XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.961
comeback? joh.. ikke niet! succes maatje

O.K...ik begrijp het en respecteer uiteraard je keuze.
Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan powerliften/bankdrukken!
Weet je Champ...dat klinkt nu filosofisch...maar je leeft maar één keer...en je weet nooit hoe lang het allemaal duurt...je kunt beter maar dat doen wat je leuk vindt en waar je goed in ben. En dat is precies wat ik doe...bankdrukken is één van de dingen ik leuk vind en ik ben er het minst slecht in. Maar het is niet mijn levensdoel!...just for fun. Ik heb uiteraard een bepaalde doelstelling, en daar ga ik ook voor, maar plezier in het trainen en heel blijven staat voorop...en als ik dan heel gestaag nog wat progressie kan boeken ben ik dik tevreden! :)

• #6.962
Jullie kunnen je wellicht nog herinneren dat ik in het oude jaar het voornemen had genomen om naar een diëtist te gaan.
Nou door dat voornemen heb ik vandaag een streep getrokken! :mad:
Moest ik al 3 maanden wachten voor een intakegesprek en kon ik 4 februari in de ochtend eindelijk eens terecht, kreeg ik vandaag een telefoontje.
Wegens "omstandigheden" kon die afspraak geen doorgang vinden.
Of ik de week later maar in de ochtend wilde komen.
Ik maakte kenbaar dat dat niet ging omdat ik dan moest werken en dus wel eventueel in de middaguren kon. Nee, dat ging niet.
Ondanks dat er in Landgraaf 3 plekken zijn waar je terecht kunt voor een consult vroegen ze of ik naar Nuth wilde gaan...ik begon me te ergeren en zei dat ik dat wel erg omslachtig vond. Helaas ging het niet anders...ik zei toen: "O.K...cancel de afspraak maar, want dit is me allemaal te ingewikkeld"! "Meent u dat meneer"? "Jahoor, ik stel uw hulp niet langer op prijs in deze, bedankt". Zodoende :rolleyes:

Da's mannenpraat.
Gastric bypass here we come! :D

• #6.964
Da's mannenpraat.
Gastric bypass here we come! :D

Een maagverkleining ??? :eek:
Echt niet! Da's het aller-, aller-, allerlaatste redmiddel.
Da's een operatie waaraan heel veel risico's aan kleven.
Als ik persé echt zou willen afvallen lukt dat heus wel (is al vaker gelukt), alleen gaat het dan ten koste van andere dingen.
Eigenlijk voel ik me kiplekker zoals ik ben...ik zou waarschijnlijk eerst serieuze gezondheidsklachten moeten krijgen om serieus te gaan lijnen :o.

Ik ben stront jaloers op je dan René, want mij lukt het echt niet hoor.
Geen discipline, en het éne moment ben ik er helemaal voor en heb ik mijn voeding redelijk voor elkaar, maar het andere moment interesseert het me geen bal meer, en ga ik weer de fout in...
Ik ben benieuwd wat ik weeg op de wedstrijd. ;)

• #6.966
Ik ben stront jaloers op je dan René, want mij lukt het echt niet hoor.
Geen discipline, en het éne moment ben ik er helemaal voor en heb ik mijn voeding redelijk voor elkaar, maar het andere moment interesseert het me geen bal meer, en ga ik weer de fout in...
Ik ben benieuwd wat ik weeg op de wedstrijd. ;)

Het is eigenlijk vrij simpel...een kwestie van minder eten en meer bewegen ofwel zorgen dat het calorieverbruik hoger is dan de calorieinname...maar daar vertel ik je niets nieuws mee denk ik ;)
Toen ik nog 3x per week ook serieus cardio deed in de sportschool (ik had vooral veel baat van de crosstrainer) en mijn prioriteit bij cardio en niet bij krachttraining lag smolten de kilo's als sneeuw voor de zon. Toen las ik ergens dat teveel cardio je kracht niet ten goede zou komen...en ben ik daarmee gestopt. En het klopt...ik werd beduidende sterker, maar ook beduidend zwaarder. Als ik dus weer beduidend lichter wil worden moet ik ook accepteren dat ik beduidend zwakker zal worden :( Velen beweren dat dat niet persé het geval hoeft te zijn, nou ik heb het aan den lijve ervaren...neem maar van mij aan dat het wel zo is!

Voornamelijk op pressoefeningen ja. En aangezien bankdrukken je focus is... Elke kilo die je kwijtraakt vertaalt zich vaak in een zwakkere benchpress

En dat moeten we niet hebben!!! :eek:
It's time to bulk up brothers! :D

• #6.969
Voornamelijk op pressoefeningen ja. En aangezien bankdrukken je focus is... Elke kilo die je kwijtraakt vertaalt zich vaak in een zwakkere benchpress

We begrijpen elkaar, en omdat ik bankdrukken nog altijd heel erg leuk vind en graag zoveel mogelijk kilo's wil drukken volgens de regels van de bond waarvoor ik til en nog geen hinder ervaar van mijn overgewicht zie ik nog niet de noodzaak van serieus afvallen in :rolleyes:.

