- Waardering
- 135
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 93kg
- Vetpercentage
- 13%
Dat klopt volledig Max...ik maak daar geen geheimen van...eerder heb ik in mijn log al aangegeven dat ik momenteel "seated (machine) shoulderpress" doe...ik zal het voor alle duidelijkheid vanaf nu steeds vermelden...tjonge ik moet echt op mijn woorden gaan letten...fijn Max dat je zo'n "kritische" lezer bent van mijn log
Uiteraard is deze manier van shoulderpressen niet te vergelijken met b.v. staande military press...alhoewel ik ook al met 100kg op die manier presses heb gedaan. Ik kreeg echter wat last van mijn onderrug doordat ik (waarschijnlijk) een te holle rug dan maak.
Daarbij is het naar mijn bescheiden mening moeilijk om zware benchpresses met zware military presses te combineren.
Het één gaat meestal ten koste van het ander...bench press is voor mij de core oefening, shoulderpress de assistance, en niet andersom. Iemand die aan sterke man en powerliftwedstrijden doet zou ik adviseren om in het SM seizoen de mp als core en het bd als assistance te beschouwen en in het powerliftseizoen het bd als core en de mp als assistance te beschouwen.
Want met zowel bd als mp krijgen schouders en triceps het zwaar te verduren.
De mp machine waar ik tegenwoordig opzit vind ik overigens een fijne machine, om twee redenen...ik belast niet mijn rug en isoleer mijn schouders en vind het daarom voor mijn doel vrij geschikt. Helaas is de machine maar tot 100kg belastbaar maar dan doen we gewoon wat meer reps...10x100kg op zo'n machine is best wel pittig, voor mij althans.
vind je me geen vervelende snotneus ipv een kritische lezer ghehe
btw ! als je je omdraait op die mp press heb je een soort viking press die is naar mijn mening nog lekkerder !

...alhoewel ik ook al met 100kg op die manier presses heb gedaan. Ik kreeg echter wat last van mijn onderrug doordat ik (waarschijnlijk) een te holle rug dan maak.
. Helaas is de machine maar tot 100kg belastbaar maar dan doen we gewoon wat meer reps...10x100kg op zo'n machine is best wel pittig, voor mij althans.
...het was best wel zwaar...ik heb vandaag voor deze variant gekozen omdat ik wist dat ik het staaltje van dinsdag (3x3x165kg) met bench pressen vandaag toch niet weer zou flikken...dat lukt me niet meer om 2x per week zwaar te benchen...maar geloof me deze variant is loeizwaar en een echte tricepskiller!