Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Dat klopt volledig Max...ik maak daar geen geheimen van...eerder heb ik in mijn log al aangegeven dat ik momenteel "seated (machine) shoulderpress" doe...ik zal het voor alle duidelijkheid vanaf nu steeds vermelden...tjonge ik moet echt op mijn woorden gaan letten...fijn Max dat je zo'n "kritische" lezer bent van mijn log ;)

Uiteraard is deze manier van shoulderpressen niet te vergelijken met b.v. staande military press :o...alhoewel ik ook al met 100kg op die manier presses heb gedaan. Ik kreeg echter wat last van mijn onderrug doordat ik (waarschijnlijk) een te holle rug dan maak.
Daarbij is het naar mijn bescheiden mening moeilijk om zware benchpresses met zware military presses te combineren.
Het één gaat meestal ten koste van het ander...bench press is voor mij de core oefening, shoulderpress de assistance, en niet andersom. Iemand die aan sterke man en powerliftwedstrijden doet zou ik adviseren om in het SM seizoen de mp als core en het bd als assistance te beschouwen en in het powerliftseizoen het bd als core en de mp als assistance te beschouwen.
Want met zowel bd als mp krijgen schouders en triceps het zwaar te verduren.

De mp machine waar ik tegenwoordig opzit vind ik overigens een fijne machine, om twee redenen...ik belast niet mijn rug en isoleer mijn schouders en vind het daarom voor mijn doel vrij geschikt :). Helaas is de machine maar tot 100kg belastbaar maar dan doen we gewoon wat meer reps...10x100kg op zo'n machine is best wel pittig, voor mij althans.

vind je me geen vervelende snotneus ipv een kritische lezer ghehe :p btw ! als je je omdraait op die mp press heb je een soort viking press die is naar mijn mening nog lekkerder !

• Topic Starter Topic Starter
vind je me geen vervelende snotneus ipv een kritische lezer ghehe :p btw ! als je je omdraait op die mp press heb je een soort viking press die is naar mijn mening nog lekkerder !

Nee hoor Max, ik vind je helemaal geen vervelende snotneus!
Integendeel...ik stel ieders mening zeer op prijs...iedereen mag zich vrij voelen om op mijn log te reageren...en dat hoeft niet alleen maar "complimenteus" te zijn, want van gerechtvaardigde kritiek word ik alleen maar wijzer van...je bent immers nooit te oud om te leren, toch?
Zo had ik totaal niet gedacht aan de mogelijkheid om er een soort vikingpress van te maken...thnx voor de tip, zal het zeker uit proberen :)!

Da's weer niet zo vriendelijk éh..? ;)

Ik denk dat je de "sarcastische" opmerkingen van Champ niet op een weegschaal moet gaan leggen...het is een soort humor, die wellicht niet iedereen als zodanig ervaart (denk ik), toch Champ? ;)
Champ is geen "kwaje", eerder ruwe bolster, blanke pit :p

Ik zal eens wat abonnementen op topics op moeten zetten denk ik...
Je had het inderdaad al eens eerder gezegd, maar ik vind het zowiezo beter dat je ze gewoon "shoulder machine presses" noemt in het vervolg... ;)
Maak het me niet zo moeilijk Hug! :D

Ik beloof hiermee plechtig dat ik de volgende keer "shoulder machine presses" naar eer & geweten zal vermelden ;)
Hoop overigens niet dat je het abonnement op mijn topic gaat opzeggen, ik stel je commentaar altijd zeer op prijs :)

Ik denk dat je de "sarcastische" opmerkingen van Champ niet op een weegschaal moet gaan leggen...het is een soort humor, die wellicht niet iedereen als zodanig ervaart (denk ik), toch Champ? ;)
Champ is geen "kwaje", eerder ruwe bolster, blanke pit :p
Nee, dat snap ik wel, vandaar ook die knipoog. :D

Ik beloof hiermee plechtig dat ik de volgende keer "shoulder machine presses" naar eer & geweten zal vermelden ;)
Hoop overigens niet dat je het abonnement op mijn topic gaat opzeggen, ik stel je commentaar altijd zeer op prijs :)
Ik zeg helemaal niets op!
Misschien een paar andere, ik krijg zoveel e-mails binnen iedere dag...
Ik wil wel eens lezen wanneer jij die 200kg raw drukt! :thumb:

Rene!! je bent een topper!!

Training 12-6-2009 (Haeflandsport)

Close grip floor press with straight leggs:
20x20, 2x10x70, 5x100 en 5x5x130kg :wl:...het was best wel zwaar...ik heb vandaag voor deze variant gekozen omdat ik wist dat ik het staaltje van dinsdag (3x3x165kg) met bench pressen vandaag toch niet weer zou flikken...dat lukt me niet meer om 2x per week zwaar te benchen...maar geloof me deze variant is loeizwaar en een echte tricepskiller!

Wide grip pendlay barbell row:
20x30, 8x60, 8x70, 8x80 en 8x90kg

Seated MACHINE(!) ;) shoulder press:
10x70 & 4x8x100kg

Close grip pull down:
8x50, 8x60, 8x70 & 8x80kg

Ik heb vandaag nog veel bekende gezichten gezien...zo was Max er (met zijn mooie vriendin, hij heeft smaak dat moet ik toegeven ;)), Jeffrey en Enzo. Heel leuk om tussen deze jonge goden te trainen!

Zondag dan het vrachtwagentrekken...ben weer aan iets begonnen...nou ja...we zullen zien hoe het gaat...ik hoop niet laatste te worden en ben tevreden als ik in de middenmoot zou eindigen. Zou het echt op niets lijken, dan laat ik de eer aan mezelf en was dat het laatste "strongman gericht" avontuurtje ;)...maar niet geschoten is altijd mis, toch?

Toch zeer puik, bijna net zo sterk als ik! :D

Laat je bij de floorpress je ellebogen echt even op de grond rusten, waaruit je explosief uitstoot? Of hoe doe jij dat?

En waarom is dat vrachtwagen trekken nou weer helemaal in Heerlen.. Dat is dik 3 uur rijden. :mad:

Ik tel zomaar even 23 sets Huggy, jij jonge God! :D
Goh, doe jij Machine Presses voor de schouders..? ;)
Sterk éh!
Succes bij het vrachtwagen trekken! :thumb:

Toch zeer puik, bijna net zo sterk als ik! :D

Laat je bij de floorpress je ellebogen echt even op de grond rusten, waaruit je explosief uitstoot? Of hoe doe jij dat?

En waarom is dat vrachtwagen trekken nou weer helemaal in Heerlen.. Dat is dik 3 uur rijden. :mad:

Ik leg ook altijd bij floorpressen een halterschijf van 10kg op mijn borst, zodat mijn ellebogen precies de grond kunnen raken en de halter op de borst (schijf) licht en er dus lichaamscontact is. Effe laten rusten en dan explosief uitstoten is de beste versie...vandaag heb ik voor de touch & go versie gekozen :o
Het gewicht "serieus" dood- ofwel stilleggen doe ik meestal eigenlijk alleen maar richting wedstrijden.
Ik heb vaker in je log gelezen dat je de floorpress ook doet...tis een heel goede oefening uit de "oude doos". Ik meen dat je hem ook met gestrekte benen, toch? Want dan isoleer je echt je bovenlichaam.

Hoezo is Heerlen 3 uur rijden?
Voor mij is het hooguit 10 minuten rijden :p
Vrachtwagentrekken spreekt altijd tot de verbeelding van mensen...het in beweging brengen van zo'n gevaarte, daar heeft men respect voor.
De mensen moesten eens weten dat ze dat "gevaarte" waarschijnlijk ook wel in beweging zouden krijgen. En dat als je bij een Fiat panda de handrem aantrekt in principe net zoveel kracht moet zetten om die Fiat panda dan in beweging te krijgen ;)
Jammer dat het op tijd gaat ;)...ik ben geen snelle jongen :o

Ik snap niet hoe je maar 215 kg kan drukken terwijl je jarenlang traint, only benchpress doet, geared en super heavy weight bent.

Lees de beginpost nog maar 'ns.

Na een kwakkelperiode van zo’n 10 jaar kreeg het “ijzervirus” me in 2003 weer te pakken en begon ik te trainen bij Paul Smeets in Hoensbroek. In 2007 kwam ik in contact met Leon Smeets [Afbeelding niet meer beschikbaar] uit Spaubeek (geen familie van Paul Smeets en voormalig bestuurslid van de NPB) en zich voor iedereen belangeloos en met veel toewijding inzet en aan wie ik veel te danken heb. Mijn PR is 200kg shirted (wedstrijdbeurt) en 170kg raw (wedstrijdbeurt). Mijn doel is om in april 210kg shirted te bankdrukken. Zondag 8 februari is er een bankdrukwedstrijd bij KSV Atlas en dat is dan meteen een serieuze “test” richting het NK.

Dus 10 jaar niet doelgericht getraint. Sinds 2003 weer trainen. Dat is nu 6 jaar geleden. Dat is 6 jaar fatsoenlijk + 10 jaar mwhua. En dan 210 shirted.

Na een kwakkelperiode van zo’n 10 jaar kreeg het “ijzervirus” me in 2003 weer te pakken en begon ik te trainen bij Paul Smeets in Hoensbroek. In 2007 kwam ik in contact met Leon Smeets :thumbs: uit Spaubeek (geen familie van Paul Smeets en voormalig bestuurslid van de NPB) en zich voor iedereen belangeloos en met veel toewijding inzet en aan wie ik veel te danken heb. Mijn PR is 200kg shirted (wedstrijdbeurt) en 170kg raw (wedstrijdbeurt). Mijn doel is om in april 210kg shirted te bankdrukken. Zondag 8 februari is er een bankdrukwedstrijd bij KSV Atlas en dat is dan meteen een serieuze “test” richting het NK.

Dus 10 jaar niet doelgericht getraint. Sinds 2003 weer trainen. Dat is nu 6 jaar geleden. Dat is 6 jaar fatsoenlijk + 10 jaar mwhua. En dan 210 shirted.

Oké. Dus? Je hoeft toch niet overal iedereen af te kraken. Jeez, ik begrijp dat je zelf echt ontzettend veel PR's zet, en dat binnen een jaar tijd. Maar goed.. Het is toch niet nodig om mensen neer te halen. 215 Bench, shirted of niet, is nog steeds erg netjes toch?

Ik moet vaak lachen om je plaatjes, en je geintjes, dat mag ook gezegd worden. Niet zoveel haat oké, gewoon niet doen. Is niet lief.

Ik snap niet hoe je maar 215 kg kan drukken terwijl je jarenlang traint, only benchpress doet, geared en super heavy weight bent.

‘Never discourage anyone...who continually makes progress, no matter how slow.’ — Plato

Waarom zo vaak negatieve kritiek Emile, daar help je toch niemand verder mee? Wat in het verleden is kan toch niet meer verandert worden. De toekomst nog wel, waarom dan niet iets positiefs vragen/ zeggen dat daartoe kan bijdragen? Zoals suggesties waardoor Huggy sneller zijn doelen kan bereiken.

Nog eentje voor Lazy Huggybear zelf:

“Progress is made by lazy men looking for easier ways to do things”
- Robert A. Heinlein

;)

Oké. Dus? Je hoeft toch niet overal iedereen af te kraken. Jeez, ik begrijp dat je zelf echt ontzettend veel PR's zet, en dat binnen een jaar tijd. Maar goed.. Het is toch niet nodig om mensen neer te halen. 215 Bench, shirted of niet, is nog steeds erg netjes toch?

Ik moet vaak lachen om je plaatjes, en je geintjes, dat mag ook gezegd worden. Niet zoveel haat oké, gewoon niet doen. Is niet lief.

Heb ik het daar over? Het gaat niet over mij. Pff.

