AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

trainingen zien er weer sterk uit doe je in shirt elke rep paused?

Ik kan er heel kort en bondig over zijn: in mijn ogen is creatine simpelweg de zoveelste manier waarop je geld over de balk kan smijten. Doet echt geen kloot voor mij, behalve vocht vast houden.

Mono, ethyl esters, wel gecycled, niet gecycled. In mijn geval is de enige partij die er echt beter van werd de aandeelhouders van de producenten.

voor de goede orde, ik wil niet huggybear zn topic vervuilen, maar vindt dat dit wel helder moet zijn.
van creatine is bekend;
Werkt het bij iedereen?

Nee, bij 20-30% van de sporters werkt het niet of minder goed. Dat hangt samen met de hoeveelheid creatine die van nature al in de spieren zit. Het absolute maximum is 160 mmol creatine per kg droog spierweefsel. Extra aanbieden heeft dan geen zin, want vol is vol. Hoe lager het beginniveau van creatine in de spieren hoe groter het effect van creatinesuppletie. Vooral vegetariërs kunnen extra profijt hebben van creatinesuppletie. De creatine-opname in spieren is beter als tijdens de oplaadfase (door)getraind wordt.

dus dat het voor jou niet werkt, goede kans.
maar het is dus gewoon aangetoond dat het voor velen wel werkt, en dus geen zoveelste manier om sporters geld afhandig te maken.
ieder zn keus en ervaring, alle respect.;)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #7.203
trainingen zien er weer sterk uit doe je in shirt elke rep paused?

Thnx :)Ik probeer altijd de halter effies te laten rusten...geen bouncebeurten ofzo, daar bereik ik verder niets mee...het kan zijn dat de laatste rep bij een pittige tripple dan niet meer echt pauses is in shirt...ik zal het de volgende keer eens op commando's doen. Raw is overigens alles paused.

---------- Toegevoegd om 23:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:01 ----------

voor de goede orde, ik wil niet huggybear zn topic vervuilen, maar vindt dat dit wel helder moet zijn.
van creatine is bekend;
Werkt het bij iedereen?

Nee, bij 20-30% van de sporters werkt het niet of minder goed. Dat hangt samen met de hoeveelheid creatine die van nature al in de spieren zit. Het absolute maximum is 160 mmol creatine per kg droog spierweefsel. Extra aanbieden heeft dan geen zin, want vol is vol. Hoe lager het beginniveau van creatine in de spieren hoe groter het effect van creatinesuppletie. Vooral vegetariërs kunnen extra profijt hebben van creatinesuppletie. De creatine-opname in spieren is beter als tijdens de oplaadfase (door)getraind wordt.

dus dat het voor jou niet werkt, goede kans.
maar het is dus gewoon aangetoond dat het voor velen wel werkt, en dus geen zoveelste manier om sporters geld afhandig te maken.
ieder zn keus en ervaring, alle respect.;)

Ik meen me te herinneren dat EAS de eerste was die in de jaren 90 met creatine op markt kwam. Er is waarschijnlijk geen supplement wat zo uitvoerig is getest. Als je kiest voor een goede kwaliteit én je houdt aan de voorgeschreven doseringen zal het verder wel veilig zijn.
Constant doornemen zoals jij doet zou - dat heb ik ergens gelezen - de eigen creatinehuishouding "lui" maken. Meestal wordt toch een zogenaamde off/on time aanbevolen, toch?

---------- Toegevoegd om 23:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:06 ----------

Ik kan er heel kort en bondig over zijn: in mijn ogen is creatine simpelweg de zoveelste manier waarop je geld over de balk kan smijten. Doet echt geen kloot voor mij, behalve vocht vast houden.

Mono, ethyl esters, wel gecycled, niet gecycled. In mijn geval is de enige partij die er echt beter van werd de aandeelhouders van de producenten.

