MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.621
Heavy Bench Press Day 18/4

Bench Press (Paused Reps)
20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130, 3x160, 3x165 & 3x170kg

Cable Latt Pull Down:
15x60, 10x80 & 5x7x100kg

Vandaag niet meer dan het noodzakelijke gedaan...moest me naar de sportschool slepen...voel me suf en zwak :(. Dit was puur op karakter.
Dat ik alsnog in staat was om 3x170kg te drukken, schenkt wel vertrouwen voor als ik weer eens in bloedvorm ben ;)

Oja...ik heb nog een paar ellbowsleeves besteld (XXXL) bij de Strenght shop in UK. Ik heb het idee dat ellbowsleeves ook al veel bijdragen aan het voorkomen van pijntjes bij een oefening zoals close grip bench press.

ondanks dat je je niet fit voelt toch een zeer nette training rene. Gewoon ff goed uitzieken en dan weer lekker knallen.

• #7.623
Heavy Bench Press Day 18/4

Bench Press (Paused Reps)

Cable Latt Pull Down:
15x60, 10x80 & 5x7x100kg

Vandaag niet meer dan het noodzakelijke gedaan...moest me naar de sportschool slepen...voel me suf en zwak :(. Dit was puur op karakter.
Dat ik alsnog in staat was om 3x170kg te drukken, schenkt wel vertrouwen voor als ik weer eens in bloedvorm ben ;)

Oja...ik heb nog een paar ellbowsleeves besteld (XXXL) bij de Strenght shop in UK. Ik heb het idee dat ellbowsleeves ook al veel bijdragen aan het voorkomen van pijntjes bij een oefening zoals close grip bench press.

Doe jij wel eens meer dan het noodzakelijke dan? ;)
Toch weer goeie presses voor een off day.

misschien een raar idee hoor, hoor hier best dingen als op karakter enzo.
en ik heb er zeker wel respect voor als je jezelf zo voelt, dat je dan toch naar de gym gaat.

wat ik wil zeggen, zou je lichaam momenteel niet voldoende aan zichzelf hebben? :o
ofwel, misschien beter eerst ff wat opknappen en dan pas weer trainen?

sowieso t beste gewenst, dat weet je he :)

Zolang Renéétje nog een tripletje met 170 doet zal het wel gaan met zijn lijf!!! :eek:
Ik wou dat ik me zo slap voelde... :o

• #7.627
Doe jij wel eens meer dan het noodzakelijke dan? ;)
Toch weer goeie presses voor een off day.

Ik doe anders inderdaad ook niet zo veel meer :o

---------- Toegevoegd om 00:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:06 ----------

misschien een raar idee hoor, hoor hier best dingen als op karakter enzo.
en ik heb er zeker wel respect voor als je jezelf zo voelt, dat je dan toch naar de gym gaat.

wat ik wil zeggen, zou je lichaam momenteel niet voldoende aan zichzelf hebben? :o
ofwel, misschien beter eerst ff wat opknappen en dan pas weer trainen?

sowieso t beste gewenst, dat weet je he :)

Ik begrijp wat je bedoelt...maar ik heb niet last van een of andere blessure, het is gewoon een voortslepende verkoudheid.
Ik heb de laatste tijd daardoor slecht geslapen en de medicatie die ik nu neem heeft als bijwerking dat je er suf van wordt, vandaar dat ik me wat zwak en moe voel.
Thuis blijven is in dit geval geen optie voor me...ik ga dan naar de sportschool en doe alles op de "automatische piloot" ;).

---------- Toegevoegd om 00:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:09 ----------

Zolang Renéétje nog een tripletje met 170 doet zal het wel gaan met zijn lijf!!! :eek:
Ik wou dat ik me zo slap voelde... :o

:roflol:

• #7.628
Medium Bench Press Day (Haeflandsport)

Bench Press (2-sec. pause):
20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130, 5x140, 5x150 en naset 5x130kg

Latt Pull Down:
20x60, 10x80, 4x8x100kg.

Heel weinig tijd vandaag...druk, druk, druk...morgen weekendje weg naar de Ardennen, effies relaxen :)
Helaas nog geen tijd gehad om alle logs waarop ik geabonneerd ben te lezen, moet een inhaalslag gaan doen, wordt dan volgende week ergens :o

Zalig Pasen allemaal!

