AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.341
Mooi man, sterk die 3x5. Niet te nerveus worden he, René ;)

Het probleem wat ik heb is dat ik op NK's en EK's meestal minder goed presteer dan op een "gewone" competitiewedstrijd.
Ik heb over het algemeen dan helaas toch wel meer last van "wedstrijdkoorts" waardoor ik niet het maximale uit mezelf weet te halen :(.

Goed genoeg gezeurd...ik kan niet meer dan me goed voorbereiden en de afgelopen twee competitiewedstrijden gingen lekker.
Denk dat ik me wellicht wat moet afzonderen of in mezelf keren en bijvoorbeeld wat opzwepende muziek moet luisteren en wat minder de joviale jongen die iedereen wil begroeten van het forum moet uithangen...dat kan na de wedstrijd nog altijd...dus mensen...als ik wat in mezelf gekeerd ben en niet echt spraakzaam ben, neem het niet persoonlijk...heeft dan met concentratie en focus te maken ;)

Mooie training René.
Leuk dat je me altijd even laat zien dat hoe tevreden ik ook ben met mijn training, jij altijd toch weer een stuk sterker bent... :rolleyes:

Je bent altijd voor de wedstrijd een andere René dan na de wedstrijd vind ik.
De eerste keer dacht ik nog dat ik wat mispeutert had... ;)
Vrij normaal denk ik, want je hebt ook wat op te houden! :thumb:
We slaan je er wel door René! :D

• #7.343
Mooie training René.
Leuk dat je me altijd even laat zien dat hoe tevreden ik ook ben met mijn training, jij altijd toch weer een stuk sterker bent... :rolleyes:

Je bent altijd voor de wedstrijd een andere René dan na de wedstrijd vind ik.
De eerste keer dacht ik nog dat ik wat mispeutert had... ;)
Vrij normaal denk ik, want je hebt ook wat op te houden! :thumb:
We slaan je er wel door René! :D

Hoezo sterker?
Je hebt toch vandaag 3x160 gedrukt :cool:, is beter dan mijn 5x150!

Soms vraag ik me echt af waarvoor ik het allemaal doe (wedstrijden) ik ben eigenlijk niet echt een wedstrijdmens. Ik heb het ook niet nodig om me te bewijzen, maar het motiveerd wel mijn lazy body om iets te doen ;)
Maar ik had echt gehoopt dat de "wedstrijdkoorts" na verloop van tijd minder zou worden...nou, mooi niet dus. Maar het kan altijd erger, ik weet dat er ervaren atleten zijn die zelfs moeten :kots:bij een belangrijke wedstrijd. Zo erg is het gelukkig nog niet...maar het scheelt niet veel ;)

Haha kotsen op een wedstrijd das niet zo handig.... Het gaat wel steed beter bij je he want volgens mij ben je mentaal sterker dan eerst of niet?
Mooie " medium training " zeg! En ik ben benieuwd hoe je zwaarste training gaat verlopen :)

• #7.345
Haha kotsen op een wedstrijd das niet zo handig.... Het gaat wel steed beter bij je he want volgens mij ben je mentaal sterker dan eerst of niet?
Mooie " medium training " zeg! En ik ben benieuwd hoe je zwaarste training gaat verlopen :)

Lijkt me vervelend als je geen vast voedsel bij je kunt houden, heb ik eigenlijk nooit last van...ik lijd overigens aan bepaalde ziekte :o
Alzheimer Boulimia...Boulimia wil zeggen dat je veel en vaak doet eten, maar na het eten altijd moet :kots:...en door die alzheimer vergeet ik dat altijd ;)

Ik voel me op zich wel sterk, mja...ik voelde me voor het EK ook sterk, en we weten hoe dat is verlopen. Hoe ik me nu of één dag voor het NK voel zegt allemaal niet zo heel veel...hoe ik me voel als ik op het NK onder het halter lig, is bepalend èn natuurlijk geen domme technische fouten maken :o

We zullen zien hoe de zwaarste training zal verlopen, maar ook dat is slechts een momentopname :rolleyes:

Hoezo sterker?
Je hebt toch vandaag 3x160 gedrukt :cool:, is beter dan mijn 5x150!

Soms vraag ik me echt af waarvoor ik het allemaal doe (wedstrijden) ik ben eigenlijk niet echt een wedstrijdmens. Ik heb het ook niet nodig om me te bewijzen, maar het motiveerd wel mijn lazy body om iets te doen ;)
Maar ik had echt gehoopt dat de "wedstrijdkoorts" na verloop van tijd minder zou worden...nou, mooi niet dus. Maar het kan altijd erger, ik weet dat er ervaren atleten zijn die zelfs moeten :kots:bij een belangrijke wedstrijd. Zo erg is het gelukkig nog niet...maar het scheelt niet veel ;)

De boeken in gaan met een PR?! Diverse titels op je naam? Respect? Deel uit maken van een groep? Succes? Herinneringen?

Daar mogen van mij wat emmertjes kots tegenover staan...

