Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Toch goede daden verricht!

Idd, sneeuw is wel sick.. Lang niet meer zoveel gevallen :D

René, als ik em fail dan geef ik jou de schuld ;)

Eet ze!

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.743
René, als ik em fail dan geef ik jou de schuld ;)

Eet ze!

Kan me niet voorstellen dat er een fail zal inzitten...je bent er sterk genoeg voor! Pjotr heeft van de week 202,5kg gedrukt...met een BDW van zo'n 90kg...wellicht dat dat je prikkelt? ;)
Ik hoop wel in 2011 een keertje de 200kg touch & go te doen...maar nu zit dat er echt niet in...ik voel me nog altijd niet echt lekker, ben behoorlijk dik aangekleed, de verwarming hoog en heb het nog altijd koud (en ik heb het NOOIT koud).

Gelukkig heb ik nog niet mijn appetijt verloren en nog niet zo lang geleden 2 overheerlijke grote Griekse schotel op (kipsouflaki, shaslik, shoarma, gyros, bifteki (griekse hamburgers), griekse worstjes met frietjes en diverse sausjes en nog twee pizza taco/damas...gesponsord van de Griek op de hoek straat waar we vaste klant zijn :D (overigens heb ik dat niet alleen op gegeten), maar vrees ik wel dat het vrij hoge calorie-inname gecombineerd met het vrij lage calorieverbruik dezer dagen voor enige gewichtstoename zal zorgen :o...tis ook ieder jaar hetzelfde liedje...ik neem me voor om me te matigen, maar merk in deze altijd weer dat de "geest weliswaar sterk is, maar het vlees zwak" helaas blijft het altijd bij goede voornemens :o
Mja...met de nieuwe indeling van de gewichtsklassen verander er in mijn geval niets...ik was eerst in de 125+klasse en vanaf 2011 dan 120+...en naar boven toe is er geen limiet.
---------- Toegevoegd om 22:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:56 ----------

Je kunt iig wel zeggen dat je op EIGEN KRACHT bent thuisgekomen Rene;)

:roflol: ik snap hem Gert Jan ;)

---------- Toegevoegd om 23:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:58 ----------

Toch goede daden verricht!

Idd, sneeuw is wel sick.. Lang niet meer zoveel gevallen :D

Het is gewoon extreem winterweer in Limburg...het was op het nieuws ook te zien en daar werd er vermeld dat er (gemiddeld) slechts één keer op de 50 jaar zoveel sneeuw valt :eek:...als ik de stoep op ga zak ik serieus tot bijna in mijn knieën in de sneeuw...we wilden om 24.00 nog naar de Nachtmis gaan in het Kapelletje in het bos, maar vrees dat we dat deze keer aan ons voorbij moeten laten gaan :(. Jammer want na afloop kreeg je altijd lekkere warme goulashsoep en/of warme chocomel ;)

Laatst bewerkt:
  • #6.744
Chocolate Milk: The "Poor man's workout shake"

Er is op dit forum meen ik al eens een discussie over geweest...maar ik vond het de moeite waard om ook in mijn log te plaatsen.
Vooral interessant voor mensen met een minder dikke beurs en ook voor sporters die i.v.m. eventuele dopingcontroles de voorkeur geven aan "veilige producten".

De verhouding caseïne/whey proteïne bij koeienmelk is 80:20.
In combinatie met de snelle koolhydraten die er in chocomel zitten zou het - aldus diverse bronnen - de ideale post workout drank zijn.
Diverse bekende sportcoaches laten hun atleten dan ook chocomel i.p.v. dure sportdrankjes drinken.

Chocolademelk of sportdrankje?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Tijdens de Olympische Spelen van 2004 nam de Amerikaanse topzwemmer Michael Phelps geen steroïden of supplementen voor zijn topprestaties, maar hij dronk chocolademelk. Hij won tijdens die Olympische Spelen zes gouden medailles en twee maal brons… Kortom, chocolademelk is niet alleen lekker maar ook nog eens te gebruiken als sportdrank vertellen diverse onderzoekers ons. Om sneller te herstellen van een zware fysieke inspanning, kan je net zo goed een glas magere chocolademelk drinken als een sportdrankje.
Onderzoek bij voetballers
Bij een studie aan de James Madison University werden dertien voetballers gevolgd tijdens twee trainingen. De ene week dienden ze normaal te trainen, de andere hadden ze intensieve oefeningen af te werken. Na de intensieve training kregen ze een sportdrank, rijk aan koolhydraten. De andere week een light chocolademelk.
Na hun drankje onderzochten de vorsers de vermoeidheidsgraad van de voetballers. Daarbij keken ze naar hun spieren en de snelheden die ze haalden tijdens loopoefeningen. Na onderzoek bleek de chocomelk hetzelfde effect te hebben op het herstel van de sporters. Ook zorgde de chocolade ervoor dat er minder 'creatine kinase' in het bloed zat. Deze stoffen maken net dat er spierproblemen optreden.