Hahaha...herkenbaar...ik kom ook van creatine bij, maar heb wel het idee dat ik er sterker van wordt (maar wellicht zit dat alleen maar tussen de oren). Ik heb nu al bijna 3 maanden geen één supplement genomen, en merk absoluut niet dat er sprake is van degeneratie.
In plaats van eiwitpoeders ben ik over gestapt op chocomel na de training om maar een voorbeeld te noemen.
Ik denk ook dat je heel veel uit je dagelijkse, functionele voeding kunt halen en dat de meeste supplementen alleen maar ervoor zorgen dat je dure urine plast! ;)

• #7.204
Zin & onzin van voedingssupplementen

Bron:www.nieuwsblad.be

Wie gezond en evenwichtig eet, heeft geen voedingssupplementen nodig! Toch bestoken de voedingsindustrie en pillenboeren ons met supplementen allerhande. Maar het verlangen naar een lang en gezond leven kan leiden tot het omgekeerde effect.

Voor wie zijn voedingsupplementen bedoeld?
Sportdiëtiste Ria Vanderstraeten: 'De basis van alles is gezonde, gevarieerde en evenwichtige voeding. Alleen wie een tekort heeft aan bepaalde stoffen of wie een serieuze tand moet bijsteken, zoals topsporters, heeft soms behoefte aan supplementen.'

Wat zijn de meest populaire supplementen?
'(Multi)vitaminen, mineralen en een mix van beide. Opnieuw: wie gezond en evenwichtig eet, heeft dat niet nodig. Al probeert de industrie ons te overtuigen van het tegendeel. Zo zijn er groente- en fruitdrankjes op de markt die een veelvoud kosten van vers fruit. Veel mensen denken dat ze in de winter vitaminesupplementen moeten slikken. Ook dat is niet nodig als je evenwichtig eet.'

Is het gevaarlijk om op eigen houtje supplementen te slikken?
'Het is uitkijken met vetoplosbare vitamines. Als je te veel inneemt van de vitamines A, D, E en K, worden die in het vetweefsel bijgehouden. Te veel vitamine A is bijvoorbeeld af te raden bij zwangerschap, het is slecht voor het ongeboren kind. In het menselijke metabolisme hangt alles met elkaar samen: als je van bepaalde mineralen te veel inneemt, is het mogelijk dat andere mineralen niet goed meer worden geabsorbeerd. Je kunt beter één enkel multivitamine-mineralenpreparaat nemen dat niet meer bevat dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.'

Hoe zit het met mensen die intensief sporten?
'Om een tandje bij te steken, zijn er sportdrankjes en nog een trapje hoger zijn er de bijzondere voedingsupplementen voor topsporters. Producten die het verschil kunnen maken van een paar honderdsten seconden in een sprint. Niet geschikt voor de grote groep recreatieve sporters dus. Het is in ieder geval onzin om er geld aan te geven als je basisvoeding niet goed is.'

Bestaan er eigenlijk wondermiddelen?
'Ja: koolhydraten en vocht! ( lacht ) Mensen geloven te vaak dat een product goed is omdat het duur is, als bijzonder wordt voorgesteld of omdat het door een bekende persoon wordt gebruikt. Maar je kunt niets zonder de basis. En die vind je perfect in gewone voedingsmiddelen. Essentieel is dat je drinkt na een inspanning en binnen de twee uur een maaltijd gebruikt met veel koolhydraten en een beetje eiwit. En dat je niet sport op je nuchtere maag

