Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Jij snapt "waar de schoen wringt" Tymen.... :sad:

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.662
Hij is een hele dikke, sterke, grote verdiener, dat wel. Alleen veel is t niet ;)
Je verdient veel, maar je krijgt zo weinig he.
Mooie mouwtjes, René.

Dat zeg ik ook altijd, ik verdien veel, maar krijg zo weinig.
En zolang mijn baas doet alsof ik veel verdien, doe ik alsof ik heel hard werk ;)

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:16 ----------

Yep, ben er blij mee :)

Vraag me af wat het zou schelen als ik onder mijn benchshirt het slingshot en de ellbowsleeves zou aantrekken ;)

Dat zeg ik ook altijd, ik verdien veel, maar krijg zo weinig.
En zolang mijn baas doet alsof ik veel verdien, doe ik alsof ik heel hard werk ;)

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:16 ----------

Yep, ben er blij mee :)

Vraag me af wat het zou schelen als ik onder mijn benchshirt het slingshot en de ellbowsleeves zou aantrekken ;)

Zou grappig zijn als je dat eens zou proberen René. Waarom niet :p

haha ik lees het nu pas, die sleeves die ik gebruikte met squat zijn de medium knee sleeves van chris, heb er zelf geen maar idd het waren halve wraps;) ik heb trouwens 67cm in de benen, zal niet veel met jou armen schelen rene?';)

haha ik lees het nu pas, die sleeves die ik gebruikte met squat zijn de medium knee sleeves van chris, heb er zelf geen maar idd het waren halve wraps;) ik heb trouwens 67cm in de benen, zal niet veel met jou armen schelen rene?';)

Ik was er 100% zeker van dat het elbowsleeves waren :D

My bad ;)

• #7.668

Het zal inderdaad niet zoveel schelen ;)

---------- Toegevoegd om 21:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

Dan nog de scheidsrechters blinddoeken op een wedstrijd en we hebben een mooi rond getal! ;)

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:39 ----------

Ik was er 100% zeker van dat het elbowsleeves waren :D

My bad ;)

Heb het idee dat ik beter kneesleeves had kunnen nemen...XXXL krijg ik niet echt zelf aangetrokken, wellicht een kneesleeves van die maat wel ;)

• #7.669
Medium Bench Press Day (Haeflandsport) 29/4

Bench Press (Paused)
20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130, 5x140 & 3x5x150kg

Close Grip Bench Press (Touch & Go)
3x5x120kg

Wide Grip Latt Pull Down:
15x60, 10x80, 10x85, 8x90, 8x95 & 6x100kg

Close Grip Latt Pull Down:
10x50, 10x60, 10x70, 10x80, 8x90 & 6x100kg

Comment:
Close Grip met ellbowsleeves gedaan...die geven veel ondersteuning, net als een polsbandage of een riem.
Ik kan er niet meer reps door drukken zoals bijvoorbeeld met de slingshot, maar wel pijnvrij mee drukken. En daar gaat het mij om. Ook de sleeves krijg ik zonder hulp echter niet aangetrokken :o althans niet hoog genoeg getrokken.

Close Grip Latt Pull Down, voor het eerst weer sinds langere tijd gedaan...pff...voelde deze oefening behoorlijk goed in mijn lattisimus & biceps.
Toch maar weer regelmatig doen!

Zo, volgende week dan een complete deloadweek (m.a.w. ik doe dan helemaal niets aan krachtsport ;)). Ik ga weer naar de Ardennen.
Als ik terug kom begin ik dan met de voorbereiding op de Open Bank op 5 juni.
We zullen zien hoe dat zal gaan.

Goeie training. Ging nog soepel zeker, die 150?
Plezierige dagen daar in t Belgische hooggebergte ;)

• #7.671
Goeie training. Ging nog soepel zeker, die 150?
Plezierige dagen daar in t Belgische hooggebergte ;)

5 paused reps (één-en-twintig) met 150kg is nog goed te doen.
Bleef echter bijna "kapot" bij het 2e set...de spotter die ik gevraagd had om als ik de halter op mijn borst had liggen hardop één-en-twintig te zeggen, vergat dat bij de 5e rep...stond hij wat te staren...pff...en ik maar wachten...na zo'n 5 seconden, waarbij ik toch wel erg rood begon aan te lopen en wat een eeuwigheid lijkt met 150kg op je borst "schrok" hij wakker en riep hij snel één-en-twintig :rolleyes:

Hooggebergte is het zeker daar in België...tot ruim 800meter, en dat is hoog voor Nederlandse begrippen. Ik zal me zeker weten vermaken...iedere dag heerlijk uitslapen, goed eten en een beetje wandelen en zwemmen in de prachtige natuur ;)

Ik zag overigens dat jij het vandaag ook weer goed had gedaan...ben benieuwd of ik je nog effies voor kan blijven...heb zo het vermoeden dat je me vrij snel voorbij suisd...tis je gegund! :)

lekkere training!

je haalt dus geen kracht uit de sleeves? ik wou dus dezelfde bestellen ma dan voor de knieen, ma wil er geen kracht uit halen wantja is gewoon voor stevigheid, voor kracht heb ik bandages.

• #7.673
lekkere training!

je haalt dus geen kracht uit de sleeves? ik wou dus dezelfde bestellen ma dan voor de knieen, ma wil er geen kracht uit halen wantja is gewoon voor stevigheid, voor kracht heb ik bandages.

Sleeves zijn absoluut niet te vergelijken met bandages!
Bandages haal je zeker weten veel kilo's uit, nadeel is dat je ze na ieder set wel zult moeten losmaken i.v.m. de bloeddoorstroming.
Sleeves bieden een bepaalde stevigheid en moet je meer als blessurepreventie zien. Je kunt ze echter wel lekker laten zitten tijdens het trainen. Zo heb ieder voordeel zijn nadeel, toch? ;)

Ik zal me best er voor doen, René, maar voorlopig kan ik alleen nog maar een beetje snuffelen aan die 235 van jou.
Uiteindelijk gaat het er toch om wat we in een wedstrijd doen he, mijn wedstrijd pr staat nu op 225, bij het NK pl.
Ik zit er wel aan te denken om weer eens wat op te gaan bulken, een beetje afhankelijk van of en zo ja, hoe hard, het de komende tijd nog vooruit gaat (op alledrie de pl onderdelen). Als ik dat doe, dan moet je je misschien wel eens een beetje zorgen gaan maken, als ik in jouw gewichtsklasse terecht zou komen... ;)
Maar das allemaal nog toekomstmuziek.

• #7.675
Ik zal me best er voor doen, René, maar voorlopig kan ik alleen nog maar een beetje snuffelen aan die 235 van jou.
Uiteindelijk gaat het er toch om wat we in een wedstrijd doen he, mijn wedstrijd pr staat nu op 225, bij het NK pl.
Ik zit er wel aan te denken om weer eens wat op te gaan bulken, een beetje afhankelijk van of en zo ja, hoe hard, het de komende tijd nog vooruit gaat (op alledrie de pl onderdelen). Als ik dat doe, dan moet je je misschien wel eens een beetje zorgen gaan maken, als ik in jouw gewichtsklasse terecht zou komen... ;)
Maar das allemaal nog toekomstmuziek.

120+ zie ik je wel halen als je gaat bulken, maar als je te sterk word, doe ik alleen maar mee bij de masters...dus ook al kom je in mijn gewichtsklasse, de leeftijdsklasse blijft lekker verschillend :p ;)

Oh ja, das ook weer zo ja...

• #7.677
Oh ja, das ook weer zo ja...

Hahaha...ik heb tot nu toe gewoon altijd zowel bij de senioren als de masters meegedaan op een NK in NL. En dat zal ik voorlopig ook nog wel blijven doen.
Er zijn niet zoveel superzwaargewichten die 230+ drukken op dit moment.
En als daar verandering in mocht komen, prima...dan is dat voor mij een reden om harder te gaan trainen...als er serieuze, gelijkwaardige tegenstanders zijn dan stimuleerd mij dat altijd wel. Ik heb er verder ook absoluut geen moeite mee als iemand meer zou drukken. Ik ben absoluut niet afgunstig en gun iedereen zijn succes en er is altijd baas boven baas, en dat zal ook altijd zo blijven. Een wedstrijd is ook een momentopname. Soms win je, soms verlies je. Opzich vind ik het natuurlijk leuk om te winnen, maar als ik mijn doelstellingen weet te bereiken (240 op korte termijn en 250 op lange termijn) ben ik tevreden ook al zou ik daarmee dan verliezen.

Tis een individuele sport, dus je enige maatstaf is je eigen prestatie. Wat anderen doen, doet er eigenlijk niet toe. Je kan een wedstrijd winnen en voor je gevoel een klote prestatie neer gezet hebben. Of vierde worden met een PR en een tevreden gevoel overhouden.

• #7.679
Tis een individuele sport, dus je enige maatstaf is je eigen prestatie. Wat anderen doen, doet er eigenlijk niet toe. Je kan een wedstrijd winnen en voor je gevoel een klote prestatie neer gezet hebben. Of vierde worden met een PR en een tevreden gevoel overhouden.

Je begrijpt wat ik bedoel, je vat het mooi samen!:)
Een voorbeeld...in 2008 werd ik Nederlands Kampioen Bankdrukken met slechts 195kg...er was verder ook geen tegenstander. Mja...mooi...Nederlands Kampioen :rolleyes:...in 2009 werd ik 3e met 215...toch hield ik aan die 3e plek een beter gevoel over.

Sleeves zijn absoluut niet te vergelijken met bandages!
Bandages haal je zeker weten veel kilo's uit, nadeel is dat je ze na ieder set wel zult moeten losmaken i.v.m. de bloeddoorstroming.
Sleeves bieden een bepaalde stevigheid en moet je meer als blessurepreventie zien. Je kunt ze echter wel lekker laten zitten tijdens het trainen. Zo heb ieder voordeel zijn nadeel, toch? ;)

ja dat is zo, maar daarom het is ook niet de bedoeling om er gewicht uit te halen. alleen voor stevigheid/blessure preventie. maar bedankt dan zal ik ze is x gaan bestellen!

Terug
Naar boven