Ik zal dan maar een einde maken aan alle geheimzinnigheid
3 goede beurten (9 witte lampen) en een wedstrijdpr...ben er blij mee

.
Vanmorgen om 05:45 opgestaan, douchen en ontbijt.
06:45 in de auto gestapt en richting Leon Smeets in Spaubeek gereden, ondertussen nog Will Renkens in Schimmert opgepikt.
07:30 met de auto van Danny van Dorsten richting Sint Maartensdijk.
Maaaaaaaaar....de auto sputterde onderweg nogal tegen en viel diverse keren uit. Het was zeer de vraag of we überhaupt op de plaats van bestemming zouden komen, maar gelukkig is het allemaal nog goedgekomen.
Op de plaats van bestemming aangekomen was het leuk om kennis te maken met enkele nieuwe "gezichten" zoals Tymbo!
Bij het wegen bleek ik aardig op gewicht te zijn...liefst 155kg woog ik wederom (zelfde gewicht als op het EK)

...de reden was me duidelijk...2 maanden niet met de fiets naar het werk geweest, dan in de december en januarimaand diverse feesten en verjaardagen...de combinatie van weinig lichaamsbeweging en teveel eten leidt bij mij tot een snelle gewichtstoename (verkeerde kilo's noemen we dat

)
Danny van Dorsten zat in de 1e groep en drukte overtuigend 155 in zijn eerste en 165kg in zijn tweede beurt. Helaas bleek 172,5kg er vandaag net niet er in te zitten, maar gezien de omstandigheden (hij lijdt nog altijd aan de gevolgen van een longonsteking zeker niet onverdienstelijk gedrukt!) Leon Smeets was vandaag als scheidsrechter ingedeeld en kon dus niet meedrukken. Will Renkens had helaas teveel last van zijn schouder en kon eveneens niet meedrukken, maar hij heeft Danny en mij op een uitstekende wijze gecoacht. Thnx Will!
Warming Up:
Raw: 20x20, 2x10x70, 5x100 & 5x130kg
Shirt: 5x170, 3x190 & 2x210.
1e beurt 225kg...had wat moeite met onder komen, maar het lukte gelukkig wel en drukte ook vrij easy uit...goede beurt.
2e beurt 232,5kg...kwam goed op mijn borst, maar voelde niet bepaald easy aan met uitdrukken, maar het was ook een goede beurt (wedstrijdpr verbeterd met 2.5kg)
3e beurt 235kg kwam weer goed onder en drukte ook weer goed uit, maar ook deze beurt was zeker geen easy beurt, moest er flink aan drukken en me effies kwaad maken

Maar ook dit was een goede beurt (wedstrijdpr verbeterd met 5kg)
Ik kan terugkijken op een verder uitstekend verlopen wedstrijd, met 3 goede beurten en een wedstrijdpr heb je geen reden tot klagen

De laatste 2 competitiewedstrijden zijn prima verlopen, dat schenkt toch wel vertrouwen richting het NK op 27 maart.
Ik kreeg te horen dat ik met 235kg het zwaartste gewicht van die dag had gedrukt

...anderen hadden weliswaar overtuigend 230 gedrukt, maar een vrij grote sprong gemaakt naar 242,5kg wat vandaag voor hen te zwaar bleek.
Winnaar werd uiteindelijk Bodyzone, 2e Spartacus en 3e Art of Power.
Hummer had ook 3 goede beurten en eveneens een mooi wedstrijdpr van 10kg en kwam uiteindelijk uit op 160 (raw), gezien de omstandigheden van onregelmatig trainen en kwaaltjes zeer zeker ook niet onverdienstelijk gedrukt.
Unclez drukte overtuigend 200kg maar ik weet zeker dat hier beduidend meer inzit...ik hoop dat hij richting het NK wat vaker de gelegenheid zal hebben om in shirt te trainen. Dan zou hij nog wel eens voor een verrassing kunnen zorgen!
Tymbo had 2 misbeurten, maar wist toch zijn zenuwen onder bedwang te houden en drukte 210kg, zeker weten ook veelbelovend richting het NK!
Mijn directe conculega Ed Fennema had ook twee misbeurten, 230 ging in de 1e beurt mis (halter kwam te hoog op de borst terecht), 230 in de 2e beurt was een raketbeurt, maar 242,5kg bleek te zwaar in zijn laatste beurt.
We liggen vrij kort bij elkaar en dat maakt het extra spannend richting het NK!
De wedstrijd was verder goed georganiseerd (de 1e keer door Bodyzone) en ik was blij dat ik op deze voor mij nieuwe locatie toch goed gedrukt had, ik ben normaal nogal éénkennig en heb dan wat moeite met nieuwe locaties
Naar huis gingen we met een vervangende vervoer (de auto van Danny werd tijdens de wedstrijd afgesleept) en Leon trakteerde op de terugweg op Mc Donalds!