Onderzoek bij wielrenners
In een ander onderzoek uitgevoerd aan de Indiana University en gepubliceerd in 2006 in het International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism blijkt dat wielrenners bij fikse inspanning sneller herstellen na chocomel gedronken te hebben in plaats van Sportdrank.
In deze studie heeft men 9 vrouwelijke goed getrainde wielrenners laten fietsen totdat ze totaal leeg waren.(op 3 verschillende dagen). Hierna mochten ze 4 uur rusten om wederom te fietsen tot ze uitgeput waren.
Tijdens de rust dronken de wielrensters low-fat chocolademelk, een sportdrankje of een koolhydratendrank. Tijdens het tweede rondje bleken de wielrensters die de chocolademelk gedronken hadden 50% langer te kunnen fietsen dan degene die het koolhydratendrankje hadden gedronken en ongeveer even lang als met de Gatorade.

Waarom is chocolademelk een goede sportdrank?
Chocolademelk bevat een grote hoeveelheid koolhydraten en proteïne (eiwitten), stoffen die je lichaam nodig heeft om te herstellen na het sporten. Ook de samenstelling van verschillende stoffen in magere chocolademelk is optimaal. Bovendien neemt je lichaam de bouwstoffen uit de chocolademelk erg snel op én chocolademelk is een stuk goedkoper dan de commerciële sportdrankjes. En het drinkt lekker weg!

Chocolademelk beter na sport dan sportdrank

sportdrank_365x243.jpg

BRUSSEL - Na het sporten kun je beter chocolademelk drinken om je vocht- en suikertekorten aan te vullen dan sportdrank. Dat meldt gezondheidsmagazine Bodytalk.
Chocolademelk blijkt namelijk veel beter die tekorten aan te vullen. Waarom dat precies zo is, is nog niet duidelijk. Maar waarschijnlijk heeft het te maken met het stofje sucrose, dat in chocolademelk zit.
Voor het onderzoek werd goed getrainde wielrenners gevraagd zich helemaal leeg te rijden tot ze door hun suikervoorraden heen waren. Daarna kregen ze chocolademelk of een sportdrank met vitaminesupplementen.
Vervolgens moesten ze vier uur later weer gaan fietsen. De groep die chocolademelk had gekregen, bleef de helft langer doorgaan dan de groep die de sportdrank had gekregen.
Ook voetballers bleken sneller te herstellen van hun inspanningen na het drinken van chocolademelk in plaats van sportdrank.

Chocolademelk blijkt namelijk veel beter die tekorten aan te vullen. Waarom dat precies zo is, is nog niet duidelijk. Maar waarschijnlijk heeft het te maken met het stofje sucrose, dat in chocolademelk zit.
Voor het onderzoek werd goed getrainde wielrenners gevraagd zich helemaal leeg te rijden tot ze door hun suikervoorraden heen waren. Daarna kregen ze chocolademelk of een sportdrank met vitaminesupplementen.
Vervolgens moesten ze vier uur later weer gaan fietsen. De groep die chocolademelk had gekregen, bleef de helft langer doorgaan dan de groep die de sportdrank had gekregen.
Ook voetballers bleken sneller te herstellen van hun inspanningen na het drinken van chocolademelk in plaats van sportdrank.

Betere spieropbouw door chocolademelk

hardlopen_benen_365x243.jpg

STORRS - Chocolademelk werkt beter voor de spieropbouw na het sporten dan sportdrank. Dit blijkt uit een recent onderzoek van de University of Connecticut's Department of Nutritional Sciences.
Chocolademelk vult de proteïnen en koolhydraten aan die het lichaam nodig heeft na het sporten. Die worden door de vermoeide spieren beter opgenomen dan alleen koolhydraten uit sportdrank.
Voor het onderzoek moesten acht jonge mannen 45 minuten hardlopen. Na het sporten dronken ze een halve liter vetvrije chocolademelk of een sportdrank. Beide dranken bevatten evenveel calorieën. Drie uur daarna werden bloed en een stukje spier afgenomen.

