- Waardering
- 3.221
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Ah,ok. Tja voor mij werkt dat niet joh, zeker niet in wedstrijdvoorbereiding. Dan wil ik alle kracht overhouden om die shirttraining goed af te kunnen werken. Raw sets doe ik dan in de andere training wel (druk 2 x in de week). Maar ieder z'n eigen routine natuurlijk.
Dat je kracht wilt overhouden is ook prima!

Maar ik heb ondervonden dat ik in shirt niet minder druk als ik van te voren raw wat werksetjes maak (zolang het maar geen persbeurten zijn en ze lekker gaan). 3x210 in shirt voelt voor mij net zo aan als 3x160 raw.
Daarbij wil ik gestaag de belasting opvoeren. De bedoeling is dat ik mijn piek op het NK heb, want wat ik tijdens een training druk is slechts een indicatie maar geeft geen keiharde garanties van wat ik op een wedstrijd voor elkaar krijg.
Twee keer per week bankdrukken is verder prima, dat doe ik ook, ik wissel alleen intensiteit/volume tegenwoordig af. Doordat ik op de lichte dag niet al te zwaar hou ik wat meer kracht over voor de zware dag.
Twee keer per week zwaar bankdrukken red ik niet meer en zorgt bij mij juist voor degeneratie en pijntjes aan mijn schouders en ellebogen.
Zoals ik momenteel train heb ik nergens last van en dat wil ik graag zo lang als mogelijk zien vol te houden

(reps van 10, wat geen zoden aan de dijk zette). Overgestapt naar sets met 5-6 reps wat voor een duidelijke krachttoename heeft gezorgt bij deze oefening. Het is immers ook een compoundoefening en daar werken setjes met 5-6 reps vrij goed wat krachttoename betreft (althans heb ik dat inmiddels bij meerdere oefeningen ondervonden).

dus op naar de sportschool (haeflandsport).