XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

No!!:mad:

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.262
Medium Bench Day (Haeflandsport).

Bench Press:
20x20, 3x5x70, 5x100, 5x130, 5x132.5, 5x135, 5x137.5 & 5x140kg.

Shoulder Press:
15x50, 10x75, 10x100, 3x5x125 & 1x10x125kg (Rep Out).

Latt Pull Down:
20x60, 10x80 & 6x6-8x100kg.

Face Pulls:
15x40, 15x50 & 15x60kg.

Comment:
Door bij het benchen kleine stapjes te maken (i.p.v. 5x5x130) met 2.5kg probeerde ik mijn body een beetje te misleiden ;)...ging allemaal wel lekker.
Ik begin paused reps als heerlijk te ervaren, doordat je op je borst "wacht" en die spanning vasthoud wil je dolgraag uitdrukken waardoor dat explosiever gaat, aldus ervaar ik het zo.

Wat de shoulderpress betreft...die heb ik maar vandaag gedaan, geen tijd deze week voor een extra training. Die repout met 10x125kg heb ik effies gedaan om me ervan te vergewissen dat 5x125 niet meer dan medium inspanning voor me is. Heb overigens het idee dat als ik mijn press/pushtrainingen tot 2x per week beperk ik meer power heb dan als ik het doe verdelen over 3x per week.

En last but not least, mijn vriendin "zeurt" dan ook niet dat ik alweer naar de sportschool ben, ze vind dat ik inmiddels wel "sterk & breed" genoeg ben. Ik probeer haar altijd duidelijk te maken dat je niet sterk en breed genoeg kunt zijn ;)

Laatst bewerkt:
Vooral mijn moeder zeurt ook altijd van: ben je nog niet sterk genoeg ofzo..?
Mijn vrouw zit dan instemmend te knikken...
Ze vinden me ook wel wat oud om nog zo bezig te zijn geloof ik.
Nou en..?!
We gaan gewoon door éh Hugster..? ;)

Goede training weer.
Eerder wat licht dan medium voor jou, toch..?
En een rep-out?!!
Het moet niet gekker worden René!

Als ik op een medium bench day ooit zoveel gewicht mag drukken.. :)
Flink press werk daar, ook erg indrukwekkende shoulder presses!

Monster schoulder press René (Als ik je zo mag noemen;))!!

• #7.266
Vooral mijn moeder zeurt ook altijd van: ben je nog niet sterk genoeg ofzo..?
Mijn vrouw zit dan instemmend te knikken...
Ze vinden me ook wel wat oud om nog zo bezig te zijn geloof ik.
Nou en..?!
We gaan gewoon door éh Hugster..? ;)

Op dat gebied ben ik een echte matcho...ik kan me niet voorstellen dat er op deze aarde een vrouwtje rondloopt dat me zo ver zou kunnen krijgen dat ik zou stoppen met trainen :D Kom op zeg...als je tegen de dames zegt dat ze moeten stoppen met kijken naar zo'n series als GTST waar ik echt van moet :kots:...nou dan dan kun je je koffers pakken ;)

---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:32 ----------

Goede training weer.
Eerder wat licht dan medium voor jou, toch..?
En een rep-out?!!
Het moet niet gekker worden René!

5x140 is toch wel medium hoor, tis zo'n 75% dus licht wil ik het zeker niet noemen...en die rep out was gewoon effies een test ;)

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:33 ----------

Als ik op een medium bench day ooit zoveel gewicht mag drukken.. :)
Flink press werk daar, ook erg indrukwekkende shoulder presses!

Heren die shoulderpress is geen militarypress, het is zittend op een machine...dus het valt wel mee lijkt me...merk wel dat het wat betreft mijn power in de schouders wel goed zit...en dat kan geen kwaad lijkt me ;)

---------- Toegevoegd om 21:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Monster schoulder press René (Als ik je zo mag noemen;))!!

Dat mag! Geen probleem hoor...IRL noemen ze me zo ;)

Je bent een echte nacho Hug! :roflol:

• #7.268
Je bent een echte nacho Hug! :roflol:

Ach, het valt wel mee...ik ben eigenlijk een watje (doe wel mijn best om een wattenstaafje te worden) ;). En probeer het meestal iedereen naar de zin te maken, MAAR trainen is dé hobby van me, en dat hebben ze maar te accepteren (daarbij is 2x per week trainen nou niet bepaald zo extreem om me bij wijze van spreken op te geven bij het RTL4 programma: "Help mijn man heeft een hobby" ;)), ik neem ook iedereen zoals ie is! :rolleyes:

• #7.269
Dit scheelde slechts een haartje :eek:
Onbegrijpelijk dat men bij zulke gewichten geen safetybars hanteerd, want met een beetje pech heb je hetzelde effect als met een guillotine ;)

[Link niet meer beschikbaar]

Dit scheelde slechts een haartje :eek:
Onbegrijpelijk dat men bij zulke gewichten geen safetybars hanteerd, want met een beetje pech heb je hetzelde effect als met een guillotine ;)

[Link niet meer beschikbaar]

Dat filmpje heb ik vaker gezien idd. Dit scheelde heel erg weinig. Goeie bencher trouwens!

• #7.271
Dat filmpje heb ik vaker gezien idd. Dit scheelde heel erg weinig. Goeie bencher trouwens!

Ik zie vaker bij wedstrijden dat er geen safetybars worden gehanteerd.
Dat is een kwalijke zaak! :mad:
Want als het mis gaat, gaat dat meestal zo snel dat je als vanger het nakijken hebt, en daarbij moet je als vanger van heel goede huize komen bij zulke gewichten.

