XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Damn René, nog even en we lezen dat je in "the cut" zit!! :eek:
:jk:
Kan geen kwaad om eens toe te geven aan je drang. ;)

Goed bezig René.

Deze week beste Frans, ben ik iedere dag met de fiets naar het werk gegaan (retour 20km) 3x de trappen bij Snowworld opgelopen (net ervan terug!) en dus 3x krachttraining gedaan...ik denk dat ik de naam van mijn log moet gaan veranderen want dat "Lazy" is niet langer van toepassing! ;)

100km fietsen, 3000 trappen, en 3 x krachttraining dat alles in één week:eek:. Godver.............. ik krijg er ggggeen lucht van. Hyperventilerend te trillen achter mijn PC als ik dit opschrijf. Jezus man,goede voornemens René. Volhouden zou ik zeggen. De kilo's zullen eraf vliegen. Of heb jij een Spartamet:p
http://www.youtube.com/watch?v=I0iwwYa03cQ&feature=related

Laatst bewerkt:
Mwah...met dumbbells heb ik eerlijk gezegd weinig tot niets, alhoewel het zeker geen slechte oefening is. Desondanks zie je het niet zo vaak terug in schema's van powerlifters terug.
Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken dat men over het algemeen met een barbell zwaarder kan gaan dan met dumbbells en hoe zwaarder je kunt trainen hoe meer kracht (en massa) je daarmee opbouwd hetgeen uiteindelijk ook het doel van een powerlifter is.
Het heeft er ook allemaal mee te maken wat je doelstelling is lijkt me :).

daarnaast is het ook moeilijk om erg zwaar te gaan, aangezien de dumbbells dan te lomp groot worden. En het in positie brengen zal ook niet makkelijk zijn met dumbbells van het gewicht dat jij moet gebruiken;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.165
100km fietsen, 3000 trappen, en 3 x krachttraining dat alles in één week:eek:. Godver.............. ik krijg er ggggeen lucht van. Hyperventilerend te trillen achter mijn PC als ik dit opschrijf. Jezus man,goede voornemens René. Volhouden zou ik zeggen. De kilo's zullen eraf vliegen. Of heb jij een Spartamet:p
http://www.youtube.com/watch?v=I0iwwYa03cQ&feature=related

:roflol:

Nee Frans, ik fiets op eigen kracht ;)

Maar het probleem is dat bij al dat bewegen mijn lichaam naar voedsel schreeuwt! Ik krijg er ontzettende honger van en als ik thuis ben
op rooftocht richting de ijskast :o...dus of ik hiervan afval?

En dat bewegen valt verder wel mee...buiten de beweging die ik heb vermeld beweeg ik eigenlijk nauwelijks...ik ben niet echt wat je noemt een ADHD-type maar val meer onder de categorie Living Statue (levende standbeeld) ;).

---------- Toegevoegd om 19:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:10 ----------

daarnaast is het ook moeilijk om erg zwaar te gaan, aangezien de dumbbells dan te lomp groot worden. En het in positie brengen zal ook niet makkelijk zijn met dumbbells van het gewicht dat jij moet gebruiken;)

Dat is natuurlijk ook zo.
Nu hebben we bij Haefland wel dumbbells tot zo'n 70kg ter beschikking, maar het is gewoon een stuk omslachtiger (je noemt o.a. al het in positie brengen) dan trainen met een barbell en voor mijn doelstelling ook minder effectief.

---------- Toegevoegd om 19:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:15 ----------

Thnx, maar het zal vrees ik een tijdelijke bevlieging zijn ;)

---------- Toegevoegd om 19:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:16 ----------

Damn René, nog even en we lezen dat je in "the cut" zit!! :eek:
:jk:
Kan geen kwaad om eens toe te geven aan je drang. ;)

Ik zit graag in "de k*t", daar is absoluut niets mis mee ;)
Maar zoals ik alreeds schreef...ik krijg van al dat bewegen ontzettende honger..heb net een grote pizza taco op en heb nog altijd het gevoel alsof ik niks gehad heb. Wellicht dat dat ermee te maken heeft dat ik die pizza in een recordtijd op had...als ik namelijk honger heb eet ik erg snel en kauw nauwelijks...net een haai of krokodil die grote happen neemt en zonder verder te kauwen zijn prooi door slikt.. :o. Als mijn vriendin gekookt heeft en het eten klaar is roept ze altijd: "Tis weer voedertijd voor de wilde dieren" ;)
En als ik dan eindelijk verzadigd ben word ik slaperig...dat zie je ook bij de leeuwen...wisten jullie overigens dat leeuwen tot wel 20 uur per dag slapen en de rest alleen maar eten en paren? De vrouwtjes doen al het werk zoals jagen en de jongen opvoeden. Zucht...als reïncarnatie bestaat hoop ik om als (mannetjes) leeuw terug te keren! :D

Laatst bewerkt:
---------- Toegevoegd om 16:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:02 ----------

[/COLOR] Mwah...met dumbbells heb ik eerlijk gezegd weinig tot niets, alhoewel het zeker geen slechte oefening is. Desondanks zie je het niet zo vaak terug in schema's van powerlifters terug.
Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken dat men over het algemeen met een barbell zwaarder kan gaan dan met dumbbells en hoe zwaarder je kunt trainen hoe meer kracht (en massa) je daarmee opbouwd hetgeen uiteindelijk ook het doel van een powerlifter is.
Het heeft er ook allemaal mee te maken wat je doelstelling is lijkt me :).

Snap ik. Ik heb hetzelfde doel als jij, sterker worden op de Bench Press.
Sinds dat ik met de dumbbells aan de slag ga, en ze behoorlijk zwaar doe, gaat mijn bench toch aardig vooruit.
Misschien is het een idee om te proberen, hier ben je natuurlijk vrij in.

Fijne avond.

• #7.167
Snap ik. Ik heb hetzelfde doel als jij, sterker worden op de Bench Press.
Sinds dat ik met de dumbbells aan de slag ga, en ze behoorlijk zwaar doe, gaat mijn bench toch aardig vooruit.
Misschien is het een idee om te proberen, hier ben je natuurlijk vrij in.

Fijne avond.

Dumbbell Bench Press is voor een powerlifter/benchpresser meer geschikt als assist. Als primaire oefening minder aanbevelenswaardig.
Als je met zware dumbbells traind is dat niet geheel zonder risico, mij is het eerlijk gezegd veel te omslachtig.
Fijn dat jij er echter vooruitgang meeboekt...daar gaat het uiteindelijk om, toch? :)

Dumbbell Bench Press (Instead of using barbell, all bench variations listed above can also be done with dumbbells. Depending on the angle and grip width the same groups of muscles are activated. In addition to the major phasic (dynamic) muscles these presses also uses tonic (stabilizing) muscles even more than in regular barbell benching. As a result, greater stabilization skills are developed. Dumbbell bench press can be great a supplemental program to your core bench training, but I do NOT advise you to use it as a primary exercise).
Bron: http://powerliftingacademy.com/the-bench-press-exercise-guide/

Dumbbell Bench Presses - Doing benches will dumbbells actually works more muscles than barbell benches. This is because more stabilizer muscles are needed to keep control of the dumbbells. However, it is because of the unwieldy nature of dumbbells that they can be more dangerous. If a dumbbell "gets way from you" while performing a lift, you could pull something trying to pull it back in place. To avoid this, be sure to concentrate at all times while using dumbbells. Of course, that's good advice when lifting in general, but even more so with dumbbells.
The biggest difficulty with dumbbells is getting them into place. I would suggest the following: Set the weights at the foot of the bench and sit on the end. Pick up the weights and swing them onto your thighs, plates against your things. Then lean backwards keeping your legs bent. Only when you're lying on the bench, lower your legs to the floor, and then rotate the weights into place. Keeping the legs bent while going back will help prevent straining the back. Just be careful you don't roll off the bench before you put your legs down!
Bron: http://fitnessforoneandall.com/powerlifting/article/assistance/bench.htm

Laatst bewerkt:
gast, dat is ect een lange reactie

• #7.169
gast, dat is ect een lange reactie

Ik licht graag toe waarom ik iets doe of laat en probeer daarin de nodige zorgvuldigheid in acht te nemen :). Je hebt ook mensen die trainingen posten of filmpjes plaatsen en als je dan een (constructief) kritische vraag steld krijg je vervolgens een (destructief) kritisch antwoord terug of helemaal geen antwoord :rolleyes:.

Ik licht graag toe waarom ik iets doe of laat en probeer daarin de nodige zorgvuldigheid in acht te nemen :). Je hebt ook mensen die trainingen posten of filmpjes plaatsen en als je dan een (constructief) kritische vraag steld krijg je vervolgens een (destructief) kritisch antwoord terug of helemaal geen antwoord :rolleyes:.

en zo wordt het voor anderen (lees ikzelf) ook interessanter een log te volgen.
je filtert er voor jezelf de zin / onzin, en on/mogelijkheden uit.

ofwel kan leerzaam zijn :)

Je weet dat ik een sucker voor flat dumbbell presses ben.Het is zeer zeker niet aan te raden voor starters. Voor dat je het weet heb je zo'n ding op je gezicht liggen. Ik wissel altijd, bv 4 wkn barbell bench en 4 wkn flat dumbbell press.
Het vergt enige oefening om die dingen in positie te krijgen. Laat ze je niet aangeven. Goude regel wat ik hanteer,als je ze zelf niet in positie krijgt dan zijn ze te zwaar voor je.

