MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Zwaarste training voor het NK BD bij Helios Simpelveld :wl:.

Vandaag samen met Leon afgesproken om op uitnodiging van coryfee Piet Strolenberg naar gewichthefvereniging Helios in Simpelveld te gaan.
14.30 waren we present.

Samen met Joanne Schaefer die daar traind (Wereld-, Europees- en Nederlands kampioen) aan de slag onder toeziend oog van twee "wijze raadsheren" (Leon & Piet) die ik beiden enorm respecteer en ik reken tot de beste krachtsportcoaches in NL! :)

Joanne is overigens echt een powerwoman...als je ziet hoe sterk ze ook raw is! :bow:
Ik zal hier geen gewichten gaan vermelden omdat ze dat waarschijnlijk niet op prijs zal stellen...maar nadat ze klaar was deed ze nog effies een vrij easy nasetje met 10x100kg alsof het allemaal niets woog.

Leon Smeets hoeft verder geen intro meer in mijn log...het is geweldig dat ik altijd op hem kan rekenen en dat hij me altijd met raad en daad terzijde staat en zich alle moeite doet :thumbs: . Piet Strolenberg is een coryfee uit de krachtsportwereld die net als bijvoorbeeld Henk Keizer kan putten uit tientallen jaren ervaring als krachtsportatleet/trainer. Uiteraard stelde ik zijn uitnodiging zeer op prijs en nam deze dankbaar aan :)!

Bench Press:
RAW: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 2x150kg
SHIRT: 5x170 (8cm), 3x190 (6cm), 2x210 (4cm), 1x220 (2cm).
1x225kg (in het "jargon" van Pjotr een raketbeurtje), 1x230 en nog een rep met 230 beiden ook raketbeurten!

Ik wil niet overdrijven of opscheppen, maar heb zelden zo makkelijk deze gewichten gedrukt (was ook de mening van Leon). Piet Strolenberg vroeg zich paar keer af of ik wel gewicht aan het halter had hangen ;) en vond ook dat ik wel erg makkelijk drukte.
Hij was van mening dat een gewicht van 240-250 tot de mogelijkheden behoord .
Beide "raadsheren" waren verder van mening dat ik voor een PR maar tijdens het NK moest gaan en zodoende gretig zou blijven.

Heb aan deze training toch wel een heel lekker gevoel overgehouden...dit schenkt vertrouwen richting het NK.
Desondanks wil ik niet op de zaken vooruitlopen omdat het bij mij veel minder een fysiek gebeuren, maar meer een mentaal gebeuren is.
En een NK of EK legt nu eenmaal toch een zware mentale druk op me.
Als ik blaak van zelfvertrouwen en de eerste beurt lekker druk weet ik dat ik in staat ben om boven mezelf uit te stijgen. Maar er zijn drie letters die van wezenlijk belang zijn: "ALS" ;)
We zullen zien. 1e beurt zal 227,5 worden en daarna zien we wel hoe het gaat. Dat beschouw ik toch wel als een "safe" gewicht waar ik net wat beter mee onder kom dan met 225kg. Overigens is niet de 1e beurt bepalend voor de uitslag van een wedstrijd, maar de laatste, dus beter altijd safe beginnen.

Volgende week woensdag nog een mediumtraining (RAW) en dan maandag 21 maart de laatste training in shirt bij Leon tot zo'n 90% van mijn 1 RM en dan lekker rusten tot het NK.

Mooi René!

Ik denk dat de omgeving waarin je verkeerde erg stimulerend voor jou was en daar extra's uit haalde. Een veilige en prestigieuze omgeving. Je werd toch eventjes die Grizzly! Recent voorbeel": Dominique is gisteren meegeweest naar Jarno, hij heeft qua gewichten nog nooit zo goed gepresteerd. En dat stukje 'hongerig blijven voor NK' lijkt me ook goed voor jou!

Hongerig blijven is voor René niet zo'n probleem geloof ik.
Ik zie 'm altijd wel een bak kwark ofzo naar binnen schuiven voor hij begint. ;)

Wat Piet Stolenberg heeft gezien hebben "wij" al lang gezien René.
En je ook al vaak genoeg verteld!
Je bent een tank van een vent, en gaat zeker weten die 250 nog drukken.
Niet op deze wedstrijd waarschijnlijk, want daar ben je zelf nog niet aan toe volgens mij.
Een beetje meer "Amerikaanse branie" zou je wel kunnen gebruiken, maar dan was je waarschijnlijk wat minder sympathiek.
Het vertrouwen in je eigen kunnen op de momenten dat het er echt toe doet is je zwakste punt denk ik.

Zeg tegen jezelf dat je het kunt en blijf dat herhalen.
Laat geen negatieve gedachten toe in je hoofd.
Man, ik heb er alle vertrouwen in deze wedstrijd!
Jij eerste en ik laatste! :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.383
Mooi René!

Ik denk dat de omgeving waarin je verkeerde erg stimulerend voor jou was en daar extra's uit haalde. Een veilige en prestigieuze omgeving. Je werd toch eventjes die Grizzly! Recent voorbeel": Dominique is gisteren meegeweest naar Jarno, hij heeft qua gewichten nog nooit zo goed gepresteerd. En dat stukje 'hongerig blijven voor NK' lijkt me ook goed voor jou!

Je slaat de spijker op zijn kop!
Het was inderdaad extra stimulerend voor mij om daar te gaan trainen.
Was zelf nogal vrij gespannen van te voren...maar dat was dus blijkbaar een gezonde spanning :). Net als Dominique die toch bij Jarno wilde laten zien wat hij in zijn mars heeft, had ik dat waarschijnlijk gisteren ook toen ik met Joanne trainde bij Piet Strolenberg.
Dat gretig blijven is overigens prima voor me!

Proficiat trouwens nog met je 170 op de loglift (op drie verschillende logs al gedrukt, dus dan moet ie er wel dik inzitten!) :thumbs:

---------- Toegevoegd om 10:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:48 ----------

Ik zie 'm altijd wel een bak kwark ofzo naar binnen schuiven voor hij begint. ;)

Wat Piet Stolenberg heeft gezien hebben "wij" al lang gezien René.
En je ook al vaak genoeg verteld!
Je bent een tank van een vent, en gaat zeker weten die 250 nog drukken.
Niet op deze wedstrijd waarschijnlijk, want daar ben je zelf nog niet aan toe volgens mij.
Een beetje meer "Amerikaanse branie" zou je wel kunnen gebruiken, maar dan was je waarschijnlijk wat minder sympathiek.
Het vertrouwen in je eigen kunnen op de momenten dat het er echt toe doet is je zwakste punt denk ik.

Zeg tegen jezelf dat je het kunt en blijf dat herhalen.
Laat geen negatieve gedachten toe in je hoofd.
Man, ik heb er alle vertrouwen in deze wedstrijd!
Jij eerste en ik laatste! :o

Je hebt het mooi geformuleerd: "Het vertrouwen in je eigen kunnen op de momenten dat het er echt toe doet is je zwakste punt".
Ik moet inderdaad met de: "Yes, I can! / Sure I can"! mentaliteit onder het halter gaan liggen. 250kg blijft een mooi streven voor de langere termijn en zie ik me inderdaad nu nog niet drukken, maar met 10 kg minder zou ik ook al heel erg blij zijn!

Ik waag verder absoluut geen enkele voorspelling te doen wat de ranking betreft op het NK...als jij verleden jaar had meegedaan, was je bij de masters dus 1e geworden (omdat Badal en ik waren uitgebomd :o).
Badal en natuurlijk Ed Fennema zullen ook voor de winst willen gaan.
Ed heeft al 240 gedrukt en is ruim 15kg lichter dan mij.
Natuurlijk is het leuk als je kampioen word, maar belangrijker vind ik het verwezenlijken van mijn doelstelling, de ranking is dan minder belangrijk.
Ik ben al een keer NL kampioen geworden door "slechts" 195kg te drukken...mja...verder deed er niemand mee, en mijn doelstelling was 200...ik was toen dus niet echt tevreden.

Laatst bewerkt:
  • #7.384

Wat die kwark betreft...ik gebruik sinds een tijdje de Biogarde Magere Kwark van Appie Heijn :thumbs: 10 gram eiwit, 3 gram koolhydraten en 0 gram vet per 100 gram, inhoud 500 gram.
Prijs: €1.10,-

000103154_002_1508_200.jpg

Ik vind deze toch wel beduidend lekkerder dan die van de Melkkan of van Konings bijvoorbeeld. Deze merken zijn wel wat goedkoper, circa €0.85, maar ik geef liever wat meer geld uit en het smaakt.
Ik heb ook wel eens vaker de kwark van Almhof gehad...best wel lekker, maar naar mijn mening niet lekkerder dan de Biogarde en wel een stuk duurder (€1.30).
Iedere dag gaan er van de Biogarde twee potten (goed voor 1000 gram) bij mij naar binnen. Ik meng het altijd met vers fruit (appel, mandarijntjes, kiwi's en whatever) :lick:

"Kwark macht Stark"!

Laatst bewerkt:
Dat is allemaal per 100 gram denk ik. ;)
Dus: 50 gram eiwitten per bakkie!

Hoewel ik bench press niet essentieel vind voor mijn doelen en trainingen vind ik dit een zeer motiverende log. ENORM goed bezig, steeds progressie! VEEL succes gewenst op het NK.

• #7.387
Dat is allemaal per 100 gram denk ik. ;)
Dus: 50 gram eiwitten per bakkie!

Dat is correct en tevens juist...ik had het onduidelijk geschreven en inmiddels aangepast! ;)

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ----------

Hoewel ik bench press niet essentieel vind voor mijn doelen en trainingen vind ik dit een zeer motiverende log. ENORM goed bezig, steeds progressie! VEEL succes gewenst op het NK.

Thnx voor je lovende woorden Girovaki! :)

• #7.388
Werd er op geattendeerd dat in de nacht van zaterdag 26 maart op zondag 27 maart de zomertijd ingaat...en de klok dus één uur vooruit gaat. Tot zover niks aan het handje...maar, hé wacht...de 27e is het NK Bank...shit :( :eek:...het wordt sowieso een korte nacht omdat Alkmaar vanuit Down Under niet echt naast de deur ligt, en nu "stelen" ze me ook nog een uurtje broodnodige nachtrust.

Zucht...wordt zaterdag 26 maart erg vroeg slapen gaan...zo ongeveer na het slotwoord van meneer uil als de fabeltjeskrant is afgelopen: "oogjes toe, snaveltjes dicht en handjes boven de deken" (kweenie of dat laatste ook een wijze uitspraak van meneer Uil is) ;)

Ik zou die nacht wel de handjes boven de deken houden ja... beetje dat testosteron niveau opkrikken he.... ;)
Ik had het inmiddels ook al uitgevogeld ja, van die zomertijd. Lekker klote is dat weer, ze hadden die onzin ook al lang af moeten schaffen...

• #7.390
Ik zou die nacht wel de handjes boven de deken houden ja... beetje dat testosteron niveau opkrikken he.... ;)
Ik had het inmiddels ook al uitgevogeld ja, van die zomertijd. Lekker klote is dat weer, ze hadden die onzin ook al lang af moeten schaffen...

Wat dat testosteron betreft...ik moet inderdaad niet mijn "kruit" al de nacht ervoor nog gaan verschieten...dan is het met mijn "gretigheid" ver te zoeken de dag later :o
Sex maakt passief...géén coïtus maakt agressief...dat laatste moeten we hebben! Als ik de 27e humeurig ben weten je waarom! ;)

Zomertijd/wintertijd hadden ze inderdaad al lang moeten afschaffen! :mad:

ja mijn moeder kwam er ook al mee bagger zooi.. heb die dag ervoor, 26ste dus. ook nog 2 verjaardagen van mijn vader en de vader van mijn vriendin.. xtje geen biertje is nie zo erg ma moeilijk om rond de klok van 10 na bed te gaan als er tig mensen beneden zitten..

• #7.392
ja mijn moeder kwam er ook al mee bagger zooi.. heb die dag ervoor, 26ste dus. ook nog 2 verjaardagen van mijn vader en de vader van mijn vriendin.. xtje geen biertje is nie zo erg ma moeilijk om rond de klok van 10 na bed te gaan als er tig mensen beneden zitten..

Dan moeten die feestjes maar effies een weekendje uitgesteld worden of je stuurd het bezoek gewoon om 22.00 naar huis...ze moeten wel rekening houden met jouw powerliftcarriére hé, kwestie van prioriteiten stellen ;)

Alle gekheid op een stokje...ik geloof niet dat ik echt vast zal slapen in de nacht van de 26e op de 27e...meestal gaan er dan van allerlei doemscenario's door mijn koppie en tegen de tijd dat ik vast begin te slapen gaat alweer die k*twekker :mad:

booh dat heb ik ook een keer voor de wedstrijd gehad... dan slaap je dus echt NIET zwaar klote om het zo uit te drukken !

Dan moeten die feestjes maar effies een weekendje uitgesteld worden of je stuurd het bezoek gewoon om 22.00 naar huis...ze moeten wel rekening houden met jouw powerliftcarriére hé, kwestie van prioriteiten stellen ;)

Alle gekheid op een stokje...ik geloof niet dat ik echt vast zal slapen in de nacht van de 26e op de 27e...meestal gaan er dan van allerlei doemscenario's door mijn koppie en tegen de tijd dat ik vast begin te slapen gaat alweer die k*twekker :mad:

haha ja mijn vader wou het miss al smidags houden als het mooi weer was zodat er wat buiten gezeten kon worden. dat zou mij wel gunstig uit komen. maar me zus moet dan werken dus die was er nie zo blij mee.. mja ag bij NK PL sliep ik ook nog geen 5 uur dus daar moet ik het nu ook maar mee redden. hoef alleen maar te bankdrukken he :p

• #7.395
haha ja mijn vader wou het miss al smidags houden als het mooi weer was zodat er wat buiten gezeten kon worden. dat zou mij wel gunstig uit komen. maar me zus moet dan werken dus die was er nie zo blij mee.. mja ag bij NK PL sliep ik ook nog geen 5 uur dus daar moet ik het nu ook maar mee redden. hoef alleen maar te bankdrukken he :p

Dat klopt ook alweer...bankdrukken is volgens sommigen sowieso iets voor "luie homo's" dus waar maken we ons druk over...we gaan gewoon verder met slapen op de drukbank en als we START horen doen we effies de armen strekken, klaar! ;)

Dat klopt ook alweer...bankdrukken is volgens sommigen sowieso iets voor "luie homo's" dus waar maken we ons druk over...we gaan gewoon verder met slapen op de drukbank en als we START horen doen we effies de armen strekken, klaar! ;)

haha nja dat wou ik nog net niet zeggen maar ja, je kan zeggen wat je wilt maar denk dat iedereen er wel over eens is dat een PL wedstrijd zwaarder is dan een BD wedstrijd (vrij logisch) dusjah beetje lui is het wel. maar wat je leuk vind moet je doen toch ? en zolang ik de andere 2 oefeningen nog kan doen (wat hopelijk nog heel lang is) blijf ik het beide doen.

• #7.397
haha nja dat wou ik nog net niet zeggen maar ja, je kan zeggen wat je wilt maar denk dat iedereen er wel over eens is dat een PL wedstrijd zwaarder is dan een BD wedstrijd (vrij logisch) dusjah beetje lui is het wel. maar wat je leuk vind moet je doen toch ? en zolang ik de andere 2 oefeningen nog kan doen (wat hopelijk nog heel lang is) blijf ik het beide doen.

Tuurlijk moet je powerliften blijven doen!
En natuurlijk is een powerliftwedstrijd intensiever dan een bankdrukwedstrijd. Verder heb je er volkomen gelijk in dat je moet doen wat je leuk vind...en ik moet al zoveel dingen doen die ik niet leuk vind ;)

• #7.398
Medium Bench Press Day (Haeflandsport) 16/3

Bench Press:
20x20, 10x70, 5x100, 5x130 & 3x5x150kg.

Latt Pull Down:
15x60, 10x80 & 6x6-10x90kg.

Comment:
Was vandaag wat sloompjes...waarschijnlijk doordat ik gewoon moe was.
Ik werk momenteel zo'n 50-60 uur per week (normaal 40) en dat ben ik niet meer gewend...tegen 22.00 vallen mijn ogen zowat dicht :o
Maar goed, toch hetgeen wat ik wilde doen gedaan!
Vond het een beetje vreemd vandaag bij de LPD...set 1&2 met 6 reps, set 3&4 vervolgens 8 sets en set 5&6 dan tenslotte 10 reps (ging steeds makkelijker).

Aanstaande maandag dan de laatste training (shirted) voor het NK.

Ik was net op zoek naar je log en toen poste je iets :D
Mooie training zo op een "slome dag"!
Succes maandag:)

Even een snel traininkje, en nu naar je bed Hugs! ;)

Terug
Naar boven