Veel plezier Huggy.
Je shirt is goed aangekomen hoor.
Vergeten je er van op de hoogte te stellen tot u toe... :o
Alleen kan ik er nog even niks mee doen... :mad:
Tot volgende week man, en thanks! :thumbs:

Medium Bench Press Day (Haeflandsport)

Bench Press (2-sec. pause):
20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130, 5x140, 5x150 en naset 5x130kg

Latt Pull Down:
20x60, 10x80, 4x8x100kg.

Heel weinig tijd vandaag...druk, druk, druk...morgen weekendje weg naar de Ardennen, effies relaxen :)
Helaas nog geen tijd gehad om alle logs waarop ik geabonneerd ben te lezen, moet een inhaalslag gaan doen, wordt dan volgende week ergens :o

Zalig Pasen allemaal!

pff lekker ben jaloers, ik wil ook wel een weekendje ardennen denk dat je daar wel bijkomt van je verkoudheid en ook fijne paasdagen

• #7.631
Veel plezier Huggy.
Je shirt is goed aangekomen hoor.
Vergeten je er van op de hoogte te stellen tot u toe... :o
Alleen kan ik er nog even niks mee doen... :mad:
Tot volgende week man, en thanks! :thumbs:

Suc6 met het shirt en beterschap kerel! :)

---------- Toegevoegd om 23:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:28 ----------

pff lekker ben jaloers, ik wil ook wel een weekendje ardennen denk dat je daar wel bijkomt van je verkoudheid en ook fijne paasdagen

Nog meer reden tot jalouzie ;)....ik kom maandag naar huis maar ga een week later in de meivakantie weer een week! :)
Daarna dan beginnen met de voorbereiding voor de Open Bank 5 juni.

Fijne dagen daar, René. Niet te veel paaseieren eten he.

• #7.633
Heavy Bench Press Day bij Leon Smeets

Bench Press (with "Press" commando)

Sling shot aangetrokken:
4x180, 1x180 (f*ck, helemaal uit de groove), 6x170kg

Close Grip Bench Press (zonder slinghshot)
5x5x120kg

Comment:
Wat de rawkracht betreft zit ik precies op schema...3x170 (paused reps) was de doelstelling voor dit moment, vorige week ook al gedrukt, dus die zitten er wel in, alhoewel ik er best wel flink voor moet drukken!
Volgende week een weekje geen training (zit ik weer in de Ardennen) en daarna begin ik in shirt (voorbereiding voor 5 juni, de Open Bank)

Slingshot...mja...krijg dat ding niet alleen aangetrokken vind ik toch wel een minpuntje :(...kan er wel 2x zoveel reps mee met een bepaald gewicht dan zonder slingshot :)...moet wel opletten want het veroorzaakt vanaf het moment dat je de halter uitpakt al een behoorlijke spanning. Het vereist een bepaalde ervaring...3e set was duidelijk het beste set met 6x170kg.
Zoals ik het inschat...en uitga van 6x170, 4x180 denk ik dat 2x190 en 1x200kg ook mogelijk is. Maar zo zwaar wil ik op dit moment niet gaan met het slingshot.

Close grip was een echte close grip (wijsvinger op het gladde deel van de halter)...met 120kg geen last van pijntjes...ellebogen kort langs het lichaam en halter lager dan normaal op de bovenbuik/onderborst.
Ik wil dit heel langzaam weer gaan opbouwen...ik merk dat close grip benchpress toch wel the king of triceps building exercises is! :)
Het probleem is dat ik meestal meteen naar 140kg of zwaarder toewil, en moet me gewoon meer tijd gunnen wat deze oefening betreft.

Laatst bewerkt:
Heavy Bench Press Day bij Leon Smeets

Bench Press (with "Press" commando)

Sling shot aangetrokken:
4x180, 1x180 (f*ck, helemaal uit de groove), 6x170kg

Close Grip Bench Press (zonder slinghshot)
5x5x120kg

Comment:
Wat de rawkracht betreft zit ik precies op schema...3x170 (paused reps) was de doelstelling voor dit moment, vorige week ook al gedrukt, dus die zitten er wel in, alhoewel ik er best wel flink voor moet drukken!
Volgende week een weekje geen training (zit ik weer in de Ardennen) en daarna begin ik in shirt (voorbereiding voor 5 juni, de Open Bank)

Slingshot...mja...krijg dat ding niet alleen aangetrokken vind ik toch wel een minpuntje :(...kan er wel 2x zoveel reps mee met een bepaald gewicht dan zonder slingshot :)...moet wel opletten want het veroorzaakt vanaf het moment dat je de halter uitpakt al een behoorlijke spanning. Het vereist een bepaalde ervaring...3e set was duidelijk het beste set met 6x170kg.
Zoals ik het inschat...en uitga van 6x170, 4x180 denk ik dat 2x190 en 1x200kg ook mogelijk is. Maar zo zwaar wil ik op dit moment niet gaan met het slingshot.

