Op het gevaar af hierop aangevallen te worden, wil ik toch even kwijt dat ik er niet in geloof.
Ik vind "rond" de 200kg banken, RAW, al iets ongelofelijk sterks.
Ik weet niet wat sommige mensen meer pakken met die shirts, maar RAW is 200kg al verdomd sterk hoor.
Misschien zijn de technieken verbeterd, de voeding, enweetikwatallemaal nog, maar ruim boven de 300kg naturel, ik geloof er niet zo in.
Ik hoop echter wel dat ik van het tegenovergestelde overtuigd kan worden hoor, want dat zou pas een prestatie zijn!
Trouwens, ook met de heavy fuel is het natuurlijk een grote prestatie éh?!

Ik heb ouwe powerlifters gekend in de tijd toen ik 15-16-17 jaar jong was, en die gasten drukten hooguit tegen de 200kg.
En van die jongens wilde ik toen, en nu nog geloven dat ze echt naturel waren.
Het waren ook allemaal grote dikke mannen met grote handen en dikke polsen enzo.
Tegenwoordig is dat allemaal niet meer nodig schijnbaar...
Die gasten vertelden ook over de plotselinge omslag in de powerlifting waarin mannen die eerst "gewoon" 180kg drukten, een jaar later opeens over de 200kg konden drukken...
En dat terwijl ze allemaal aan elkaar gewaagd waren éh?!
Voor de heavy fuel zeg maar...
Misschien worden de mensen wel ieder jaar sterker, en als je dan zo'n enorm krachtig mens bent, en je traind lang, geduldig, en serieus, en je eet goed enzo, ja, misschien kun je dan inderdaad wel over de 300kg gaan drukken op den duur...
Maar ik verdenk mensen al snel van "gebruik"...
Verdenk éh?!
Niet veroordelen!
Ik vind het ieders eigen keus, en respecteer dat ook.
De eerste keer dat Ed Coan over de 300kg had gedrukt in een training was heel de wereld in rep en roer!
Hij woog toen 90kg geloof ik...
Ja ja, ik ben oud genoeg om me dat nog te herinneren...