Heropbouw spieren

De mannen die chocolademelk dronken, hadden een hogere synthese van proteïnen in de spieren (heropbouw van de spieren).
Daarnaast werken de suikers in chocolademelk net zo goed als energieverstrekker als de koolhydraten in sportdrank. Verder zit er calcium, magnesium en natrium in chocolademelk, dat het lichaam goed kan gebruiken na het sporten.
In een ander deel van het onderzoek dronken de proefpersonen drie uur voor het hardlopen chocolademelk of sportdrank.
Degenen die chocolademelk dronken, konden langer doorgaan dan de mannen die sportdrank namen.

Hoi René,

Je bent weer lekker bezig, zag ook dat je je inzet tegen anabolica, ik waardeer je inzet jongen, hoop dat je er succes mee behaald.

:thumbs: Bully

Hugz, raad je me aan om vanaf nu onbeperkt chocomel te drinken, of heb je ook nog ergens gelezen hoeveel genoeg is voor het herstel enzo..?
Smakelijk eten vandaag ma. ;)

• #6.747
Hoi René,

Je bent weer lekker bezig, zag ook dat je je inzet tegen anabolica, ik waardeer je inzet jongen, hoop dat je er succes mee behaald.

:thumbs: Bully

Thnx "Bully"...doet goed om zo nu en en dan eens een schouderklopje te krijgen! :)

Wat AAS betreft...ik wil me duidelijk uitspreken voor een dopingvrije sport, alhoewel ik realist genoeg ben om te beseffen dat het een utopie is om te geloven dat het ooit zover zal komen. Ik wil echter laten zien dat het niet vanzelfsprekend is dat je doping nodig hebt om "groot & sterk" te worden.
Inmiddels is AAS bij velen helaas al zo ingeburgerd dat men een testosteronkuur aangevuld met bijvoorbeeld dianobol niet meer serieus als kuren maar als een onschuldig "onderhoudsbeurtje" beschouwd :eek:

Het is verder niet mijn bedoeling om mensen die ervoor kiezen om AAS te gebruiken aan te vallen of te beledigen. Dat zijn persoonlijke afwegingen.
Ik heb ook niets persoonlijks tegen gebruikers. Alhoewel ik wel een afkeer heb van misbruikers ofwel valsspelers; hen die gebruiken en vervolgens de competitie aangaan met hen die niet gebruiken en zich wel netjes aan de regels houden van het spel.

Ook zonder gebruik te maken van verboden prestatiebevorderende methoden en stoffen zijn grootste prestaties wel degelijk mogelijk. Daarnaast tellen alleen maar prestaties die zijn neergezet op EIGEN KRACHT, aldus mijn mening.

• #6.748
Hugz, raad je me aan om vanaf nu onbeperkt chocomel te drinken, of heb je ook nog ergens gelezen hoeveel genoeg is voor het herstel enzo..?
Smakelijk eten vandaag ma. ;)

Sterke mannen als Brian Siders en om het wat korter bij huis te zoeken, G-men drinken veel chocomel! Onbeperkt zou ik het in "ons" geval niet drinken...vrees dat je er niet alleen sterk maar dan ook dikker ervan wordt ;). Een litertje chocomel na een workout zal geen kwaad kunnen denk ik.
Als je een uurtje gesport heb zou je namelijk 0,5L- 1L drinken...
http://pietercallaarsloopclinics.nl/inhoud/voeding.htm

1 L chocomel (de enige echte van Nutricia) is goed voor:
35 gram eiwit
120 gram koolhydraten
25 gram vet
840 kcal.

De light versie zou ik niet voor gaan...daar zitten namelijk zoetstoffen i.p.v. suiker in. Magere chocomel (zonder vet) heb ik bij Nutricia nog niet gezien...wel de halfvolle variant.

Thnx "Bully"...doet goed om zo nu en en dan eens een schouderklopje te krijgen! :)

Wat AAS betreft...ik wil me duidelijk uitspreken voor een dopingvrije sport, alhoewel ik realist genoeg ben om te beseffen dat het een utopie is om te geloven dat het ooit zover zal komen. Ik wil echter laten zien dat het niet vanzelfsprekend is dat je doping nodig hebt om "groot & sterk" te worden.
Inmiddels is AAS bij velen helaas al zo ingeburgerd dat men een testosteronkuur aangevuld met bijvoorbeeld dianobol niet meer serieus als kuren maar als een onschuldig "onderhoudsbeurtje" beschouwd :eek:

Het is verder niet mijn bedoeling om mensen die ervoor kiezen om AAS te gebruiken aan te vallen of te beledigen. Dat zijn persoonlijke afwegingen.
Ik heb ook niets persoonlijks tegen gebruikers. Alhoewel ik wel een afkeer heb van misbruikers ofwel valsspelers; hen die gebruiken en vervolgens de competitie aangaan met hen die niet gebruiken en zich wel netjes aan de regels houden van het spel.

Ook zonder gebruik te maken van verboden prestatiebevorderende methoden en stoffen zijn grootste prestaties wel degelijk mogelijk. Daarnaast tellen alleen maar prestaties die zijn neergezet op EIGEN KRACHT, aldus mijn mening.

Geheel mee eens, Anabolica word tegenwoordig gebruikt net of het nodig is met voedingssuplementen. of beter gezegd net of het voedingssuplementen zijn. nog maar te zwijgen over het (veel te vroeg) gebruik van GH en aanverwante middelen.

• #6.750
Geheel mee eens, Anabolica word tegenwoordig gebruikt net of het nodig is met voedingssuplementen. of beter gezegd net of het voedingssuplementen zijn. nog maar te zwijgen over het (veel te vroeg) gebruik van GH en aanverwante middelen.

Zo is het (helaas).

Ik had laatst overigens van de 100% Dope Free de lijst met namen van sporters die deze campagne steunen in mijn log gezet...ik had toen alleen bij powerlifting gekeken...bij krachtsport staan er ook diverse bekende namen:
http://www.100procentdopefree.nl/sluit-je-aan/statements/45/Krachtsport
Krachtsport

A.C. Smit
Adwin Sterrenburg
Benjamin Schrijver
CBF van Melis
Charlotte de Jong
Chaya van Forst
chris van burik
Edwin Tijdeman
Erik Mooij
fokke bergsma
Frederieke Kolkman
Germen van Heuvelen
Giovanni Wongsosetro
Gisa ter Haar
Hans-Christiaan Hebbes
Huub Hetterschijt
hylke palma
Jan Reijs
Jan van Tessel
Jimmy-Roy van Forst
Jitse Kramer
Joanne Schaefer
John van Dongen
johnny vos
Kevin Zuijdendorp
leroy kohl
Luc Bossink
Luc Hamers
lucas van son
Maaike Arents
Marijke Hakvoort
marindamike kraak
Mark Ooms
martin boele
Melaica Tuinfort
Natasha van Forst
Niels van Kooij
Pepijn V Kampen
Reimar Vink
Rene Mulder
richard wallet
Rienk Jan Hessels
robbin van norden
robertino verschuuren
Roel van Drogen
Roy van Forst
Ruben Fortuin
sandra pietersma
Solange van Forst
T Jans
Tamme Oosterhof
Tanja van Kortenhof
Teun Bruijnen
Teun Tielemans
Torben Olsson
Willem de Boer

Daarnaast staan er ook nog al wat namen bij de rubriek bodybuilding en ook bij fitness (ruim 1170 personen)!

• #6.751
De gewichten die er minimaal gedrukt moeten worden (i.v.m. de verandering van de gewichtsklassen) bij de IPF om een nieuw record te zetten bij het PL/BD zijn bekend! Het gaat hierbij overigens om wereldrecords!
Henk Keizer zal voor NL de NPB minimums berekenen, naar verwachting zullen die in januari bekend zijn.

[Link niet meer beschikbaar]

Bij het BD bij de heren (open -120kg) Bench Single 340kg IPF minimum.

