AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Welja hoor....
Hoef ik zelf niet zo belachelijk vroeg uit mijn nest voor de weging, moet Nick er al zo vroeg zijn...
Ik zal blij zijn als Nick ook in de 120+ klasse zit! ;)

het is tot 93 dus nick als nick in de -105 zit is het al goed :p en daar zal die uit eindelijk toch miss wel uitkomen met zijn lengte. als die echt PL doorgaat dan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.422
Laatste training voor het NK Bankdrukken tot 90 % van 1 RM.

Bij Leon Smeets.

Bench Press with stop:

RAW: 20x20, 2x8x70, 5x100 & 5x130
SHIRT: 5x170 (8 cm), 4x190 (6 cm) & 3x210kg (4 cm).

Comment:
Ging allemaal wel lekker...en heb me niet moe gemaakt.
De rest is dan voor zondag!
Heb er zin en vertrouwen in...voel me goed, voel me sterk en heb nog niet eerder zo lekker gedrukt. Desondanks wil ik niet op zaken vooruitlopen...straks lukt het niet wat ik van plan ben en dat heb ik hier weer heel wat uit te leggen ;)
Hoe dan ook...ik zal mijn uiterste best doen om het maximale uitmezelf te halen!

Ik was vrij vroeg klaar bij Leon en was op de terugweg nog langs Haeflandsport gereden...effies uit de auto gesprongen en nog wat Latt Pull Down gedaan: 20x60, 10x80, 8x90 & 6x5x100kg
En tenslotte nog 3 setjes facepulls met 25kg, 3x25 reps voor de doorbloeding.

Zondag vertrekken we dan om 07.00 richting Alkmaar...Leon is scheidsrechter en mijn gymbuddie Will Renkens gaat mee als coach.
In Will heb ik alle vertrouwen :thumbs:, hij heeft me al diverse keren geholpen (waaronder de laatste wedstrijd waar ik 235 drukte).

De rest van de week rusten en goed eten...wat dat goed eten betreft ben ik al begonnen...op de weg naar huis kwam ik langs de Mc Donalds...een Bigmac en een lekkere milkshake is wat voor een holle kies en kan er altijd wel in ;) Denk dat ik als ik zondagmiddag pas op de weegschaal kan en de hele tijd al heb zitten te eten zo'n 160kg zal wegen :o.

Mooi man, het heeft in ieder geval niet aan de voorbereiding gelegen... ;)

• #7.424
Mooi man, het heeft in ieder geval niet aan de voorbereiding gelegen... ;)

Zo is het maar net...alles "volgens de regels" gedaan...zwaarste training 2 weken voor de wedstrijd en de laatste week een training tot 90% en de rest rust. Heb gelezen dat het bij jou ook wel aardig ging en dat je nog aan het twijfelen bent over je openingsbeurt (210/215)...op de wedstrijd kun je altijd nog de aanvangsbeurt die je hebt opgegeven veranderen totdat wordt opgeroepen dat er nog maar 1 minuut is om je aanvangsbeurt te veranderen. Gewoon kijken hoe het gaat zondag! Komt goed, en ik wens je alvast suc6 kerel en gun je een vet pr (gelukkig doe je niet mee in mijn klasse ;))!

Nog niet helemaal zoals ik gehoopt had, maar goed t gaat steeds iets beter...
PR zal lastig worden vrees ik... die 225 van t nk pl zal erg moeilijk worden nu. Maar we gaan ons best doen...
Jij gaat ze allemaal versteld doen staan, maat

ik voorspel ook iets moois van huggy zondag.

• #7.427
Nog niet helemaal zoals ik gehoopt had, maar goed t gaat steeds iets beter...
PR zal lastig worden vrees ik... die 225 van t nk pl zal erg moeilijk worden nu. Maar we gaan ons best doen...
Jij gaat ze allemaal versteld doen staan, maat

Dan hoop ik maar dat het in positieve zin zal zijn ;)

---------- Toegevoegd om 19:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:41 ----------

ik voorspel ook iets moois van huggy zondag.

