Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Maandagavond heavy bench press day bij Leon Smeets:

Bench Press (Paused Reps)

RAW: 20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130 & 5x160
SHIRT: 5x170 (8cm), 3x190 (6cm) & 3x210 (4cm)

Close Grip Bench Press: 5x5x125

Dinsdagavond "antagonisten training" bij Haefland

Wide Grip Latt Pull Down: 15x60, 10x80 & 5x6x100
Close Grip Latt Pull Down: 10x70, 8x80 & 5x5x90
Face Pulls:3x15x45kg

Comment:
Ondanks een weekje vakantie niets aan power hoeven in te leveren, heb het idee dat het mezelfs goed gedaan heeft. Alhoewel, eigenlijk te goed.
Ik kreeg nauwelijks nog mijn riem om :o
Die 5x160 met stilleggen zou een volumepr geweest zijn (5x160 touch & go, niet meegerekend) maar de laatste rep ging erg uit de baan waardoor mijn gymbuddie Denkemenke moest ingrijpen en dat dus eigenlijk een fail was.

Bij het Close grip gebeuren weer de ellbowsleeves aan getrokken, of beter gezegd door Leon laten aantrekken, krijg ze niet alleen aangetrokken.
Zucht...volgende worden toch dan maar die van Inzer die je met riempjes strakker kunt aantrekken.
http://www.inzernet.com/detail.asp?PRODUCT_ID=SLEEVES_ELBOW_XT

hey die 5 x 160 paused heb je binnenkort wel, wel een flinke bench training

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.702
hey die 5 x 160 paused heb je binnenkort wel, wel een flinke bench training

Thnx Pjotr...ja dat komt wel goed!
Als ik een heel klein beetje naar jouw richting kan komen (ondanks dat ik ruim 60kg zwaarder weeg) ben ik meer dan tevreden! ;)
Jouw prestaties weten me in elk geval te motiveren! :)

Nice training, René.
Heb je het gevoel dat die raw paused bench veel carry over heeft naar je geared resultaten? Er zijn hierover nogal wisselende meningen, of je raw nu wel of niet paused zou moeten banken, omdat het toch een andere manier van drukken is dan wanneer je geared drukt. Het shirt neemt natuurlijk onderin zoveel over, dat je die snelheid van je borst af toch al aardig te pakken hebt, ook als de halter lange tijd stil ligt. Zolang je de spanning niet verliest natuurlijk. Zonder shirt is dat een heel ander verhaal.
Ik doe het allebei afgewisseld, en mijn pauzes bij raw drukken zijn (meestal) ook niet zo lang als bij het drukken in shirt.

Nice training, René.
Heb je het gevoel dat die raw paused bench veel carry over heeft naar je geared resultaten? Er zijn hierover nogal wisselende meningen, of je raw nu wel of niet paused zou moeten banken, omdat het toch een andere manier van drukken is dan wanneer je geared drukt. Het shirt neemt natuurlijk onderin zoveel over, dat je die snelheid van je borst af toch al aardig te pakken hebt, ook als de halter lange tijd stil ligt. Zolang je de spanning niet verliest natuurlijk. Zonder shirt is dat een heel ander verhaal.
Ik doe het allebei afgewisseld, en mijn pauzes bij raw drukken zijn (meestal) ook niet zo lang als bij het drukken in shirt.

sorry voor offtopic
betekent dit ook iets voor wedstrijdbeurten?
ik bedoel, de tijd dat een halter moet stilligen is toch gelijk voor RAW en geared wedstrijden neem ik aan?

sorry voor offtopic
ik bedoel, de tijd dat een halter moet stilligen is toch gelijk voor RAW en geared wedstrijden neem ik aan?
Jawel, maar als je RAW drukt moet je de halter dan uit stilstand in beweging krijgen, terwijl je tijdens een "T&G" beurt gebruik maakt van het "opspannen" tijdens het zakken van de halter.
Als je in je shirt drukt geeft het shirt je dat zetje onderin zodat je niet echt "zelf" de halter helemaal vanuit stilstand in beweging moet zien te krijgen.

Ik leg het/ mijn mening een beetje lullig uit misschien, maar ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel
.

