AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
Ander vraagje.. zijn d'r geen RAW only wedstrijden?

Jahoor, die zijn er!
De NPB organiseerd sinds afgelopen seizoen weer één maal paar jaar een raw bankdrukwedstrijd en ook een raw powerliftwedstrijd.

Ook worden er wel genoeg bankdrukwedstrijden georganiseerd door andere bonden of krachtsporters die de sport willen promoten.
Het gaat dan soms niet via gewichtklassen, maar wint degene die het meeste drukt...er zijn zelfs wedstrijden waar het meetelt hoe vaak je je eigen lichaamsgewicht kunt bankdrukken.
Je kunt je voorstellen dat zulke bankdrukwedstrijden voor mij als superzwaargewicht minder interessant zijn...ik kan niet 25 reps met 140kg maken...:o

Jahoor, die zijn er!
De NPB organiseerd sinds afgelopen seizoen weer één maal paar jaar een raw bankdrukwedstrijd en ook een raw powerliftwedstrijd.

Ook worden er wel genoeg bankdrukwedstrijden georganiseerd door andere bonden of krachtsporters die de sport willen promoten.
Het gaat dan soms niet via gewichtklassen, maar wint degene die het meeste drukt...er zijn zelfs wedstrijden waar het meetelt hoe vaak je je eigen lichaamsgewicht kunt bankdrukken.
Je kunt je voorstellen dat zulke bankdrukwedstrijden voor mij als superzwaargewicht minder interessant zijn...ik kan niet 25 reps met 140kg maken...:o

Kun je dat niet eens?:D

Valt me toch van je tegen Rene :p

Jahoor, die zijn er!

Doet me goed te zien dat waar ik mee begonnen ben wordt voortgezet!
Als men maar weet dat de Texelcup de wedstrijd was waardoor men er nu aan denkt!

ik zou gewoon 10kg afvallen en door je superieure training je kracht behouden wat met jou meesters hun trainingen zeker te doen is aangezien jij je kracht haalt uit je centraal zenuwstelsel en spieren en niet uit je algemene lichaams massa!

Als je 10kg ben afgevallen zal je kracht kort daarna weer stijgen omdat je lichaam dan beter en gezonder functioneerd ;) dan druk je makkelijk 140 20 reps ofzo..
oefening baart kunst

Ik zou het proberen Rene, kan geen kwaad toch?

Doet me goed te zien dat waar ik mee begonnen ben wordt voortgezet!
Als men maar weet dat de Texelcup de wedstrijd was waardoor men er nu aan denkt!

Ere wie ere toekomt!;)
In 2007 had je de texelcup: [Link niet meer beschikbaar]
En in 2008 had je de schagencup: [Link niet meer beschikbaar]
Beide cup's waren een groot suc6 en er werd ook verder voor het nodige vertier en amusement gezorgd...een heel mooi initiatief!

In 2008 organiseerde de NPB bij NKV-Atlas in Nijmegen ook een rawbankdrukwedstrijd en ook in 2009 zal de eerste wedstrijd van het nieuwe wedstrijdseizoen (2009-2010) een rawbankdrukwedstrijd zijn.
Bij de NPB gaat het wel naar gewichtsklassen en gaat het om wie het zwaarste drukt...meer kansen op een medaille :p

By the way, Champ...leuk om weer wat van je te horen!
We zien reikhalzend uit naar je "comeback" zowel op het forum als op bankdrukwedstrijden.

Ik zou het proberen Rene, kan geen kwaad toch?

Het valt niet mee om kilo's kwijt te raken, TGA :o
Mijn voorbeeld is Johnny Walvis, pardon Wahlqvist ;), (goed voor 340kg op de bank)...met een BDW van ruim 170kg...heeft zo'n enorme omvang dat hij nauwelijks de halter in beweging moet brengen ;) Ik hoef slechts 30kg bij te komen, wat zeker makkelijker zal zijn dan 10kg af te vallen :D

[Link niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar]
3447786819.jpg

Het valt niet mee om kilo's kwijt te raken, TGA :o
Mijn voorbeeld is Johnny Walvis, pardon Wahlqvist ;), (goed voor 340kg op de bank)...met een BDW van ruim 170kg...heeft zo'n enorme omvang dat hij nauwelijks de halter in beweging moet brengen ;) Ik hoef slechts 30kg bij te komen, wat zeker makkelijker zal zijn dan 10kg af te vallen :D

[Link niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar]
3447786819.jpg
Lijkt mij ook Huggy! :D
Wel een mooie man, die Johnny...
Zal wel aan de naam liggen! ;)

Lijkt mij ook Huggy! :D
Wel een mooie man, die Johnny...
Zal wel aan de naam liggen! ;)

:roflol:...Ja, ik vind het echt een prachtexemplaar, hij schijnt uit een of andere blokhut uit Zweden te komen...dat ze hem niet hebben gevraagd voor de rol van Obelix i.p.v. Gerard Depardieu..die baard en vlechtjes zijn echt! En wat denk je wat je voor een bekijks heb als je op een strand rondloopt met zo'n kolossaal lichaam :D Jij maat je druk om paar kilo overgewicht, Johnny word door massa's vrouwen aanbeden ;)

Maar effies alle humor terzijde...deze man is voormalig wereldkampioen powerliften! En heeft een totaal van ruim 1000kg! Hij kan 400kg kniebuigen, zo'n 340 bankdrukken, maar slechts 280kg deadliften...hij heeft altijd problemen met grip bij het deadliften...op youtube zijn filmpjes van hem te zien...best wel grappig.

:roflol:...Ja, ik vind het echt een prachtexemplaar, hij schijnt uit een of andere blokhut uit Zweden te komen...dat ze hem niet hebben gevraagd voor de rol van Obelix i.p.v. Gerard Depardieu..die baard en vlechtjes zijn echt! En wat denk je wat je voor een bekijks heb als je op een strand rondloopt met zo'n kolossaal lichaam :D Jij maat je druk om paar kilo overgewicht, Johnny word door massa's vrouwen aanbeden ;)

Maar effies alle humor terzijde...deze man is voormalig wereldkampioen powerliften! En heeft een totaal van ruim 1000kg! Hij kan 400kg kniebuigen, zo'n 340 bankdrukken, maar slechts 280kg deadliften...hij heeft altijd problemen met grip bij het deadliften...op youtube zijn filmpjes van hem te zien...best wel grappig.
Dan zal het de toch de naam zijn...
Ik heb ook altijd problemen met de grip... :o
Ik ben alleen nog nooit ergens werledkampioen in geweest... :mad:
Er zijn overeenkomsten, maar alleen de wat meer beschamende vrees ik...
Bedankt dat je mijn overgewicht omschrijft als: "paar kilo overgewicht" :thumb:

Training 5 juni 09 (Haeflandsport)

Ik merkte dat ik nog niet volledig hersteld was van de pittige training van afgelopen dinsdag dus iets rustiger aan gedaan met "gewoon" bankdrukken. Het beste druk ik als ik een herstel heb gehad van 3 dagen...na 2 dagen ben ik nog niet optimaal fit, maar het ging helaas niet anders omdat ik het in het weekend niet red om te trainen.
Ik doe sowieso meestal op maandag en vrijdag benchen, maar ideaal voor mij zou zijn om de 3 dagen. Dus ma-vrij-di-za-wo-zo enz.

Bench press: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 en 3x5x150kg

Close grip Floor press with straight leggs: 5x110, 5x120 en 5x130kg

Wide grip Pendlay barbell row: 6x8x70kg.

Seated Shoulder press: 10x70 en 3x8x100kg.

Het bankdrukken en schouderdrukken is heel sterk vind ik! :thumb:
Je bent een zware jongen, maar wel natural natuurlijk éh?!
Als ik alles moet geloven kunnen dat er niet veel zeggen vandaag de dag...
Keep it up brother! :thumb:

Het bankdrukken en schouderdrukken is heel sterk vind ik! :thumb:
Je bent een zware jongen, maar wel natural natuurlijk éh?!
Als ik alles moet geloven kunnen dat er niet veel zeggen vandaag de dag...
Keep it up brother! :thumb:

Waarom zou ik met 40 jaar nog beginnen aan de "juice"? Noway, dan had ik daar al veel eerder mee moeten beginnen. Maar mijn standpunt daarin is onveranderlijk: toen niet, nu niet, nooit niet!

En ik ben wellicht naïef, maar wil geloven dat de grote meerderheid naturel is. En ik laat verder ook iedereen in zijn waarde...ik heb inmiddels wel mijn "lesje" geleerd als het op dit forum over doping gaat...hen die willen gebruiken doen het toch...ik maak er niet meer veel woorden aan vuil...het zet toch geen zoden aan de dijk :(

Het nadeel wat je wel als natural hebt - althans dat ondervind ikzelf - maar dat zal ook wel leeftijd gerelateerd zijn is dat ik altijd lang nodig heb voordat ik volledig hersteld ben. De progressie is dan ook niet zo spectaculair en het gaat allemaal niet zo snel...maar ik heb alle tijd van de wereld...haastige spoed is zelden goed, toch?;)

Ondanks dat ik mij wel eens negatief heb uitgelaten in dit logje moet ik toch zeggen dat ik respekt heb voor het feit dat je ondanks alle commentaar achter je standpunten blijft staan.

En 3x5x150 raw in je laatste training is natuurlijk gewoon bruut;)

Het is wel de gezonde weg volgens mij Huggy.
En je hebt kracht genoeg éh?!
Nou ja, voor jezelf is het nooit genoeg natuurlijk... :rolleyes:
Je hebt een hele goede "natural" bank! :thumb:
Er zijn niet zo veel echte naturals geloof ik...
Sommigen zijn al een tijdje natural, maar hebbben in het verleden gebruikt...
Respect Huggy, en ook zeker voor je toewijding naar alle kanten!

Ondanks dat ik mij wel eens negatief heb uitgelaten in dit logje moet ik toch zeggen dat ik respekt heb voor het feit dat je ondanks alle commentaar achter je standpunten blijft staan.

En 3x5x150 raw in je laatste training is natuurlijk gewoon bruut;)

Hé wannabeestrong, thnx voor de leuke reactie!

Ik heb er helemaal geen problemen mee dat jij of anderen zich wel eens "kritisch" in mijn log hebben uitgelaten. Ik heb letterlijk èn figuurlijk een dikke huid ;). En we leven in een land waar vrijheid van meningsuiting (gelukkig) mogelijk is. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn...als we elkaars mening maar weten te respecteren!

Ik wil absoluut geen betweter zijn, en ben iemand die op zich graag zijn horizon verbreed, open staat voor anderen, maar wat doping betreft heb ik inderdaad een onwrikbaar standpunt.

Sommigen denken dat ik een "juicehater" ben...dat is niet zo...ik wil het wel nogmaals beklemtonen...ik heb niets persoonlijk tegen mensen die doping gebruiken...roken is ook slecht, en toch doen velen het...ik heb alleen iets tegen mensen die ontkennen dat ze gebruiken, meedoen aan wedstrijden en het dan opnemen tegen mensen die wel natural zijn...dat is gewoon onfair, en onfairness daar heb ik inderdaad een hekel aan!

Het is wel de gezonde weg volgens mij Huggy.
En je hebt kracht genoeg éh?!
Nou ja, voor jezelf is het nooit genoeg natuurlijk... :rolleyes:
Je hebt een hele goede "natural" bank! :thumb:
Er zijn niet zo veel echte naturals geloof ik...
Sommigen zijn al een tijdje natural, maar hebbben in het verleden gebruikt...
Respect Huggy, en ook zeker voor je toewijding naar alle kanten!

Hahaha...die "natural" bank is redelijk goed...maar je moet niet te snel tevreden zijn;)...ik ben van nature vrij goed in push of pressbewegingen, daarentegen beduidend slechter in pull of rowbewegingen :o...wat dat betreft heb ik dus sterkere en zwakkere punten...mja...wie niet?

Vandaag de (enige) supplementen gekregen die ik regelmatig gebruik:
Wei proteïne en Creatine van Powersupplemets uit NL :thumbs:.
Wei gebruik ik dagelijks en creatine na aanloop van een wedstrijd of incidenteel na een zware training.

Ik heb met de mensen achter powersupplements vrij uitgebreid contact gehad...(Jaap Kuipers, die zelf jarenlang actief in de atletiekwereld als kogelstoter). Ze laten hun producten niet screenen bij de antidopingautoriteit omdat dat helaas handen vol geld kost en dus ook door de klant weer uiteindelijk betaald moet worden.
Daarbij moet ik nu ook weer niet achter iedere milkshake een potentiële graal van anabole steroïden zoeken ;).

In het verleden gebruikte ik alleen producten van EAS, maar wat me overtuigd heeft is:
Dat ze niet bij iedere hype meedoen en een beperkt assortiment hebben met "no nonsense" producten met lage prijzen zonder daarbij afbreuk te doen aan kwaliteit.
Daarbij vind ik dat ze een goede service hebben!

Ze doen verder niet geheimzinnig over de herkomst van hun (Europese) producten.
De creatine die ze aanbieden is die van Creapure geproduceerd in DL...en is wellicht de zuiverste creatine die er op dit moment op de markt is.
De wei eiwit (pure isolaat) die ze aanbieden komt van Volac, een ISO-gecertificeerd bedrijf uit UK en heeft een heel hoog eiwitgehalte van ruim 90% en een heel laag vetpercentage en kan wat prijs betreft concureren met de internetbodemprijzen van de veel goedkopere wei concentraat.

Meer info?
www.powersupplements.nl

Laatst bewerkt:
Er is hier bij ons in de buurt zo'n natuurwinkeltje waar ik eens ging kijken of ze er whey hadden....
Hadden ze wel, maar dus wel gescreende...
Ik weet de prijs niet meer, maar het was ongeveer voor een ons net zo duur als wat ik nu voor 5kg heb betaald! ;)
Want hij heeft topsporters als klant... :rolleyes:

Terug
Naar boven