Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
René, als ik em fail dan geef ik jou de schuld
Eet ze!

(overigens heb ik dat niet alleen op gegeten), maar vrees ik wel dat het vrij hoge calorie-inname gecombineerd met het vrij lage calorieverbruik dezer dagen voor enige gewichtstoename zal zorgen
...tis ook ieder jaar hetzelfde liedje...ik neem me voor om me te matigen, maar merk in deze altijd weer dat de "geest weliswaar sterk is, maar het vlees zwak" helaas blijft het altijd bij goede voornemens 
Je kunt iig wel zeggen dat je op EIGEN KRACHT bent thuisgekomen Rene![]()
ik snap hem Gert Jan 
Toch goede daden verricht!
Idd, sneeuw is wel sick.. Lang niet meer zoveel gevallen![]()
...als ik de stoep op ga zak ik serieus tot bijna in mijn knieën in de sneeuw...we wilden om 24.00 nog naar de Nachtmis gaan in het Kapelletje in het bos, maar vrees dat we dat deze keer aan ons voorbij moeten laten gaan
. Jammer want na afloop kreeg je altijd lekkere warme goulashsoep en/of warme chocomel 
Hoi René,
Je bent weer lekker bezig, zag ook dat je je inzet tegen anabolica, ik waardeer je inzet jongen, hoop dat je er succes mee behaald.
Bully

Hugz, raad je me aan om vanaf nu onbeperkt chocomel te drinken, of heb je ook nog ergens gelezen hoeveel genoeg is voor het herstel enzo..?
Smakelijk eten vandaag ma.![]()
. Een litertje chocomel na een workout zal geen kwaad kunnen denk ik.Thnx "Bully"...doet goed om zo nu en en dan eens een schouderklopje te krijgen!
Wat AAS betreft...ik wil me duidelijk uitspreken voor een dopingvrije sport, alhoewel ik realist genoeg ben om te beseffen dat het een utopie is om te geloven dat het ooit zover zal komen. Ik wil echter laten zien dat het niet vanzelfsprekend is dat je doping nodig hebt om "groot & sterk" te worden.
Inmiddels is AAS bij velen helaas al zo ingeburgerd dat men een testosteronkuur aangevuld met bijvoorbeeld dianobol niet meer serieus als kuren maar als een onschuldig "onderhoudsbeurtje" beschouwd
Het is verder niet mijn bedoeling om mensen die ervoor kiezen om AAS te gebruiken aan te vallen of te beledigen. Dat zijn persoonlijke afwegingen.
Ik heb ook niets persoonlijks tegen gebruikers. Alhoewel ik wel een afkeer heb van misbruikers ofwel valsspelers; hen die gebruiken en vervolgens de competitie aangaan met hen die niet gebruiken en zich wel netjes aan de regels houden van het spel.
Ook zonder gebruik te maken van verboden prestatiebevorderende methoden en stoffen zijn grootste prestaties wel degelijk mogelijk. Daarnaast tellen alleen maar prestaties die zijn neergezet op EIGEN KRACHT, aldus mijn mening.
Geheel mee eens, Anabolica word tegenwoordig gebruikt net of het nodig is met voedingssuplementen. of beter gezegd net of het voedingssuplementen zijn. nog maar te zwijgen over het (veel te vroeg) gebruik van GH en aanverwante middelen.