Close grip was een echte close grip (wijsvinger op het gladde deel van de halter)...met 120kg geen last van pijntjes...ellebogen kort langs het lichaam en halter lager dan normaal op de bovenbuik/onderborst.
Ik wil dit heel langzaam weer gaan opbouwen...ik merk dat close grip benchpress toch wel the king of triceps building exercises is! :)
Het probleem is dat ik meestal meteen naar 140kg of zwaarder toewil, en moet me gewoon meer tijd gunnen wat deze oefening betreft.

nette training hoor :)
vind dat je al snel resultaat ziet met die slingshot, maar ik kan me voorstellen dat het even duurt voor je er ook echt vertrouwen in hebt.

Goed om te zien dat je met de slingshot nu al progressie boekt. 240 Is in zicht!

• #7.637
nette training hoor :)
vind dat je al snel resultaat ziet met die slingshot, maar ik kan me voorstellen dat het even duurt voor je er ook echt vertrouwen in hebt.

Tis effies wennen...je moet wel je koppie erbij houden ;)
Want door de spanning die de slingshot veroorzaakt loop je het risico dat je uit de baan drukt. Je moet je "balans" zien te houden. Als je het "doorhebt" kun je aardig wat meer reps aan. Of je werkelijk 10% meer op je max kunt drukken zou ik niet weten...dat zou betekenen dat ik zo'n 210kg erin zou moeten halen. Zelf denk ik dat in mijn geval 5% meer realistischer is.

---------- Toegevoegd om 18:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

Dat probleem heb ik ook met dat ding misschien toch een maatje groter moeten bestellen. Wie weet als dat ding nog wat uitlemmerd dat we hem wel alleen aangetrokken krijgen.

Tja...een volgende keer toch maar voor de grootste maat gaan...zulke smalle armpjes hebben jij en ik sowieso al niet, alhoewel bij jou de spier/vetverhouding gunstiger is heb ik de indruk ;)

---------- Toegevoegd om 18:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:25 ----------

Goed om te zien dat je met de slingshot nu al progressie boekt. 240 Is in zicht!

We zullen zien...'k ga er wel voor! :)

Gaat lekker René.
Op de eerstvolgende wedstrijd wil ik je slingshot wel eens zien, misschien past hij voor mij wel.
Dan vraag ik 'm voor...?
Voor wat eigenlijk..?
Sinterklaas?
Je gunt het jezelf nogal éh, met je vakanties? ;)
Met je herstel komt het dan wel goed!

• #7.639
Gaat lekker René.
Op de eerstvolgende wedstrijd wil ik je slingshot wel eens zien, misschien past hij voor mij wel.
Dan vraag ik 'm voor...?
Voor wat eigenlijk..?
Sinterklaas?
Je gunt het jezelf nogal éh, met je vakanties? ;)
Met je herstel komt het dan wel goed!

Het trainen gaat volgens plan...en dat is op zich wel lekker ;)
Ik ben blij dat ik gisteren nog eens pijnvrij een serieuze close grip kon doen. Ik voel het vandaag in mijn triceps...en daar ligt ook mijn "weakness". En een ketting is zo sterk als de zwaktste keten, toch?
Dus daar wat meer aandacht aan besteden kan geen kwaad.

Als je die slingshot zelf krijgt aangetrokken mag je hem voor een vriendenprijsje hebben (mocht je belangstelling hebben)...alhoewel je toch ook vrij stevige voorpoten hebt :p

Wat die vakanties betreft, het zijn maar weekendjes of een week...tis daar lekker rustig en een prachtige natuur op nog geen uurtje rijden van uit mijn woonplaats. Daarbij is het geen 4-sterren hotel, maar een simpele stacaravan op een camping...maar mijn zonen en ik vinden het er geweldig, en daar gaat het om, toch? :)

Lekker genieten inderdaad, gelijk heb je.
We zullen zien of hij over mijn voorpoten gaat. ;)

Terug
Naar boven