De zogenaamde wondermiddelen

• antioxidanten : sportdiëtiste Ria Vanderstraeten: 'Antioxidanten hebben we nodig, de meeste zitten in kleurrijke groenten en fruit: rode ajuin, paprika's, tomaten, bessensoorten... Met 300 gram groenten en 300 gram fruit per dag heb je voldoende binnen.'
  • eiwitpreparaten, aanbevolen voor krachtsporters: 'Als mensen een glas melk of een ander zuivelproduct drinken, hebben ze ook al heel wat aminozuren binnen. Dat kost heel wat minder en het is doorgaans lekkerder dan een preparaat.'
  • ginseng: 'Bepaalde stoffen in ginseng zouden een meerwaarde hebben, maar je weet niet wat er in zo'n tinctuur zit, die vaak wordt ingevoerd uit China of Rusland. Bovendien treden er ontwenningsverschijnselen op als je er na langdurig gebruik mee stopt.'
  • guarana: 'Dit is onvoldoende onderzocht, maar dat belet de fabrikanten niet om het product gretig te promoten. Dat is het probleem: bij gebrek aan sluitende wetgeving kan iedereen zijn ding doen.'
  • magnesium, tegen spierkrampen: 'Magnesium heeft inderdaad invloed op de samentrekking van de spieren. Of spierkrampen effectief te wijten zijn aan magnesiumtekort, is een andere vraag. Ze kunnen ook veroorzaakt worden door fouten in de basisvoeding of door uitdroging.'
  • probiotische melkdrankjes zoals Actimel, Activia en Yakult: 'Als onderdeel van een evenwichtige voeding heb je inderdaad melkzuurbacteriën nodig. Maar die kan je ook tot je nemen via yoghurt met levende fermenten, plattekaas, biokarnemelk, kefir en zuurkool. Deze drankjes zijn wel aangewezen als je antibiotica slikt, die je darmflora vernietigen. Maar dagelijks gefermenteerde melkdrankjes innemen is niet nodig.
Dr. Willem Betz over de gevaren: 'Je produceert in elk geval heel dure urine'
Professor dr. Willem Betz is voorzitter van Skepp, de Studiekring voor Kritische Evaluatie van Pseudo-wetenschap en het Paranormale. Hij trekt al jaren ten strijde tegen kwakzalvers allerhande en is ook bijzonder kritisch over het overmatige gebruik van voedingssupplementen.

Klopt het dat een gezonde persoon geen supplementen nodig heeft?
'Dat klopt voor wie gezond is en niet aan het groeien is of zwanger. Jonge meisjes en zwangere vrouwen moeten voldoende foliumzuur innemen, vooral om misvorming van de foetus te voorkomen. Jonge kinderen zijn gebaat bij een supplement vitamine D. Je wint hiervoor het best advies in van de huisarts.'

Zijn overbodige supplementen gevaarlijk?
'Je geeft er veel te veel geld aan uit en je produceert heel dure urine: de meeste nutteloze producten plas je gewoon terug uit. De producenten proberen de mensen tien tot vijftig keer meer te laten slikken dan ze nodig hebben. En dat kan gevaarlijk worden. Te veel vitamine A kan het risico op kanker verhogen. Te veel vitamine D kan leiden tot verkalking op diverse plaatsen in het lichaam. Het is uitkijken met alle vetoplosbare vitamines, A, D, E en K: overdosissen worden in het vetweefsel opgeslagen en kunnen leiden tot vergiftiging.'

Is de supplementenindustrie dan zo gewetenloos?
'De industrie koopt haar grondstoffen spotgoedkoop in, vaak in het Verre Oosten, en verkoopt ze hier met enorme winsten. Een goede raad: als je toch vitamines of andere supplementen wilt kopen, doe het dan bij de apotheker. Dan heb je een redelijk waterdichte garantie dat erin zit wat je denkt te kopen. Onderzoek van Test-Aankoop heeft al uitgewezen dat in de producten die in kruidenwinkels en supermarkten verkocht worden, soms níets zit en soms veel te veel.'

Wat is uw conclusie?
'Geef je geld niet aan voedingsupplementen, tenzij je alleen leeft van frieten met mayonaise of tenzij je hoort bij de bovengenoemde uitzonderingen. Een multivitaminetabletje dat enkel de dagelijkse aanbevelingen dekt, kan voor niemand kwaad, al heeft het vooral een psychologisch effect. Maar koop het bij de apotheker.'

