luc1981
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 19
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik kan er heel kort en bondig over zijn: in mijn ogen is creatine simpelweg de zoveelste manier waarop je geld over de balk kan smijten. Doet echt geen kloot voor mij, behalve vocht vast houden.
Mono, ethyl esters, wel gecycled, niet gecycled. In mijn geval is de enige partij die er echt beter van werd de aandeelhouders van de producenten.

trainingen zien er weer sterk uit doe je in shirt elke rep paused?
Ik probeer altijd de halter effies te laten rusten...geen bouncebeurten ofzo, daar bereik ik verder niets mee...het kan zijn dat de laatste rep bij een pittige tripple dan niet meer echt pauses is in shirt...ik zal het de volgende keer eens op commando's doen. Raw is overigens alles paused.voor de goede orde, ik wil niet huggybear zn topic vervuilen, maar vindt dat dit wel helder moet zijn.
van creatine is bekend;
Werkt het bij iedereen?
Nee, bij 20-30% van de sporters werkt het niet of minder goed. Dat hangt samen met de hoeveelheid creatine die van nature al in de spieren zit. Het absolute maximum is 160 mmol creatine per kg droog spierweefsel. Extra aanbieden heeft dan geen zin, want vol is vol. Hoe lager het beginniveau van creatine in de spieren hoe groter het effect van creatinesuppletie. Vooral vegetariërs kunnen extra profijt hebben van creatinesuppletie. De creatine-opname in spieren is beter als tijdens de oplaadfase (door)getraind wordt.
dus dat het voor jou niet werkt, goede kans.
maar het is dus gewoon aangetoond dat het voor velen wel werkt, en dus geen zoveelste manier om sporters geld afhandig te maken.
ieder zn keus en ervaring, alle respect.![]()
Ik kan er heel kort en bondig over zijn: in mijn ogen is creatine simpelweg de zoveelste manier waarop je geld over de balk kan smijten. Doet echt geen kloot voor mij, behalve vocht vast houden.
Mono, ethyl esters, wel gecycled, niet gecycled. In mijn geval is de enige partij die er echt beter van werd de aandeelhouders van de producenten.

ok ok bedankt voor uitleg voel je je op dit moment ook sterk?

Tja... ik denk dat er toch voldoende supplementen zijn die wel hun werking bewijzen. Ik stop me ook niet vol met zooi, maar er zijn bepaalde dingen die, voor mij persoonlijk althans, wel werken. Ik neem bijvoorbeeld altijd extra aminozuren in, 3 x per dag, en merk gewoon dat ik hiermee beter herstel van zware trainingen dan wanneer ik het niet doe... Ik neem ook al jarenlang elke dag mijn vitaminepreparaten en visolie, en dat soort dingen. Ik ben dan van mezelf ook niet al te gezond, met een chronische bronchitis en astma, en merk dat als ik mijn vitamientjes niet neem, ik gewoon sneller ziek word.
En reken nou eens uit wat 500 ml melk kost per dag tov 500 ml eiwitshake (aangemaakt met water). Denk toch dat je dan aan melk meer geld kwijt bent dan met een shakeje... Het hoeft allemaal niet zoveel te kosten.
Ik weet ook wel dat deze industrie alleen maar uit is op winstbejag, en het liefst zo groot mogelijk, dit geldt overigens voor elke productie industrie... en natuurlijk zijn er genoeg middelen die aangeduid zouden kunnen worden als kwakzalverij.
Maar uiteindelijk moet iedereen toch voor zichzelf weten wat ie doet, als je je laat beinvloeden door verkooppraatjes van fabrikanten en niet eens zelf weet wat er allemaal voor troep in een bepaald supplement zit, dan ben je inderdaad niet handig bezig...
En voor de standaard persoon zijn supplementen dan misschien niet nodig, zoals deze dokter zegt, maar hier op deze sectie van het forum bevinden zich toch voornamelijk krachtsporters die elke training, elke dag, het uiterste van hun lichaam vergen. Het is al knap genoeg dat men, voor het overgrote deel neem ik aan, dit zonder het gebruik van AAS doet. Een beetje extra hulp kan je lichaam dan toch wel gebruiken.

Nee, over die AAS heb je gelijk. Je denkt mensen goed te kennen, maar je weet t van niemand eigenlijk... Ik kan het ook alleen van mezelf, en van niemand anders, met zekerheid zeggen dat ik het niet doe, en verwacht ook niet eens dat iedereen dat gelooft. En zo geldt dat voor iedereen denk ik. En je moet ook altijd maar uitkijken wat er allemaal in die supplementen zit... daar zijn er ook al meerderen mee de fout in gegaan.
Maar ik vind wel dat een groot gedeelte van de mensen in de pl en strongman sectie met topsport bezig zijn, als ik naar mezelf kijk, hoeveel tijd ik besteed aan deze sport, en hoeveel ik er voor heb moeten doen en laten... ik noem dat topsport, anderen mogen daar anders over denken natuurlijk... Ik ben hier al een aantal jaar, en zeker het overgrote deel van mijn "volwassen" leven, zeer intensief mee bezig, en heb er veel voor aan de kant laten staan... Heb niet de illusie dat het me ook ooit echt iets op zal leveren, op een paar plastic bekers in de kast na, maar gelukkig kan ik mezelf en anderen nog vaak genoeg verbazen. En dat geldt toch ook voor jou, en nog een aantal anderen hier.
Dicht tegen je grenzen aanzitten, en erover heen gaan, noem ik topsport, op wat voor vlak dan ook.

Genoeg over AAS. Weet je wat we doen het anders, we gaan ervan uit dat iedereen op de AAS zit totdat het tegendeel is bewezen. Alleen zo kunnen we eens eindelijk ophouden met eindeloze discussies over dit onderwerp. Ook over dit onderwerp vind ik nog altijd als je het nog nooit geprobeerd hebt hoe kun je er dan over oordelen. 10.000 doctoren zeggen dat het slecht is en je gaat ervan dood en 10.000 doctoren zeggen dat er bij normaal gebruik niet echt veel gevaren zitten. Let wel normaal. Er wordt te veel het hoofd in het zand gestoken over obesitas dat is de seriemoordenaar van deze tijd en NIET AAS.
.

.merk je al beetje progressie nu je een extra training doet?

Het punt is alleen dat obesitas bij de meeste bonden niet verboden is en AAS wel![]()

. haha ik deed het vooral om m,n schouder te laten herstellen en sterker te laten worden want het is een verschil of je paused 145 bench doet na zware mp, incline bench maar merk dat het goede kant op gaat shirttraining ging ook lekker donderdag
.klopt helemaal juist. train nog niet zo lang als powerlifter dus ben benieuwd. squat gaat op dit moment super maar 12 maart is de ware test. al heb ik buiten m,n wedstrijd doel ook wat kleine raw doelen die ook wel te doen moeten zijn. waar eindig je op met je zwaarste triple raw?

Bof ik effies, want als obesitas verboden was, mocht ik niet meedoen
Wat AAS betreft...het is verder een zinloze discussie...iedereen doet toch wat ie zelf wil, ze doen maar.
Zoals ik alreeds eerder heb gezegd: ik focus me voortaan liever op mezelf en trek mijn eigen plan. Wat anderen doen en laten boeit me niet zoveel meer, daar heb ik verder toch geen invloed op.
---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:43 ----------
Kijk ik ben natuurlijk in vergelijking met jou maar een watje.
Ik doe daarom geen shoulderpress op dezelfde dag als mijn benchpress...dat is voor zo'n ouwe vent als mij teveel van het goede.
Suc6 trouwens met je voorbereiding richting het NK, 12 maart, toch?
Jammer René! Ik heb me altijd enorm gesteund gevoeld en heb dezelfde standpunten als jij. Je moet begrijpen dat er weinig mensen zijn met een uitgesproken mening als jij over dit onderwerp. Natuurlijk is het een gevoelig onderwerp en doen weinig mensen er uitlatingen over (over jezelf of ten opzichte van een ander), natuurlijk wordt er over gelogen (zoals jezelf hebt ondervonden). Met 'ze' scheer je over één kam, laten we niet vergeten dat er ook 'oprechte' mensen zijn. Deze waarderen jou steun!