Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Uit mijn hoofd werksetjes van 1-2 reps met 145 tot 177,5kg.
Benieuwd waar ik zal stranden... ;)
Ik heb een schema om me van 160 naar 177,5 te brengen, en ben er net mee begonnen, dus ik zal in de lagere regionen blijven neem ik aan...
Mijn laatste training was mijn laatste set een maximale, die ik op een gegeven moment een paar keer moet kunnen herhalen, dus i.p.v. 1x4x150 4x4x150 ofzo.
Het is een schema met ruimte voor goede en mindere dagen, dus niks staat vast. ;)

---------- Toegevoegd om 16:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:49 ----------

hey das toeval, ik morgen ook.

maar ik ga een triple pakken, sja ben nog wat jonger he :)
Ik vind dubbele lekkerder ;)
Leffe's zijn nog beter dan Westmalle maar ik heb even niks anders... :p

Oke, klinkt intensief.

Wanneer zien we jou op het plankier tegen René?

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.183
Oke, klinkt intensief.

Wanneer zien we jou op het plankier tegen René?

Hummer heeft alreeds aan diverse bankdrukwedstrijden inmiddels meegedaan en heeft zijn PR's steeds weten te verbeteren! :thumbs:
Hij drukt echter raw en ik in shirt en dan is er niet echt sprake van strijd, omdat het verschil tussen raw en shirt nu eenmaal nauwelijks te overbruggen valt (behalve dan wanneer iemand in shirt uitbomd want dat risico is beduidend groter dan wanneer je raw drukt).

Maar dit jaar zal er ook weer een rawbankdrukwedstrijd van de NPB zijn en ik heb zo'n vermoeden dat er dit jaar meerdere "jongens" voor zullen gaan in mijn gewichtsklasse. Als Hummer heel weet te blijven en die stijgende lijn weet vast te houden maakt hij zeker weten kans op een podiumplek! :)

René is (zoals gewoonlijk) te vriendelijk. ;)

• #7.185
Heavy Bench Press Day (bij Leon Smeets) 14/2

Bench Press:
RAW:20x20, 3x5x70, 5x110, 5x140 & 3x3x165kg.
SHIRT: 5x170, 3x190, 2x3x215 & naset 5x190kg.

Latt Pull Down:
20x50, 10x70 & 6x6x85kg.

Comment:
Bankdrukken gaat wel vrij lekker...de gewichten krijg ik allemaal goed weggedrukt. Ik moet alleen aan techniek blijven werken, ik heb van nature de neiging om richting mijn gezicht te drukken als het zware setjes zijn, en op een bepaald ogenblik zit je dan tegen de haltersteunen aan en is het gedaan met de pret ;)

Ik heb geen nadeel ondervonden van de zaterdagtraining (shoulderpress tot 4x10x100kg). We zullen zien of we dat aanhouden :rolleyes:

Wat de LPD betreft, die gaat bij Leon een stuk zwaarder dan bij Haefland (het scheelt 10-15kg), bij Haefland is het een toestel waar je ook je benen kunt "inklemmen"...en bij Leon gaat dat niet en zit je op de knieën voor het toestel, hoe dan ook, een heerlijke oefening om te doen na het banken! :).

Een woordje van dank nog aan mijn gymbuddie Will Renkens! :thumbs:
Hij was eerder begonnen met trainen en heeft uitstekend geholpen bij mijn training. In shirt ben ik echt afhankelijk van iemand wat het me aantrekt en ook aan laders (want ik kan dan nauwelijks bukken of whatever :o).
En natuurlijk ook aan Leon, dat ik iedere week bij hem terecht kan en dat hij mij (en natuurlijk ook de andere jongens daar) als een echte personal coach bij staat! :clap:
Het is namelijk niet vanzelfsprekend dat je in gear kunt trainen (als ik zo de logs van Unclez en Tymboo lees die helaas niet altijd in gear kunnen trainen wanneer ze dat graag zouden willen). In gear trainen kun je maar serieus op paar plekken in Nederland... o.a. Spaubeek bij Leon Smeets is wat dat betreft the place to be!

Laatst bewerkt:
nice René.

Gaat me toch iets te ver om elke keer naar Limboland te rijden, zodat iemand n shirtje bij me aan kan trekken...;) Maar je hebt gelijk, tis allemaal niet handig op deze manier... nou is mijn maat weer een tijdje uitgeschakeld, dus kan m nu helemaal niet aantrekken, lekker in de voorbereiding.

Maar verdomd sterk weer, die 2x3x215... En dan nog zo'n naset er achteraan... Waar komt dat dan weer vandaan?:p

• #7.189
Gaat me toch iets te ver om elke keer naar Limboland te rijden, zodat iemand n shirtje bij me aan kan trekken...;) Maar je hebt gelijk, tis allemaal niet handig op deze manier... nou is mijn maat weer een tijdje uitgeschakeld, dus kan m nu helemaal niet aantrekken, lekker in de voorbereiding.

Maar verdomd sterk weer, die 2x3x215... En dan nog zo'n naset er achteraan... Waar komt dat dan weer vandaan?:p

Ik begrijp dat naar Down Under een paar straten te ver is, jullie zouden in Zeeland "centrale trainingen" moeten gaan houden (inmiddels genoeg benchers lijkt me, toch?).

Vervelend als je gymbuddie je verder niet kan helpen, ik heb het voorrecht dat ik een man of 4 ken die me in het shirt kunnen helpen, en daarvan zijn er altijd wel 2 van op een training.

Het drukken in shirt gaat op dit moment inderdaad wel vrij aardig (maar ben er nog niet, en alleen de prestatie op het NK teld!) en wat dat naset betreft, ik had nog wat energie over...en ik heb ooit eens gelezen dat je van nasets sterk wordt ;)

Ik heb ook wel eens gelezen dat over de 200 banken helemaal niet goed voor je is... maar ja, daar houden wij ons ook niet aan toch?:p

• #7.191
Ik heb ook wel eens gelezen dat over de 200 banken helemaal niet goed voor je is... maar ja, daar houden wij ons ook niet aan toch?:p

Ach, er is al zoveel niet goed voor je, van roken ga je eerder dood, drank maakt meer kapot dan je lief is, van overgewicht krijg je hoge bloeddruk, suiker en whatever enz. dan is 200+ willen drukken nog vrij onschuldig toch? ;)

Tis net als met een auto...je moet niet altijd plankgas willen rijden.
Ik doe dit in wedstrijdvoorbereiding en als het wedstrijdseizoen voorbij is geef ik weer een tijdje wat minder gas.

Laatst bewerkt:
Mooie training René. :bow:
3x3x165 als warming up voor je geared setjes is beresterk man.
En Wim zou trots op je zijn als hij zag dat je zelfs een naset hebt gedaan! ;)
Ik heb het idee dat je ons gaat verrassen op de NK man. :thumb:

• #7.193
Mooie training René. :bow:
3x3x165 als warming up voor je geared setjes is beresterk man.
En Wim zou trots op je zijn als hij zag dat je zelfs een naset hebt gedaan! ;)
Ik heb het idee dat je ons gaat verrassen op de NK man. :thumb:

Thnx :)
Het schema wat ik volg bevalt me wel...eerst de rawtraining afwerken en daarna verder in shirt. Rawpower vind ik voor mezelf namelijk ook heel belangrijk, ookal doet dat er op een wedstrijd waar ik in shirt druk verder niet aan toe.

Wat die "verrassing" op het NK betreft...als er al sprake zal zijn zijn van een verrassing hoop ik wel dat het een positieve zal zijn ;)

Wim is overigens niet de enige die nasets doet of aanbeveeld.
Wellicht dat Wim voor een verrassing gaat zorgen? Hij schijnt momenteel vrij sterk te bankdrukken. Het zou me niet verrassen als hij zijn "all-time-record" van 215 aan diggelen drukt. Ik gun het hem in elk geval wel.
Nog leuker zou het zijn als hij vervolgens zou meedoen aan het NK BD...dat zou me zeker weten stimuleren :D

• #7.194
Sterke spieren, stijve vaten?
15 februari 2011 Bron:
http://www.eigenkracht.nl/nieuws/item/595/Sterke%20spieren,%20stijve%20vaten

Misschien, heel misschien, heeft krachttraining een negatief effect op de cardiovasculaire gezondheid. In sommige studies maakt het trainen met gewichten de bloedvaten een beetje stijver, waardoor de kans op een hartinfarct of beroerte stijgt. Onderzoekers weten nog niet precies hoe serieus dat effect is, maar wij zochten vast voor je uit wat je eraan kunt doen.

Verontrustende studies
In 2003 publiceerde de Japanse bewegingswetenschapper Motohiko Miyachi een studie die stof deed opwaaien in de krachtsportwereld. Miyachi, die tussen twee haakjes was betrokken bij de ontwikkeling van de Wii, had ontdekt dat de bloedvaten van mannen die aan krachttraining doen hun elasticiteit kwijtraken.
Miyachi’s krachttrainende mannen waren 20 tot 39 jaar oud, en hun bloedvaten waren stijver naarmate ze ouder waren. Op zich is dat normaal. Ouderdom komt met gebreken, en stijve bloedvaten is daar eentje van. Maar de mate waarin de vaten van de mannen hun elasticiteit verloren was groter dan je zou verwachten. Krachttraining versnelde kennelijk een natuurlijk vasculair verouderingsproces, concludeerde Miyachi. En alsof dat nog niet genoeg was publiceerde Miyachi een jaar later een studie waarin hij aantoonde dat jonge mannen die met gewichten gaan trainen binnen enkele weken al stijvere bloedvaten krijgen.
Andere onderzoekers hebben het effect ook gevonden, maar meestal niet in die mate waarin Miyachi het aantrof. Bewegingswetenschappers van de University of Texas at Austin vonden het bijvoorbeeld in vijftigers nadat die 13 weken met gewichten hadden getraind. Alleen was het in die groep niet statistisch significant. Maar goed, de onderzoekers sluiten niet uit dat de bloedvatverstijving wèl significant zou zijn geweest als de proef lang had geduurd.
Hoe krachttraining bloedvatverstijving veroorzaakt is niet duidelijk. De uitkomsten van studies zijn op het eerste gezicht zo onlogisch dat alle theorieën die onderzoekers hebben bedacht onderuit zijn gegaan.

Dit kun je eraan doen
De wetenschappers zijn nog aan het uitzoeken hoe serieus de effecten nou precies zijn. Tot dusver denken de meeste onderzoekers nog steeds dat krachttraining meer goed doet dan kwaad, maar misschien zijn er groepen die beter alleen aan krachttraining kunnen doen als ze onder controle staan van een arts. Of misschien zijn er maatregelen die krachtsporters kunnen nemen om het negatieve effect uit te schakelen. Ongetwijfeld verschijnt er over een paar jaar een metastudie die het ons vertelt. Maar als je daarop niet wilt wachten en liever het zekere voor het onzekere neemt, dan vind je hieronder alvast drie tips.

1. Gebruik creatine
Er zijn aanwijzingen dat creatine de verstijving van de bloedvaten door krachttraining afremt of zelfs opheft. Het verstijvende effect van krachttraining op de vaten treedt al direct op na één zware set. Als proefpersonen 3 weken creatine hebben gebruikt, dan loopt in een studie van Florida State University het negatieve effect op de souplesse van de bloedvaten terug tot nul.

2. Doe stretchoefeningen
Dezelfde Motohiko Miyachi die ontdekte dat krachttraining bloedvaten verstijft, ontdekte ook dat lenigheid tegen bloedvatverstijving beschermt. Hoe makkelijker je met gestrekte benen met je handen je tenen kunt aanraken, hoe soepeler je bloedvaten zijn.

3. Cardio na(!) je krachttraining
Een korte cardiosessie van 20 min, waarin je hardloopt op 60 procent van je maximale hartslag, beschermt in een Japanse studie tegen de verstijving van de bloedvaten. Je moet dan wel gaan hardlopen na je krachttraining. Een hardloopsessie voordat je onder het ijzer gaat heeft geen effect. Cardio na krachttraining, een praktijk die al vaak voor komt, heeft er nu een hele goede reden bij.

Laatst bewerkt:
Nou... ik doe ze dus alledrie niet... ik zal wel snel dood zijn dan;)

• #7.196
Nou... ik doe ze dus alledrie niet... ik zal wel snel dood zijn dan;)

:roflol:

Ik had eigenlijk al dood moeten zijn! ;)

Wat creatine betreft, die heb ik incidenteel genomen, maar werd er vooral zwaarder van omdat ik dan veel vocht vast hou.
Op wedstrijden zelf heb ik er nog niet echt voordeel van gehad.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik het voor het NK BD ga gebruiken.
Heb jezelf al eens creatine gebruikt?