Laatst bewerkt:
ok ok bedankt voor uitleg voel je je op dit moment ook sterk?

Tja... ik denk dat er toch voldoende supplementen zijn die wel hun werking bewijzen. Ik stop me ook niet vol met zooi, maar er zijn bepaalde dingen die, voor mij persoonlijk althans, wel werken. Ik neem bijvoorbeeld altijd extra aminozuren in, 3 x per dag, en merk gewoon dat ik hiermee beter herstel van zware trainingen dan wanneer ik het niet doe... Ik neem ook al jarenlang elke dag mijn vitaminepreparaten en visolie, en dat soort dingen. Ik ben dan van mezelf ook niet al te gezond, met een chronische bronchitis en astma, en merk dat als ik mijn vitamientjes niet neem, ik gewoon sneller ziek word.
En reken nou eens uit wat 500 ml melk kost per dag tov 500 ml eiwitshake (aangemaakt met water). Denk toch dat je dan aan melk meer geld kwijt bent dan met een shakeje... Het hoeft allemaal niet zoveel te kosten.
Ik weet ook wel dat deze industrie alleen maar uit is op winstbejag, en het liefst zo groot mogelijk, dit geldt overigens voor elke productie industrie... en natuurlijk zijn er genoeg middelen die aangeduid zouden kunnen worden als kwakzalverij.
Maar uiteindelijk moet iedereen toch voor zichzelf weten wat ie doet, als je je laat beinvloeden door verkooppraatjes van fabrikanten en niet eens zelf weet wat er allemaal voor troep in een bepaald supplement zit, dan ben je inderdaad niet handig bezig...
En voor de standaard persoon zijn supplementen dan misschien niet nodig, zoals deze dokter zegt, maar hier op deze sectie van het forum bevinden zich toch voornamelijk krachtsporters die elke training, elke dag, het uiterste van hun lichaam vergen. Het is al knap genoeg dat men, voor het overgrote deel neem ik aan, dit zonder het gebruik van AAS doet. Een beetje extra hulp kan je lichaam dan toch wel gebruiken.

• #7.207
ok ok bedankt voor uitleg voel je je op dit moment ook sterk?

Momenteel ben ik lekker in vorm en voel ik me sterk...belangrijker is echter hoe ik me op 27/3 (NK) voel op het moment dat ik mijn kunstje moet laten zien ;)

---------- Toegevoegd om 00:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:05 ----------

Tja... ik denk dat er toch voldoende supplementen zijn die wel hun werking bewijzen. Ik stop me ook niet vol met zooi, maar er zijn bepaalde dingen die, voor mij persoonlijk althans, wel werken. Ik neem bijvoorbeeld altijd extra aminozuren in, 3 x per dag, en merk gewoon dat ik hiermee beter herstel van zware trainingen dan wanneer ik het niet doe... Ik neem ook al jarenlang elke dag mijn vitaminepreparaten en visolie, en dat soort dingen. Ik ben dan van mezelf ook niet al te gezond, met een chronische bronchitis en astma, en merk dat als ik mijn vitamientjes niet neem, ik gewoon sneller ziek word.
En reken nou eens uit wat 500 ml melk kost per dag tov 500 ml eiwitshake (aangemaakt met water). Denk toch dat je dan aan melk meer geld kwijt bent dan met een shakeje... Het hoeft allemaal niet zoveel te kosten.
Ik weet ook wel dat deze industrie alleen maar uit is op winstbejag, en het liefst zo groot mogelijk, dit geldt overigens voor elke productie industrie... en natuurlijk zijn er genoeg middelen die aangeduid zouden kunnen worden als kwakzalverij.
Maar uiteindelijk moet iedereen toch voor zichzelf weten wat ie doet, als je je laat beinvloeden door verkooppraatjes van fabrikanten en niet eens zelf weet wat er allemaal voor troep in een bepaald supplement zit, dan ben je inderdaad niet handig bezig...
En voor de standaard persoon zijn supplementen dan misschien niet nodig, zoals deze dokter zegt, maar hier op deze sectie van het forum bevinden zich toch voornamelijk krachtsporters die elke training, elke dag, het uiterste van hun lichaam vergen. Het is al knap genoeg dat men, voor het overgrote deel neem ik aan, dit zonder het gebruik van AAS doet. Een beetje extra hulp kan je lichaam dan toch wel gebruiken.

Iedereen moet uiteraard zelf weten wat hij doet of laat, en als iemand geld aan supplementen wil uitgeven moet hij dat doen (ik heb dat zelf ook gedaan, maar ik had er geen voordeel van, en nu ik ermee gestopt ben heb ik er geen enkel nadeel van ondervonden!).

Wat betreft die krachtsporters hier op dit forum die "elke dag en elke training het uiterste van hun lichaam vergen" zoals jij het erg vriendelijk formuleerd vind ik ietsiepietsie overdreven. Het gemiddelde forumlid is een doodordinaire gymrat (sorry) en zeker geen topsporter, die heb je wel op dit forum, maar dat zijn eerder uitzonderingen dan de regel naar mijn mening.
Denk dat de meeste topsporters wel wat beters te doen hebben dan een log bij te houden op dit forum...de meesten van hen zullen hun tijd liever nuttiger besteden denk ik (minder lullen, harder trainen) ;)

Wat die slotopmerking over AAS betreft...daarover durf ik geen uitspraken te doen wat percentages betreft. Ik ben ervan geschrokken hoevelen me in persoonlijke mailtjes hebben laten weten dat ze niet vies van een kuurtje zijn of in elk geval al eens gekuurd hebben.
Laat ik het zo formuleren: ik hoop dat de meeste forumleden in deze sektie op eigen kracht presteren, mijn handen ervoor in het vuur stoppen zou ik echter niet!

Laatst bewerkt:
Nee, over die AAS heb je gelijk. Je denkt mensen goed te kennen, maar je weet t van niemand eigenlijk... Ik kan het ook alleen van mezelf, en van niemand anders, met zekerheid zeggen dat ik het niet doe, en verwacht ook niet eens dat iedereen dat gelooft. En zo geldt dat voor iedereen denk ik. En je moet ook altijd maar uitkijken wat er allemaal in die supplementen zit... daar zijn er ook al meerderen mee de fout in gegaan.
Maar ik vind wel dat een groot gedeelte van de mensen in de pl en strongman sectie met topsport bezig zijn, als ik naar mezelf kijk, hoeveel tijd ik besteed aan deze sport, en hoeveel ik er voor heb moeten doen en laten... ik noem dat topsport, anderen mogen daar anders over denken natuurlijk... Ik ben hier al een aantal jaar, en zeker het overgrote deel van mijn "volwassen" leven, zeer intensief mee bezig, en heb er veel voor aan de kant laten staan... Heb niet de illusie dat het me ook ooit echt iets op zal leveren, op een paar plastic bekers in de kast na, maar gelukkig kan ik mezelf en anderen nog vaak genoeg verbazen. En dat geldt toch ook voor jou, en nog een aantal anderen hier.
Dicht tegen je grenzen aanzitten, en erover heen gaan, noem ik topsport, op wat voor vlak dan ook.

Genoeg over AAS. Weet je wat we doen het anders, we gaan ervan uit dat iedereen op de AAS zit totdat het tegendeel is bewezen. Alleen zo kunnen we eens eindelijk ophouden met eindeloze discussies over dit onderwerp. Ook over dit onderwerp vind ik nog altijd als je het nog nooit geprobeerd hebt hoe kun je er dan over oordelen. 10.000 doctoren zeggen dat het slecht is en je gaat ervan dood en 10.000 doctoren zeggen dat er bij normaal gebruik niet echt veel gevaren zitten. Let wel normaal. Er wordt te veel het hoofd in het zand gestoken over obesitas dat is de seriemoordenaar van deze tijd en NIET AAS.

Het punt is alleen dat obesitas bij de meeste bonden niet verboden is en AAS wel;)

• #7.211
Nee, over die AAS heb je gelijk. Je denkt mensen goed te kennen, maar je weet t van niemand eigenlijk... Ik kan het ook alleen van mezelf, en van niemand anders, met zekerheid zeggen dat ik het niet doe, en verwacht ook niet eens dat iedereen dat gelooft. En zo geldt dat voor iedereen denk ik. En je moet ook altijd maar uitkijken wat er allemaal in die supplementen zit... daar zijn er ook al meerderen mee de fout in gegaan.
Maar ik vind wel dat een groot gedeelte van de mensen in de pl en strongman sectie met topsport bezig zijn, als ik naar mezelf kijk, hoeveel tijd ik besteed aan deze sport, en hoeveel ik er voor heb moeten doen en laten... ik noem dat topsport, anderen mogen daar anders over denken natuurlijk... Ik ben hier al een aantal jaar, en zeker het overgrote deel van mijn "volwassen" leven, zeer intensief mee bezig, en heb er veel voor aan de kant laten staan... Heb niet de illusie dat het me ook ooit echt iets op zal leveren, op een paar plastic bekers in de kast na, maar gelukkig kan ik mezelf en anderen nog vaak genoeg verbazen. En dat geldt toch ook voor jou, en nog een aantal anderen hier.
Dicht tegen je grenzen aanzitten, en erover heen gaan, noem ik topsport, op wat voor vlak dan ook.

O.K...als dat je definitie van topsport is heb je gelijk! :)
Maar dan is de student die leert voor een examen of de bejaarde die na een val zijn heup of knie heeft gebroken en weer opnieuw moet leren lopen ook grensverleggend bezig. Zo gezien hebben we dus miljoenen topsporters in NL rondlopen!
De definitie die ik bedoel is; als je in jouw tak van sport internationaal of minstens nationaal een rol van betekenis speelt.
En dan ligt het erook nog aan welke tak van sport je doet...ik neem mezelf als voorbeeld...ik hoor in mijn gewichtsklasse met bankdrukken momenteel tot de "top" in NL. Dat zegt echter minder over mij - want zo geweldig ben ik echt niet - maar meer over het niveau in Nederland. Als er maar 3 man in je klasse meedoen ben je al snel een topper, toch? ;)

Wat je zegt over de supplementen: "dat je ermee moet uitkijken" klopt, en dat is de hoofdreden dat ik ermee gestopt ben. Niet omdat het veel geld kost, want eiwitpoeder en creatine is in verhouding heel erg betaalbaar.
Maar ik wil geen enkel risico lopen om een verontreinigd product te nemen en dan op een wedstrijd de kans lopen om positief op een dopingcontrole te reageren. Dan zou er voor mij een wereld instorten! :(

---------- Toegevoegd om 11:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:08 ----------

Genoeg over AAS. Weet je wat we doen het anders, we gaan ervan uit dat iedereen op de AAS zit totdat het tegendeel is bewezen. Alleen zo kunnen we eens eindelijk ophouden met eindeloze discussies over dit onderwerp. Ook over dit onderwerp vind ik nog altijd als je het nog nooit geprobeerd hebt hoe kun je er dan over oordelen. 10.000 doctoren zeggen dat het slecht is en je gaat ervan dood en 10.000 doctoren zeggen dat er bij normaal gebruik niet echt veel gevaren zitten. Let wel normaal. Er wordt te veel het hoofd in het zand gestoken over obesitas dat is de seriemoordenaar van deze tijd en NIET AAS.

Beste Frans, ik denk dat je effies de context hebt gemist :).
Ik oordeel niet over AAS, en ik veroordeel ook geen AASgebruikers.
Een BDW van 125+, een pakje sigaretten per dag roken en een halve krat bier per dag leegdrinken zal waarschijnlijker schadelijker zijn dan menig AASkuur. Maar het gaat om het PRINCIPE!
Of je iets op eigen kracht doet of niet...en die keuzes moet iedereen zelf maken. Alhoewel ik persoonlijk tégen AASgebruik ben heb ik er verder geen moeite mee als iemand wat neemt, maar ik heb er wel degelijk heel veel moeite mee als iemand wat neemt en die persoon vervolgens aan wedstrijden meedoet bij een sportbond met een antidopingbeleid!

Dan is het natuurlijk een beetje absurd om te beweren dat je eerst AAS gebruikt moet hebben om er een mening over te hebben.
Om een onozel voorbeeld te noemen...ik zal als man nooit in verwachting van een baby kunnen geraken, en toch kan ik een uitgesproken mening over abortus hebben.

Snappie? ;)

Laatst bewerkt:
  • #7.212
Vandaag ook nog getraind! :eek: ;)

Shoulder press (seated/machine):
20x25, 15x50, 10x75 & 4x10x100kg

Latt Pull Down:
20x60, 10x80 & 6x6-8x95kg

Comment:
Shoulderpress gaat allemaal easypeasy...10x100kg is medium zwaar, maar ik hoef me er niet echt moe aan te maken, en dat is ook niet de bedoeling van deze training.
Ik beschouw dit als een soort lichte training waarbij ik dan mijn bovenlichaam net weer iets anders belast: een verticale pushbeweging i.p.v. een horizontale pushbeweging (zoals bankdrukken).
Ik wil graag iets extra's doen richting het NK, omdat ik weet dat het niet gemakkelijk zal worden. We zullen zien hoe zich deze extra training zich zal vertalen :).

merk je al beetje progressie nu je een extra training doet?

• #7.214
merk je al beetje progressie nu je een extra training doet?

Hahaha...ik heb slechts 2x een extra training gedaan...laat ik er voorzichtig in zijn...ik heb er nog geen nadeel van ondervonden ;)
Maar ik heb in jouw log gelezen dat je ook militarypresses doet en toen dacht ik bijmezelf, wat Luc kan, kan ik ook ;)
Tis gewoon effies uitproberen, kijken hoe het werkt.

haha ik deed het vooral om m,n schouder te laten herstellen en sterker te laten worden want het is een verschil of je paused 145 bench doet na zware mp, incline bench maar merk dat het goede kant op gaat shirttraining ging ook lekker donderdag

• #7.216
Het punt is alleen dat obesitas bij de meeste bonden niet verboden is en AAS wel;)

Bof ik effies, want als obesitas verboden was, mocht ik niet meedoen ;)

Wat AAS betreft...het is verder een zinloze discussie...iedereen doet toch wat ie zelf wil, ze doen maar :rolleyes:.
Zoals ik alreeds eerder heb gezegd: ik focus me voortaan liever op mezelf en trek mijn eigen plan. Wat anderen doen en laten boeit me niet zoveel meer, daar heb ik verder toch geen invloed op.

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:43 ----------

haha ik deed het vooral om m,n schouder te laten herstellen en sterker te laten worden want het is een verschil of je paused 145 bench doet na zware mp, incline bench maar merk dat het goede kant op gaat shirttraining ging ook lekker donderdag

Kijk ik ben natuurlijk in vergelijking met jou maar een watje.
Ik doe daarom geen shoulderpress op dezelfde dag als mijn benchpress...dat is voor zo'n ouwe vent als mij teveel van het goede ;).

Suc6 trouwens met je voorbereiding richting het NK, 12 maart, toch?

Laatst bewerkt:
klopt helemaal juist. train nog niet zo lang als powerlifter dus ben benieuwd. squat gaat op dit moment super maar 12 maart is de ware test. al heb ik buiten m,n wedstrijd doel ook wat kleine raw doelen die ook wel te doen moeten zijn. waar eindig je op met je zwaarste triple raw?