@René!
Ik wil later net zo sterk worden als jij! :bow:
Mooie training weer man.
Ik kan nu ook iets beter waarderen wat jullie presteren (Jij, Tymen, Pjotr, enz. enz.)
Een shirt maakt het wel makkelijker, maar dat is niet het hele verhaal. ;)
Tot snel weer eens man!

Ik vind het trouwens wel verstandig ook RAW altijd sterk te blijven, en dat "koppel onderin" zo sterk als mogelijk te maken.
Maar volgens mij zijn "alle" geared bankdrukkers RAW ook heel sterk, dus daarin sta ik niet alleen. ;)

• #7.707
Nice training, René.

Het klopt dat de meningen hierover verschillen en sommigen beweren dat je het zelfs niet moet doen. Nu ligt het ook eraan voor welke bond je tild...bij de IPF is er een duidelijk presscommando en moet er een duidelijke visuele stilstand zijn, je hebt bonden daar is dat niet het geval.
Ik heb er echter een goed gevoel bij en dat vind ik belangrijk. Vaak zie je dat bij een Touch & Go setjes de laatste reps meer bounced (stuiter)reps zijn. Door stil te leggen heb je iedere keer een mooie, volledige rep. Het kost uiteraard meer kracht, waardoor je minder reps aankunt dan bij Touch & Go.

• #7.708
sorry voor offtopic

De technische onderdelen (uitvoering, commando's en reden van afkeur) van het bankdrukken zijn zowel RAW als Geared exact hetzelfde.
Thnx voor de aanvulling Hummer :)

• #7.709
Ik vind het trouwens wel verstandig ook RAW altijd sterk te blijven, en dat "koppel onderin" zo sterk als mogelijk te maken.
Maar volgens mij zijn "alle" geared bankdrukkers RAW ook heel sterk, dus daarin sta ik niet alleen. ;)

Ik deel je mening volledig, vandaar dat ik toch altijd nog een of meerdere zware werksetjes raw doe voordat ik in gear verder ga.

Het verschil in gear is dat de één meer uit zijn gear weet te halen dan de ander. Heel vaak is het ook een kwestie van oefening en geduld.
Je zult het regelmatig moeten doen, je hebt powerlifters die iedere week naast hun rawtraining ook in gear trainen.

thanx mannen voor het stukje aanvulling. ;)

Was weer een mooie training René. Ik blijf het leuk je te volgen.
Vanaf volgend seizoen, ga ik ook bankdruk wedstrijden doen. Ik blijf je volgen, want ik kan nog veel van je leren!

• #7.712
Was weer een mooie training René. Ik blijf het leuk je te volgen.
Vanaf volgend seizoen, ga ik ook bankdruk wedstrijden doen. Ik blijf je volgen, want ik kan nog veel van je leren!

Thnx, maar hoop dat je vooral leert van mijn fouten! En niet dezelfde blunders maakt als ik ;) Tjonge wat heb ik toch vaak liggen te stunten...in mijn "jonge" jaren was er geen internet en DBB forum, ik had ook geen fatsoenlijke begeleiding en deed maar wat. Niemand die fatsoenlijke tips voor je had. Dat is tegenwoordig gelukkig wel anders! :)

Vandaag ook een mediumtraining bij Haeflandsport:

Bench Press (met Press commando).
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130 & 3x5x150kg.

Close Grip: 3x5x120kg.

Latt Pull Down: 15x60 & 10x10x80kg

Face Pulls: 3x12x30kg (paused reps)

Bij de LPD had ik zin om eens iets "anders" te doen, vandaar die 10x10...pffffffffffff...is effies wat anders :zweet:

Face Pulls vrij licht gedaan...wel steeds met 2 seconden vasthouden (en dat merkte ik goed achter in mijn schouderspieren!)

Ook nog een triest bericht gekregen toen ik thuis kwam.
Een bekende van me is overleden, ze was net 46 jaar oud...divese keren Nederlands Kampioen Judo geweest, afgestudeerd aan het CIOS, gaf les en leefde zeer gezond. Sporten, niet roken, niet drinken...en dan maakt de ziekte met de letter "K" er eind aan...nogmaals zeer triest :(
Een andere bekende is kort voordat ik op vakantie ging overleden...net 48 jaar oud...maratonloper...acute hartstilstand tijdens het lopen...tja...ik ken inmiddels al heel veel mensen die voor hun 50e levensjaar zijn overleden...de meesten aan hartfalen of kanker...dan ga je weer eens wat vaker relativeren als je ligt te klagen over een verkoudheid :o

Ook nog een triest bericht gekregen toen ik thuis kwam.
Een bekende van me is overleden, ze was net 46 jaar oud...divese keren Nederlands Kampioen Judo geweest, afgestudeerd aan het CIOS, gaf les en leefde zeer gezond. Sporten, niet roken, niet drinken...en dan maakt de ziekte met de letter "K" er eind aan...nogmaals zeer triest :(
Een andere bekende is kort voordat ik op vakantie ging overleden...net 48 jaar oud...maratonloper...acute hartstilstand tijdens het lopen...tja...ik ken inmiddels al heel veel mensen die voor hun 50e levensjaar zijn overleden...de meesten aan hartfalen of kanker...dan ga je weer eens wat vaker relativeren als je ligt te klagen over een verkoudheid :o

mijn condoleances René.

gecondoleerd René.
relativeert inderdaad wel altijd zulke berichten...

• #7.715
Thnx jongens! :)

Als een relatief jong persoon sterft is het meestal nogal dramatisch...als iemand 80 is heb je er meer vrede mee.
En dan maken we ons vaak zo druk om onbenulligheden...dat relativeerd dan inderdaad weer effies...maar je moet bij zoiets ook weer niet te lang blijven stil staan en wat gaan piekeren, daar wordt niemand weer levend van en heb je zelfs ook niets aan.

Zo...genoeg over dit thema...vandaag de "zesdaagse" (werk) alweer achter de rug, boodschappen gedaan en spontaan gaan wokken.
Voor mijn doen vrij ingetogen gedaan...bordje soep, bord met ossehaas, bord met zalm, bord met biefstukjes en 2 toetjes :meal: :lick:. Als drinken gekozen voor een koud vers getapt Amstel Bier...mijn 1e alcoholische consumptie van dit jaar (voor zover ik me kan herinneren)...verrrrrrrrrdommme was best wel lekker...meteen een 2e genomen, maar het daar verder bij gelaten. Als ik de smaak serieus te pakken krijg, dan is binnen een jaar tijd Johnny Wa(h)l(q)vis(t) een kleine jongen jegens mij ;)

haha, kheb een paar weken geleden mezelf laten gaan (qua alcohol) tijdens een perfecte BBQ bij mij thuis.

ik begon met 1 rochefort nr.10, en heb er dan nog 2 daarna gedronken.
de gehele volgende dag heb ik er nog plezier van gehad :mad:, je raakt t echt ontwent op een gegeven moment he ;)

moet afentoe kunnen he rene!

• #7.717
haha, kheb een paar weken geleden mezelf laten gaan (qua alcohol) tijdens een perfecte BBQ bij mij thuis.

ik begon met 1 rochefort nr.10, en heb er dan nog 2 daarna gedronken.
de gehele volgende dag heb ik er nog plezier van gehad :mad:, je raakt t echt ontwent op een gegeven moment he ;)

moet afentoe kunnen he rene!

Ik ben echt een gelegenheidsdrinker...maar als je eenmaal de smaak te pakken krijgt word je heel innovatief in het creeëren van gelegenheden ;)

Ik krijg spontaan zin in een koude Erdinger die onder in de ijskast staat :thumbs: !

• #7.719
Ik krijg spontaan zin in een koude Erdinger die onder in de ijskast staat :thumbs: !

:klink:

Alhoewel er niks gaat boven een vers getapte pint, toch?

Nog bedankt Max dat je me gisteren wilde helpen met die ellbowsleeves...wat zaten die dingen verdorie toch strak, had gehoopt dat ik die zelf zou kunnen aantrekken...no chance :o

prrrrrrrrrrroooooost ben net terug. hik hik

Terug
Naar boven