MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.482
Verslag NK BD 2011 ( :2e: Senioren/Masters met 235kg).

05.30 ging de wekker, douchen, uitgebreid ontbijt en vervolgens tegen de klok van van 07.00 Will Renkens & Leon Smeets opgehaald.
Circa 09.30 dan bij SSS Alkmaar…goed kunnen doorrijden.
Leuke locatie met genoeg ruimte en behulpzame vrijwilligers :thumbs:.
Was voor mij de 1e keer bij SSS, maar beviel me wel goed (mocht van mij wel iets korter bij liggen ;)).
Vervolgens een vrij lange zit want ik was tegen de klok van 14.30 pas aan de beurt.
Gekeken naar de wedstrijd en ondertussen goed gegeten :D.
12.00 wegen (viel nog wel mee, bleek “slechts” 156,8kg te zijn) dan wachten tot 13.30 voor de kledingcontrole omdat er te weinig scheidsrechters waren. Tevens was het nogal onduidelijk of er nu 2 of 3 groepen waren in de zwaardere klassen.

Warming Up:
RAW: 20x20, 2x8x70, 5x100 & 5x130
SHIRT: 5x170 (8cm), 4x190 (6cm) & 3x210 (4cm)

1e beurt: 227,5kg…ik had dit gewicht als aanvangsbeurt opgegeven en zag geen noodzaak om hierin verandering te brengen. Gewicht ging zonder problemen omhoog.
(GOOD LIFT, 3 witte lampen).
2e beurt 235kg…evenaring van mijn PR…ging ook wel vrij goed, maar voelde toch ook wel “zwaar” aan (GOOD LIFT, 2 witte en 1 rode lamp).
3e beurt 240kg…kreeg het gewicht goed van mijn borst gedrukt maar bleek helaas niet in staat om mijn ellebogen te strekken in de eindfase…NO LIFT :(.
Dit gewicht was vandaag dus nog te zwaar…maar wordt een mooi streven voor het komende wedstrijdseizoen! Tevens werken aan technische onvolkomenheden…blijkbaar is er beweging in mijn hoofd als ik druk, en dat moet ik zien te voorkomen omdat het jammer is als daardoor een beurt op wordt afgekeurd.

1e werd naar verwachting Ed Fennema, met maar liefst 250kg! :bow:
260 drukte hij net niet, maar hij was dus zonder twijfel de sterkste in mijn klasse.
Hummer werd 3e! (met 160kg- RAW) :clap:…Badal Djindra was helaas uitgebomd omdat hij “slachtoffer” werd van een nieuwe regel: Er worden geen uitzonderingen meer gemaakt en je moet om een STARTsignaal te krijgen met gestrekte armen de halter vasthouden. Hij heeft aangegeven te stoppen met wedstrijden…best wel jammer, want ik vond hem wel een sympathieke gast en we waren vaker aan elkaar gewaagd wat toch wel voor enige strijd zorgde.

Velen hadden het vandaag moeilijk met een nieuw ingevoerde regel…als je te zwaar bent voor de klasse waarop je je hebt opgegeven schuif je niet meer automatisch door naar een zwaardere klasse maar mag je niet meedoen aan de wedstrijd. Uiteindelijk mochten deze mensen alsnog buiten mededinging meedoen. Ook bleek Unclez (Anton de Wit) niet opgegeven te zijn door de vereniging waarvoor hij uitkomt en had buiten mededinging kunnen meedoen, maar hij koos ervoor om dat niet te doen. Dit is natuurlijk altijd vervelend voor een lifter. Daarom is het belangrijk dat er op tijd een nominatielijst verschijnt en jezelf controleerd of alles klopt. Tevens is het belangrijk om je niet alleen op anderen te verlaten, maar ook zelf regelmatig te kijken op de website van de NPB of er nieuwe regels van toepassing zijn opdat je niet voor verassingen komt te staan!

Op de weg naar huis nog effies gestopt bij Burger King en daar samen met Leon & Will een hapje gegeten. Rest mij verder ook nog via deze weg Leon te bedanken voor de superbegeleiding dit seizoen en de mogelijkheid die hij biedt om bij hem te trainen en natuurlijk last but not least ook mijn gymbuddie Will Renkens, die me nu al voor de zoveelste keer op een uitstekende manier gecoacht heeft!