Het niet wennen van wedstrijd druk is niet vreemd. Na 8 jaar op hoog niveau gejudood te hebben had ik dit gevoel bij sommige tegenstanders nog steeds. het houdt je ook scherp. Geciteerd uit rocky ( en ja daar zitten veel waarheden in) "Mickey: do you know frenkie fear? He's there to keep you sharp and going..." (weet niet of het dit letterlijk was, maar voor mij klopt het als een bus)

Ik denk niet dat ik die 5x150 drie keer kan zoals jij dat wel doet op een "medium" training! ;)
Nee Hugs, waar jij bent wezen schijten, moet ik nog komen snuffelen!
Maar ik doe mijn best.

• #7.348
De boeken in gaan met een PR?! Diverse titels op je naam? Respect? Deel uit maken van een groep? Succes? Herinneringen?

Daar mogen van mij wat emmertjes kots tegenover staan...

Het niet wennen van wedstrijd druk is niet vreemd. Na 8 jaar op hoog niveau gejudood te hebben had ik dit gevoel bij sommige tegenstanders nog steeds. het houdt je ook scherp. Geciteerd uit rocky ( en ja daar zitten veel waarheden in) "Mickey: do you know frenkie fear? He's there to keep you sharp and going..." (weet niet of het dit letterlijk was, maar voor mij klopt het als een bus)

De boeken ingaan met een NL record en daarover nog jegens mijn achterkleinkinderen sterke verhalen vertellen lijkt me wel wat ;)

Het is verder goed als je "last" hebt van een "gezonde spanning" dat houd je inderdaad scherp en laat je boven jezelf uitstijgen. Maar het tegengestelde kan ook gebeuren; dat je zo zenuwachtig bent dat je als het ware "verlamd" raakt en dus niet het maximale uit jezelf weet te halen, en dat is gewoon zonde.

---------- Toegevoegd om 18:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:51 ----------

Geciteerd uit rocky ( en ja daar zitten veel waarheden in) "Mickey: do you know frenkie fear? He's there to keep you sharp and going..." (weet niet of het dit letterlijk was, maar voor mij klopt het als een bus)

Mooi citaat :thumbs:..."fear is a fighters best friend"!
Misschien moet ik mijn laptop meenemen naar het NK en daar Rocky kijken ;)

---------- Toegevoegd om 18:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:57 ----------

Ik denk niet dat ik die 5x150 drie keer kan zoals jij dat wel doet op een "medium" training! ;)
Nee Hugs, waar jij bent wezen schijten, moet ik nog komen snuffelen!
Maar ik doe mijn best.

Je doet jezelf te kort Hummer!
Ik begin mezelfs langzaam zorgen te maken over je progressie :angstig:...ik moet me straks nog serieus moe gaan maken om je paar kilootjes voor te blijven ;)

Zou mooi zijn als die progressie zo een paar jaar door kon gaan, maar je weet zelf ook wel dat dit slechts even een goede periode is die straks zal overgaan in stilstand qua progressie...

• #7.350
Zou mooi zijn als die progressie zo een paar jaar door kon gaan, maar je weet zelf ook wel dat dit slechts even een goede periode is die straks zal overgaan in stilstand qua progressie...

Op een bepaald ogenblik is de rek er wel zo'n beetje uit, dat klopt helaas :o. Maar ik gun het je wel dat je deze stijgende lijn nog een beetje kunt volhouden :). We blijven gewoon stug doorgaan en zolang we gestaag onze PR's weer paar kilootjes kunnen verbeteren en daarbij weten heel te blijven hebben we geen reden tot klagen, toch?

Man ik ben hartstikke blij met mijn vooruitgang van de laatste tijd.
Het werd wel eens tijd ook!
Hoe lang sukkel ik nu al niet..?
Jij gaat gestaag met kleine stapjes vooruit, ondanks dat je al op een mooi niveau zit.
Ik gun je dit jaar nog 250kilo René.

• #7.352
Man ik ben hartstikke blij met mijn vooruitgang van de laatste tijd.
Het werd wel eens tijd ook!
Hoe lang sukkel ik nu al niet..?
Jij gaat gestaag met kleine stapjes vooruit, ondanks dat je al op een mooi niveau zit.
Ik gun je dit jaar nog 250kilo René.

Het is inderdaad eens wat anders dan te moeten lezen dat je last van pijntjes en kwaaltjes hebt ;)
Ik kan me voorstellen dat je blij bent, en ik ben ook blij voor je!
Gedeelde vreugde is dubbele vreugde (en gedeelde smart is halve smart), toch? :)

Wat "mijn" 250kg betreft...denk realistisch gezien dat het dit jaar niet gaat lukken...tis een mooi streven voor de lange termijn...zou al blij zijn met de mijlpaal van 240kg.

• #7.353
In navolging van de IPF en de EPF geeft de NPB ook publiek inzage in de uitslagen van de dopingcontroles :thumbs:.
Positieve gevallen worden overigens pas vermeld nadat er een uitspraak van het ISR (Instituut voor Sport Rechtspraak) heeft plaats gevonden!
Ik heb daar zelf sterk op aangedrongen tijdens een ALV in 2010 en ben dan ook erg blij met deze beslissing van het bestuur van de NPB.

Op de website van de NPB zijn de uitslagen van 2010 terug te vinden. Helaas waren van de 34 controles 4 positieve gevallen te betreuren :(. Wellicht ten overvloedde, maar een positieve uitslag bij een dopingcontrole betekend dat er bepaalde stoffen in je lichaam zijn aangetroffen die op de dopinglijst voorkomen.

Onder de rubriek Anti-Doping vind je de uitslagen onder Dopingcontrole uitslagenoverzicht 2010.
Daar word iedereen vermeld die een dopingcontrole heeft gehad inclusief de uitslag en eventueel de stof die men heeft aangetroffen bij een positieve uitslag.

Ik hoop dat deze maatregel ertoe zal bijdragen dat men huiviger zal worden om de stap te nemen om AAS te gebruiken.

Eigenlijk wel jammer dat men niet alreeds eerder met dit initiatief is begonnen...dan zou menigeen (waaronder zelfs bepaalde forumleden) waarschijnlijk een toontje lager zingen! ;)

P.S. voor hen die denken dat dit in strijd is met de wet van privacy.
Dit is juridisch onderzocht en op het moment dat er dus een uitspraak van het ISR is geweest mogen deze uitslagen ook vermeld worden!

240 is maar tikken man.
Je moet meer zelfvertrouwen krijgen, en geloven in jezelf!

Ik kan het zelf haast niet geloven dat mijn schouder nauwelijks nog pijn doet.
Mijn ellebogen hebben na de zware trainingen wel de twee rustdagen nodig, maar da's wel vrij normaal met zo'n oud chassis denk ik.

• #7.355
240 is maar tikken man.
Je moet meer zelfvertrouwen krijgen, en geloven in jezelf!

Ik kan het zelf haast niet geloven dat mijn schouder nauwelijks nog pijn doet.
Mijn ellebogen hebben na de zware trainingen wel de twee rustdagen nodig, maar da's wel vrij normaal met zo'n oud chassis denk ik.

Ik weet dat 240 erin zit, mja...het moet er ook uitkomen, hé ;)

Fijn dat je nu beduidend minder last van je schouder hebt!
Ik hou ook altijd minstens 2 rustdagen aan met zelfs een voorkeur voor 3 dagen. Ik denk dus dat dat vrij normaal is, zelfs voor een chassis wat wat minder gedateerd is ;)

In navolging van de IPF en de EPF geeft de NPB ook publiek inzage in de uitslagen van de dopingcontroles :thumbs:.
Positieve gevallen worden overigens pas vermeld nadat er een uitspraak van het ISR (Instituut voor Sport Rechtspraak) heeft plaats gevonden!
Ik heb daar zelf sterk op aangedrongen tijdens een ALV in 2010 en ben dan ook erg blij met deze beslissing van het bestuur van de NPB.

Op de website van de NPB zijn de uitslagen van 2010 terug te vinden. Helaas waren van de 34 controles 4 positieve gevallen te betreuren :(. Wellicht ten overvloedde, maar een positieve uitslag bij een dopingcontrole betekend dat er bepaalde stoffen in je lichaam zijn aangetroffen die op de dopinglijst voorkomen.

Onder de rubriek Anti-Doping vind je de uitslagen onder Dopingcontrole uitslagenoverzicht 2010.
Daar word iedereen vermeld die een dopingcontrole heeft gehad inclusief de uitslag en eventueel de stof die men heeft aangetroffen bij een positieve uitslag.

Ik hoop dat deze maatregel ertoe zal bijdragen dat men huiviger zal worden om de stap te nemen om AAS te gebruiken.

Eigenlijk wel jammer dat men niet alreeds eerder met dit initiatief is begonnen...dan zou menigeen (waaronder zelfs bepaalde forumleden) waarschijnlijk een toontje lager zingen! ;)

P.S. voor hen die denken dat dit in strijd is met de wet van privacy.
Dit is juridisch onderzocht en op het moment dat er dus een uitspraak van het ISR is geweest mogen deze uitslagen ook vermeld worden!

Alleen maar bankdrukkers :eek:

Da's toeval.

• #7.358
In 2009 waren er ook powerlifters die helaas positief zijn bevonden...die personen liften nu voor een andere bond waar er wat doping een "don't ask, don't tell" beleid geld ;)
Daarnaast is het aantal bankdrukkers bij de NPB beduidend groter (bijna 2x zoveel actieve bankdrukkers dan powerlifters).
Hoe dan ook...elk geval is er één te veel!

• #7.360

Een fout zou ik dat niet willen noemen, wellicht een ietwat overhaaste constatering ;).
Helaas hebben we geen vergelijkingsmateriaal ter beschikking met voorgaande jaren, dan zou je wat percentages betreft een evenwichtiger beeld krijgen lijkt me.

Terug
Naar boven