Je weet dat ik een sucker voor flat dumbbell presses ben.Het is zeer zeker niet aan te raden voor starters. Voor dat je het weet heb je zo'n ding op je gezicht liggen. Ik wissel altijd, bv 4 wkn barbell bench en 4 wkn flat dumbbell press.
Het vergt enige oefening om die dingen in positie te krijgen. Laat ze je niet aangeven. Goude regel wat ik hanteer,als je ze zelf niet in positie krijgt dan zijn ze te zwaar voor je.

ben ik grotendeels eens,

enige wat ik laat doen als t echt zwaar wordt, als ik net ben ga liggen heb ik de dumbbells in de "beneden"positie.
dan ff iemand laten meeduwen onder mn ellebogen om ze "boven"te krijgen.
zonde van de energie om dat alleen te doen, en beter ook om gelijk met de negatieve beweging te kunnen starten, en zodoende eerst spanning op te bouwen alvorens te pressen.

ben ik grotendeels eens,

enige wat ik laat doen als t echt zwaar wordt, als ik net ben ga liggen heb ik de dumbbells in de "beneden"positie.
dan ff iemand laten meeduwen onder mn ellebogen om ze "boven"te krijgen.
zonde van de energie om dat alleen te doen, en beter ook om gelijk met de negatieve beweging te kunnen starten, en zodoende eerst spanning op te bouwen alvorens te pressen.

ok, ik heb de armen in gestrekte (starting) positie als ik ga liggen.

http://www.youtube.com/watch?v=CFG328YCVAM&feature=related

Ik heb gezocht naar mijn variant maar niet zo snel gevonden. Meneer Coleman doet hem bijna hetzelfde hoe ik het doe met een uitzondering ik heb de armen stram gestrekt.

ok, ik heb de armen in gestrekte (starting) positie als ik ga liggen.

http://www.youtube.com/watch?v=CFG328YCVAM&feature=related

Ik heb gezocht naar mijn variant maar niet zo snel gevonden. Meneer Coleman doet hem bijna hetzelfde hoe ik het doe met een uitzondering ik heb de armen stram gestrekt.

ik ga hem proberen met gestrekte armen op mn rug op de bank te komen.
als dat lukt zou super zijn.

hij zit momenteel niet in mn schema, maar ik ga t onthouden.thnx voor de video :)

Ik ben ook zeker fan van de dumbbells. Ik merk dat als ik met de dumbbells werk, dat ik nog meer mijn pecs kan aanspreken.
Resultaat is dus dat de bench omhoog gaat.

• #7.176
Thnx heren voor jullie toelichtingen/aanvullingen op dit interessante thema! :thumbs:
Bij krachtsport is het individualiteitsprincipe heel sterk van toepassing (ik val in herhaling).
Je moet niet alleen maar anderen na-apen, want wat voor de een goed werkt, werkt voor de ander weer minder en vice versa.
En als je positieve ervaringen hebt met dumbbell presses moet je ze gewoon doen! :)

Wat Frans zegt is overigens zeker waar...als beginneling moet je ermee uitkijken, het risico op verwondingen en blessures moet je niet onderschatten. Ook hier is in eerste instantie het aanleren van de juiste techniek belangrijker dan veel gewicht.

Laatst bewerkt:
right on, René

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Zeker omdat ik Dumbbell Press als "assistance" zie, en je dus mooie, snelle reps moet kunnen maken.
Ik vind het ook onzin om een gewicht te pakken waar je maar 2 of 3 reps mee kan doen, daar heb je Barbells voor. ;)

Ik ben ook zeker fan van de dumbbells. Ik merk dat als ik met de dumbbells werk, dat ik nog meer mijn pecs kan aanspreken.
Resultaat is dus dat de bench omhoog gaat.
Pecs zijn ondergeschikt aan schouders en triceps in de Bench Press, maar het is nooit verkeerd om ze zo sterk als mogelijk te maken natuurlijk. ;)

Zo, nu ga ik nog een Westmalle dubbel pakken want ik heb morgen de zwaarste (ME) training van mijn schema. :D

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Zeker omdat ik Dumbbell Press als "assistance" zie, en je dus mooie, snelle reps moet kunnen maken.
Ik vind het ook onzin om een gewicht te pakken waar je maar 2 of 3 reps mee kan doen, daar heb je Barbells voor. ;)

Pecs zijn ondergeschikt aan schouders en triceps in de Bench Press, maar het is nooit verkeerd om ze zo sterk als mogelijk te maken natuurlijk. ;)

Zo, nu ga ik nog een Westmalle dubbel pakken want ik heb morgen de zwaarste (ME) training van mijn schema. :D

Welke setjes moet je morgen maken Hummer?

Terug
Naar boven