigens een "Openbaring" waarin alles duidelijk zal worden ;)

okee leuk! rené, is het ook niet een idee om de foto en video pagina op de npb site weer wat leven in te blazen? laatste foto's zijn van 2008..

• #6.713
okee leuk! rené, is het ook niet een idee om de foto en video pagina op de npb site weer wat leven in te blazen? laatste foto's zijn van 2008..

Heeft de site een foto/videopagina? Wauw ;)

Foto's van bijvoorbeeld de selectie zijn wel up to date, uitslagen en informatie ook. Maar er is zijn zeker heel veel dingen voor verbetering vatbaar.
Komt goed, alles op zijn tijd ;)
Ideeën zijn overigens welkom!

haha ja die bestaat :P ja tuurlijk is ook niet het belangrijkste ma is wel leuk. klopt de foto's van de competitie zijn er wel maar waarom zou je ze niet bij de foto&video pagina zetten want ja daar horen ze denk ik he :p

netjes die bankdruktraining ik moet aan de bak,
maar heb nu wel het geluk dat ik 3kg dikker mag zijn.:D

nee je mag 3kg zwaarder zijn Pjotr :p

Damn Hugz, een mooie training man! :bow:
BEER!

• #6.718
netjes die bankdruktraining ik moet aan de bak,
maar heb nu wel het geluk dat ik 3kg dikker mag zijn.:D

Mijn doelstelling 2011...net zo sterk als jou worden...zowel raw als shirted ;)
In kilogrammen overigens, want in Wilkspunten zal me dat hoogstwaarschijnlijk niet gaan lukken :o

---------- Toegevoegd om 17:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:22 ----------

Damn Hugz, een mooie training man! :bow:
BEER!

Thnx Hummer...volgende week tripples paused reps met 170kg en ik ben tevreden voor dit jaar ;) Eind volgend jaar hoop ik dan op een tripple 180kg (paused rep) te zitten.

Laatst bewerkt:
  • #6.719
Vandaag mijn bandje binnen gekregen...niet bepaald een maat voor krachtsporters, pff...veel te strak, maar nu wilde ik toch al niet met zo'n gaybandje rondlopen ;)

Met een leuk begeleidend briefje van de Dopingautoriteit & NOC*NSF Atleten Commissie erbij:

Beste sporter,

Je hebt het 100% Dope Free -True Winner statement getekend op de website en daarmee aangegeven je actief te willen uitspreken voor een dopingvrije sport.

Je ontvangt hierbij het 100% Dope Free - True Winner armbandje, waarmee je iedereen kunt laten zien dat jij NEE zegt tegen doping.

Het vat mooi samen waarom deze campagne is gestart...niet om andersdenkenden aan te vallen of iemand te beledigen. Het is bedoeld voor hen die zich actief willen uitspreken voor een dopingvrije sport! :)

ik had hem gister ook binnen!

Terug
Naar boven