Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Ben ik overigens volledig met je eens! :)
Maar de sterkste bankdrukkers zijn meestal hen die òf de kortste armpjes hebben, òf heel goed kunnen archen, óf het strakste shirt kunnen verdragen en in sommige bonden zijn er verder geen regels die je belemmeren of beperken in je doen en laten, dus zodoende ;)

of gewoon simpelweg de mensen die het sterkste zijn?

med_1299272420-arch.jpg

Dit is toch never een goed gekeurde lift? Kont op de bank is toch verplicht?

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.543
of gewoon simpelweg de mensen die het sterkste zijn?

Hahaha, uiteraard zullen ze sterk moeten zijn!
Maar als je één van de dingen hebt die ik opnoemde heeft dat wel zo zijn voordelen!
Neem het voorbeeld van "korte armpjes"...zou Midote ook nog dat gewicht kunnen benchen als zijn armen bijna 2x zolang waren? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=P089YN-gcPI

---------- Toegevoegd om 11:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:43 ----------

Dit is toch never een goed gekeurde lift? Kont op de bank is toch verplicht?

Bij de IPF wel, maar zoals gezegd, je hebt bonden die nauwelijks beperkende regels hebben :rolleyes:

dit vind ik persoonlijk niks met benchpress te maken te hebben. Echt die rom slaat nergens op

Heeft alles met bankdrukken te maken en met het "stretchen" van de regels van je bond. ;)

René heeft trouwens een stel enorm lange gorilla armen en drukt toch als één van de sterkste bij "ons" :bow:

• #7.546
Hmm, oké. Rare figuren bij de IPF. :D

Ik bedoelde dus dat zo'n beurt me niet IPF-aprove lijkt!:D

---------- Toegevoegd om 16:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:43 ----------

Heeft alles met bankdrukken te maken en met het "stretchen" van de regels van je bond. ;)

René heeft trouwens een stel enorm lange gorilla armen en drukt toch als één van de sterkste bij "ons" :bow:

Ik heb inderdaad vrij lange armen (helaas) meer geschikt om te deadliften :eek:...mja...ondanks dat genetisch "nadeel" ligt mijn liefde toch bij het bankdrukken en neem ik dat "nadeel" maar voor lief ;)

Ben heel benieuwd dit jaar naar de RAWwedstrijd...wie er allemaal meedoet en waartoe iedereen in staat zal zijn zonder shirtje :cool:

• #7.547
Heavy Bench Press Day (bij Leon Smeets)

Paused Bench Press:
20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130 & 3x3x160kg

Board Press:
5x130, 5x145 & 5x160kg

Comment:
Werken met tripples op de heavy benchpress day heeft mijn voorkeur...ik zal proberen om iedere week met 2,5kg te verhogen...en dan om 3-4 weken een deloadje met 150kg (zoals in het schema van Brad Gillingham) http://www.marylandpowerlifting.com/GillinghamBench.asp

Board Press (momenteel raw) was ik effies zoekende naar de juiste gewichten...lager dan 150kg heeft eigenlijk geen zin lijkt me...vind het overigens een uitstekende oefening om de eindfase ofwel lockout te trainen. Beter dan rack/pinpress waar je de halter niet "voelt".
Ondanks dat je het board op je borst heb heb je toch het gevoel dat je body "contact" heeft met de halter.

Morgen naar Haefland voor de antagonisten (rug) en denk dat ik een cardiotraining er achteraan doe :eek:.
Ik wil proberen om met mijn BDW terug te gaan naar 150kg...en dat als maximum aan te houden, lijkt me zwaar genoeg ;)

Ziet er uit als een degelijk schema voor een mooie progressie. Succes en ik blijf volgen!

Goeie training.
Voorlopig geen shirt aan, René?
En hoe dik is dat board?

• #7.550
Goeie training.
Voorlopig geen shirt aan, René?
En hoe dik is dat board?

Het was een training die erg goed te doen was...gewoon effies minder gas geven en heel rustig opbouwen.

Het shirt gaat weer aan richting een wedstrijd...weet nog niet precies welke dat gaat worden...als de wedstrijd op 5 juni (Open Bench) doorgaat, is dat dus alweer over paar weken. Mocht het pas in oktober het EK voor masters zijn dat heb ik wat meer speling ;)
Het board beschouw ik als een 3 board, alhoewel het geen 12 cm dik is, eerder 10 cm. Deed dat voorheen hoofdzakelijk alleen in shirt, maar wil boardpresses nu ook raw gaan toepassen, denk dat dat toch wel zo zijn voordelen heeft.

Is het niet zinvoller voor je lockout om board presses zwaarder te doen dan je reguliere bench (eventueel op je lichte dag)?

Is het niet zinvoller voor je lockout om board presses zwaarder te doen dan je reguliere bench (eventueel op je lichte dag)?

+1

Ik denk dat "Rack Lock-outs" juist het voordeel hebben dat je een enorm "koppel" (denk aan de trekkracht van een auto) ontwikkelt, en je dus zodanig misschien wel beter helpen direct volgend op het "stilvallen" van een beurt meer kracht te kunnen ontwikkelen.
Ik vind ze in ieder geval veel zwaarder dan "Board presses" omdat je geen spanning kan opbouwen.
Ik heb laatst gelezen dat Luc ze ook zo ervaarde trouwens.

Lijkt me een vrij lichte zware training voor je René.
Goed en verstandig beter denk ik.
Peaken op de wedstrijd!
Is het nog niet zeker dan, de "Open NL"..?

• #7.554
+1

Ik denk dat "Rack Lock-outs" juist het voordeel hebben dat je een enorm "koppel" (denk aan de trekkracht van een auto) ontwikkelt, en je dus zodanig misschien wel beter helpen direct volgend op het "stilvallen" van een beurt meer kracht te kunnen ontwikkelen.
Ik vind ze in ieder geval veel zwaarder dan "Board presses" omdat je geen spanning kan opbouwen.

Peaken op de wedstrijd!
Is het nog niet zeker dan, de "Open NL"..?[/QUOTE]

Goed nieuws voor de liefhebbers!!!

De Open Bankdrukken op zondag 5 juni gaat door! :)

NKV Atlas in Nijmegen heeft te kennen gegeven de wedstrijd te willen organiseren :thumbs:

http://nkv-atlas.nl/

Wat betreft de rack lockouts...die zullen niet verkeerd zijn, maar ze zijn wel een stuk blessuregevoeliger dan board presses, juist doordat je geen spanning opbouwd! Een mens is overigens geen machine ;)

+1

Peaken op de wedstrijd!
Is het nog niet zeker dan, de "Open NL"..?[/QUOTE]

Goed nieuws voor de liefhebbers!!!

De Open Bankdrukken op zondag 5 juni gaat door! :)

NKV Atlas in Nijmegen heeft te kennen gegeven de wedstrijd te willen organiseren :thumbs:

http://nkv-atlas.nl/

Wat betreft de rack lockouts...die zullen niet verkeerd zijn, maar ze zijn wel een stuk blessuregevoeliger dan board presses, juist doordat je geen spanning opbouwd! Een mens is overigens geen machine ;)

hehe hebben ze het doorgezet ? we hadden het er pas nog over weet je nog ? die dag erna had ik het er ook over met een paar van Atlas, tonia bumper en oscar, en die vonden het ook wel goed idee dus bumper zou het aankaarten bij Piet, en het gaat dus door :)

Nee, een mens is geen machine! :roflol:
Maar het was ook maar om een beetje aan te geven wat ik bedoel.
Wat blessuregevoelig betreft, ben ik het helemaal met je eens trouwens.
Maar dat doet niets af aan de effectiviteit van de oefening.
Dat "wij" oudere jongeren er niet (meer) tegen kunnen..?
Ja, da's weer wat anders... :o

• #7.558
Je slaat de spijker op zijn kop..."wij" oudjes kunnen er niet meer zo goed tegen! :o Er zijn legio oefeningen te bedenken die een goede carry-over op de benchpress zullen hebben, maar als je de 40 bent geweest gelden andere wetten! ;) Je hersteld langzamer, je wordt blessuregevoeliger, je moet harder of eigenlijk slimmer gaan trainen om degeneratie tegen te gaan en progressie te kunnen boeken. Als je 25 bent kun je je daarbij nog niet zo heel veel voorstellen, ik dacht vroeger ook dat ik het "eeuwige leven" had ;)

Interessant schema. Ik zie dat je bij je 1RM je shirted max hebt staan. Betekend dat niet dat je ook altijd shirted moet trainen? Anders kloppen die percentages toch niet? Of gaat het puur om het verhogen met 2,5kg elke week?

• #7.560
Vandaag "antagonistentraining" bij Haeflandsport.

Front Cable Latt Pull Down: 20x60, 10x80 & 6x5x100kg.

Face Pulls: 10x30, 10x40 & 10x50kg.

Vervolgens een half uur cardio gedaan op een crosstrainer! :eek:
Uiteraard eerst een schietgebedje naar O.L.H & O.L.V (voor de "niet-Roomsen" onder ons; Onze Lieve Heer & Onze Lieve Vrouw)...je weet maar nooit, voor het geval dat ;)
350 caloriën verbruikt...het eerste kwartier vond ik best wel zwaar en wilde ik zelfs er vanaf stappen...het tweede kwartier ging verbazendwekkend lichter. Maar ik had gezien dat Alex ook een half uurtje op die crosstrainer had getraind en daarmee had hij mij dus goed gemotiveerd! :thumbs:

images?q=tbn:ANd9GcShq9VjQtO8hMxi_TCM0IjzczVQzNY5A1MS4styYhY_UdGtVROX.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven