AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Crosstrainer. ???
De zomer komt natuurlijk steeds closer. :p

respect rene,

tis mij nog nooit gelukt een halfuur vol te houden op zo een apparaat :eek:

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.563
Crosstrainer. ???
De zomer komt natuurlijk steeds closer. :p

Inderdaad..ik ga voor de Mister Beach Boy verkiezing! ;)
Neehoor, maar het is leuk als je redelijk sterk bent, maar het is nog leuker als redelijk gezond daarbij blijft. Een half uurtje cardio op zijn tijd kan geen kwaad lijkt me, is een ander verhaal als je om de dag een uur zit te spinnen.

Conditietraining verhoog je je VO2max mee, wat bevorderend kan zijn op je krachtstats. :)

Zie vorige pagina voor een inteligente vraag.:p

• #7.565
respect rene,

tis mij nog nooit gelukt een halfuur vol te houden op zo een apparaat :eek:

Een half uur hou jij ook vol...maar je hebt er waarschijnlijk geen zin in :p.
Ik heb dat in het verleden 3x de week 2x een half uur gedaan...ben daar destijds 30kg mee afgevallen! Eén training stond gelijk aan een verbruik van 800 kcal!

---------- Toegevoegd om 22:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:24 ----------

Conditietraining verhoog je je VO2max mee, wat bevorderend kan zijn op je krachtstats. :)

Zie vorige pagina voor een inteligente vraag.:p

Prima sla ik meteen twee vliegen in één klap...wellicht ietsiepietsie gewichtsverlies en wellicht ietsiepietsie toename van kracht ;)

Een half uur hou jij ook vol...maar je hebt er waarschijnlijk geen zin in :p.
Ik heb dat in het verleden 3x de week 2x een half uur gedaan...ben daar destijds 30kg mee afgevallen! Eén training stond gelijk aan een verbruik van 800 kcal!

tis mij nog nooit gelukt, bij gebrek aan motivatie idd :D

moet wel binnenkort eens kijken wat ik aan cardiio erbij wil / kan gaan doen.

het hoort er idd wel een beetje bij, zeker gezien t oogpunt algehele gezondheid ;)

Ik heb net een paar uurtjes cardio gehad in de Massagoedhaven... ;)
(Voor de niet ingewijden: ik heb even gewerkt... In mijn vrije week! :eek:)

John, zie ik ddddddddat goed een post om 04.32 Jezus man hoe deel jij je vrije tijd in;):p

• #7.569
Heb weer eens last van een flinke verkoudheid :(
Ondanks alle vitamines die ik binnen krijg met het fruit wat ik iedere dag eet ben ik daarvoor toch erg vatbaar.
Een beetje zweten in combinatie met een beetje tocht of kou en het is gebeurd.

Ben vandaag eerder naar huis gegaan, een ibuprofen (een niet-steroïde ontstekingsremmer) tabletje van het kruidvat genomen (helaas geen paracetamol meer in huis :rolleyes:) en 6 uurtjes onder de wol gekropen.
Man, wat heb ik hier toch een hekel aan, voel me zo slap als een vaatdoek momenteel :mad:

Laatst bewerkt:
beterschap. goed uitrusten en daarna weer verder knallen

• #7.571
beterschap. goed uitrusten en daarna weer verder knallen

Thnx...ben blij dat ik dit na en niet vòòr het NK Bank heb opgelopen.
Steld verder niets voor zo'n verkoudheid, maar het is wel vervelend.
Morgen had ik een light bench training opstaan...effies kijken hoe ik me dan voel.

De (6) wedstrijden voorwat betreft het komende seizoen waar ik aan wil deelnemen:

Open Bank (juni)
Raw Bank (september)
EK Bank voor Masters (oktober)
BD 1 (november)
BD 2 (januari/februari)
NK Bank 2012 (maart/april)

Doelstelling: heel blijven en 240(+) drukken en vooral met plezier trainen.

Laatst bewerkt:
Beterschap René.

• #7.573

Thnx...komt wel goed...tis een kleinigheidje, eigenlijk niet de moeite waard om erover te beginnen, maar het is gewoon vervelend als je zowat je longen uit je lijf ligt te hoesten ;)...voor mij voorlopig dan ook effies geen 10x90 MP :thumbs:

HAhaha, dat is maar tikken voor jou man. ;)

Tja, beterschap idd. Klote verkoudheden, ik ben er ook erg gevoelig voor.
Je doet dus zo'n eigenlijk alle NPB wedstrijden mee die er zijn, mooi man

• #7.576
Tja, beterschap idd. Klote verkoudheden, ik ben er ook erg gevoelig voor.
Je doet dus zo'n eigenlijk alle NPB wedstrijden mee die er zijn, mooi man

Dat is wel de bedoeling (we hebben het wel over bankdrukwedstrijden éh ;))...het EK is uiteraard geen NPB wedstrijd maar van de EPF, ik had ook nog het komende weekend aan het WK Masters kunnen meedoen in Denemarken, maar naar mijn mening hoor ik daar (nog) niet thuis.
Het EK kan ik nog eindigen in de middenmoot en met een beetje geluk zelfs een podiumplek bereiken (zoals in 2009). Op het WK doe ik slechts voor "spek en bonen" mee. En dan kun je wel zeggen dat je er heen kunt gaan voor het opdoen van ervaring, maar als daar gasten komen die in hun 1e beurt meteen 50kg meer drukken is er geen sprake van strijd en kan ik me niet echt opladen om het maximale te geven.

Vandaag ondanks de hevige verkoudheid ook nog getraind...mijn vriendin verklaarde me zowat voor gek, mja...breng de Ladies maar eens aan het verstand dat trainen ook verslavend kan werken ;)

Medium Bench Press Day (75% 1 RM Raw).

Paused Bench Press:
20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130, 5x132.5, 5x135, 5x 137.5 & 5x140kg.

Latt Pull Down:
15x60, 10x80, 6x6x100kg.

Face Pulls:
10x40, 10x50 & 10x60kg.

Comment:
Ging wel allemaal aardig...gelukkig zijn dit gewichten die ik ook nog wel aankan als ik niet lekker in mijn vel zit ;).

Had ook nog een staande triceps extension gedaan met een plate (halterschijf) van 25kg, 3 setjes van 15 reps.
Ben er nog steeds niet overuit...assist is het nu overrated of niet?
En als je voor assist kiest welke heeft de meeste carry-over op de benchpress...de isolatieoefening zoals de triceps extension voor je triceps en een front raise voor je schouders of toch een compoundmassaoefening zoals de close grip benchpress en een overhead press?
Daarover verschillen de meningen nogal.
De één beweerd dat als je naast het benchpressen ook nog de voorkeur geeft aan andere compoundoefeningen voor je upperbody dit overbelasting in de hand werkt. Lijnrecht daar tegenover staan hen die beweren dat je de voorkeur aan compounds dient te geven omdat deze oefeningen meerdere spiergroepen aanspreken en je algemene kracht erop vooruit gaat.
Dan heb je nog een groep van hen die zeggen dat je überhaupt geen assist hoeft te doen en er geen betere oefening dan bankdrukken bestaat als je vooruitgang wil boeken op de bank.
Voor mij teld enkel het eindresultaat...het is leuk voor de statistieken van dit forum als ik er een indrukwekkende militarypress, triceps extension of bicepscurl er op na houdt, maar als het zich niet vertaald in meer kilo's op de bank is het voor mij nutteloos. Mij interesseerd enkel en alleen het bankdrukken en verder heb ik geen enkele ambities meer.

Die hard animal, René. Trainen ondanks ziek zijn. Mooi man.
Over die assistance, kan ik kort over zijn; zoals je weet doe ik best veel assistance, voor mij werkt dat goed, ik ben wel selectief overigens in de oefeningen die ik doe. Schouderwerk doe ik niet veel, en al helemaal niet veel compounds zoals MP en OHP.
Iedereen is anders, kan je niks over zeggen denk ik.

Ik denk dat je het bankdrukken het beste traint door te bankdrukken.
Het lijkt me ook logisch dat je "alle" spiergroepen die betrokken zijn bij het bankdrukken optimaal traint door te bankdrukken.
Maar als je een duidelijke "zwakke" spiergroep hebt die het maximale uit je bankdrukken halen in de weg staat, dan snap ik dat je e.v.t. een ass. oefening nodig kan hebben.
Als je merkt dat je "krom" gaat groeien omdat je de spiergroepen die het meest door bankdrukken word aangesproken hebt overontwikkeld is het misschien wel een goed idee om ook wat antagonistische training te gaan doen.

Goede training René.
Wel lichte gewichten voor een beer natuurlijk. ;)
Maar dat is helemaal niet zo onverstandig af en toe.

mij lijkt dat qua assistance je zo veel mogelijk oefeningen moet doen met een zo groot mogelijke carryover... kijk waar je zwakte ligt en pak daar je assistance op aan... bijv:

weak triceps: pinky bench
weak pecs: illegal wides
etc.

voor een shirted bencher lijken me bench met reversed bands wel een goeie, je houd hiermee enigsinds je natuurlijke beweging (niet zoals tegen bands) maar krijgt wel een overload @ lockout (die je ook hebt bij een shirted bench) echter doe je deze is dat geen assistance maar een main oefening, tenzij je een killer herstelvermogen hebt

• #7.580
---------- Toegevoegd om 11:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:36 ----------

mij lijkt dat qua assistance je zo veel mogelijk oefeningen moet doen met een zo groot mogelijke carryover... kijk waar je zwakte ligt en pak daar je assistance op aan.
Met het vetgedrukte ben ik het helemaal mee eens...ik neig zelf overigens heel sterk naar de methode van Stephan Korte...samengevat komt het er eigenlijk op neer dat je steeds dezelfde beweging doet (bench press) maar met verschillende grip en verschillende rom. In het verlengde van dit verhaal zouden de juiste assist oefeningen dan de volgende kunnen zijn: close grip, wide grip, paused bench, speed bench, board press, pin press, incline, decline, floor press, dumbbell bench press, dumbbell floor press, bands/chains enz. De voorkeur uit dit rijtje heeft voor mij toch wel de close grip floor press en de board press.

Als ik morgen niet teveel last heb van mijn verkoudheid kom ik eens kijken naar jouw persoonlijke verrichtingen...en stel me niet teleur! ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven