Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.721
ik had hem gister ook binnen!

Nice :)
Geweldig dat je de campagne ook ondersteund!
Doet me - ondanks de kritiek die ik vaker moet verduren toch - goed dat er nog altijd genoeg personen zijn die wel op dezelfde lijn als ik zitten ;)

ik ben zoiezo tegen iedere vorm van drugs. behalve alcohol dan.. daar lust ik er zo af en toe ook wel eentje van. maar verder kwa wiet hash en hard drugs wel, dus ook doping.

• #6.723
ik ben zoiezo tegen iedere vorm van drugs. behalve alcohol dan.. daar lust ik er zo af en toe ook wel eentje van. maar verder kwa wiet hash en hard drugs wel, dus ook doping.

Da's een goede instelling :thumbs:
En met af en toe een pintje is niets mis hoor ;)

nee daarom, ook dat moet je niet teveel doen natuurlijk :p

Bij tevreden staat te ook niet voor het woord :)

• #6.727
Bij tevreden staat te ook niet voor het woord :)

Weet je dat wel zeker, beste Eddine? ;)

Volgens de leer der etymologie* (de leer der woordherkomst) stamt tevreden toch echt af van te vreden :)

M. Philippa e.a. (2003-2009) Etymologisch Woordenboek van het Nederlands

tevreden bn. ‘voldaan, content’
Mnl. te vreden ‘rustig, vredig, kalm gestemd’ in dat hi de nonnen setdte the vreden ‘dat hij de nonnen geruststelde’ [1276-1300; VMNW], Doe dauid sat in sire tale (lees sale). Te vreden vtermaten wale ‘toen (koning) David in alle vrede in zijn paleis verbleef’ [1285; VMNW huus II], te vreden, tevreden ‘in zijn schik, voldaan, ingenomen’ in so warwi alle te vreden ‘dan zouden we allemaal voldaan zijn’ [1290-1310; MNW-P], Ic en was nie soo wel te vreden, als dat icken jeghen u cochte om gelt ‘ik was nooit zo in mijn schik als toen ik hem met geld van u kocht’ [ca. 1410; MNW], des is men tevreden ‘daarmee is men in zijn schik’ [ca.1450; MNW].
Gevormd uit → te 1 ‘in, met, bij e.d.’ en de datief van → vrede in de betekenis ‘gemoedsrust, welzijn’. Vergelijkbaar met Duits zufrieden en Zweeds tillfreds.

* mooi woord voor bij scrabble ;)

Laatst bewerkt:
Haha wel weer wat geleerd, maar als je het zo bekijkt heeft te weer een andere betekenis dan bij te veel ;)

ja ik moet eddine hier gelijk geven, vreden is los van te geen woord. (behalve vrede ma das weer heel wat anders) in tegenstelling tot bijvoorbeeld veel.

Zo kun je ook niet "te" veel bankdrukken. ;)
tripletjes met 180 Hugz..?
Moet te doen zijn Big bear!

• #6.732
Zo kun je ook niet "te" veel bankdrukken. ;)
tripletjes met 180 Hugz..?
Moet te doen zijn Big bear!

En met dit comment van Hummer is de cirkel weer rond en zijn we - na een "etymologische afdwaling" - weer terug bij het wezenlijke van dit forum: krachttraining ;)

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:51 ----------

ja ik moet eddine hier gelijk geven, vreden is los van te geen woord. (behalve vrede ma das weer heel wat anders) in tegenstelling tot bijvoorbeeld veel.

Als we overigens bij het woord "vreden" slechts één letter zouden veranderen...namelijk de d in een t...krijgen we een heel ander woord, wat minstens net zo boeiend is: "vreten"...nadere uitleg lijkt me overbodig :D (met dank aan een p.m. van Gert Jan).

Laatst bewerkt:
tja.. dat is weer wat anders :p

En Huggy, weet je al of je komt toppen volgende week woensdag? Zou toch mooi zijn als drie jongens op dezelfde dag 200 raw op de bank duwen...

Beetje stok achter de deur dit zo posten hier....:D

Beetje stok achter de deur?

Dit is meer een Sequoiadendron giganteum achter de deur :D

• #6.736
En Huggy, weet je al of je komt toppen volgende week woensdag? Zou toch mooi zijn als drie jongens op dezelfde dag 200 raw op de bank duwen...

Beetje stok achter de deur dit zo posten hier....:D

Da's inderdaad een "Sequoiadendron giganteum" achter de deur ;)

Maar ik vrees dat het om diverse reden niet gaat lukken...:o

Ik ben op dit moment behoorlijk verkouden, en wilde vandaag een lichte training doen, maar die training laat ik schieten. En dat komt zelden of nooit voor. Ik ben al blij als ik volgende week paar tripples paused met 170kg kan maken.

Ik vewacht sowieso niet dat ik momenteel 200kg RAW zal drukken...ik zit met paused reps zo'n 10kg lager dan jou :o. Als ik paused een tripple met 180kg aankan, dan weet ik dat 200kg touch en go ook tot de mogelijkheden behoord. Denk dat nu het schip bij 190-192,5 zal stranden.
Dus maak ik me sowieso geen enkele illusie dat ik raw meer dan jou zou drukken. Maar daar gaat het ook niet om, jij bent sowieso sterker, maar als je met paar jongens gaat pieken en op een vrij "gelijkwaardig" niveau die oefening aankunt, dan werkt dat altijd extra motiverend.

Last but not least...30 januari heb ik een wedstrijd...dan moet ik pieken, en ik piek liever niet al te vaak...en zeker niet in mijn wedstrijdseizoen.
Ik ben toch ietsiepietsie huiverig voor overbelasting en blessure's.
Het wedstrijdseizoen is voor mij afgelopen na het NK in maart 2011...dan gaat het pas weer serieus ergens in oktober beginnen. In het tijdsbestek na het NK in maart en voor het EK in oktober wil ik graag eens met je pieken.

Beschouw het a.u.b. niet als afstel, maar als uitstel :).

En heel veel suc6 met je pieken...200kg zit er zeker weten in :thumbs:.

Laatst bewerkt:
  • #6.737
Ik wens iedereen bij deze alvast een:

ZALIG KERSTFEEST EN EEN VOORSPOEDIG NIEUWJAAR

Op dat er in het nieuwe jaar vele doelstellingen zullen worden bereikt en menig P.R. gezet zal worden :).

• #6.738
Limburg ontwricht door hevige sneeuwval

Er is in Limburg in sommige plaatsen tot zo'n 40cm sneeuw gevallen :eek:
Toen ik vanmorgen naar mijn werk ging, zakte ik tot zowat in mijn knieën weg in de sneeuw...ik moest met een sneeuwschop mijn auto uitgraven...dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.

Eenmaal op de weg bleef ik weer ergens vasthangen (gelukkig had ik de sneeuwschop nog bij me). Onderweg ook nog anderen geholpen die gestrand waren. Eenmaal op het werk aangekomen, bleken circa de helft van de collega's het niet gered te hebben. Tegen de klok van 10.00 kregen we te horen dat geen trucks in Limburg en Noord-Brabant de weg meer opmochten vanwege de extreme sneeuwval. Toen konden we naar huis :)...mja...eenmaal thuis aangekomen, kon ik eerst weer eens de hele parkeerplaats uitgraven alvorens ik mijn auto weer op zijn plek kon zetten. Ben benieuwd of ik er spierpijn aan over zal houden ;)

Je ziet nu zelfs veel auto's met sneeuwkettingen rijden...het zijn echt taferelen die je normaal gesproken alleen maar op wintersportoorden ziet.

Hoe dan ook...tis wel een: "White Christmas" en daar zijn genoeg liefhebbers van...hoop wel dat het na kerstmis weer wat minder wordt met de sneeuwval, we hebben onze portie inmiddels wel gehad ;)

Laatst bewerkt:
Beter was je nu een ijsbeer Hugz! ;)

Je kunt iig wel zeggen dat je op EIGEN KRACHT bent thuisgekomen Rene;)

Terug
Naar boven