Chocolate Milk: The "Poor man's workout shake"
Er is op dit forum meen ik al eens een discussie over geweest...maar ik vond het de moeite waard om ook in mijn log te plaatsen.
Vooral interessant voor mensen met een minder dikke beurs en ook voor sporters die i.v.m. eventuele dopingcontroles de voorkeur geven aan "veilige producten".
De verhouding caseïne/whey proteïne bij koeienmelk is 80:20.
In combinatie met de snelle koolhydraten die er in chocomel zitten zou het - aldus diverse bronnen - de ideale post workout drank zijn.
Diverse bekende sportcoaches laten hun atleten dan ook chocomel i.p.v. dure sportdrankjes drinken.
Chocolademelk of sportdrankje?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Tijdens de Olympische Spelen van 2004 nam de Amerikaanse topzwemmer Michael Phelps geen steroïden of supplementen voor zijn topprestaties, maar hij dronk chocolademelk. Hij won tijdens die Olympische Spelen zes gouden medailles en twee maal brons… Kortom, chocolademelk is niet alleen lekker maar ook nog eens te gebruiken als sportdrank vertellen diverse onderzoekers ons. Om sneller te herstellen van een zware fysieke inspanning, kan je net zo goed een glas magere chocolademelk drinken als een sportdrankje.
Onderzoek bij voetballers
Bij een studie aan de James Madison University werden dertien voetballers gevolgd tijdens twee trainingen. De ene week dienden ze normaal te trainen, de andere hadden ze intensieve oefeningen af te werken. Na de intensieve training kregen ze een sportdrank, rijk aan koolhydraten. De andere week een light chocolademelk.
Na hun drankje onderzochten de vorsers de vermoeidheidsgraad van de voetballers. Daarbij keken ze naar hun spieren en de snelheden die ze haalden tijdens loopoefeningen. Na onderzoek bleek de chocomelk hetzelfde effect te hebben op het herstel van de sporters. Ook zorgde de chocolade ervoor dat er minder 'creatine kinase' in het bloed zat. Deze stoffen maken net dat er spierproblemen optreden.
Onderzoek bij wielrenners
In een ander onderzoek uitgevoerd aan de Indiana University en gepubliceerd in 2006 in het International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism blijkt dat wielrenners bij fikse inspanning sneller herstellen na chocomel gedronken te hebben in plaats van Sportdrank.
In deze studie heeft men 9 vrouwelijke goed getrainde wielrenners laten fietsen totdat ze totaal leeg waren.(op 3 verschillende dagen). Hierna mochten ze 4 uur rusten om wederom te fietsen tot ze uitgeput waren.
Tijdens de rust dronken de wielrensters low-fat chocolademelk, een sportdrankje of een koolhydratendrank. Tijdens het tweede rondje bleken de wielrensters die de chocolademelk gedronken hadden 50% langer te kunnen fietsen dan degene die het koolhydratendrankje hadden gedronken en ongeveer even lang als met de Gatorade.
Waarom is chocolademelk een goede sportdrank?
Chocolademelk bevat een grote hoeveelheid koolhydraten en proteïne (eiwitten), stoffen die je lichaam nodig heeft om te herstellen na het sporten. Ook de samenstelling van verschillende stoffen in magere chocolademelk is optimaal. Bovendien neemt je lichaam de bouwstoffen uit de chocolademelk erg snel op én chocolademelk is een stuk goedkoper dan de commerciële sportdrankjes. En het drinkt lekker weg!
Chocolademelk beter na sport dan sportdrank
![]()
BRUSSEL - Na het sporten kun je beter chocolademelk drinken om je vocht- en suikertekorten aan te vullen dan sportdrank. Dat meldt gezondheidsmagazine Bodytalk.
Chocolademelk blijkt namelijk veel beter die tekorten aan te vullen. Waarom dat precies zo is, is nog niet duidelijk. Maar waarschijnlijk heeft het te maken met het stofje sucrose, dat in chocolademelk zit.
Voor het onderzoek werd goed getrainde wielrenners gevraagd zich helemaal leeg te rijden tot ze door hun suikervoorraden heen waren. Daarna kregen ze chocolademelk of een sportdrank met vitaminesupplementen.
Vervolgens moesten ze vier uur later weer gaan fietsen. De groep die chocolademelk had gekregen, bleef de helft langer doorgaan dan de groep die de sportdrank had gekregen.
Ook voetballers bleken sneller te herstellen van hun inspanningen na het drinken van chocolademelk in plaats van sportdrank.
Chocolademelk blijkt namelijk veel beter die tekorten aan te vullen. Waarom dat precies zo is, is nog niet duidelijk. Maar waarschijnlijk heeft het te maken met het stofje sucrose, dat in chocolademelk zit.
Voor het onderzoek werd goed getrainde wielrenners gevraagd zich helemaal leeg te rijden tot ze door hun suikervoorraden heen waren. Daarna kregen ze chocolademelk of een sportdrank met vitaminesupplementen.
Vervolgens moesten ze vier uur later weer gaan fietsen. De groep die chocolademelk had gekregen, bleef de helft langer doorgaan dan de groep die de sportdrank had gekregen.
Ook voetballers bleken sneller te herstellen van hun inspanningen na het drinken van chocolademelk in plaats van sportdrank.
Betere spieropbouw door chocolademelk
![]()
STORRS - Chocolademelk werkt beter voor de spieropbouw na het sporten dan sportdrank. Dit blijkt uit een recent onderzoek van de University of Connecticut's Department of Nutritional Sciences.
Chocolademelk vult de proteïnen en koolhydraten aan die het lichaam nodig heeft na het sporten. Die worden door de vermoeide spieren beter opgenomen dan alleen koolhydraten uit sportdrank.
Voor het onderzoek moesten acht jonge mannen 45 minuten hardlopen. Na het sporten dronken ze een halve liter vetvrije chocolademelk of een sportdrank. Beide dranken bevatten evenveel calorieën. Drie uur daarna werden bloed en een stukje spier afgenomen.
Heropbouw spieren
De mannen die chocolademelk dronken, hadden een hogere synthese van proteïnen in de spieren (heropbouw van de spieren).
Daarnaast werken de suikers in chocolademelk net zo goed als energieverstrekker als de koolhydraten in sportdrank. Verder zit er calcium, magnesium en natrium in chocolademelk, dat het lichaam goed kan gebruiken na het sporten.
In een ander deel van het onderzoek dronken de proefpersonen drie uur voor het hardlopen chocolademelk of sportdrank.
Degenen die chocolademelk dronken, konden langer doorgaan dan de mannen die sportdrank namen.
betere spieropbouw en dan een plaatje van skinny beentjes... schiet niet op![]()

. Mijn gymbuddie Denkemenke (Danny van Dorsten) was ook van de partij en deed 5x3x110 (paused reps) op de bank - hij is zo'n 60kg lichter dan me - en ik verwacht veel van hem in het nieuwe jaar
. Dat waren kostbare en tevens pijnlijke leermomenten. Maar zonder dal geen piek
!
Sorry hoor maar wat is een full rom flat bench press? Gewoon bankdrukken neem ik aan.