Bij de Masters 1 ook nog altijd 315, Masters 2 280kg, Masters 3 235kg & Masters 4 185kg.
Als ik als 60 plusser nog altijd gelijkwaardig kan drukken en er dan niemand dat record heeft weten te pakken kom ik er wellicht voor in aanmerking...of gewoon als 70 plusser 200+ drukken ;)

• #6.752
Een interessante discussie in het log: "loods 2" van Robbert Wolters waarbij ik zo vrij ben deze naar mijn log te kopiëren:

Robbert Wolters (Myo):
"Voor strongman is banken overrated en soms zelf slecht, omdat het je mobiliteit in je schouder beperken kan als je het veel doet en die heb je nodig om goed boven je hoofd te tillen. Maar ik deed smaldrukken op het filmpje en dat ben ik wel altijd blijven doen".

René Hamers (Huggybear1968):
"Het op de koop toe nemen om geen antwoord te krijgen vraag ik het toch maar: je steld dat banken overrated is voor stongman (dat zou best kunnen, ikzelf heb inderdaad een beperkte schoudermobiliteit, maar op welke bron basseer je dat als ik zo vrij mag zijn?). Ik zie dat een strongman als Alex Moonen - die toch tot de top 3 in NL hoort op strongmangebied - zowel indrukwekkend weet te banken èn indrukwekkend een overhead press heeft. Ben je overigens van mening dat het andersom ook zo is: dat overhead press overrated is voor een bankdrukker?"

Jarno Hams (Unlimited):
Er zijn van beide wel verschillende voorbeelden te noemen.
Riku Kiri uit Finland was een 300kg + bankdrukker.
Maar z'n beste boomstam was 155kg. Niet echt goed voor een wereldtopper die op een gegeven moment toch wel de allersterkste man was. Alleen raakte hij tijdens wsm finales vaak geblesseerd.
Magnus Samuelsson daarintegen heeft een 170kg + Boom en zo uit het hoofd 265kg op de bank. Zonder shirt.
Zydrunas heeft dacht ik een 280kg bankrecord.
En doet het op de boom ook niet echt verkeerd :D

Maar over het algemeen is het wel zo dat een goede bank niet cruciaal is om een goede sterkste man atleet te worden.
Eigen voorbeeld, mijn beste bank was ooit iets over de 200kg.
180kg 7 herhalingen.
Volgend jaar 180kg + boom.
Maar ik heb ik zo'n 150 wedstrijden nog nooit een normale bankdruk oefening gehad. Wel al zo'n ruim 100 keer boomstam tillen.
Daarom kan je denk ik zeggen dat bankdrukken overrated is.
Schouders, rug, benen, triceps zijn toch wel wat belangrijker...

R.H.
Ik vind eigenlijk niet dat er wat mis is met ruim 200kg en 7x180 bankdrukken zonder benchshirt :thumbs:, ik ken persoonlijk niet zo heel veel krachtsporters die je dat na doen!

Maar wellicht dat ik me niet helemaal duidelijk heb uitgedrukt :o
Het zou overigens niet de eerste keer zijn dat e.e.a. anders overkomt dan dat het bedoelt is ;)
Ik geloof namelijk best wel dat voor een strongman de overheadpress uiteraard belangrijker is dan de benchpress. Je ziet benchpress inderdaad zelden of nooit op een strongmanwedstrijd...ik heb ooit éénmaal een floorpress met een boomstam gezien ergens in de jaren '80 bij de sterkste man van de wereld. Volgens mij deed Ab Wolders toen mee (maar ik kan me vergissen).

De vraag die mij eigenlijk bezig houdt is of het goed samen te doen is en of er een zekere overdracht is...of gaat het één ten koste van het ander?
De voorbeelden die je opsomt laten zien dat er voor beide opties wat spreekt. Als de benchpress echter overrated is voor een strongman atleet is het omgedraaide wellicht ook van toepassing en is de overheadpress overrated voor een powerlifter/benchpresser.
Dat is althans de voorzichtige conclusie die ik trek, maar daarover ben ik nog in dubio :dunno:

R.W.
Ter aanvulling: Om oefeningen te categoriseren hou ik de volgende indeling aan: In strongman (net als in iedere andere sport) heb je de specifieke onderdelen die je op een wedstrijd doet en die je ook kunt trainen. Dan heb je een tweede categorie oefeningen die een directe transfer hebben naar een onderdeel, omdat nagenoeg ze dezelfde beweging trainen. En je hebt een derde categorie oefeningen die de spiergroepen trainen die je in een onderdeel gebruikt, maar in een andere beweging. Bankdrukken valt in die laatste categorie in relatie tot onderdelen als boomstam, axel en viking press. Daarmee is de specificiteit vrij gering. Dat er strongman atleten zijn met een sterke bank doet daar feitelijk niets aan af. Het is niet relevant voor de categorisering van oefeningen in ieder geval. Het betekent wel dat wanneer iemand als een allround krachtatleet traint hij of zij sterk kan zijn in veel verschillende oefeningen, waaronder banken en bomen.