Ja, in een ver ver verleden wel eens...
Dat was in de tijd dat de schepen nog van hout waren en de mannen van staal;)
Maar ik heb er ook weinig tot geen voordeel aan ondervonden. Ik begon ook vocht vast te houden, en ik vond t zo'n geklojo met die cycli die je dan moet volgen... dat werd weer allemaal te moeilijk voor me.
Ik denk dat ik er niet veel aan gemist heb... alhoewel... misschien had ik dan nu wel 300 gedouwd???

• #7.198
Ja, in een ver ver verleden wel eens...
Dat was in de tijd dat de schepen nog van hout waren en de mannen van staal;)
Maar ik heb er ook weinig tot geen voordeel aan ondervonden. Ik begon ook vocht vast te houden, en ik vond t zo'n geklojo met die cycli die je dan moet volgen... dat werd weer allemaal te moeilijk voor me.
Ik denk dat ik er niet veel aan gemist heb... alhoewel... misschien had ik dan nu wel 300 gedouwd???

Zeker weten, minstens 300kg en natuurlijk raw, hé ;)

rekken na de training doe ik altijd, ik moety wel want ben van mezelf zo lenig als een spoorbiels, en als ik dan niet rek dan wordt het helemaal een stijve bende :D

creatine gebruik ik al lang, en bijna onafgebroken.

dat gedoe met cycli en vocht vasthouden is voor zover ik begrepen heb (en zelf merk) enkel met de monohydraat.
ik gebruik de monohydraat ook incidenteel, maar verder altijd de ethyl ester.

voordelen, gee of iig minder vocht vasthouden, geen aanloop, afbouwperiodes.

misschien, heel misschien dat ik dan ook iets aan cardio ga doen na de training.:(
maar ik hou er niet van......

bron;
[Link niet meer beschikbaar]

Een korte ronde door de wereld van creatine leert ons dat er enkele varianten zijn, die bij meerdere merken terugkomen.
Allereerst is er de good old creatine monohydraat. Deze versie is het oudste, en het meest gebruikt. Er is weinig spectaculairs aan. Het doet wat het moet doen, tenzij je toevallig bij de doelgroep hoort die ongevoelig is of reeds over een maximum hoeveelheid creatine in de spieren beschikt. Er zijn namelijk sporters die van nature een maximale stapel creatine in de spieren hebben. Supplementeren heeft voor hun geen zin, betreffeden de creatine. Er zijn slechts enkelingen die tot deze groep horen.
Met een monohydraat beschik je ook over de waterbuffer: waterstofionen worden opgeslagen. Ergo: je houdt vocht vast. Sommige sporters vinden dit een nadeel, en hebben dit liever niet.

Dan kun je kiezen voor een vorm die de betreffende functie niet heeft. Vaak tref je in de naam van dit product dingen aan als “Ethyl Ester” of een afgeleide daarvan. Naast de afwezigheid van waterretentie, spreken veel merken over een gigantische krachttoename die niet te vergelijken valt met “oude creatine”. Onderzoek uit 2009 [Link niet meer beschikbaar] wees echter uit dat een dergelijke creatine niet beter is dan de monohydraatversie. Sterker nog, een monohydraat deed meer goed dan de hippe CEE.
Een citaat uit het onderzoek: “In conclusion, when compared to creatine monohydrate, creatine ethyl ester was not as effective at increasing serum and muscle creatine levels or in improving body composition, muscle mass, strength, and power.”

Tenslotte een vraag, die ik vraag in mijn omgeving om de oren krijg: is het wel veilg?
Volmondig kan ik hierop een “ja” antwoorden. Een korte blik van de website van het Nederlandse Doping Instituut leert ons dat er geen redenen tot zorg zijn. Nog in 2000 zijn er grote onderzoeken gedaan naar de risico’s voor de lever en de nieren. Uit de onderzoeken kwam naar voren dat er geen schadelijke effecten zijn te vinden van creatine op de lever- en nierfuncties.

Ik kan er heel kort en bondig over zijn: in mijn ogen is creatine simpelweg de zoveelste manier waarop je geld over de balk kan smijten. Doet echt geen kloot voor mij, behalve vocht vast houden.

Mono, ethyl esters, wel gecycled, niet gecycled. In mijn geval is de enige partij die er echt beter van werd de aandeelhouders van de producenten.

Terug
Naar boven