Light Bench Press Training (Haeflandsport) 3/2Bench Press (Paused Reps): 20x20, 2x10x70, 5x100 & 5x5x130kgBoard Press: 3x5x150kgClose Grip: 3x5x110kgLatt Pull Down: 20x50, 10x70 & 4x8x90kgFace Pulls: 3x15x40kg.Comment:Het zal waarschijnlijk niemand verbazen dat ik richting het NK vrijwel niets aan mijn training ga veranderen. En waarom ook? De manier waarop ik train werkt voor mij, en het resultaat is hetgeen wat uiteindelijk telt, toch?Dus blijft Bench Press (Full Rom & Paused, RAW & SHIRTED) de belangrijkste oefening aangevuld met Board Press, Close Grip (eventueel een Floor Press) en vervolgens diverse varianten van de LPD en Face Pulls.Extra schouder en tricepsoefeningen acht ik niet noodzakelijk omdat ze voor mij geen meerwaarde hebben, integendeel het veroorzaakt alleen maar last aan mijn schouders en ellebogen. Verder ben ik er heilig van overtuigd (en ja, ik val in herhaling, dat heb je wel eens met oude mensen) dat de volgende stelling van Stephan Korte een feit is: "Do you want to bench big? This is no problem; all you have to do is bench press. Since the bench press is the most effective way to train the muscles you need for a big bench it will be the only exercise you use in your training. It incorporates the pectoralis muscles, the deltoids, triceps and even the lats. Remember only the bench press works these muscles exactly the way they are needed for the competition".P.S. smileys werken nog altijd niet, net zoals vet gedrukt en cursief enz.
Ik zie dat zelfs alinea's niet werken...zucht, momenteel heeft het weinig zin om op DBB te loggen, jammer!