Lijkt me verder inderdaad een sterke jongen te zijn anders ga je niet een poging wagen met 1000lbs lijkt me, toch? ;)

---------- Toegevoegd om 11:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:37 ----------

Hieronder is duidelijk te zien wat ik bedoel met "safetybars".
Deze worden ingesteld op een bepaalde hoogte (net zoals je de haltersteunen op een bepaalde hoogte laat instellen, moet je dan ook effies controleren wat de juiste hoogte van de safetybars voor jou is) want het moge duidelijk zijn dat erbij iemand van 150kg een andere hoogte nodig is dan bij iemand van 75kg ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die safetybars, zouden idd een verplichting moeten zijn bij elke BD wedstrijd. Ook de spotters kunnen wel eens een foutje maken..

Wat zijn jouw doelen voor het eind van dit jaar René?

• #7.275
Bij wedstrijden die worden gehanteerd voglens IPF rules is het overigens een verplichting. Op (inter)nationale wedstrijden wordt daar ook wel op toegezien. Het is de taak van de scheidsrechter om er daadwerkelijk op toe te zien dat een wedstrijdbank aan alle technische eisen voldoet.
Alleen maar safetybars is echter niet voldoende...de juiste hoogte laten instellen is van wezenlijk belang. Daarom moet niet alleen de hoogte van de haltersteunen worden omgeroepen, maar ook die van de safetybars bij elke beurt van een atleet. Helaas wil het nog wel eens bij regionale wedstijden "vergeten" worden. De organisator van een wedstrijd heeft dan weliswaar een wedstrijdbank weten te bemachtigen maar helaas zonder safetybars. Eigenlijk zou de wedstrijd dan niet mogen doorgaan...mja...stuur maar eens iedereen naar huis!
Ik heb er persoonlijk op aangedrongen bij het bestuur van de NPB dat men meer moet toezien op de naleving van deze belangrijke regel die de veiligheid van de deelnemers moet garanderen, en ik heb de indruk dat het inmiddels heeft geholpen :).

Er is al zelf iemand nodig om zijn armen in de juiste greepbreedte te krijgen bij benchpress, ik vraag me soms af waar equiped benchpress naartoe evolueert :(

• #7.277
Wat zijn jouw doelen voor het eind van dit jaar René?

Progressie boeken ;)

Korte termijnplanning (dit jaar) is de doelstelling 240kg...lange termijnplanning 250kg. Hoe lang precies, zou ik niet weten.
Zolang ik heel blijf en gestaag verder kom zal het wel goed komen :).

---------- Toegevoegd om 12:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:03 ----------

Er is al zelf iemand nodig om zijn armen in de juiste greepbreedte te krijgen bij benchpress, ik vraag me soms af waar equiped benchpress naartoe evolueert :(

Ik ben het volledig met je eens!
Gewoon de IPFrules toepassen...maximaal 1 ply benchshirt zonder open back. En ik heb ook geen moeite ermee als iedereen weer raw zou gaan tillen...maar dat te verwachten is een illusie.

Mee eens. Ik vind die shirts met open back ook nergens over gaan. Dat er al met een single ply stretched back wordt gebencht al erg zat. Beter gaat gewoon iedereen RAW?

• #7.279
Mee eens. Ik vind die shirts met open back ook nergens over gaan. Dat er al met een single ply stretched back wordt gebencht al erg zat. Beter gaat gewoon iedereen RAW?

Iedereen weet dat powerliften in de beginjaren raw werd beoefend.
Een singlet met riem en wellicht een stel pols- of kniebandages en dat was het dan wel zo'n beetje.
Gear werd in eerste instantie ontwikkeld ter preventie van blessures en dat is op zich een goede zaak. Men kwam er echter ook achter dat men met behulp van gear beduidend meer kilo's kon tillen en toen is de "evolutie" doorgeslagen. De klok terugdraaien zal echter niet meer lukken.

Ik ben echter van mening dat er naast de geardevision een serieuze rawdevision moet komen opdat rawlifting en daarmee ook rawlifters weer volledig gerespecteerd worden. Voor beiden zou er plaats moeten zijn en beiden zou men als volwaardig moeten beschouwen en daarmee een gelijkwaardige status moeten hebben. Maar het valt niet mee...organiseer maar eens een rawpowerliftingwedstrijd en kijk hoeveel deelnemers je daarvoor weet te "strikken" :rolleyes:.

Laatst bewerkt:
Iedereen weet dat powerliften in de beginjaren raw werd beoefend.
Een singlet met riem en wellicht een stel pols- of kniebandages en dat was het dan wel zo'n beetje.
Gear werd in eerste instantie ontwikkeld ter preventie van blessures en dat is op zich een goede zaak. Men kwam er echter ook achter dat men met behulp van gear beduidend meer kilo's kon tillen en toen is de "evolutie" doorgeslagen. De klok terugdraaien zal echter niet meer lukken.

Ik ben echter van mening dat er naast de geardevision een serieuze rawdevision moet komen opdat rawlifting en daarmee ook rawlifters weer volledig gerespecteerd worden. Voor beiden zou er plaats moeten zijn en beiden zou men als volwaardig moeten beschouwen en daarmee een gelijkwaardige status moeten hebben. Maar het valt niet mee...organiseer maar eens een rawpowerliftingwedstrijd en kijk hoeveel deelnemers je daarvoor weet te "strikken" :rolleyes:.

Ik ben ook van mening dat er bij grote wedstrijden, zoals NK's, duidelijk aangegeven moet worden of er Raw of Geared getilt is. Dan maak je het een stuk aantrekkelijker voor de tegenstanders van gear.
Als ik over een tijd ook BD wedstrijden ga doen, zal dat eerst ook Raw worden. Ik ben van mening dat de Raw kracht eerst ver ontwikkeld moet worden alvorens met Gear te beginnen. Maar ja, dat is mijn mening.

Terug
Naar boven