AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.061
hee huggy nog gefeliciteerd he met 235 kg! mooi resultaat voor de eerste wedstrijd van het jaar!
240kg is al in de buurt :D

Thnx Nick, en jij ook proficiat met jouw pr!Ik ben erg blij dat ik nu weer twee wedstrijden achter elkaar heb gedraaid waar het lekker ging. We zullen zien hoe het op het NK zal gaan..240kg is een mooi streven, maar ik heb alreeds eerder gezegd: aan voorspellingen waag ik me liever niet meer -;)

Gaat lekker met het banken lees ik! ga zo verder en eind van het jaar druk je 250

• #7.063
Gaat lekker met het banken lees ik! ga zo verder en eind van het jaar druk je 250

Bedankt, maar 250kg op zo'n relatief korte termijn lijkt me wat te veel van het goede...eerst maar eens 240 zien te pakken!250kg is wel het streven voor de langere termijn...een tijd heb ik daarbij overigens niet in gedachten...we zien wel. Het doet goed dat er in elk geval nog altijd progressie inzit (sorry, maar ik heb problemen met de smileys).

Bedankt, maar 250kg op zo'n relatief korte termijn lijkt me wat te veel van het goede...eerst maar eens 240 zien te pakken!250kg is wel het streven voor de langere termijn...een tijd heb ik daarbij overigens niet in gedachten...we zien wel. Het doet goed dat er in elk geval nog altijd progressie inzit (sorry, maar ik heb problemen met de smileys).

quote max;;;------- google heeft geconstateerd dat er een virus via dbb is verspreid.. om dit te voorkomen heeft dbb een aantal functies verwijderd.. zoals dubbele citaten en youtube filmpjes enzo..------

• #7.065
quote max;;;------- google heeft geconstateerd dat er een virus via dbb is verspreid.. om dit te voorkomen heeft dbb een aantal functies verwijderd.. zoals dubbele citaten en youtube filmpjes enzo..------

O.K...het is overigens nog altijd niet helemaal opgelost zie ik

• #7.066
Light Bench Press Training (Haeflandsport) 3/2

Bench Press (Paused Reps): 20x20, 2x10x70, 5x100 & 5x5x130kg

Board Press: 3x5x150kg

Close Grip: 3x5x110kg

Latt Pull Down: 20x50, 10x70 & 4x8x90kg

Face Pulls: 3x15x40kg.

Comment:
Het zal waarschijnlijk niemand verbazen dat ik richting het NK vrijwel niets aan mijn training ga veranderen. En waarom ook? De manier waarop ik train werkt voor mij, en het resultaat is hetgeen wat uiteindelijk telt, toch?:D
Dus blijft Bench Press (Full Rom & Paused, RAW & SHIRTED) de belangrijkste oefening aangevuld met Board Press, Close Grip (eventueel een Floor Press) en vervolgens diverse varianten van de LPD en Face Pulls.

Extra schouder en tricepsoefeningen acht ik niet noodzakelijk omdat ze voor mij geen meerwaarde hebben, integendeel het veroorzaakt alleen maar last aan mijn schouders en ellebogen. Verder ben ik er heilig van overtuigd (en ja, ik val in herhaling, dat heb je wel eens met oude mensen ;)) dat de volgende stelling van Stephan Korte een feit is:"Do you want to bench big? This is no problem; all you have to do is bench press. Since the bench press is the most effective way to train the muscles you need for a big bench it will be the only exercise you use in your training. It incorporates the pectoralis muscles, the deltoids, triceps and even the lats. Remember only the bench press works these muscles exactly the way they are needed for the competition" :)