Ik kraak niet iedereen af, ik vraag mij gewoon dingen af.

‘Never discourage anyone...who continually makes progress, no matter how slow.’ — Plato

Waarom zo vaak negatieve kritiek Emile, daar help je toch niemand verder mee? Wat in het verleden is kan toch niet meer verandert worden. De toekomst nog wel, waarom dan niet iets positiefs vragen/ zeggen dat daartoe kan bijdragen? Zoals suggesties waardoor Huggy sneller zijn doelen kan bereiken.

Wat in het verleden..wtashgfabblal? Wat moet ik daar nou mee. Als iemand niet maximaal er uit heeft weten te halen wat er viel te halen dat mag ik dat toch wel zeggen? En laten we er op houden dat mijn reactie in dit log, en mijn reactie in het 'mannen van arnhem' log positieve kritiek is. Huggy kan veel beter trainen en zou dat ook moeten doen. Snap alleen niet waarom ik dat als relatieve newcomer dat een oude rot moet vertellen.

Na een kwakkelperiode van zo’n 10 jaar kreeg het “ijzervirus” me in 2003 weer te pakken en begon ik te trainen bij Paul Smeets in Hoensbroek. In 2007 kwam ik in contact met Leon Smeets [Afbeelding niet meer beschikbaar] uit Spaubeek (geen familie van Paul Smeets en voormalig bestuurslid van de NPB) en zich voor iedereen belangeloos en met veel toewijding inzet en aan wie ik veel te danken heb. Mijn PR is 200kg shirted (wedstrijdbeurt) en 170kg raw (wedstrijdbeurt). Mijn doel is om in april 210kg shirted te bankdrukken. Zondag 8 februari is er een bankdrukwedstrijd bij KSV Atlas en dat is dan meteen een serieuze “test” richting het NK.

En er zijn mannen die eerste keer dat ze in een gym komen meer liften als jij nu doet... wat zou je antwoord zijn als zij kwamen zeggen wat jij hier komt verkondigen?

Waarom dan je manier van reageren? Wanneer je oprechte interesse hebt stel je toch een beleefde vraag. Jouw reactie insinueert het tegenovergestelde van interesse.

Elke manier van reageren heeft in de ontvanger een bepaalde reactie ten gevolg, die te beïnvloeden is. Met een vriendelijke, positieve vraag kom je toch veel sneller bij je doel? Wanneer botte lompheid de snelste manier was om iemands gedachten te veranderen, of tot nadenken te stemmen, dan ben ik er helemaal voor hoor. Maar zo werkt het niet.

Wat in het verleden..wtashgfabblal? Wat moet ik daar nou mee. Als iemand niet maximaal er uit heeft weten te halen wat er viel te halen dat mag ik dat toch wel zeggen? En laten we er op houden dat mijn reactie in dit log, en mijn reactie in het 'mannen van arnhem' log positieve kritiek is. Huggy kan veel beter trainen en zou dat ook moeten doen. Snap alleen niet waarom ik dat als relatieve newcomer dat een oude rot moet vertellen.

Uiteraard mag je dat zeggen. Maar het verandert niks, want het verleden is niet meer aan te passen. Waarom er dan over beginnen? Daarom vraag ik waarom je je niet richt op de toekomst, waar nog wat aan te doen is. En dan is een positieve reactie de beste manier om iemand te overtuigen/ iets bij te brengen.

Waarom voel je je dan toch zo genoodzaakt om te reageren? Want je bent er wel selectief in bij wie je zo reageert. Er zijn anderen die ook lang trainen en daarin relatief weinig progressie hebben gemaakt, maar daar klaag je niet.

Denk dat niemand het maximale eruit haalt, ook al denken sommigen dat misschien van hunzelf.
Ik snap niet waarom je zo tegen Huggy praat. Hij doet niet of ie de man is oid, en hij zegt niet dat hij ubersterk is.
Ik heb je in de auto niet over mijn stats gehoord, die zijn kankertreurig voor 13 jaar fitness.

Terug
Naar boven