AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
Sporten kost geld, en supplementen zijn over het algemeen genomen vrij duur...ik heb altijd EAS genomen omdat de kwaliteit en smaak daarvan absoluut goed is. Maar een pot wei van EAS kost zo'n 65 Euro voor 2.2kg en als je de zg. Precision wilt hebben met de wei isolaat met 90% eiwitgehalte kost dat zelfs per 900 gram zo'n 65 Euro :eek:. De wei isolaat van power supplements kost zo'n 45 Euro voor 2.5kg...bij EAS ben je voor een zelfde hoeveelheid voor een gelijkwaardig producht zo'n 150 Euro kwijt!

Kwaliteit vind ik echter ook belangrijk en vaak is goedkoop achteraf duurkoop, maar de producten die ze bij powersupplementen aanbieden zijn uit betrouwbare bron. Zoals gezegd doen zij niet moeilijk over de herkomst van hun producten...andere leveranciers reageren nog niet eens als je daarover vragen stelt...ik zou geen goedkope en wellicht onzuivere producten uit landen zoals b.v. China willen gebruiken.

Ik heb overigens bij mijn bestelling ook wat sachets met alle smaken wei gekregen...het smaakt naar mijn mening nog lekkerder dan die van EAS en klonterd absoluut niet in melk of water.

Voordat ik die vraag krijg....ik heb geen aandelen bij powersupplements maar vind dat powersupplements een stukje "free-publicity" verdient!

Huggy, ik verbaas me steeds weer dat jou rows zo uit verhouding zijn met je bench...en dat je zonder problemen 2x per week kan blijven banken.
Ik bedoel: vroeger (3 jaar terug)bankte ik ook 2x per week en waren mijn rows redelijk in verhouding (ben immers kajaker),maar toch ontwikkelde ik een inbalans die leide tot een blessure. Die blessure sleept met ups en downs verder aan zonder dat ik einglijk bank.
Zo natuurlijk graag opnieuw er in vliegen met mn bench, maar met jouw row/bench verhouding lag ik al kreupel.
No offence , maar lijkt het op lange termijn niet gunstiger om je row omhoog te brengen?

Wat dacht je Huggy, beetje reclame voor PS kan geen kwaad?

lache man, heb de shop wel eens bezocht en een emmer Supreme Gainer
4000g gehaald. hete toen geloof ik isogainer.

Huggy, ik verbaas me steeds weer dat jou rows zo uit verhouding zijn met je bench...en dat je zonder problemen 2x per week kan blijven banken.
Ik bedoel: vroeger (3 jaar terug)bankte ik ook 2x per week en waren mijn rows redelijk in verhouding (ben immers kajaker),maar toch ontwikkelde ik een inbalans die leide tot een blessure. Die blessure sleept met ups en downs verder aan zonder dat ik einglijk bank.
Zo natuurlijk graag opnieuw er in vliegen met mn bench, maar met jouw row/bench verhouding lag ik al kreupel.
No offence , maar lijkt het op lange termijn niet gunstiger om je row omhoog te brengen?

Je hebt volkomen gelijk...mijn rows zijn compleet uit verhouding met mijn bench! :o...de reden is heel verklaarbaar...de enige oefening die ik altijd consequent heb gedaan is bankdrukken...rows ben ik pas sinds vrij korte tijd mee bezig. En ik ben van nature gewoon vrij goed in pushbewegingen...toen ik met 16 bij een bodybuildinggym binnenstapte drukte ik (ongetraind) meteen 100kg. Met KB en DL heb ik daarentegen altijd moeite gehad...ik buig niet graag en buk niet graag ;).
Mijn top (raw) bij DL was 250kg en KB heb ik nooit getopt...wel eens een tripple raw met 180kg. En dat is vrij slecht voor een zwaargewicht :o.
Daarbij heb ik al rug-, lies-, knie- en achillespeesblessure's opgelopen en ben ik erg huiverig om zwaar te gaan met KB en DL.

De (pendlay)rows die ik doe, doe ik overigens vrij strikt...ik sta paralel aan de vloer en trek de halter naar mijn borst (en dus niet naar mijn buik) en pak hem net zo breed vast als bij benchen (wide grip). Ik zie niet zoveel krachtsporters op die manier rowen.
Ik probeer er wel sterker in te worden!

Laatst bewerkt:
Wat dacht je Huggy, beetje reclame voor PS kan geen kwaad?

lache man, heb de shop wel eens bezocht en een emmer Supreme Gainer
4000g gehaald. hete toen geloof ik isogainer.

Ja, dat dacht ik inderdaad...ik heb wel een goede indruk van PS...zoals ik al zei...goede kwaliteit voor heel betaalbare prijzen!

En wie moet er tegenwoordig niet op de "kleintjes" letten? ;)

Huggy, ik weet dat dit een benchpress log is, maar het gerucht gaat dat je toch gezwicht bent voor een strongman onderdeel en dat je jezelf met een touwtje vast gaat maken aan een vrachtwagentje.:)
Waarheid, of valt dit onder de categorie "roddel en achterklap"?:D

Huggy, ik weet dat dit een benchpress log is, maar het gerucht gaat dat je toch gezwicht bent voor een strongman onderdeel en dat je jezelf met een touwtje vast gaat maken aan een vrachtwagentje.:)
Waarheid, of valt dit onder de categorie "roddel en achterklap"?:D

Hahaha...tis geen gerucht, en ook geen "roddel & achterklap"...
Ik heb me inderdaad laten verleiden om mee te doen aan het LK vrachtwagentrekken op zondag 14 juni a.s. op de Molenberg in Heerlen.
"Oude liefde roest niet"...tis 15 jaar geleden dat ik de laatste keer aan zo'n wedstrijd heb meegedaan, en wil het wel nog eens proberen.

Vorig jaar had ik al willen meedoen, maar door een blessure aan de achillespees ging dat helaas niet. Ik heb zondag eerst eens voorzichtig geoefend en ik had verder geen last van mijn knie of achillespees, en wil zodoende wel een poging wagen.

En nee...dit is niet het begin van een comeback in de Strongmanwereld!!!
Daarvoor ben ik niet alround genoeg en je moet op een bepaald ogenblik keuzes gaan maken. De prioriteit ligt bij mij bij sterker worden in het bankdrukken, dat moge duidelijk zijn!

Ze zoeken nog deelnemers...als je belangstelling hebt, vind je de nodige info op www.fungames.nl

tegen de tijd dat ik zo oud als u ben dan ken ik dat verschil ook niet meer :P

Training 9-6-2009

Ik had gisteren eigenlijk willen gaan trainen, maar wegens omstandigheden redde ik het gisteren niet, dus ben ik vandaag gegaan.

Benchpress: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 èn 3x3x165kg! Wat op zich ook weer een volumepr. is! Vorige week dinsdag had ik 5x160 gedrukt en een week later dan 3x165...het laat zien dat ik een week nodig heb om goed te kunnen herstellen :(...ik hoef dit staaltje vrijdag echt niet weer te proberen...ik denk dat ik vrijdag kies voor de close grip floor press variant en daarmee 5-jes ga doen. Wat het 3x3 betreft...met 5x5 was ik zo'n 10kg vooruit gegaan en met 3x3 wilde ik ook effies mijn progressie weten. In maart drukte ik nog 3x3x160. Het is geen gigantische progressie 5-10kg in 3 maanden...maar als men die progressie kan vasthouden en b.v. op jaarbasis zo'n 20kg progressie kan boeken, dan ziet het al heel anders uit, toch? En ik hoef mezelf niets wijs te maken...ik zal niet ieder jaar 20kg progressie boeken...soms mag je blij zijn als je stabiel blijft!

Shoulderpress: 10x70 en 4x10x100kg

Pendlay (barbel) row: 20x20 en 5x5x80kg

Oja...en vandaag nog de trappen bij Snowworld (ruim 500 op en weer af )gelopen voor de beenspiertjes & de belangrijkste spier van ons lichaam, de hartspier!

nice die bench en die snowworld trappen !

die trappen loop je die meestal in de avond uren of wanneer ?? ik zal best wel een keer mee willen doen ;)

Sterk bezig Huggy! :thumb:
JE schouderpresses zijn ook beestachtig man!
Hoe doe je die..?

volgens mij was dat die mp machine waar je op zit toch huggy ? dus het zijn geen echte 100 kg...

volgens mij was dat die mp machine waar je op zit toch huggy ? dus het zijn geen echte 100 kg...

Dat klopt volledig Max...ik maak daar geen geheimen van...eerder heb ik in mijn log al aangegeven dat ik momenteel "seated (machine) shoulderpress" doe...ik zal het voor alle duidelijkheid vanaf nu steeds vermelden...tjonge ik moet echt op mijn woorden gaan letten...fijn Max dat je zo'n "kritische" lezer bent van mijn log ;)

Uiteraard is deze manier van shoulderpressen niet te vergelijken met b.v. staande military press :o...alhoewel ik ook al met 100kg op die manier presses heb gedaan. Ik kreeg echter wat last van mijn onderrug doordat ik (waarschijnlijk) een te holle rug dan maak.
Daarbij is het naar mijn bescheiden mening moeilijk om zware benchpresses met zware military presses te combineren.
Het één gaat meestal ten koste van het ander...bench press is voor mij de core oefening, shoulderpress de assistance, en niet andersom. Iemand die aan sterke man en powerliftwedstrijden doet zou ik adviseren om in het SM seizoen de mp als core en het bd als assistance te beschouwen en in het powerliftseizoen het bd als core en de mp als assistance te beschouwen.
Want met zowel bd als mp krijgen schouders en triceps het zwaar te verduren.

De mp machine waar ik tegenwoordig opzit vind ik overigens een fijne machine, om twee redenen...ik belast niet mijn rug en isoleer mijn schouders en vind het daarom voor mijn doel vrij geschikt :). Helaas is de machine maar tot 100kg belastbaar maar dan doen we gewoon wat meer reps...10x100kg op zo'n machine is best wel pittig, voor mij althans.

Dat klopt volledig Max...ik maak daar geen geheimen van...eerder heb ik in mijn log al aangegeven dat ik momenteel "seated (machine) shoulderpress" doe...ik zal het voor alle duidelijkheid vanaf nu steeds vermelden...tjonge ik moet echt op mijn woorden gaan letten...fijn Max dat je zo'n "kritische" lezer bent van mijn log ;)
.

Dont worry, be Happy.. duurt niet lang voordat hij ook genoeg heeft van je log:cool:

Ik zal eens wat abonnementen op topics op moeten zetten denk ik...
Je had het inderdaad al eens eerder gezegd, maar ik vind het zowiezo beter dat je ze gewoon "shoulder machine presses" noemt in het vervolg... ;)
Maak het me niet zo moeilijk Hug! :D

Terug
Naar boven