AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Dat is waar het heen evolueert: Van pogingen om de baar van de borst op naar lockout brengen.......naar pogingen om de baar naar beneden op de borst te krijgen.
Discussies voor de nieuwe naamgeving van deze sport.....
shirt trekken?
upside down bench rows?

Dan heb je het neem ik aan over 2 ply drukken?

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben het niet 100% met Kenelly eens, iedereen heeft zijn eigen manier van trainen, dus je kun niet zeggen dat bijv. 3keer pw benchen teveel is, het is maar net hoe een lichaam daarop reageert..... en @markkos is een homegym van iemand, geen commerciele sportschool ;)

Uiteraard staat het je vrij om het niet met Kenelly of wie dan ook eens te zijn!

Het is wel algemeen bekend dat een spiergroep na een training minimaal 48 uur nodig heeft om te herstellen, soms zelfs wel tot 72 uur!

Voor een natural is het vrijwel niet te doen om 3 x per week zwaar te benchen of je zou al een zware, medium en heel lichte (herstel)training moeten doen. Bankdrukkers die 3x per week zwaar benchen èn dat lang volhouden zullen andere (onnatuurlijke) manieren moeten vinden om hun lichaam sneller te laten herstellen. En dat zijn weer methoden waarmee ik me niet kan vereenzelvigen.

Dat is een krasse uitspraak huggy.

Genoeg naturels maken goede gains op Sheiko ;)

Bij de Sheiko schema's die ik gezien heb bank je wel veel maar met een laag percentage van je 1rm toch? Denk dat de schade daarom wel meevalt als je je goed aan het schema houdt en op tijd deload.

Sowieso kan je wel sneller weer trainen als je voor massa traint (dan 48u). Je spieren hoeven niet helemaal hersteld te zijn om toch voor hypertrofie te zorgen. Hoe dat voor kracht zit weet ik niet helemaal.

Dat is een krasse uitspraak huggy.

Genoeg naturels maken goede gains op Sheiko ;)

Met alle respect Trasher, maar jij gaat ervanuit dat dat naturals zijn?
Het valt niet te betwisten dat Boris Sheiko een heel goede coach/trainer is...maar het spreekt voor zich dat het hele Russian National IPF team is geschorst omdat er teveel atleten met "positieve" uitslagen op dopingcontrole's waren!

Ik zal wel weer een eigen doelpunt scoren met de volgende uitspraak, maar...
De trainingsmethoden van Westside Barbell, Metal Militia en Sheiko zijn juist bedoeld voor gebruikers van "heavy fuel"! Deze atleten zul je ook niet snel op een wedstrijd van de IPF zien...om twee reden...deze jongens liften het liefst in equipment wat bij de IPF niet is toegestaan en er zijn dopingcontrole's!

Ze zullen dat natuurlijk nooit openlijk toegeven, maar ze gaan ervanuit dat je gebruikt als je hun methoden volgt! Uiteraard zullen er altijd uitzonderingen zijn...maar ik train inmiddels ook al paar jaar, heb met veel mensen uit de krachtsportwereld gecommuniceerd...en ik kan je met één ding zekerheid zeggen...3 x per week zwaar benchen (met alle respect, maar ik heb het hier niet over "gymratten" ;) die 100kg top drukken) hou je als natural niet (lang) vol!

Met alle respect Huggy, ik heb het over normale stervelingen zoals jij en ik, die er duidelijk een pak sterker uitkomen.

Ken jij een natural die door het volgen van zulke schema's echt sterker is geworden?

Ik sta wel achter schema's van Mark Rippetoe en Bill Starr, waar er ook 3x per week getraind wordt maar dan met b.v. een heavy, medium & light day.

Maar powerlifters en benchpressers van internationaal niveau (waar ik niet toe behoor :o) trainen niet met zulke schema's.
Die jongens doen meestal 2x per week benchen, 2x per week buigen en 1x per week deadliften...kijk maar eens in het log van Ylke Vaassen (de man van 915kg totaal) die voor de IPF lift!

Weet niet hoe Louie en zijn kornuiten zelf trainen, maar bij het Westside systeem wordt er toch ook maar 2 keer gebencht? 1 keer Max. Effort, en 1 keer Dynamic Effort?

Ken jij een natural die door het volgen van zulke schema's echt sterker is geworden?

Naturels die vooruitgaan op high frequency schema's? Ja hoor. En nee, ik ga hier geen namen posten met het risico dat bepaalde mensen ongevraagd onderwerp van de wel/niet naturel discussie worden. Als er dbb-ers zijn die zich aangesproken voelen moeten ze zelf maar reageren.

Maar powerlifters en benchpressers van internationaal niveau (waar ik niet toe behoor :o) trainen niet met zulke schema's.

Dit is een inkoppertje.

De trainingsmethoden van Westside Barbell, Metal Militia en Sheiko zijn juist bedoeld voor gebruikers van "heavy fuel"! Deze atleten zul je ook niet snel op een wedstrijd van de IPF zien...om twee reden...deze jongens liften het liefst in equipment wat bij de IPF niet is toegestaan en er zijn dopingcontrole's!

Onzin.

****ing onzin.

Seriously, onzin.

Niet omdat ik zelf natural ben en westside doe, maar omdat de uitspraak op peop is gebasseerd.

Weet niet hoe Louie en zijn kornuiten zelf trainen, maar bij het Westside systeem wordt er toch ook maar 2 keer gebencht? 1 keer Max. Effort, en 1 keer Dynamic Effort?

Dat klopt...wellicht heb ik me niet duidelijk uitgedrukt...3x per week serieus benchen lukt niet als natural, maar ook de schema's van Westside en Metal met de max.effort day (waar meestal in gear wordt getraind) en de dynamic effort day (waar meestal raw getraind wordt) zijn vooral effectief voor de gebruikers van "heavy fuell".
Ik zal een voorbeeld geven waarom...als je in in gear gaat liften ga je pieken...anders doe je geen gear aan (of het zou b.v. een shirt/suit moeten zijn wat duidelijk groter is dan het shirt/suit waarmee je wedstrijden doet)...hoelang hou je het vol (als natural) om iedere week te pieken? Anders gezegd...hoe lang hou je het vol om (als natural) op die manier progressie te maken?

Onzin.

****ing onzin.

Seriously, onzin.

Niet omdat ik zelf natural ben en westside doe, maar omdat de uitspraak op peop is gebasseerd.

Ik wist dat er zulke reacties zouden komen...ik respecteer jou mening EmileV! Ik wil ook verder niemand op de tenen trappen of beledigen.
Het is maar mijn persoonlijke mening die gebaseerd is op eigen ervaring en ervaringen van powerlifters die succesvol zijn op internationaal niveau.

Dat klopt...wellicht heb ik me niet duidelijk uitgedrukt...3x per week serieus benchen lukt niet als natural, maar ook de schema's van Westside en Metal met de max.effort day (waar meestal in gear wordt getraind) en de dynamic effort day (waar meestal raw getraind wordt) zijn vooral effectief voor de gebruikers van "heavy fuell".
Ik zal een voorbeeld geven waarom...als je in in gear gaat liften ga je pieken...anders doe je geen gear aan (of het zou b.v. een shirt/suit moeten zijn wat duidelijk groter is dan het shirt/suit waarmee je wedstrijden doet)...hoelang hou je het vol (als natural) om iedere week te pieken? Anders gezegd...hoe lang hou je het vol om (als natural) op die manier progressie te maken?

Net zo lang als een juicer. Kijk mijn log eens. Ben nu al 6 weken aangeschakeld aan het maxen. Hetzelfde bij iedereen die ik ken en westside doet (ijzeren tsaar etcetc).

Ik wist dat er zulke reacties zouden komen...ik respecteer jou mening EmileV! Ik wil ook verder niemand op de tenen trappen of beledigen.
Het is maar mijn persoonlijke mening die gebaseerd is op eigen ervaring en ervaringen van powerlifters die succesvol zijn op internationaal niveau.

Je trapt mij niet op de tenen, dan moet je serieus toch wat beter je best doen.

Wat je wel doet is dingen zeggen die gebasseerd zijn op je juice haat, en verder niets dan dat.

Wie zegt dat je exact als die mannen van WSB moet trainen?. WSB is een "systeem" , een kapstok als je wilt. Hoe je het invult (maar wel met de basics in het achterhoofd) moet je zelf ondervinden en bekijken. Alls werkt als je techniek, voeding en mentaliteit en schema maar goed zitten.;)

Wie zegt dat je exact als die mannen van WSB moet trainen?. WSB is een "systeem" , een kapstok als je wilt. Hoe je het invult (maar wel met de basics in het achterhoofd) moet je zelf ondervinden en bekijken. Alls werkt als je techniek, voeding en mentaliteit en schema maar goed zitten.;)

Dat ben ik volledig met je eens!!!
Met de basic is ook niets mis!
Het is ook geen slechte trainingsmethoden...integendeel...maar ik blijf erbij dat het in principe niet bedoeld is voor mensen die op pindakaas en bier trainen ;)

Wat wil je er aan veranderen? Don't fix something when it's not broken. Natuurlijk moet je shizzle aanpassen aan je persoonlijke doeleinden. Maar dat is juist westside.

Dat ben ik volledig met je eens!!!
Met de basic is ook niets mis!
Het is ook geen slechte trainingsmethoden...integendeel...maar ik blijf erbij dat het in principe niet bedoeld is voor mensen die op pindakaas en bier trainen ;)

Wat zijn de basics van westside volgens jullie dan? En wat zou er dan anders moeten? Ik snap jullie voor geen meter.

En misschien eens uitleggen waarom je vindt dat het niet het juiste is voor naturals?

Net zo lang als een juicer. Kijk mijn log eens. Ben nu al 6 weken aangeschakeld aan het maxen. Hetzelfde bij iedereen die ik ken en westside doet (ijzeren tsaar etcetc).

Je trapt mij niet op de tenen, dan moet je serieus toch wat beter je best doen.

Wat je wel doet is dingen zeggen die gebasseerd zijn op je juice haat, en verder niets dan dat.

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik een "juicehater" ben...iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet...het is mijn persoonlijke keuze om daarvoor niet te kiezen! Die discussies heb ik hier al gehad...ik laat verder iedereen in zijn waarde, ik heb alleen moeite met mensen die beweren dat ze op lead free trainen en dan heavy fuel gebruiken ;) de slogan play fair, play true & play true kan ik me volledig in vinden!

En ik kijk naar jouw leeftijd...(en ik zou willen dat ik nog zo jong was!)...ik weet niet hoe lang jij al serieus aan krachtsport doet en hoelang je al zulke schema's volgt...maar 6 weken een zwaar schema volgen als je 20 lentes jong bent :D...heb begrip voor een zielig oudje als ik :o ik hoop dat we diezelfde discussie nog eens kunnen voeren als je 30 bent :)

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik een "juicehater" ben...iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet...het is mijn persoonlijke keuze om daarvoor niet te kiezen! Die discussies heb ik hier al gehad...ik laat verder iedereen in zijn waarde, ik heb alleen moeite met mensen die beweren dat ze op lead free trainen en dan heavy fuel gebruiken ;) de slogan play fair, play true & play true kan ik me volledig in vinden!

En ik kijk naar jouw leeftijd...(en ik zou willen dat ik nog zo jong was!)...ik weet niet hoe lang jij al serieus aan krachtsport doet en hoelang je al zulke schema's volgt...maar 6 weken een zwaar schema volgen als je 20 lentes jong bent :D...heb begrip voor een zielig oudje als ik :o ik hoop dat we diezelfde discussie nog eens kunnen voeren als je 30 bent :)

Het ging over natural vs juicers. Niet over oud vs jong.

Wacht nog steeds op een fatsoenlijk antwoord.

Terug
Naar boven