Shampoo83
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 69
Zwaarste training voor het NK BD bij Helios Simpelveld.
Vandaag samen met Leon afgesproken om op uitnodiging van coryfee Piet Strolenberg naar gewichthefvereniging Helios in Simpelveld te gaan.
14.30 waren we present.
Samen met Joanne Schaefer die daar traind (Wereld-, Europees- en Nederlands kampioen) aan de slag onder toeziend oog van twee "wijze raadsheren" (Leon & Piet) die ik beiden enorm respecteer en ik reken tot de beste krachtsportcoaches in NL!
Joanne is overigens echt een powerwoman...als je ziet hoe sterk ze ook raw is!
Ik zal hier geen gewichten gaan vermelden omdat ze dat waarschijnlijk niet op prijs zal stellen...maar nadat ze klaar was deed ze nog effies een vrij easy nasetje met 10x100kg alsof het allemaal niets woog.
Leon Smeets hoeft verder geen intro meer in mijn log...het is geweldig dat ik altijd op hem kan rekenen en dat hij me altijd met raad en daad terzijde staat en zich alle moeite doet. Piet Strolenberg is een coryfee uit de krachtsportwereld die net als bijvoorbeeld Henk Keizer kan putten uit tientallen jaren ervaring als krachtsportatleet/trainer. Uiteraard stelde ik zijn uitnodiging zeer op prijs en nam deze dankbaar aan
!
Bench Press:
RAW: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 2x150kg
SHIRT: 5x170 (8cm), 3x190 (6cm), 2x210 (4cm), 1x220 (2cm).
1x225kg (in het "jargon" van Pjotr een raketbeurtje), 1x230 en nog een rep met 230 beiden ook raketbeurten!
Ik wil niet overdrijven of opscheppen, maar heb zelden zo makkelijk deze gewichten gedrukt (was ook de mening van Leon). Piet Strolenberg vroeg zich paar keer af of ik wel gewicht aan het halter had hangenen vond ook dat ik wel erg makkelijk drukte.
Hij was van mening dat een gewicht van 240-250 tot de mogelijkheden behoord .
Beide "raadsheren" waren verder van mening dat ik voor een PR maar tijdens het NK moest gaan en zodoende gretig zou blijven.
Heb aan deze training toch wel een heel lekker gevoel overgehouden...dit schenkt vertrouwen richting het NK.
Desondanks wil ik niet op de zaken vooruitlopen omdat het bij mij veel minder een fysiek gebeuren, maar meer een mentaal gebeuren is.
En een NK of EK legt nu eenmaal toch een zware mentale druk op me.
Als ik blaak van zelfvertrouwen en de eerste beurt lekker druk weet ik dat ik in staat ben om boven mezelf uit te stijgen. Maar er zijn drie letters die van wezenlijk belang zijn: "ALS"
We zullen zien. 1e beurt zal 227,5 worden en daarna zien we wel hoe het gaat. Dat beschouw ik toch wel als een "safe" gewicht waar ik net wat beter mee onder kom dan met 225kg. Overigens is niet de 1e beurt bepalend voor de uitslag van een wedstrijd, maar de laatste, dus beter altijd safe beginnen.
Volgende week woensdag nog een mediumtraining (RAW) en dan maandag 21 maart de laatste training in shirt bij Leon tot zo'n 90% van mijn 1 RM en dan lekker rusten tot het NK.
Mooi René!
Ik denk dat de omgeving waarin je verkeerde erg stimulerend voor jou was en daar extra's uit haalde. Een veilige en prestigieuze omgeving. Je werd toch eventjes die Grizzly! Recent voorbeel": Dominique is gisteren meegeweest naar Jarno, hij heeft qua gewichten nog nooit zo goed gepresteerd. En dat stukje 'hongerig blijven voor NK' lijkt me ook goed voor jou!

.

en vond ook dat ik wel erg makkelijk drukte. 

...het wordt sowieso een korte nacht omdat Alkmaar vanuit Down Under niet echt naast de deur ligt, en nu "stelen" ze me ook nog een uurtje broodnodige nachtrust.