---------- Toegevoegd om 21:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:08 ----------

En dat moeten we niet hebben!!! :eek:
It's time to bulk up brothers! :D

Gain weight is één van de manieren om progressie op de bank te boeken ;)

• #6.970
Ik krijg vaker wel eens van forumleden vragen over een goed bankdrukschema of andere schema's.
Laat ik voorop stellen dat door het feit dat ik wellicht respectabele kilo's druk niet ook automatisch het "gelijk" aan mijn kant heb staan.
Tevens ben ik absoluut niet alleswetend en is wat ik doe en laat is zeker niet zaligmakend en ben ik geen krachtsportexpert.

Ik geloof echter heilig in twee principes...het specifiteitsprincipe en het individualiteitsprincipe, hetgeen wil zeggen dat je doelgericht moet trainen en dat een bepaalde aanpak niet voor iedereen hetzelfde uitpakt.

Dan heb ik van één van mijn raadsheren vrij recent het volgende advies gekregen: "Het is zaak dat een schema past bij een desbetreffende persoon. Op internet staat zoveel schema's en trainingsmethoden dat men door de bomen het bos niet meer ziet. Het grootste gedeelte hiervan hoort echter thuis in de vuilnisbak (!) Waarom? Omdat erbij de samenstellers te weinig kennis is wat nodig is om een schema samen te stellen, daar de samensteller precies moet weten hoe een atleet in elkaar zit. Ook zijn de meeste schema's bedoeld voor atleten die doping gebruiken en in dat geval gelden ook weer andere wetmatigheden.
Zoek "de waarheid" niet op internet!
Luister goed naar je coach (zoek er een als je die niet hebt, die jou persoonlijk kent en weet wat voor jou werkt en niet).
Telkens wisselen van schema is funest...geef een schema de kans om te werken. Hoed je ervoor om de lat te hoog te leggen, je lichaam is geen machine maar heeft tijd nodig om te wennen aan zwaardere belastingen".

Wijze woorden van een "raadsheer" waarvoor ik veel respect heb! :)

Laatst bewerkt:
Hoe vaak heb je dit al gepost? :p

• #6.972
  • #6.973
Onderstaande kwam ik tegen op de site van de IPF! :thumbs:

Tuesday, 25. January 2011
Anti-Doping and the IPF

Category: IPF
Individual powerlifters from member federations of the IPF are reminded of their personal commitment to the World Anti-Doping Agency [WADA] Program and Code. By joining your national Powerlifting Organization, you the individual, are agreeing to the preservation of the Spirit of our Sport, which is indeed the celebration of the human spirit, body and mind which is characterized by the following values:

· ethics, fair play and honesty;
· health;
· excellence in performance;
· character and education;
· fun and joy;
· teamwork;
· dedication and commitment;
· respect for rules and laws;
· respect for self and other participants;
· courage;
· community and solidarity.

Doping is fundamentally contrary to the Spirit of our Sport!

• #6.974
Ik wens bij deze iedereen die morgen meedoet aan de competitiewedstrijd BD2 bij Bodyzone in Sint Maartensdijk www.bodyzone.cc heel veel suc6 :)
De wedstrijd begint om 11.00 en aanvang wegen begint zoals altijd bij competitiewedstrijden 2 uur voor aanvang van de wedstrijd en duurt 1,5 uur; van 09.00-10.30.

Zelf ben ik ook van de partij.
Aan voorspellingen doe ik niet meer, ik hoop het maximale uit mezelf te halen, we zullen zien :rolleyes:

Jij ook alvast via deze weg veel succes.
Tot morgen.

• #6.976
Jij ook alvast via deze weg veel succes.
Tot morgen.

Da's altijd ook weer leuk aan zulke wedstrijden dat we elkaar weer eens in levende lijve zien! :)
Ik hoop dat er morgen voor jou een verbetering van je wedstrijdpr in zal zitten en natuurlijk ook voor alle andere deelnemers dat er weer menig wedstrijdpr zal moge sneuvelen!

veel suc6 morgen huggy en hummer en de rest! ik ben er jammer genoeg deze x niet bij mja.

Ik heb er alle vertrouwen in, maar je weet maar nooit natuurlijk.
Dat is het voordeel als je wedstrijd PR niet zo hoog is. ;)

Juist. Ik hoef ook maar 1 goeie beurt neer te zetten en dan heb ik alvast een wedstrijd pr te pakken:D
Succes mannen en tot morgen

Succes!

Terug
Naar boven