• #7.218
klopt helemaal juist. train nog niet zo lang als powerlifter dus ben benieuwd. squat gaat op dit moment super maar 12 maart is de ware test. al heb ik buiten m,n wedstrijd doel ook wat kleine raw doelen die ook wel te doen moeten zijn. waar eindig je op met je zwaarste triple raw?

Ik heb gelezen in je log dat het allemaal prima gaat, volhouden!:)

Waar ik wil eindigen raw?
Pff...in mijn voorbereiding richting het NK BD is dat niet zo heel belangrijk denk ik. Het moeten nu geen persbeurten worden omdat ik daarna nog in shirt verder ga. Tripples tot zo'n 170kg laat zich raw redelijk goed doen.
Uiteindelijk hoop ik ooit op een tripple 180kg uit te komen, maar dat is voor de lange termijnplanning.

Bof ik effies, want als obesitas verboden was, mocht ik niet meedoen ;)

Wat AAS betreft...het is verder een zinloze discussie...iedereen doet toch wat ie zelf wil, ze doen maar :rolleyes:.
Zoals ik alreeds eerder heb gezegd: ik focus me voortaan liever op mezelf en trek mijn eigen plan. Wat anderen doen en laten boeit me niet zoveel meer, daar heb ik verder toch geen invloed op.

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:43 ----------

Kijk ik ben natuurlijk in vergelijking met jou maar een watje.
Ik doe daarom geen shoulderpress op dezelfde dag als mijn benchpress...dat is voor zo'n ouwe vent als mij teveel van het goede ;).

Suc6 trouwens met je voorbereiding richting het NK, 12 maart, toch?

Jammer René! Ik heb me altijd enorm gesteund gevoeld en heb dezelfde standpunten als jij. Je moet begrijpen dat er weinig mensen zijn met een uitgesproken mening als jij over dit onderwerp. Natuurlijk is het een gevoelig onderwerp en doen weinig mensen er uitlatingen over (over jezelf of ten opzichte van een ander), natuurlijk wordt er over gelogen (zoals jezelf hebt ondervonden). Met 'ze' scheer je over één kam, laten we niet vergeten dat er ook 'oprechte' mensen zijn. Deze waarderen jou steun!

• #7.220
Jammer René! Ik heb me altijd enorm gesteund gevoeld en heb dezelfde standpunten als jij. Je moet begrijpen dat er weinig mensen zijn met een uitgesproken mening als jij over dit onderwerp. Natuurlijk is het een gevoelig onderwerp en doen weinig mensen er uitlatingen over (over jezelf of ten opzichte van een ander), natuurlijk wordt er over gelogen (zoals jezelf hebt ondervonden). Met 'ze' scheer je over één kam, laten we niet vergeten dat er ook 'oprechte' mensen zijn. Deze waarderen jou steun!

Oh, maar die "uitgesproken" mening blijft gehandhaaft en ik zal daar ook NEVER mijn standpunt over wijzigen. Ik ben alleen de discussies een beetje moe geworden, begrijp je? Met mijn mening te ventileren over AAS heb ik namelijk niet alleen vrienden maar helaas ook vijanden gemaakt (en dat is best wel jammer). Ik heb al oproepen gekregen om mijn uitlatingen over AAS te temperen. Blijkbaar voelen sommigen zich door mij aangevallen en dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik ben tegen het gebruik van AAS, maar heb niets persoonlijk tegen de mensen die AAS gebruiken en dat verschil begrijpen sommigen blijkbaar niet. Daarnaast heb ik zoiets van: niemand is verplicht mijn log te lezen, en kan ik in mijn eigen log mijn mening ventileren.

Verder kan iedereen die op eigen kracht traind verzekerd blijven van mijn steun en respect! En was het niet mijn bedoeling om iedereen over één kam te scheren :o

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven