Vandaag ook nog getraind!
Alleen maar de antagonisten van gisteren
Latt Pull Down (wide grip)
20x50, 10x70 & 6x6x90kg.
Latt Pull Down (close grip)
10x70 & 3x6x90kg.
Face Pulls:
15x30, 15x40 & 3x10x50kg.
Richting het NK zal ik niets tot weining aan mijn trainingen gaan veranderen.
Ik heb verder geen extra schouder- of tricepsoefeningen gedaan omdat ik van mening ben dat ik met de diverse pressoefeningen zoals benchpress, floorpress, close grip, board press en paused press mijn schouders en triceps voldoende train.
De laatste twee maanden heb ik ook niet meer met chains en of bands getraind en kom er ook zonder wel.
Sinds de maand december heb ik overigens ook geen enkel voedingssupplement meer genomen! Géén extra eiwitshakes, geen creatine of whatever. Ik twijfel oprecht aan het nut van extra voedingssupplementen als verder je functionele voeding in orde is.
Natuurlijk willen producenten/fabricanten van voedingssuplementen ons doen laten geloven dat we niet zonder kunnen. Vergis je niet, daar is inmiddels een heel commercieel circus omheen gebouwd! Allerlei pseudowetenschappelijk onderzoeken - meestal gesponsord door de producenten van voedingssupplementen willen ons doen geloven dat deze onmisbaar zijn. Ik krijg echter steeds meer het idee dat vooral de producent er beter van wordt en minder de atleet. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring. Eiwitshakes en creatine kunnen bij mensen die via hun functionele voeding te weinig hiervan binnen krijgen toch wel van nut zijn, maar let wel heel goed op, want je hoort steeds vaker van verontreinigde producten en kunnen de meeste producenten je niet garanderen dat als je hun producten neemt geen risico loopt bij een eventuele dopingcontrole. Voor mij reden genoeg om te stoppen met voedingssupplementen. Wellicht dat ik richting het NK creatine zal nemen, maar dan zal dat creatine zijn die via het NZVT (Nederlands Zekerheidssysteem Voedingssupplementen Topsport) is getest.
Wat heb ik dan wel genomen?
Na de trainingen: Chocomel (de halfvolle van Nutricia)...wellicht ook een reden dat ik wat zwaarder ben geworden