AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Haha np René, was eigenlijk wel een beetje onbegonnen zaak he, zaten nog niet hoe ze moesten!

Owja, Dat proosten is niet veel terecht van gekomen, een migraine aanval gooide roet in het eten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.722
Haha np René, was eigenlijk wel een beetje onbegonnen zaak he, zaten nog niet hoe ze moesten!

Owja, Dat proosten is niet veel terecht van gekomen, een migraine aanval gooide roet in het eten.

Het is inderdaad onbegonnen werk om ze zelf aan te trekken ondanks dat het maat XXXL is! Ik heb een mailtje naar Ielja Strik gestuurd en heb de ellbowsleeves van Inzer besteld...die zitten ruimer en moet je zelf strakker aan trekken m.b.v. klitteband. Ik kan nu pijnvrij smal bankdrukken d.m.v. sleeves en dat wil ik graag zo houden. Het is alleen nog niet zo eenvoudig om een ellbowsleeve te vinden die voor mij "gebruiksvriendelijk" is en waarbij ik niet ben aangewezen op de hulp van anderen als ik ze wil aantrekken :o

Vraag me af waar nog zwaardere jongens zoals Zydrunas Savickas of Brian Shaw hun spullen kopen (resptievelijk goed voor 180 en 200kg!)?

Het is inderdaad onbegonnen werk om ze zelf aan te trekken ondanks dat het maat XXXL is! Ik heb een mailtje naar Ielja Strik gestuurd en heb de ellbowsleeves van Inzer besteld...die zitten ruimer en moet je zelf strakker aan trekken m.b.v. klitteband.

Ik heb die ook maar ook die moeten strak zitten en dan doormiddel van klittebandjes kun je ze idd nog strakker aantrekken. De elleboog sleeves van inzer, zonder de klittenband aan te trekken, zitten bij mij bijna even strak als die van apt.
Sleeves van Inzer zijn perfect.

• #7.724
Ik heb die ook maar ook die moeten strak zitten en dan doormiddel van klittebandjes kun je ze idd nog strakker aantrekken. De elleboog sleeves van inzer, zonder de klittenband aan te trekken, zitten bij mij bijna even strak als die van apt.
Sleeves van Inzer zijn perfect.

Welke maat heb jij van Inzer?
Ik heb de grootste besteld...XXXL...en heb in het verleden die sleeves al eens gepast van Ruud Gransier. Meen me te herinneren dat ik die wel zonder hulp aankreeg. Als dat niet het geval is, ga ik voor kneesleeves die zijn zo'n 10cm ruimer dan dezelfde maat ellbowsleeves :D.

Ik heb de XXL elleboog sleeves van Inzer. Als jij xxxl hebt besteld krijg je ze zeker aan zonder hulp. Nu heb jij een grotere bovenarm omvang als ik en zal die maat zeker kloppen. Maar als je ze te groot besteld dan heb je bij het aantrekken met de klittenbandjes te veel stof en dan kun je daar natuurlijk hinder van ondervinden. Jouw kennende heb je alles dubbel getject.:p

• #7.726
Ik heb de XXL elleboog sleeves van Inzer. Als jij xxxl hebt besteld krijg je ze zeker aan zonder hulp. Nu heb jij een grotere bovenarm omvang als ik en zal die maat zeker kloppen. Maar als je ze te groot besteld dan heb je bij het aantrekken met de klittenbandjes te veel stof en dan kun je daar natuurlijk hinder van ondervinden. Jouw kennende heb je alles dubbel getject.:p

Dat mijn bovenarm iets groter is kan kloppen, je zult me overigens niet horen zeggen dat het allemaal "droge spiermassa" is :o
Bij jou is de spier/vetverhouding in elk geval beter dan bij mij! :thumbs:
Hoe dan ook...ik zal rekening moeten houden met de omvang die ik heb.

Hier de maatvoering bij Inzer wat de ellbowsleeves betreft:

ELBOW SLEEVES XT
Measure around your lower bicep. The lower bicep should be measured 3” up from the middle of your elbow joint. Make sure your arm is relaxed (not flexed) for this measurement.
Lower bicep – Size

7” – 9” – Small
9” – 11” – Medium
11” – 13” – Large
13” – 15” – XL
15” – 17” – XXL
17” – 19” – XXXL

Dat mijn bovenarm iets groter is kan kloppen, je zult me overigens niet horen zeggen dat het allemaal "droge spiermassa" is :o
Bij jou is de spier/vetverhouding in elk geval beter dan bij mij! :thumbs:
Hoe dan ook...ik zal rekening moeten houden met de omvang die ik heb.

Hier de maatvoering bij Inzer wat de ellbowsleeves betreft:

ELBOW SLEEVES XT
Measure around your lower bicep. The lower bicep should be measured 3” up from the middle of your elbow joint. Make sure your arm is relaxed (not flexed) for this measurement.
Lower bicep – Size

7” – 9” – Small
9” – 11” – Medium
11” – 13” – Large
13” – 15” – XL
15” – 17” – XXL
17” – 19” – XXXL

Volgens deze berekening heb ik (42 cm) 16.5 inch dus xxl nodig. Ik zit net op de grens daardoor zitten mij mijn sleeves natuurlijk lekker strak.

• #7.728
Volgens deze berekening heb ik (42 cm) 16.5 inch dus xxl nodig. Ik zit net op de grens daardoor zitten mij mijn sleeves natuurlijk lekker strak.

Als jij met je dikke armen alreeds op de grens zit met een XXL, lijkt het me niet onverstandig dat ik dan met mijn spekarmen voor een XXXL heb gekozen ;)...ik wil met sleeves namelijk niet langer afhankelijk zijn anderen.

• #7.729
Dit zijn dus de elbowsleeves waarover het gaat:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

elbowsleeves Inzer.jpg

Jip. Tevens de mooiste die er zijn, naar mijn mening.

Als jij met je dikke armen alreeds op de grens zit met een XXL, lijkt het me niet onverstandig dat ik dan met mijn spekarmen voor een XXXL heb gekozen ;)...ik wil met sleeves namelijk niet langer afhankelijk zijn anderen.

Ik heb ze wel al 2 jaar René en ben inmiddels een kilootje of 15 zwaarder geworden.

• #7.732
Ik heb ze wel al 2 jaar René en ben inmiddels een kilootje of 15 zwaarder geworden.

Troost je Frans, je bent niet de enige die paar kilootjes is zwaarder geworden...in 2008 woog ik nog 140kg...inmiddels al 155kg, hard op weg richting de 160kg :o
Ik vrees dat het overigens niet allemaal spiermassa in mijn geval is ;)
Ik vind wel dat 150kg eigenlijk de uiterste grens voor mij zou moeten zijn, inmiddels heb ik die dus doorbroken zonder daar ook maar enige moeite voor hebben te doen. Afvallen en dat zonder krachtverlies is weer een heel ander verhaal. Ik ben inmiddels weer bezig met wat veranderingen in mijn eetpatroon door te voeren...en heb de cardio opgevoerd, helaas zonder het gewenste resultaat (verlies van BDW) :(.

Voor mijn gevoel heb ik nu mijn grens bereikt. Wil eigenlijk niet veel zwaarder meer worden. Ben nu 133 kg en wil eigelijk terug naar 115kg. Ben alleen bang dat als ik er een ander trainingsprogramma op na ga houden om af te vallen, dat ik de liefde voor de sport misschien zal verliezen.

• #7.734
Voor mijn gevoel heb ik nu mijn grens bereikt. Wil eigenlijk niet veel zwaarder meer worden. Ben nu 133 kg en wil eigelijk terug naar 115kg. Ben alleen bang dat als ik er een ander trainingsprogramma op na ga houden om af te vallen, dat ik de liefde voor de sport misschien zal verliezen.

Ik begrijp wat je bedoelt Frans...als ik niet meer bankdrukgericht zou kunnen sporten zou ik waarschijnlijk ook de liefde voor de sport verliezen.

Vandaag ook getraind bij Leon Smeets, Heavy Bench Press Day:

Bench Press RAW (paused reps): 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 & 5x160!!!(volume pr met paused reps) :banana:
Bench Press SHIRTED (paused reps):
8x170 (8 cm), 5x200 (6 cm) & 3x220 (4 cm) volume pr!!!

Close Grip Bench Press (paused reps):
4 sets met 120kg (3x6 & 1x8).

Comment:
Ben erg blij met mijn paused volume pr op de 160kg raw...wist dat ie er in zat! 3x220 in shirt heb ik ook nog niet gedrukt...ben dus optimaal in vorm, hoop deze vorm te kunnen vasthouden tot de wedstrijd van 5 juni! :)

Laatst bewerkt:
hoppa, nice René.

• #7.736

Thnx Frans...eigenlijk van den zotte dat ik me zo kan verheugen over 1 repje meer dan vorige week...maar ik ben blij met iedere kleine stap die ik kan zetten, vele kleine stapjes vormen uiteindelijk ook een grote sprong!:) Je moet gewoon een engelengeduld hebben, dan komt het uiteindelijk wel goed ;)

Zeker nice René. Dit bied perspectief!

• #7.738
Zeker nice René. Dit bied perspectief!

Thnx Spencer! :) Ik wil niet graag op zaken vooruitlopen, het is immers maar een training en geen wedstrijd, maar inderdaad een training die perspectief biedt en vertrouwen schenkt richting de wedstrijd! ;)

:bow: sterk hoor! Gefeliciteerd

Terug
Naar boven