R.H.
O.K., thnx voor deze aanvulling :)
Als je volgens het specifityprinciple wilt trainen, doe je hoofdzakelijk categorie 1 oefeningen lijkt me, toch? Eventueel aangevuld met oefeningen uit categorie 2, waarbij oefeningen uit categorie 3 niet echt relevant zijn. Als iemand dus sterker wilt worden in het benchpressen kan hij beter kiezen uit categorie 1 oefeningen (close grip benchpress, paused benchpress, boardpress, floorpress, incline/declinepress, dumbbell benchpress) dan een overheadpress/shoulderpress wat dan een categorie 2 of wellicht zelfs een categorie 3 oefening voor een bankdrukker is. Althans is dat de conclusie die ik uit jouw toelichting trek.

Laatst bewerkt:
Chocolate Milk: The "Poor man's workout shake"

Er is op dit forum meen ik al eens een discussie over geweest...maar ik vond het de moeite waard om ook in mijn log te plaatsen.
Vooral interessant voor mensen met een minder dikke beurs en ook voor sporters die i.v.m. eventuele dopingcontroles de voorkeur geven aan "veilige producten".

De verhouding caseïne/whey proteïne bij koeienmelk is 80:20.
In combinatie met de snelle koolhydraten die er in chocomel zitten zou het - aldus diverse bronnen - de ideale post workout drank zijn.
Diverse bekende sportcoaches laten hun atleten dan ook chocomel i.p.v. dure sportdrankjes drinken.

Chocolademelk of sportdrankje?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Tijdens de Olympische Spelen van 2004 nam de Amerikaanse topzwemmer Michael Phelps geen steroïden of supplementen voor zijn topprestaties, maar hij dronk chocolademelk. Hij won tijdens die Olympische Spelen zes gouden medailles en twee maal brons… Kortom, chocolademelk is niet alleen lekker maar ook nog eens te gebruiken als sportdrank vertellen diverse onderzoekers ons. Om sneller te herstellen van een zware fysieke inspanning, kan je net zo goed een glas magere chocolademelk drinken als een sportdrankje.
Onderzoek bij voetballers
Bij een studie aan de James Madison University werden dertien voetballers gevolgd tijdens twee trainingen. De ene week dienden ze normaal te trainen, de andere hadden ze intensieve oefeningen af te werken. Na de intensieve training kregen ze een sportdrank, rijk aan koolhydraten. De andere week een light chocolademelk.
Na hun drankje onderzochten de vorsers de vermoeidheidsgraad van de voetballers. Daarbij keken ze naar hun spieren en de snelheden die ze haalden tijdens loopoefeningen. Na onderzoek bleek de chocomelk hetzelfde effect te hebben op het herstel van de sporters. Ook zorgde de chocolade ervoor dat er minder 'creatine kinase' in het bloed zat. Deze stoffen maken net dat er spierproblemen optreden.

Onderzoek bij wielrenners
In een ander onderzoek uitgevoerd aan de Indiana University en gepubliceerd in 2006 in het International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism blijkt dat wielrenners bij fikse inspanning sneller herstellen na chocomel gedronken te hebben in plaats van Sportdrank.
In deze studie heeft men 9 vrouwelijke goed getrainde wielrenners laten fietsen totdat ze totaal leeg waren.(op 3 verschillende dagen). Hierna mochten ze 4 uur rusten om wederom te fietsen tot ze uitgeput waren.
Tijdens de rust dronken de wielrensters low-fat chocolademelk, een sportdrankje of een koolhydratendrank. Tijdens het tweede rondje bleken de wielrensters die de chocolademelk gedronken hadden 50% langer te kunnen fietsen dan degene die het koolhydratendrankje hadden gedronken en ongeveer even lang als met de Gatorade.