Ik hoop dat je voorspellingen zullen uitkomen ;)

Vast wel beer. :thumb:

• #7.429
We zullen zien ;)

Er doen overigens maar liefst 77(!) deelnemers mee zondag...wordt voor ons zwaargewichten een lange zit :rolleyes:
Ben benieuwd wie er allemaal uiteindelijk in mijn klasse meedoen...er is helaas geen nominatielijst dus blijft het een beetje een verrassing ;).

is er helemaal geen nominatie lijst ? wat is dat voorn poepzooi voor een NK.. 77 deelnemers bahbah dat word echt proppen men..

WOOOW 77

aan de andere kant, wel leuk.
dat er toch weer meer animo voor onze sport komt?! :rolleyes:

De rest van de week rusten en goed eten...wat dat goed eten betreft ben ik al begonnen...op de weg naar huis kwam ik langs de Mc Donalds...een Bigmac en een lekkere milkshake is wat voor een holle kies en kan er altijd wel in ;)

Ik wil jou persoonlijk komen coachen in dit deel van de training!:D

Veel succes zondag!

• #7.433
is er helemaal geen nominatie lijst ? wat is dat voorn poepzooi voor een NK.. 77 deelnemers bahbah dat word echt proppen men..

Ik heb hiervoor al aan de bel getrokken...zo was er wel een banner voor het NK PL. Maar het bestuur treft geen blaam, die doen hun best om van elke wedstrijd een suc6 te maken. Degene die die banner voor het NK PL heeft gemaakt vond dat te veel werk voor het NK BD. Tis jammer dat bepaalde personen het single benchpress schijnbaar als minderwaardig beschouwen.
Bankdrukkers zijn nog altijd de ruime meerderheid van betalende leden ;)

---------- Toegevoegd om 20:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:51 ----------

WOOOW 77

aan de andere kant, wel leuk.
dat er toch weer meer animo voor onze sport komt?! :rolleyes:

Dat is zeker een mooi aantal!
Bankdrukken is nog altijd groeiende...het is laagdrempeliger dan het powerliften (bankdrukken kun je in vrijwel iedere sportschool, powerliften daarentegen helaas maar op enkele plaatsen) en soms stromen bankdrukkers ook door en gaan daarnaast ook powerliften. Hoe dan ook...zeer zeker een positieve ontwikkeling! :)

---------- Toegevoegd om 20:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:53 ----------

Ik wil jou persoonlijk komen coachen in dit deel van de training!:D

Veel succes zondag!

Hahaha...O.K...thnx! :)

Laatst bewerkt:
Ik heb hiervoor al aan de bel getrokken...zo was er wel een banner voor het NK PL. Maar het bestuur treft geen blaam, die doen hun best om van elke wedstrijd een suc6 te maken. Degene die die banner voor het NK PL heeft gemaakt vond dat te veel werk voor het NK BD. Tis jammer dat bepaalde personen het single benchpress schijnbaar als minderwaardig beschouwen.
Bankdrukkers zijn nog altijd de ruime meerderheid van betalende leden ;)

ja beetje raar, maar snap dat wim (die doet het voor het NK PL zover ik weet?) niet ook hetgeen doet voor het NK BD als die hier zelf niet aan mee doet enzo. volgens mij doet hij al genoeg voor de sport. jammer dat er niemand is vanuit de bond die het wilt doen voor het NK BD maarja.. maar al was er alleen maar een nominatie lijst zo moeilijk kan zoiets niet zijn..

gewoon goed geordend lijstje met de gewichts klasses en deelnemers. als dat naar jou word gestuurd kan je het op de site van de NPB zetten en alkmaar zet het op hun site.

dat is volgens mij niet zo veel moeite..

• #7.435
ja beetje raar, maar snap dat wim (die doet het voor het NK PL zover ik weet?) niet ook hetgeen doet voor het NK BD als die hier zelf niet aan mee doet enzo. volgens mij doet hij al genoeg voor de sport. jammer dat er niemand is vanuit de bond die het wilt doen voor het NK BD maarja.. maar al was er alleen maar een nominatie lijst zo moeilijk kan zoiets niet zijn..

gewoon goed geordend lijstje met de gewichts klasses en deelnemers. als dat naar jou word gestuurd kan je het op de site van de NPB zetten en alkmaar zet het op hun site.

dat is volgens mij niet zo veel moeite..

De vereniging die het NK organiseerd is ook verantwoordelijk voor een eventuele nominatielijst. Want leden worden óf via hun vereniging opgegeven of algemene leden geven zich direct op bij de organiserende vereniging. Wim is voor zover ik weet overigens ook webmaster van de site van SSS Alkmaar.

Ik zou verder wel een (eenvoudige) lijst hebben willen maken, maar zonder informatie wordt dat moeilijk en nu hoeft het ook niet meer.

Ik weet dat Wim zich in het verleden inderdaad veel voor de sport en de NPB heeft inzet...hoe dat tegenwoordig zit kan en wil ik niet over oordelen. Ik heb verder geen contact (meer) met hem en heb daar ook eerlijk gezegd geen behoefte aan.

Laatst bewerkt:
De vereniging die het NK organiseerd is ook verantwoordelijk voor een eventuele nominatielijst. Want leden worden óf via hun vereniging opgegeven of algemene leden geven zich direct op bij de organiserende vereniging. Wim is voor zover ik weet overigens ook webmaster van de site van SSS Alkmaar.

Ik zou verder wel een (eenvoudige) lijst hebben willen maken, maar zonder informatie wordt dat moeilijk en nu hoeft het ook niet meer.

Ik weet dat Wim zich in het verleden inderdaad veel voor de sport en de NPB heeft inzet...hoe dat tegenwoordig zit kan en wil ik niet over oordelen. Ik heb verder geen contact (meer) met hem en heb daar ook eerlijk gezegd geen behoefte aan.

ja dat klopt, maar daarom als degene die over de aanmeldingen gaat (iemand bij SSS dus) nou gewoon even die namen en het liefst al een eenvoudige lijst. even naar jou toestuurde zodat het op de NPB site kwam en het even bij hun op de SSS site zetten was het al goed. niet te veel gedoe maar wel duidelijk.

als je iets organiseert moet je het ook wel daadwerkelijk ''organiseren'' en niet alleen een ruimte enzo ter beschikking stellen vind ik.
je hoeft geen uren werk te verichten en een hele site met gastenboek enzo te openen zoals wim had voor het NK PL maar een lijst is toch wel op zijn plaats lijkt me..

• #7.437
ja dat klopt, maar daarom als degene die over de aanmeldingen gaat (iemand bij SSS dus) nou gewoon even die namen en het liefst al een eenvoudige lijst. even naar jou toestuurde zodat het op de NPB site kwam en het even bij hun op de SSS site zetten was het al goed. niet te veel gedoe maar wel duidelijk.

als je iets organiseert moet je het ook wel daadwerkelijk ''organiseren'' en niet alleen een ruimte enzo ter beschikking stellen vind ik.
je hoeft geen uren werk te verichten en een hele site met gastenboek enzo te openen zoals wim had voor het NK PL maar een lijst is toch wel op zijn plaats lijkt me..

Dat klopt in principe allemaal wel, MAAR aan de ene kant mogen we blij zijn dat SSS Alkmaar zich bereid heeft verklaard om zowel de organisatie van het NK PL als het NK BD op zich te nemen...er waren geen andere verenigingen die deze taak (waar toch veel bij komt kijken) op zich wilden nemen! :( SSS Alkmaar is dus wat dat betreft de rots in de branding voor de NPB ;)

Amateurisme heerscht.

Dat klopt in principe allemaal wel, MAAR aan de ene kant mogen we blij zijn dat SSS Alkmaar zich bereid heeft verklaard om zowel de organisatie van het NK PL als het NK BD op zich te nemen...er waren geen andere verenigingen die deze taak (waar toch veel bij komt kijken) op zich wilden nemen! :( SSS Alkmaar is dus wat dat betreft de rots in de branding voor de NPB ;)

daar heb je ook zeker gelijk in dat heb ik al vaker gezegd! bij ons zaten ze ook van pff weer in alkmaar.. zij ik ook laten we blij zijn dat ze het willen doen!
maar zoals ik ook al zij die lijst maken is niet zo veel moeite dusjah.. dat zou ik nog wel kunnen doen als echt niemand het wilt :p
hoop dat atlas weer x wat wilt organiseren, lekker centraal NL (en helemaal goed voor mij :p) mja moeten er wel vrijwilligers zijn..

• #7.440

Wat verwacht je van een bond met een klein budget en mensen die zowel voor als achter de schermen hun werk voor de bond "pro deo" doen?
Professionalisme kost veel tijd èn geld.

En zijn we niet allen amateurs? ;)

Terug
Naar boven