P.S. smileys werken gelukkig weer en ik kan ook "vet en cursief" schrijven

Laatst bewerkt:
Light Bench Press Training (Haeflandsport) 3/2Bench Press (Paused Reps): 20x20, 2x10x70, 5x100 & 5x5x130kgBoard Press: 3x5x150kgClose Grip: 3x5x110kgLatt Pull Down: 20x50, 10x70 & 4x8x90kgFace Pulls: 3x15x40kg.Comment:Het zal waarschijnlijk niemand verbazen dat ik richting het NK vrijwel niets aan mijn training ga veranderen. En waarom ook? De manier waarop ik train werkt voor mij, en het resultaat is hetgeen wat uiteindelijk telt, toch?Dus blijft Bench Press (Full Rom & Paused, RAW & SHIRTED) de belangrijkste oefening aangevuld met Board Press, Close Grip (eventueel een Floor Press) en vervolgens diverse varianten van de LPD en Face Pulls.Extra schouder en tricepsoefeningen acht ik niet noodzakelijk omdat ze voor mij geen meerwaarde hebben, integendeel het veroorzaakt alleen maar last aan mijn schouders en ellebogen. Verder ben ik er heilig van overtuigd (en ja, ik val in herhaling, dat heb je wel eens met oude mensen) dat de volgende stelling van Stephan Korte een feit is: "Do you want to bench big? This is no problem; all you have to do is bench press. Since the bench press is the most effective way to train the muscles you need for a big bench it will be the only exercise you use in your training. It incorporates the pectoralis muscles, the deltoids, triceps and even the lats. Remember only the bench press works these muscles exactly the way they are needed for the competition".P.S. smileys werken nog altijd niet, net zoals vet gedrukt en cursief enz.
Ik zie dat zelfs alinea's niet werken...zucht, momenteel heeft het weinig zin om op DBB te loggen, jammer!

*Nice training Huggy. *JA René, zie het van de positieve kant zo kom je wel van je smiley fetisjisme af hé( klein lachend gezicht met een knipoogje)

jip ik zie het. Je was al in paniek hé

René ( zo goed he? ;) ),

Ik zie elke keer bij light bench day dat je 5x5x130 doet. Wordt dit zo langzamerhand niet te licht? Of heb je er nog steeds "moeite" mee?

hey Huggy webmaster, waar blijven de uitslagen.
Ga eens die wim lastig vallen:D

---------- Toegevoegd om 20:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

sorry fout gekeken:eek:

• #7.074
rijstevlaai met slagroom en vlokken.;)

:roflol:

Hoe kon ik dat nu vergeten ;)

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------

René ( zo goed he? ;) ),

Ik zie elke keer bij light bench day dat je 5x5x130 doet. Wordt dit zo langzamerhand niet te licht? Of heb je er nog steeds "moeite" mee?

Tis inderdaad René (maar doe er verder niet moeilijk over als mensen mijn naam verkeerd spellen, ik vind het zelf maar een naam van niks...René is toch geen echte mannennaam...heb ik mijn ouders al eens verweten ;))

Nou ik wil op de "light bench day" bewust niet te zwaar gaan, en train dan met zo'n 70% van mijn max (raw).
Als ik op de light teveel doe, merk ik dat op de heavy day...mijn herstel neemt helaas veel tijd in beslag.
Maar ik wil de light day wel rustig aan opvoeren tot zo'n 140kg (dat zou dan 75% zijn).

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:10 ----------

---------- Toegevoegd om 20:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

sorry fout gekeken:eek:

Ik wilde al zeggen: "nu breekt mijn klomp" ;)

Als mensen uitslagen willen zien kan dat op:

http://www.powerliftingbond.nl/nieuws.htm

Die 5x5x130 was mij ook al opgevallen ja.
Ik snap dat je langere tijd nodig hebt om goed te kunnen herstellen, in vergelijking tot ons, jonge goden als we zijn.
Alleen het lijkt mij toch ook dat je elke training weer je lichaam wilt stimuleren om nieuwe spiermassa aan te maken (lees: sterker te worden)? Ik ben van idee dat als je altijd hetzelfde gewicht pakt, dit niet voldoende gebeurt.
Ik begrijp dat je op je heavy benchpress dagen wel meer variatie inbrengt in de gewichten, maar een goed afgestemde trainingsroutine bestaat uit meerdere componenten dan 1 zware trainingsdag. Die light benchpress day is in mijn ogen net zo belangrijk om die vooruitgang te boeken.
Of ben jij niet van het principe dat elke training zwaarder moet zijn dan de vorige?
Trouwens, met alleen bankdrukken (en dit zeg ik met alle respect, want je bent 1 van de sterkste bankdrukkers van Nederland zo langzamerhand) en zonder squats en deadlifts lijkt t mij toch dat je, zelfs als ¨ouwe vent¨, zat tijd hebt om te herstellen.

Wel weer een sterke training trouwens

• #7.076
Die 5x5x130 was mij ook al opgevallen ja.
Ik snap dat je langere tijd nodig hebt om goed te kunnen herstellen, in vergelijking tot ons, jonge goden als we zijn.
Alleen het lijkt mij toch ook dat je elke training weer je lichaam wilt stimuleren om nieuwe spiermassa aan te maken (lees: sterker te worden)? Ik ben van idee dat als je altijd hetzelfde gewicht pakt, dit niet voldoende gebeurt.
Ik begrijp dat je op je heavy benchpress dagen wel meer variatie inbrengt in de gewichten, maar een goed afgestemde trainingsroutine bestaat uit meerdere componenten dan 1 zware trainingsdag. Die light benchpress day is in mijn ogen net zo belangrijk om die vooruitgang te boeken.
Of ben jij niet van het principe dat elke training zwaarder moet zijn dan de vorige?
Trouwens, met alleen bankdrukken (en dit zeg ik met alle respect, want je bent 1 van de sterkste bankdrukkers van Nederland zo langzamerhand) en zonder squats en deadlifts lijkt t mij toch dat je, zelfs als ¨ouwe vent¨, zat tijd hebt om te herstellen.

Wel weer een sterke training trouwens

Op die light day zou ik inderdaad wel wat zwaarder kunnen gaan...dat ben ik overigens ook van plan richting het NK.
In het verleden hield ik er twee heavy days per week erop na, maar ik kreeg last van mijn schouders en ellebogen, daarom kies ik bewust om het wat rustiger aan te doen. Verder ben ik inderdaad een voorstander van dat iedere training eigenlijk zwaarder zou moeten zijn.
Het zij in gewicht dat je bijvoorbeeld iedere week bijvoorbeeld 2.5 of 5kg toevoegt of het aantal sets/reps opvoerd (3x3 met een bepaald gewicht wordt 4x4 en vervolgens 5x5 met dat zelfde gewicht om een voorbeeld te noemen). In elk geval zou de belasting dus moeten toenemen. Op de heavy day volg ik dat principe ook wel. En zoals reeds gezegd wilde ik dit ook richting het NK op de light day gaan doen...deze week heb ik nog bewust gekozen voor 5x5x130 (ik neem me tegenwoordig een week de tijd na een wedstrijd voordat ik weer met serieuze gewichten train ;)).

Je bent overigens een slimme jongen :cool:, jij schijnt te begrijpen waarom ik geen DL & SQ meer doe...als ik zou DL & SQ zou ik namelijk nog meer tijd nodig hebben om te herstellen. En de energie die DL & SQ vreet besteed ik liever aan het banken. Daar ligt nog mijn enige ambitie. Je zult als je ouder wordt en natural traind specifieker moeten gaan trainen...je kunt dan geen kei meer zijn in alles (je hebt overigens altijd uitzonderingen die de regel bevestigen).
Kijk maar eens in de sportwereld...de meesten stoppen rond hun 40e met wedstrijdsport of schakelen paar versnellingen terug.

En het was geen sterke training van me...gewoon een lichte training :p ;)

Ikke één van de sterkste bankdrukkers van NL? :roflol:
In elk geval één van de zwaarste :o

Laatst bewerkt:
Ok duidelijk. Dan verschillen wij niet veel van filosofie, wat bankdrukken betreft;)

Ikke één van de sterkste bankdrukkers van NL? :roflol:

Dan had ik het even niet over je wilks punten (die ook niet verkeerd zijn) maar puur over het gewicht wat je wegdouwt natuurlijk.
Ik vind het ook allemaal heel mooi als iemand van een kilootje of 80 lg 180 kilo wegdouwt, maar ik vraag me dan toch wel es af waarom ga je niet wat meer vreten, kijken wat dat je oplevert? Iemand die bijv 250 douwt, spreekt mij toch meer aan, of diegene nou 100 of 150 kilo weegt. Tis gewoon pokkeveel.

ik ben geen pl maar een huggy van 175kg lijkt me ook niet echt gezond meer ..weet niet hoe zwaar de "echte" toppers zijn ..zal wel bij zijn gewicht ergens ophouden?????

Laatst bewerkt:
  • #7.079
Ok duidelijk. Dan verschillen wij niet veel van filosofie, wat bankdrukken betreft;)

Dan had ik het even niet over je wilks punten (die ook niet verkeerd zijn) maar puur over het gewicht wat je wegdouwt natuurlijk.
Ik vind het ook allemaal heel mooi als iemand van een kilootje of 80 lg 180 kilo wegdouwt, maar ik vraag me dan toch wel es af waarom ga je niet wat meer vreten, kijken wat dat je oplevert? Iemand die bijv 250 douwt, spreekt mij toch meer aan, of diegene nou 100 of 150 kilo weegt. Tis gewoon pokkeveel.

Erik Koninckx van jullie team was met 77kg goed voor 185kg (en drukte daarmee dezelfde wilkspunten als ik). Voor iemand van 77kg best wel sterk hoor! Maar ik begrijp wat je bedoelt...ik ben diverse keren op een EK geweest en ook al een keertje naar het WK BD gaan kijken.
Het valt me op dat de meeste toeschouwers het inderdaad spectaculair vinden als er zwaardere gewichten worden gedrukt worden en er dan eens recht voor gaan zitten. Een gewicht van 250kg of meer spreekt enorm tot de verbeelding omdat de meesten zich ertoe niet in staat achten (tis natuurlijk ook niet voor iedereen weggelegd).

---------- Toegevoegd om 23:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:03 ----------

ik ben geen pl maar een huggy van 175kg lijkt me ook niet echt gezond meer ..weet niet hoe zwaar de "echte" toppers zijn ..zal wel bij zijn gewicht ergens ophouden?????

Niet veel ongezonder dan een huggy van 155 denk ik :o
Maar het is niet mijn doelstelling om zo zwaar te worden...maar ik moet wel oppassen dat het niet sterk die richting uitgaat vrees ik.
Ik zet als echte endomorf heel snel vetmassa aan.

Wat versta je onder de echter toppers?
Pjotr van den Hoek is naar mijn mening de sterkste bankdrukker in NL, hij drukt 160kg meer dan zijn BDW (90kg BDW en 250kg op de bank).
Als we kijken naar mijn gewichtsklasse zijn er niet zo gek veel zwaargewichten in NL...je hebt Badal Djindra, Ed Fennema, Robbert Meinen, Johnny Riddering en de lichaamsgewichten zitten niet zo heel veel van elkaar (Ed is de "lichtste" met zo'n 140kg en ik zal momenteel wel de zwaarste zijn met 155kg). Internationaal is het weer een ander verhaal...daar hebben we jongens die weer paar kilo zwaarder zijn dan mij.
Ik denk dat Johnny Wahlqvist één van de zwaarste powerlifters momenteel in Europa is met ruim 170kg BDW (hij is ook goed voor zo'n 1000kg totaal en drukt ruim 340kg en dat is tweemaal zijn BDW!).

Maar Wahlqvist is dan ook volkomen geschift.
Die heb zo'n pens, en dan hangt ie z'n baard er nog overheen... Een ROM van een centimeter of 15, gok ik zo. Blijft debiel sterk natuurlijk.
Ik heb m wel es bezig gezien in Duitsland. Volkomen geschift die gozer.
Tis toch een mooie sport he:D

Terug
Naar boven