Waarom is chocolademelk een goede sportdrank?
Chocolademelk bevat een grote hoeveelheid koolhydraten en proteïne (eiwitten), stoffen die je lichaam nodig heeft om te herstellen na het sporten. Ook de samenstelling van verschillende stoffen in magere chocolademelk is optimaal. Bovendien neemt je lichaam de bouwstoffen uit de chocolademelk erg snel op én chocolademelk is een stuk goedkoper dan de commerciële sportdrankjes. En het drinkt lekker weg!

Chocolademelk beter na sport dan sportdrank

sportdrank_365x243.jpg

BRUSSEL - Na het sporten kun je beter chocolademelk drinken om je vocht- en suikertekorten aan te vullen dan sportdrank. Dat meldt gezondheidsmagazine Bodytalk.

Betere spieropbouw door chocolademelk

hardlopen_benen_365x243.jpg

STORRS - Chocolademelk werkt beter voor de spieropbouw na het sporten dan sportdrank. Dit blijkt uit een recent onderzoek van de University of Connecticut's Department of Nutritional Sciences.
Chocolademelk vult de proteïnen en koolhydraten aan die het lichaam nodig heeft na het sporten. Die worden door de vermoeide spieren beter opgenomen dan alleen koolhydraten uit sportdrank.
Voor het onderzoek moesten acht jonge mannen 45 minuten hardlopen. Na het sporten dronken ze een halve liter vetvrije chocolademelk of een sportdrank. Beide dranken bevatten evenveel calorieën. Drie uur daarna werden bloed en een stukje spier afgenomen.

Heropbouw spieren

De mannen die chocolademelk dronken, hadden een hogere synthese van proteïnen in de spieren (heropbouw van de spieren).
Daarnaast werken de suikers in chocolademelk net zo goed als energieverstrekker als de koolhydraten in sportdrank. Verder zit er calcium, magnesium en natrium in chocolademelk, dat het lichaam goed kan gebruiken na het sporten.
In een ander deel van het onderzoek dronken de proefpersonen drie uur voor het hardlopen chocolademelk of sportdrank.
Degenen die chocolademelk dronken, konden langer doorgaan dan de mannen die sportdrank namen.

Sweet!

betere spieropbouw en dan een plaatje van skinny beentjes... schiet niet op :P

• #6.755
betere spieropbouw en dan een plaatje van skinny beentjes... schiet niet op :P

Het zijn ook de benen van hardlopers op dat plaatje en niet van krachtsporters ;)

---------- Toegevoegd om 15:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:52 ----------

Inderdaad!

Die artikelen zijn voor mij een goed excuus geweest om vandaag liters chocomel in te slaan...zowel de volle als de halfvolle variant...effies kijken of die halfvolle net zo lekker is. Uiteraard alleen maar van Nutricia (tegenwoordig overigens ook van Friesland/Campina) want andere merken smaken alsof er een reep magere cacao over een plons aangelengd water is gevlogen :kots:

• #6.756
Training 27/12 bij Leon Smeets.

Heavy Bench Press Day:

Bench Press (Paused Reps):
20x20, 3x5x70, 5x100, 5x140 & 3x3x170kg! :banana:

Board Press:
3x5x150kg

Close Grip Bench Press:
5x5x130kg

Latt Pull Down:
6x6x80kg

Comment:
Ik heb voor 2010 mijn doelstellingen bereikt...230kg shirted op een wedstrijd en 3x3x170kg RAW (paused reps met PRESS commando) wat ook een PR is :). Mijn gymbuddie Denkemenke (Danny van Dorsten) was ook van de partij en deed 5x3x110 (paused reps) op de bank - hij is zo'n 60kg lichter dan me - en ik verwacht veel van hem in het nieuwe jaar :thumbs: .

Als ik terugblik is het een jaar met hoogtepunten maar zeer zeker ook dieptepunten geweest! Nog nooit zo sterk geweest, maar het helaas op belangrijke wedstrijden zoals een NK/EK niet kunnen laten zien en uitgebomd :(. Dat waren kostbare en tevens pijnlijke leermomenten. Maar zonder dal geen piek ;)!
En om die pieken, daar doen we het voor en daar gaan we voor...in die zin wens ik iedereen een piekrijk 2011 toe! :)

Laatst bewerkt:
gefeliciteerd met je pr we gaan de strijs aan volgend jaar met elkaar

gefeliciteerd. Nice paused weights. En halfvolle vind ik persoonlijk voor tijdens de training ideaal. Vol ligt net te zwaar op de maag.

Edit.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven