AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.601
Uiteraard zal ik mijn bevindingen met jullie delen! :)

Ik krijg net als Tymboo bij het smalbanken ook last van bepaalde pijntjes...wellicht dat de slingshot dit voorkomt.
Tevens kun je beduidend zwaardere gewichten aan of in elk geval beduidend meer reps met hetzelfde gewicht. Om een voorbeeld te noemen...toen ik de slingshot van Frans uitprobeerde kon ik 20 reps met 120kg ermee maken (normaal zou ik na zo'n 10 reps met dit gewicht de accu leeg hebben).

Om mijn uiteindelijke doelstelling te bereiken (shirted 250kg) zal ik dingen moeten uitproberen. Ik leg me daarbij geen beperkingen op behalve dan het gebruik van "jeweetwel". Professionele bankdrukkers trainen vrijwel iedere week in shirt, en dat is niet altijd een haalbare zaak voor mij. Ik heb niet de luxe dat ik iedere training gymbuddies om me heen heb die me in een shirt kunnen hijsen. Zo'n slingshot kan ik zelf aantrekken en vervolgens kan ik daarmee dan ook overloaden. Het is eigenlijk voor mij bedoeld als een alternatiefje voor het shirtedpressen. Tevens heb ik de indruk dat het net als een benchshirt ook preventief jegens blessures werkt.

Tjonge...als ik nu kijk...ik heb wat bankdrukken betreft nu toch vrijwel alles in huis wat er te krijgen is...diverse benchshirts (maat 54-58), boards, bands, chains en dan nu nog een slingshot...het nieuwste speeltje om de verzameling compleet te maken, tis eigenlijk te gek voor woorden ;)

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd René.
Met die van Frans was je niet echt zwaar gegaan toch?

beste hummer toch, lezen:P hij deed meerdere reps op 120, 20oid meen ik ipv +- 10 raw;)

ik ben wel benieuwd of dat ding ook wat voor je raw bench doet, meen dat robbert W en zn click daar momenteel mee zijn aant expirimenteren

Da's toch niet zwaar 120kg....
Ik verwacht van René dat hij met een slingshot setjes gaat doen met 180 en 190.
Misschien zelfs wel meer! ;)

voor die jongenmannen is 100 kg al zwaar John:rolleyes:. Dus wel effe rekening mee houden hé;)

• #7.606
Medium Bench Press Day (Haeflandsport)

Bench Press (Paused Reps):
20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130, 3x5x140kg.
3e set eigenlijk 6 reps gemaakt, waarna de accu leeg was.
Toen het slingshot aangetrokken en eveneens met 140kg reps gemaakt...en kon er vrij makkelijk 10 reps mee maken (verschil van 4 reps).

Close Grip Benchpress (met wijsvinger op het gladde deel van de halter).
Slingshot aangelaten...6x120, 6x130 & 6x140.
Geen extreme gewichten, MAAR, normaal gesproken kan ik zo smal absoluut niet pijnvrij pakken, en met slingshot dus zonder pijn wel deze oefening kunnen uitoefenen :).

Latt Pull Down:
15x60, 10x80, 5x7x100kg.

Face Pulls:
10x50, 10x60, 10x70kg.

Comment:
Op deze mediumdag ben ik bewust niet zwaar gegaan met het slingshot, omdat ik anders het doel van mijn mediumdag voorbij streef.
Ik kan echter beduidend meer reps maken met een bepaald gewicht èn pijnvrij close grip benchpress doen. Dat beschouw ik als een positieve meerwaarde.

Een slingshot is eigenlijk twee ellbowsleeves met een stuk elastieke stof ertussen die werkt als een "katapult". Verwacht er geen wonderen van, maar je kunt ermee overloaden en dus pijnvrij trainen, voor menigeen wellicht een uitkomst. Merkte wel dat die 2XL me toch verdraaid strak zat en achteraf gezien zou een 3XL wellicht toch een verstandigere keuze zijn geweest...toen ik Frans zijn slingshot leende had ik slechts één set gedaan...nu met meerdere merk ik het verschil. Maar ik ben een benchshirt gewend, en dat zit nog wel een stuk strakker! En daarnaast ga ik ervanuit dat het slingshot iets zal uitwijden.

Een slingshot is eigenlijk twee ellbowsleeves met een stuk elastieke stof ertussen die werkt als een "katapult". Verwacht er geen wonderen van, maar je kunt ermee overloaden en dus pijnvrij trainen, voor menigeen wellicht een uitkomst. Merkte wel dat die 2XL me toch verdraaid strak zat en achteraf gezien zou een 3XL wellicht toch een verstandigere keuze zijn geweest...toen ik Frans zijn slingshot leende had ik slechts één set gedaan...nu met meerdere merk ik het verschil. Maar ik ben een benchshirt gewend, en dat zit nog wel een stuk strakker! En daarnaast ga ik ervanuit dat het slingshot iets zal uitwijden.

correct.

Ik ben benieuwd wat je er mee gaat doen op je zware dag René.

• #7.610
Zo, de zesdaagse (werkweek) heb ik er weer opzitten ;)

Ik was gisteren nog naar het artsencentrum geweest i.v.m. mijn verkoudheid. Werd onderzocht door een arts die ik nog niet kon.
Hij vroeg of ik aan krachtsport deed...
Ik vroeg hem hoezo?
"Nou, u ziet er nogal indrukwekkend uit" :rolleyes:.
Ik dacht, nu komt het...en begint hij een heel verhaal over overgewicht en vooroordelen over krachtsporters. Maar deze arts was toch anders. Hij wilde weten wat ik precies deed en respecteerde dat en wenste me veel suc6 verder toe. Kijk, zo kan het ook, toch :)?

Ik kreeg codeïne voorgeschreven (een middel wat onder de opiumwet valt :eek:) en het hoesten moet onderdrukken en alleen op recept verkrijgbaar is.
Ik mag het niet langer dan 2 weken nemen omdat het anders verslavend kan werken. Heb eens bij de dopingautoriteit gekeken...codeïne is een geneesmiddel wat is toegestaan en je komt dus niet in de problemen als je dat spul neemt en eventueel een dopingcontrole krijgt.
Zie er ook het voordeel niet van in, want het spul maakt "suf".
Hoop dat hiermee een eind komt aan mijn gehoest...slaap er slecht door en voel me verre van fit :o

hey beterschap heb zelf ook wat geziek met gezondheid.

heb je trouwens een foto van die slingshot

• #7.612
Dankje...zo'n verkoudheid is "snot"vervelend en komt me nu toch echt de keel uit ;)

Hier een filmpje van de slingshot:

http://www.howmuchyabench.net/how-to-use.html

En hier een foto:

images?q=tbn:ANd9GcRMpVZ6eBYg_AWxlv4hluMFKabA4Kt0rJg9tt65f0tQrsQW2qSp.jpg

ik hoop voor je dat je er nu snel vanaf geraakt.tis dan wel maar een verkoudheid, maar als die lang genoeg duurt wordt het ook erg vervelend, en het kost je lichaam gewoon energioe die je eigenlijk liever in een training en in herstel steekt.

sterkte ;)

Je bent gewoon overwerkt René, beterschap man.

• #7.617
Thnx heren, komt wel goed.
We zullen zien of het morgen effect heeft op mijn heavy bench press day :rolleyes:

Heb hier nog de uitslagen van het WK Bankdrukken in Denemarken voor de Masters in de 120+ (6 deelnemers).

Goud was er voor een Noor, Furesund Kjell, met liefst 312,5kg!!! :eek:
Raw is hij goed voor 240kg (hij weet dus ruim 70kg uit zijn 1ply shirt te halen!!!)

http://www.youtube.com/watch?v=FmsSSi_-K8A

Zilver voor de Fransman, de regerend Europees Kampioen die ik persoonlijk ken, Minelle Jean Yves met 275kg (raw drukt deze man overigens ook 240kg, hij weet slechts zo'n 35 kg uit zijn shirt te halen!)
Brons dan voor een Est, Leesmann Kaido met 262,5kg.
De nummer 4 was ook goed voor 262,5kg en de nummer 5 dan 230kg.
Als ik hier had meegedaan en een goede dag had gehad, zou er sowieso niet meer dan een 5e plek hebben ingezeten.
De nummer 2 van het EK (waar ik regelmatig mee mail), de Duitser Jürgen Rekittke, was helaas uitgebomd.

Is er ergens een volledige lijst met uitslagen, René?

Ah, thanks, top

Terug
Naar boven