- Waardering
- 1.518
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Deze week beste Frans, ben ik iedere dag met de fiets naar het werk gegaan (retour 20km) 3x de trappen bij Snowworld opgelopen (net ervan terug!) en dus 3x krachttraining gedaan...ik denk dat ik de naam van mijn log moet gaan veranderen want dat "Lazy" is niet langer van toepassing!![]()
. Godver.............. ik krijg er ggggeen lucht van. Hyperventilerend te trillen achter mijn PC als ik dit opschrijf. Jezus man,goede voornemens René. Volhouden zou ik zeggen. De kilo's zullen eraf vliegen. Of heb jij een Spartamet
Mwah...met dumbbells heb ik eerlijk gezegd weinig tot niets, alhoewel het zeker geen slechte oefening is. Desondanks zie je het niet zo vaak terug in schema's van powerlifters terug.
Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken dat men over het algemeen met een barbell zwaarder kan gaan dan met dumbbells en hoe zwaarder je kunt trainen hoe meer kracht (en massa) je daarmee opbouwd hetgeen uiteindelijk ook het doel van een powerlifter is.
Het heeft er ook allemaal mee te maken wat je doelstelling is lijkt me.

100km fietsen, 3000 trappen, en 3 x krachttraining dat alles in één week. Godver.............. ik krijg er ggggeen lucht van. Hyperventilerend te trillen achter mijn PC als ik dit opschrijf. Jezus man,goede voornemens René. Volhouden zou ik zeggen. De kilo's zullen eraf vliegen. Of heb jij een Spartamet
http://www.youtube.com/watch?v=I0iwwYa03cQ&feature=related

...dus of ik hiervan afval?
.daarnaast is het ook moeilijk om erg zwaar te gaan, aangezien de dumbbells dan te lomp groot worden. En het in positie brengen zal ook niet makkelijk zijn met dumbbells van het gewicht dat jij moet gebruiken![]()

Damn René, nog even en we lezen dat je in "the cut" zit!!
Kan geen kwaad om eens toe te geven aan je drang.![]()

. Als mijn vriendin gekookt heeft en het eten klaar is roept ze altijd: "Tis weer voedertijd voor de wilde dieren" 

---------- Toegevoegd om 16:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:02 ----------
[/COLOR] Mwah...met dumbbells heb ik eerlijk gezegd weinig tot niets, alhoewel het zeker geen slechte oefening is. Desondanks zie je het niet zo vaak terug in schema's van powerlifters terug.
Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken dat men over het algemeen met een barbell zwaarder kan gaan dan met dumbbells en hoe zwaarder je kunt trainen hoe meer kracht (en massa) je daarmee opbouwd hetgeen uiteindelijk ook het doel van een powerlifter is.
Het heeft er ook allemaal mee te maken wat je doelstelling is lijkt me.
Snap ik. Ik heb hetzelfde doel als jij, sterker worden op de Bench Press.
Sinds dat ik met de dumbbells aan de slag ga, en ze behoorlijk zwaar doe, gaat mijn bench toch aardig vooruit.
Misschien is het een idee om te proberen, hier ben je natuurlijk vrij in.
Fijne avond.

. Je hebt ook mensen die trainingen posten of filmpjes plaatsen en als je dan een (constructief) kritische vraag steld krijg je vervolgens een (destructief) kritisch antwoord terug of helemaal geen antwoord
.Ik licht graag toe waarom ik iets doe of laat en probeer daarin de nodige zorgvuldigheid in acht te nemen. Je hebt ook mensen die trainingen posten of filmpjes plaatsen en als je dan een (constructief) kritische vraag steld krijg je vervolgens een (destructief) kritisch antwoord terug of helemaal geen antwoord
.

Je weet dat ik een sucker voor flat dumbbell presses ben.Het is zeer zeker niet aan te raden voor starters. Voor dat je het weet heb je zo'n ding op je gezicht liggen. Ik wissel altijd, bv 4 wkn barbell bench en 4 wkn flat dumbbell press.
Het vergt enige oefening om die dingen in positie te krijgen. Laat ze je niet aangeven. Goude regel wat ik hanteer,als je ze zelf niet in positie krijgt dan zijn ze te zwaar voor je.
ben ik grotendeels eens,
enige wat ik laat doen als t echt zwaar wordt, als ik net ben ga liggen heb ik de dumbbells in de "beneden"positie.
dan ff iemand laten meeduwen onder mn ellebogen om ze "boven"te krijgen.
zonde van de energie om dat alleen te doen, en beter ook om gelijk met de negatieve beweging te kunnen starten, en zodoende eerst spanning op te bouwen alvorens te pressen.
ok, ik heb de armen in gestrekte (starting) positie als ik ga liggen.
http://www.youtube.com/watch?v=CFG328YCVAM&feature=related
Ik heb gezocht naar mijn variant maar niet zo snel gevonden. Meneer Coleman doet hem bijna hetzelfde hoe ik het doe met een uitzondering ik heb de armen stram gestrekt.

Daar ben ik het helemaal mee eens.Je weet dat ik een sucker voor flat dumbbell presses ben.Het is zeer zeker niet aan te raden voor starters. Voor dat je het weet heb je zo'n ding op je gezicht liggen. Ik wissel altijd, bv 4 wkn barbell bench en 4 wkn flat dumbbell press.
Het vergt enige oefening om die dingen in positie te krijgen. Laat ze je niet aangeven. Goude regel wat ik hanteer,als je ze zelf niet in positie krijgt dan zijn ze te zwaar voor je.

Pecs zijn ondergeschikt aan schouders en triceps in de Bench Press, maar het is nooit verkeerd om ze zo sterk als mogelijk te maken natuurlijk.Ik ben ook zeker fan van de dumbbells. Ik merk dat als ik met de dumbbells werk, dat ik nog meer mijn pecs kan aanspreken.
Resultaat is dus dat de bench omhoog gaat.

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Zeker omdat ik Dumbbell Press als "assistance" zie, en je dus mooie, snelle reps moet kunnen maken.
Ik vind het ook onzin om een gewicht te pakken waar je maar 2 of 3 reps mee kan doen, daar heb je Barbells voor.
Pecs zijn ondergeschikt aan schouders en triceps in de Bench Press, maar het is nooit verkeerd om ze zo sterk als mogelijk te maken natuurlijk.
Zo, nu ga ik nog een Westmalle dubbel pakken want ik heb morgen de zwaarste (ME) training van mijn schema.![]()
Zo, nu ga ik nog een Westmalle dubbel pakken want ik heb morgen de zwaarste (ME) training van mijn schema.![]()