Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.361
Zwaarste training voor het NK BD bij Helios Simpelveld :wl:.

Vandaag samen met Leon afgesproken om op uitnodiging van coryfee Piet Strolenberg naar gewichthefvereniging Helios in Simpelveld te gaan.
14.30 waren we present.

Samen met Joanne Schaefer die daar traind (Wereld-, Europees- en Nederlands kampioen) aan de slag onder toeziend oog van twee "wijze raadsheren" (Leon & Piet) die ik beiden enorm respecteer en ik reken tot de beste krachtsportcoaches in NL! :)

Joanne is overigens echt een powerwoman...als je ziet hoe sterk ze ook raw is! :bow:
Ik zal hier geen gewichten gaan vermelden omdat ze dat waarschijnlijk niet op prijs zal stellen...maar nadat ze klaar was deed ze nog effies een vrij easy nasetje met 10x100kg alsof het allemaal niets woog.

Leon Smeets hoeft verder geen intro meer in mijn log...het is geweldig dat ik altijd op hem kan rekenen en dat hij me altijd met raad en daad terzijde staat en zich alle moeite doet :thumbs: . Piet Strolenberg is een coryfee uit de krachtsportwereld die net als bijvoorbeeld Henk Keizer kan putten uit tientallen jaren ervaring als krachtsportatleet/trainer. Uiteraard stelde ik zijn uitnodiging zeer op prijs en nam deze dankbaar aan :)!

Bench Press:
RAW: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 2x150kg
SHIRT: 5x170 (8cm), 3x190 (6cm), 2x210 (4cm), 1x220 (2cm).
1x225kg (in het "jargon" van Pjotr een raketbeurtje), 1x230 en nog een rep met 230 beiden ook raketbeurten!

Ik wil niet overdrijven of opscheppen, maar heb zelden zo makkelijk deze gewichten gedrukt (was ook de mening van Leon). Piet Strolenberg vroeg zich paar keer af of ik wel gewicht aan het halter had hangen ;) en vond ook dat ik wel erg makkelijk drukte.
Hij was van mening dat een gewicht van 240-250 tot de mogelijkheden behoord .
Beide "raadsheren" waren verder van mening dat ik voor een PR maar tijdens het NK moest gaan en zodoende gretig zou blijven.

Heb aan deze training toch wel een heel lekker gevoel overgehouden...dit schenkt vertrouwen richting het NK.
Desondanks wil ik niet op de zaken vooruitlopen omdat het bij mij veel minder een fysiek gebeuren, maar meer een mentaal gebeuren is.
En een NK of EK legt nu eenmaal toch een zware mentale druk op me.
Als ik blaak van zelfvertrouwen en de eerste beurt lekker druk weet ik dat ik in staat ben om boven mezelf uit te stijgen. Maar er zijn drie letters die van wezenlijk belang zijn: "ALS" ;)
We zullen zien. 1e beurt zal 227,5 worden en daarna zien we wel hoe het gaat. Dat beschouw ik toch wel als een "safe" gewicht waar ik net wat beter mee onder kom dan met 225kg. Overigens is niet de 1e beurt bepalend voor de uitslag van een wedstrijd, maar de laatste, dus beter altijd safe beginnen.

Volgende week woensdag nog een mediumtraining (RAW) en dan maandag 21 maart de laatste training in shirt bij Leon tot zo'n 90% van mijn 1 RM en dan lekker rusten tot het NK.

Laatst bewerkt:
Ook dit is fantastisch om te lezen René! :thumb:
Mooi man.
Put er veel zelfvertrouwen uit en dan een nieuw PR op de wedstrijd.
Ik zal voor je duimen, en je aanmoedigen als het moment daar is.

Mooi man, dat het zo goed gaat in je trainingen. Zal ook een mentale boost geven, zo'n training als deze. Is ook erg belangrijk natuurlijk

• #7.364
Thnx Hummer & Tymboo,

Jullie slaan de spijker op zijn kop...als de zwaarste training voor een wedstrijd lekker verloopt geeft dat inderdaad een mentale boost!

Je kunt natuurlijk ook "berekeningen" maken, als je bij een benchcalculator bijvoorbeeld ingeeft dat je 3 reps met 220kg kunt maken, krijg je te zien dat je (theoretische) 1 RM 240kg is. Voor mij werkt dit echter (nog) niet.
Ik moet toch gewichten "gevoeld" hebben die tegen mijn max zitten.
Als ik dat niet doe, twijfel ik teveel of ik het wel aankan :o.

Piet Strolenberg zei nog na afloop van de training dat ik fysiek de power had om in shirt wel 250kg te drukken...maar dat ik meer zelfvertrouwen moest krijgen. Zulke trainingen als vandaag dragen daaraan toe bij! :)

Very good René ! echter ga nou de volgende keer niet denken de 230 doe ik wel ''effe'' want dan gaat het fout. ALTIJD gretig blijven... RAWWWWWW

• #7.366
Bij Helios ook nog gesproken met een succesvolle duitse krachtsportatlete - Suzanne Kütller - die diverse powerlift- en gewichtheftitels op haar naam heeft staan. Ze had een apparaat bij zich, de zogenaamde shoulder horn, waarmee je op een geïsoleerder manier je rotator cuff spieren traind. Aanbevolen om blessures te voorkomen. Ik mocht het ook uitproberen, en vond het een prettige oefening! Wellicht iets voor op mijn verlanglijstje zo'n shoulderhorn.

---------- Toegevoegd om 20:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:57 ----------

Very good René ! echter ga nou de volgende keer niet denken de 230 doe ik wel ''effe'' want dan gaat het fout. ALTIJD gretig blijven... RAWWWWWW

Hoi Max!

Denken dat ik een bepaald gewicht "effe" doe drukken is niet zo mijn aard, eerder het tegenovergestelde...dat ik eraan twijfel of het me überhaupt wel gaat lukken :rolleyes:. Met de gretigheid is op dit moment niets mis ;)

---------- Toegevoegd om 20:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:01 ----------

Hier twee filmpjes van zo'n shoulderhorn.

http://www.youtube.com/watch?v=Q_F73IVzJfQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=039S1DddPFc&feature=related

Ik heb gezien dat ze bij choice of champions in DL verkrijgbaar zijn in verschillende maten...tis niet echt spotgoedkoop met prijzen van zo'n €120,-. Mja...als het helpt om blessures te voorkomen of na een blessure sneller te herstellen?

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:07 ----------

Op deze (engelstalige website) vind je meer info over dit apparaat.

http://www.shoulderhorn.com/

---------- Toegevoegd om 20:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:10 ----------

En op deze ;)

http://www.bodybuilding.com/fun/planet31.htm

Laatst bewerkt:
zo wat een sterke training :bow:

• #7.368

Thnx Nick!
Het ging inderdaad wel lekker, maar heb ook wel eens mindere momenten gehad ;), ben er wel blij mee en het doet me goed :)

Ik van je pa begrepen dat jullie morgen bij Art "de ultieme voorbereiding" hebben voor het NK BD?

Suc6 jongen!

ja morgen naar Art ben benieuwd:D

• #7.376

;)

Effies wat anders...wat betreft het NK BD...wellicht goed om te weten.

De vereniging waar je lid van bent (in jullie geval "art of power" meen ik) moet je aanmelden voor het NK. Dat is dan dus de taak van Art.
Als je algemeen lid bent en dus geen lid van een vereniging (zoals Tymboo) moet je altijd zelf naar de organiserende vereniging (in dit geval SSS Alkmaar) een mail sturen.
De inschrijving sluit altijd 7 dagen voor de wedstrijd!
Herinner Art er voor alle zekerheid aan, wellicht heeft hij dat al gedaan :).
Zou sneu zijn als jullie naar Alkmaar rijden en daar dan tot de ontdekking moeten komen dat jullie niet ingeschreven staan! :eek:

ja hij vroeg aan me hoeveel ik weeg (voor de categorien) dus ik denk dat hij dat al gedaan heeft :D en anders kunnen we een mooie wedstrijd kijken xD maar wel leuker om mee te doen natuurlijk

• #7.378
ja hij vroeg aan me hoeveel ik weeg (voor de categorien) dus ik denk dat hij dat al gedaan heeft :D en anders kunnen we een mooie wedstrijd kijken xD maar wel leuker om mee te doen natuurlijk

O.K...des te beter! :)

---------- Toegevoegd om 22:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:08 ----------

Ik kan je verzekeren dat het geen prettige gewaarwording is als je op een wedstrijd verschijnt en je niet ingeschreven staat!
Vergewis je er dan ook altijd zelf van of je ingeschreven staat...meestal te zien op een nominatielijst. Deze is er op dit moment helaas nog niet.
Ik neem aan dat er meer info op korte termijn volgt, want het is kort dag.

Laatst bewerkt:
nee zal wel even raar kijken als je dan niet eens mag mee doen xD

• #7.380
Ik kwam een anti-dopingsite van de Europese Commissie tegen die ik nog niet kende en die in ruim 10 talen ter beschikking is! :)

http://ec.europa.eu/research/leaflets/antidoping/nl/index.html

Sport is een fundamenteel onderdeel van nagenoeg elke cultuur en maatschappij in de wereld. Bijna iedereen heeft zich ooit wel eens laten meeslepen door een sportprestatie, hetzij als beoefenaar hetzij als toeschouwer. We vinden sport dus belangrijk en zinvol. En misschien zien we sport wel als een metafoor voor het leven zelf, met haar uitdagingen, successen en mislukkingen.

Jammer genoeg vinden we in de sport ook de donkere kant van de menselijke natuur terug, namelijk in de vorm van bedrog. Doping is een methode om bedrog te plegen die reeds eeuwenlang, zelfs millennialang bestaat. Dopingpraktijken werden reeds in de derde eeuw v.C. opgemerkt ten tijde van de oude Olympische Spelen.

De laatste jaren zijn sport, ontspanning en recreatie op wereldschaal uitgegroeid tot een van de grote domeinen van economische groei en tewerkstelling. Dit brengt met zich mee dat de geldbedragen voor atleten en organisatoren alsmaar toenemen, maar ook dat bedriegers steeds meer stimulansen krijgen en bronnen vinden.

Terug
Naar boven