GEFELICITEERD MET EEN NETTE 2E PLAATS RENE

ik maak uit je verhaal op dat je tevreden bent, mooi om te horen.
ben benieuwd naar je verdere seizoen.jammer dat ik er niet kon zijn, in juni zeker wel.

die regelgeving wat betreft die gestrekte armen, daar zal nog vaker over te doen zijn denk ik.

Sterk gedrukt hugster! Die 235 was een hele mooie beurt!

toch weer 2 nette en goede beurten René! Je begint het te leren ;) Niet meer toegekomen aan je 2e doelstelling van de dag? (dopingcontrolle?)

Puike prestatie, René, gefeliciteerd! :thumbs:
Die eerste plek was dus sowieso redelijk buiten bereik geweest...
Toch jammer dat ik het niet heb mogen aanschouwen. Die 240 was dus wel vrij close begrijp ik zo? Hij gaat zeker komen, dit jaar nog :)

wauw, 2e plek, proficiat man iets waar je trots op mag zijn.

• #7.488
@ Sandows...ik ben niet ontevreden alhoewel ik heel graag die 240 had willen drukken...maar die zit er wel aan te komen! :)

@ Nick, thnx!

@ Alex...ja gelukkig geen uitbommen meer (pffffffff)...die tweede "doelstelling", een dopingcontrole is me niet gelukt...dat werd dus Ed Fennema (de nummer 1). Ik heb nog gevraagd of ik ook in een potje mocht plassen, maar dat ging niet (of ik moest de kosten zelf betalen van zo'n controle, liefst €500,-).

@ Tymboo...1e plaats was absoluut buiten bereik, Ed was gewoon te sterk. Maar zoals gezegd die 240 was close en ik heb er alle vertrouwen in dat die het komende seizoen gaat lukken!

@ Frans...thnx!

Netjes gedrukt vandaag René.

240 komt nog wel!

Mooi resultaat René. :bow:
Ed is even een maatje te groot, maar jij blijft groeien dus wie weet..? ;)
Over een maatje te groot gesproken:
Als ik bij jou en Ed sta is het net of ik weer in groep 3 zit en bij de twee grootste jongens uit groep 8 ben gaan staan op de lagere school... :o

Ik vond het een heel leuke en gezellige dag met "de mannen" onder elkaar.
Ook al zag ik in eerste instantie wel een beetje op tegen de rit van (ruim) 2,5 uur...
Het is een overwegend leuke groep kerels vind ik.
Heel sympathiek.

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

Oh ja, ik had je die doping controle zóóóó gegund man! :roflol:

• #7.492
Mooi resultaat René. :bow:
Ed is even een maatje te groot, maar jij blijft groeien dus wie weet..? ;)
Over een maatje te groot gesproken:
Als ik bij jou en Ed sta is het net of ik weer in groep 3 zit en bij de twee grootste jongens uit groep 8 ben gaan staan op de lagere school... :o

Ik vond het een heel leuke en gezellige dag met "de mannen" onder elkaar.
Ook al zag ik in eerste instantie wel een beetje op tegen de rit van (ruim) 2,5 uur...
Het is een overwegend leuke groep kerels vind ik.
Heel sympathiek.

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

Oh ja, ik had je die doping controle zóóóó gegund man! :roflol:

Ed zal voorlopig nog wel een maatje te groot blijven!
Er is nu eenmaal altijd baas boven baas, en daar heb ik ook absoluut geen moeite mee...als ik mijn eigen doelstellingen uiteindelijk maar weet te bereiken ben ik meer dan tevreden.

Ik moet gewoon beter mijn best doen om een keer in dat potje te mogen plassen ;)

• #7.493
Update results Bench Press Competition René Hamers

1) Result First Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (26.11.2007).
180 - 180 - 192,5
2) Result Second Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (10.02.2008).
185 - 195 - 200
3) Result of the Dutch National Bench Press 2008 (06.04.2008)
185 -192,5 -195 (Second Place Seniors / First Place Masters 1).
4) Result First Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (12.10.2008).
190 - 190 - 200
5) Result of the First Open RAW Bench Press Competition (07.12.2008)
160 - 170 - 180
6) Result Second Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (08.02.2009)
200 - 205 - 210
7) Result of the Dutch National Bench Press 2009 (05.04.2009).
200 - 210 - 215 (Third Place Seniors / Third Place Masters 1).
8) Result European Masters Bench Press Championships 2009 (24.10.2009)
210 - 210 -225 (Third Place Masters 1).
9) Result Second Gym Competition Bench Press Season 2009/2010 (17.01.2010). 220 -225 -230
10) Result of the Dutch National Bench Press 2010 (14.03.2010).
220 - 225 -227,5 (Bombed out).
11) Result Dutch Open Bench Press 2010 (06.06.2010) (First place).
210 - 220 - 227,5
12) Result of the 2e Open RAW Bench Press Competition (12.09.2010)
170 -180 - 182,5 (First place)
13) Result European Masters Bench Press Championships 2010(23.10.2010)
225 - 225 - 230 (Bombed out).
14) Result First Gym Competition Bench Press Season 2010/2011 (21.11.2010). 220 - 230 - 245
15) Result Second Gym Competition Bench Press Season 2010/2011(30.01.2011) 225 - 232,5 - 235
16) Result of the Dutch National Bench Press 2011 (27.03.2011).
227,5 - 235 - 240 (Second place seniors/masters).

16 competitions = 48 Attempts: 30 x GOOD LIFT - 18 x NO LIFT

Laatst bewerkt:
congrats! erg sterk

Goed gedaan René!

Mooi resultaat. dikke respect man :thumb:

mooi dat je trainen beloond word op deze manier.

Goed gedaan Rene!
Jammer dat er ook mensen teleurgesteld moesten worden, al die regeltjes maakt het er (mijn inziens) ook niet leuker op..

• #7.498
Flowergrrl, GTO & Gert Jan, bedankt! :)

Van sommige regels zie ik eerlijk gezegd het nut ook niet af, maar ik maak de regels niet. Het is zoals ik alreeds zei verstandig om je regelmatig ervan te vergewissen of er regels zijn veranderd. Deze zijn altijd terug te vinden op de website van de NPB en mensen krijgen tevens van mij (hen die zich erop hebben geabonneerd) gratis de nieuwsbrief van de NPB toegestuurd waarin ook het laatste nieuws en veranderingen in reglementen vermeld staat.
Ik zou overigens voorstander zijn van een overgangsfase...dit jaar zou ik deelnemers nog een "waarschuwing" geven en duidelijk kenbaar maken dat de regels veranderd zijn en het een volgende keer niet meer oogluikend kunnen toelaten.

proficiat renee

• #7.500
Evaluatatie

Na een wedstrijd sta ik ook altijd stil bij een evaluatie:

Na het dal (uitgebomd op zowel het NK als het EK in 2010) heb ik het idee dat ik weer helemaal terug ben. Dit jaar de grens van 230kg ruim doorbroken met 235 als PR. 240 zat er helaas net niet in, maar zoals reeds gezegd wordt dat de doelstelling voor het komende seizoen!
De aanschaf van een ruimer benchshirt (58 i.p.v. 54) heeft goed uitgepakt. Ook het regelmatig gericht trainen in benchshirt heeft goed gewerkt. Vroeger deed ik paar keer een shirt aan voor een wedstrijd, maar nu trek ik daar echt een bepaalde periode voor uit om zo het maximale uit een benchshirt te halen.

Er is echter nog genoeg werk aan de winkel!
Ik ben er nog lang niet...240kg zal nog wel te doen zijn, maar 250kg word een zware opgave. Ik hoop overigens niet een mission impossible ;)
Wat ik merk is dat ik op dit moment vooral in de eindfase nog tekort kom.
Hier wil ik ook aandacht aan gaan besteden...dus specifiek boardpress/lockout trainingen (ook RAW). Wellicht ook nog (lichtere) isolatieoefeningen voor mijn schouders en triceps (front raise en triceps extensions) maar dat moet ik nog effies bekijken hoe dat uitpakt.
Overtraining en blessures liggen natuurlijk ook op de loer en ik herstel nu eenmaal niet meer zo snel. Ook blijft het letten op technische onvolkomenheden een heikel punt waarop de aandacht absoluut niet mag verslappen!

Hoe dan ook...voor het komende seizoen zal de doelstelling zijn: 240(+) drukken en uiteraard daarbij heel blijven!

Vandaag ook nog effies getraind bij haeflandsport:

De antagonisten onder handen genomen ;)

Latt Pull Down: 20x60, 10x80 & 6x5x100kg.
Face Pulls: 3x25x25kg.

Klaar :)!

---------- Toegevoegd om 13:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:01 ----------

Thnx Dominique! :)
Jij suc6 met de SM van Limburg.

Terug
Naar boven